Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Raport z ewaluacji końcowej Uczestników Projektu Równi i zintegrowani.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Advertisements

Prezentacja na wywiadówkę
Generator przyszłości
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Informacja o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego za rok 2008 w powiecie nidzickim Nidzica, r.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Projekt „DOBRA EDUKACJA SZANSĄ NA ROZWÓJ ZAWODOWY”
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
DEPARTAMENT STRATEGII
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 10. Główne wejście do placówki.
Szczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich przedszkolachSzczęśliwe przedszkolaki – program wyrównywania szans w rzeszowskich.
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Priorytet VIII REGIONALNE KADRY GOSPODARKI Priorytet IX ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
Matura 2005 Wyniki Jarosław Drzeżdżon Matura 2005 V LO w Gdańsku
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu pn.: Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania.
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Wsparcie osób niepełnosprawnych w komponencie regionalnym w ramach PO KL.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Biuro projektu: ul. Peryferyjna 15, Kielce tel./fax ; Projekt współfinansowany ze.
„Szkolne Centrum Nauki”
W ramach Rządowego programu wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży w 2008 roku Aktywizacja jednostek samorządu terytorialnego i organizacji.
NASZA WIEDZA - NASZA PRZYSZŁOŚĆ okres realizacji projektu 01 styczeń 2011r. – 30 grudzień 2012r.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
Nowe technologie w edukacji
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Raport z badań Diagnoza potrzeb podnoszenia kwalifikacji wychowawczych organizacji obywatelskich w zakresie prowadzenia Placówek Wsparcia Dziennego oraz.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat żyrardowski otrzymał.
Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego i krajowych ś rodków finansowych w ramach POKL, Priorytet IX Rozwój wykształcenia.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
Zapis prezentacji:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Raport z ewaluacji końcowej Uczestników Projektu Równi i zintegrowani realizowane przez Miasto Orzesze w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach edu-Valuator Usługi Edukacyjno - Ewaluacyjne

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego WPROWADZENIE

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Metryczka projektu Projektodawca Gmina Orzesze Realizator projektu Miejski Zespół Oświaty w orzeszu Tytuł projektu Równi i Zintegrowani Źródło finansowania Europejski Fundusz Społeczny Program Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach,, Działanie Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie Poddziałanie Zmniejszanie nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej. Okres realizacji r. – r. Wartość całkowita projektu ,20 zł Wartość dofinansowania ,70 zł Procent dofinansowania 98,5% Cel realizacji Celem ogólnym projektu jest wsparcie istniejących przedszkoli w wyrównywaniu szans edukacyjnych poprzez wydłużenie czasu pracy oddziałów dla dzieci 3-5 lat oraz stworzenie całodniowego oddziału integracyjnego. Efektywność pracy w tych oddziałach, ukierunkowana będzie na rozwijanie kompetencji kluczowych, głównie matematycznych, w programy i narzędzia. Zagwarantuje to równy dostęp do nowatorskiej edukacji dzieciom rodziców niepracujących i społeczno – edukacyjną. Zasięg geograficzny Gmina Orzesze

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Cel ewaluacji Głównym celem ewaluacji końcowej było zbadanie stopnia rozwoju kompetencji kluczowych dzieci uczestniczących w projekcie oraz poznanie opinii pozostałych uczestników projektu: nauczycieli i rodziców dotyczącej różnych aspektów działań projektowych ze szczególnym uwzględnieniem trafności i użyteczności zastosowanych form wsparcia i programów kształcenia dzieci w wieku przedszkolnym oraz efektywności i skuteczności podejmowanych w projekcie działań mających na celu upowszechnienie edukacji przedszkolnej w Gminie Orzesze.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Harmonogram ewaluacji

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Grupy docelowe – uczestnicy projektu i badania W badaniu wzięło w sumie 195 uczestników projektu, w tym 67 rodziców, 108 dzieci oraz 20 nauczycieli. Uczestnicy projektu biorący udział w badaniu Ogólna liczba P nr 1P nr 2P nr 3P nr 6P nr 7 1. Rodzice: Matki Ojcowie Dzieci: Trzylatki Czterolatki Pięciolatki Nauczyciele

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Sytuacja materialna rodzin Wykres nr 1. Sytuacja materialna rodzin dzieci z oddziału integracyjnego Wykres nr 2. Sytuacja materialna rodzin dzieci z grup z wydłużonym czasem pracy

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wykształcenie rodziców Wykres nr 3. Wykształcenie rodziców dzieci z grupy integracyjnej

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wykres nr 4. Wykształcenie rodziców dzieci z grup z wydłużonym czasem pracy Wykształcenie rodziców

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nauczyciele Wykres nr 5. Wiek nauczycieli Wykres nr 6. Staż pracy nauczycieli Wykres nr 7. Poziom wykształcenia nauczycieliWykres nr 8. Stopień awansu nauczycieli

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Akcja informacyjno-promocyjna Rys. nr 1 Strona internetowa projektuRys. nr 2. Strona forum dyskusyjnego

