Sprawozdanie z projektu edukacyjnego „Wiosna w kulturze, sztuce i tradycji”
w ramach realizacji projektu edukacyjnego 21 marca 2011 roku w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Woli Kiełpińskiej odbyła się prezentacja prac przygotowanych przez uczniów klas II w ramach realizacji projektu edukacyjnego „Wiosna w kulturze, sztuce i tradycji”.
Motywem przewodnim dla grup była tematyka wiosenna w różnych dziedzinach nauki i sztuki. Wszystkim grupom udało się wywiązać z tego zadania na czas, a ich prezentacje spotkały się z szerokim zainteresowaniem widzów.
Sprawozdanie z realizacji projektu w Gimnazjum im.W Zglenickiego w Woli Kiełpińskiej
Projekt realizowany w terminie 15 I 2011 – 21 III 2011 Temat projektu Wiosna w literaturze, sztuce i tradycji Opiekunowie; P.Danuta Parys A.Augustyniak, D.Perczyńska, A.Oleszko, L.Gałężewski
Cele projektu; Doskonalenie umiejętności wyszukiwania utworów muzycznych, literackich, malarskich; selekcjonowania ich , Kształtowanie umiejętności pracy w zespole, Analiza i interpretacja tekstów kultury związanych z wiosną, Interpretacja informacji pozyskiwanych z różnych źródeł, Integracja informacji pozyskanych z różnych źródeł, Wdrażanie słownictwa z określonego kręgu tematycznego, Stosowanie narzędzi i programów informatycznych.
Cele osiągnięte przez działania; współpraca w grupie, odpowiedzialność, słuchanie innych, wzbogacenie wiedzy historycznej, podniesienie umiejętności rysunku, wyzwolenia własnej twórczości
W wyniku działań powstały: plakaty, prezentacje multimedialne, tomik poezji, scenariusz przedstawienia.
Uczniowie w ramach realizacji nabyli szereg umiejętności; Najlepiej: gromadzenia i wyszukiwania informacji, dotrzymywania wyznaczonych terminów, aktywnego udziału w pracach zespołu Najsłabiej:przygotowania materiałów do prezentacji. Projekt został oceniony zgodnie z kartą oceny.
Publiczność
Pierwsza grupa zaprezentowała temat „Jak poeci i muzycy przedstawiają wiosnę?”. Dziewczęta ułożywszy własny scenariusz, zaprezentowały wiersze i piosenki.
Kolejna grupa zajęła się problematyką „Wiosna w kulturze starożytnych Celtów”, przedstawiła ją w formie prezentacji multimedialnej.
Następnie mogliśmy ocenić wysiłki grupy, omawiającej temat „Wiosna w kulturze i sztuce”. Jej członkowie stworzyli własny tomik poezji, recytując z niego wybrane wiersze.
Tematyka „Wiosna w kulturze Słowian” omówiona przez czwartą grupę, została przedstawiona w formie prezentacji multimedialnej.
Jako piąta w kolejności wystąpiła grupa prezentująca problem „Wiosna w muzyce”. Mogliśmy dowiedzieć się kilku ciekawostek o artystach tworzących muzykę o wiośnie oraz posłuchać ich utworów.
Kolejna grupa przedstawiła informacje zebrane na temat „Wiosna w kulturze rosyjskiej”. Dziewczęta zaprezentowały wykonane plakaty i omówiły tradycje wiosenne naszych wschodnich sąsiadów.
Siódma w kolejności grupa uczniów podzieliła się z nami swoją pracą na temat „Motywy wiosny w literaturze polskiej”. Tak jak ich poprzedniczki, chłopcy omówili swój temat przy pomocy plakatów.
Przedostatnią już pracę o tematyce „Wiosna w tradycji polskiej od XVI do XVII w” uczniowie zaprezentowali za pomocą prezentacji multimedialnej.
z blin- tradycyjnych rosyjskich placków. Ostatnia grupa zajęła się „Wiosną w kulturze rosyjskiej”. Po prezentacji multimedialnej, zaskoczono nas poczęstunkiem… z blin- tradycyjnych rosyjskich placków.
Podsumowanie
Moim zdaniem prezentacje projektów były bardzo ciekawe i pouczające Moim zdaniem prezentacje projektów były bardzo ciekawe i pouczające. Dzięki nim mogłem dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy, posłuchać pięknej wiosennej muzyki i poezji, a nawet spróbować nowej potrawy. Również jako uczestnik i wykonawca jednego z projektów mogę śmiało stwierdzić, że dzięki temu nauczyłem się być bardziej odpowiedzialnym, dokładnym w swej pracy i ambitnym człowiekiem. Nauczyłem się również porządkowania materiałów oraz zdobywania nowych źródeł informacji. -Jakub.K.