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Dzień Otwarty Fot. nr 1 Dzień Otwarty – wystąpienie Kierownika projektu: Róża Bryłka Fot. nr 2 Dzień Otwarty – oficjalne otwarcie projektu: Burmistrz Miasta Andrzej Szafraniec Fot. nr 3 Dzień Otwarty – catering

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ePortfolia dzieci

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego WYNIKI EWALUACJI

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Źródła informacji o projekcie Wykres nr 9. Źródła informacji o projekcie 9.1 Grupa integracyjna 9.2 Grupy z wydłużonym czasem zajęć

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Motywy udziału rodziców i ich dzieci w projekcie 10.1 Grupa integracyjna

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Motywy udziału rodziców i ich dzieci w projekcie 10.2 Grupy z wydłużonym czasem zajęć

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wsparcie dzieci przed rozpoczęciem udziału w projekcie Grupa integracyjna Wykres nr 11. Czas poświęcany dzieciom przed rozpoczęciem udziału w projekcie na edukację Wykres nr 12. Osoby poświęcające najwięcej czasu dziecku

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wsparcie dzieci przed rozpoczęciem udziału w projekcie Grupy z wydłużonym czasem pracy Wykres nr 11. Czas poświęcany dzieciom przed rozpoczęciem udziału w projekcie na edukację Wykres nr 12. Osoby poświęcające najwięcej czasu dziecku

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poziom przygotowania rodziców do wspierania rozwoju własnego dziecka Wykres nr 13. Poziom przygotowania rodziców do wspierania rozwoju własnego dziecka 13.1 Grupa integracyjna 13.2 Grupy z wydłużonym czasem zajęć

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Efekty/rezultaty projektu w opinii rodziców po pierwszym roku realizacji Wykres nr 18. Wzrost przygotowania rodziców do wspierania rozwoju własnego dziecka 18.1 Grupa integracyjna 18.2 Grupy z wydłużonym czasem zajęć

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Grupa integracyjna: pozytywny wpływ na rozwój dzieci niepełnosprawnych i rozwój kompetencji kluczowych poprzez udział w pełnej ofercie edukacyjnej i kontakt z dziećmi zdrowymi (57% ankietowanych); Umożliwienie nawiązywania kontaktów społecznych dzieci niepełnosprawnych ze zdrowymi rówieśnikami (84%). Grupy z wydłużonym czasem pracy: rozwój kompetencji kluczowych dzieci poprzez udział w zajęciach z Klucza do uczenia się (76%); możliwość korzystania z pełnej oferty edukacyjnej przedszkola (81%). Efekty/rezultaty projektu w opinii rodziców po drugim roku realizacji

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Główne efekty/rezultaty wdrożenia projektu w opinii rodziców Grupa integracyjna

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Główne efekty/rezultaty wdrożenia projektu w opinii rodziców Grupy z wydłużonym czasem pracy

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Programy wychowania przedszkolnego stosowane przez nauczycieli przed rozpoczęciem udziału w projekcie Wykres nr 20. Programy stosowane w orzeskich przedszkolach

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Przydatność Klucza w kształceniu różnych sfer rozwoju dziecka Wykres nr 22. Opinie na temat przydatności Klucza w kształceniu różnych sfer rozwoju dziecka przed jego wdrożeniem

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Przydatność Klucza w kształceniu różnych sfer rozwoju dziecka Wykres nr 23. Opinie na temat przydatności Klucza w kształceniu różnych sfer rozwoju dziecka po jego wdrożeniu 23.1 Grupa integracyjna23.2 Grupy z wydłużonym czasem zajęć

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Motywy nauczycieli do podjęcia pracy z Kluczem do uczenia się wzbogacenie swojego doświadczenia poprzez pracę z nowym innym niż dotychczas programem; program ten pomaga rozwijać wiedzę i umiejętności, zajęcia z KDU są ciekawa i atrakcyjną formą pracy z dziećmi i daje wiele możliwości wszechstronnego rozwoju uczestniczących w projekcie dzieci; program daje dzieciom ogromne korzyści związane z przygotowaniem do podjęcia nauki w szkole; Klucz to program trafny, ponieważ rozwija wszystkie sfery uczących się; zajęcia będą realizowane w małych zespołach, przy wykorzystaniu nowatorskich metod pracy; program zapewnia możliwość rozwijania umiejętności pracy z dziećmi i pozwala na poznanie nowych metod kształcenia;

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wymagania jakie stawia nauczycielom program Klucz do uczenia się Wykres nr 27. Wymagania jakie stawia nauczycielom program Klucz do uczenia się

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Znaczenie działań projektowych dla dzieci z rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym Wykres nr 32. Znaczenie działań projektowych dla dzieci z rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Korzyści wynikających z aktywnego uczestnictwa rodziców w realizacji projektu Wykres nr 33. Ocena korzyści wynikających z aktywnego uczestnictwa rodziców w realizacji projektu

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Efekty/rezultaty projekty w opinii ankietowanych nauczycieli po drugim roku realizacji projektu WNIOSEK 1 Jak wykazują wyniki badań ankietowych wśród nauczycieli, zdecydowana większość z nich stwierdziła, że projekt spełnił ich oczekiwania. W pięciostopniowej skali (od 0 do 5 punktów) w grupie nauczycieli z oddziału integracyjnego wynik ten wyniósł 4,60 punktu przy odchyleniu standardowym ~ 0,54, natomiast w wśród nauczycieli z oddziałów z wydłużonym czasem pracy 4,87 punktu, odchylenie standardowe ~ 0,64. WNIOSEK 2 Klucz do uczenia się przyczynił się do wykształtowania kompetencji kluczowych u dzieci uczestniczących w projekcie. Nauczyciele z oddziału integracyjnego: Lepszy rozwój dziecka w kolejnych latach kształcenia4,40 ~ 0,54 Samorealizacja4,00 ~ 1,00 Pełna integracja społecznej 4,80 ~ 0,45 Nauczyciele z oddziałów z wydłużonym czasem pracy: Lepszy rozwój dziecka w kolejnych latach kształcenia4,47 ~ 0,74 Samorealizacja4,20 ~ 0,68 Pełna integracja społecznej 4,00 ~ 0,76

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego WNIOSEK 3 Klucz do uczenia się ma bardzo istotne znaczenie w przygotowaniu dzieci do podjęcia nauki w szkole przede wszystkim w takich obszarach jak: Nauczyciele z oddziału integracyjnego: Rozwój mowy i myślenia4,60 ~ 0,89 Kształtowania pojęć matematycznych5,00 ~ 0,00 Rozwój artystyczno – techniczny4,00 ~ 1,00 Przygotowanie do pisania4,00 ~ 1,22 Umuzykalnienie3,40 ~ 0,54 Rozwój fizyczny3,60 ~ 0,54 Udział w życiu społeczności szkolnej4,00 ~ 1,00 Efekty/rezultaty projekty w opinii ankietowanych nauczycieli po pierwszym roku realizacji projektu Nauczyciele z oddziałów z wydłużonym czasem pracy: Rozwój mowy i myślenia4,40 ~ 0,51 Kształtowania pojęć matematycznych4,40 ~ 0,51 Rozwój artystyczno – techniczny4,07 ~ 0,70 Przygotowanie do pisania3,93 ~ 0,80 Umuzykalnienie3,80 ~ 0,94 Rozwój fizyczny4,13 ~ 0,35 Udział w życiu społeczności szkolnej4,33 ~ 0,90

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ocena efektów utworzenia oddziału integracyjnego w ramach projektu Wykres nr 34. Ocena efektów utworzenia oddziału integracyjnego w ramach projektu

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ocena efektów utworzenia wydłużenia czasu pracy oddziałów w ramach projektu Wykres nr 35. Ocena efektów utworzenia wydłużenia czasu pracy oddziałów w ramach projektu

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ogólna ocena projektu i działań projektowych Nauczyciele z obu grup bardzo wysoko ocenili organizację działań w projekcie i sam projekt, co obrazuje zamieszczone niżej zestawienie: Nauczyciele z oddziału integracyjnego: współpraca w Projektodawcą6,00 ~ 0,00 organizacja zajęć5,80 ~ 0,45 wyposażenie grup projektowych w materiały dydaktyczne 5,80 ~ 0,45 ogólna ocena projektu5,60 ~ 0,55 Nauczyciele z oddziałów z wydłużonym czasem pracy: współpraca z projektodawcą4,47 ~ 1,06 organizacja zajęć4,87 ~ 0,83 wyposażenie grup projektowych w materiały dydaktyczne3,67 ~ 1,50 ogólna ocena projektu4,67 ~ 0,72

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wyniki obserwacji: Rozwój kompetencji kluczowych przedszkolaków w rezultacie wdrożenia programu Klucz do uczenia się Tabela nr 6. Wyniki obserwacji Legenda: OP – obserwacja początkowa OK – obserwacja końcowa BU – brak uczestników w danym przedziale wiekowy Nazwa przedszkola/grupa wiekowa Nazwa kompetencji kluczowej/wynik procentowy obserwacji - procent dzieci posiadających daną kompetencję kluczową na poziomie rozwoju właściwym dla swojego wieku w momencie rozpoczęcia udziału w projekcie i po jego zakończeniu Kompetencje językoweKompetencje matematyczneRozwój społeczno emocjonalny P nr 1OPOKOPOKOPOK TrzylatkiBU Czterolatki45%100%0% Pięciolatki21%66%51%73%40%78% P nr 2OPOKOPOKOPOK Trzylatki100% 80%100% Czterolatki87%98%70%85%78%90% Pięciolatki89%98%88%99%80%82% P nr 3OPOKOPOKOPOK Trzylatki67%93%50%100%50%80% Czterolatki42%78%29%80%56%84% Pięciolatki14%37%46%74%40%57% P nr 6OPOKOPOKOPOK Trzylatki92% 74%97%80%92% Czterolatki48%80%28%71%58%83% Pięciolatki42%80%62%97%56%96% P nr 7OPOKOPOKOPOK Trzylatki67%20%76%100%87%80% Czterolatki68%85%67%100%76%90% Pięciolatki69%91%66%99%76%86%

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Dziękuję za uwagę! edu-Valuator Usługi Edukacyjno - Ewaluacyjne