Zuzanna Szereniuk Michał Iwan

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
12 grudnia 2011r. POWIATOWE FORUM EDUKACYJNE. ZESPÓŁ ORZEKAJĄCY Zespół wydaje orzeczenie lub opinię na wniosek rodziców, prawnych opiekunów. Zespół wydaje.
Rodzic jako doradca zawodowy
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
  WZBOGACANIE WARSZTATU PRACY CZŁONKIŃ I CZŁONKÓW SDSiZ RP poprzez
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zasady konstruowania programów projakościowych
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Poradnik rekrutacyjny 2013/2014 GIMNAZJALISTO! Z nami zaplanujesz swoją przyszłość. POMAGAMY, WSPIERAMY, UDZIELAMY PORAD.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Rozpoznawanie predyspozycji i zainteresowań – gwarancją życiowego sukcesu Konferencja otwarcia projektu współfinansowanego ze środków EFS w.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
To osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku kształcenia i.
MOBILNE CENTRUM INFORMACJI ZAWODOWEJ w Koninie
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
Ankieta diagnozująca zapotrzebowanie uczniów na informacje edukacyjno-zawodowe oraz na pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej (próbka badawcza.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
NARZĘDZIA W PORADNICTWIE ZAWODOWYM WSPOMAGAJĄCE PRACĘ DORADCÓW ZAWODOWYCH W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W JAWORZNIE.
Szkolenie dla opiekunów Centów
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Konsultacje publiczne: omówienie wyników badań ankietowych i fokusowych dr Marta Jaskulska.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Przykłady dobrych praktyk
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Zapis prezentacji:

Zuzanna Szereniuk Michał Iwan Szkolenie 14-16 grudnia 2009r. PCE Lubań Projekt: Rozpoznawanie predyspozycji i zainteresowań - gwarancją życiowego sukcesu. Zuzanna Szereniuk Michał Iwan

Część 2 Cele i korzyści z przeprowadzenia autodiagnozy. Współpraca szkoły z rodzicami.

Cel główny Dostarczenie dzieciom i rodzicom różnych informacji, które są niezbędne do podjęcia trafnych* decyzji. *(Trafna decyzja to taka, która dostarcza zadowolenia i powoduje że optymalnie wykorzystujemy nasze zasoby.)

Informacje pomocne przy podejmowaniu decyzji (1) Dotyczące samego siebie. Dotyczące świata zawodów.

Informacje pomocne przy podejmowaniu decyzji (2) Dotyczące samego siebie: uświadomienie sobie i nazwanie swoich zainteresowań, umiejętności, mocnych i słabych stron a także krytyczna ocena aktualnych osiągnięć szkolnych.

Informacje pomocne przy podejmowaniu decyzji (3) Dotyczące świata zawodów: zdobywanie informacji na temat zawodów, które dziecko szczególnie interesują, na czym one polegają, w jakim środowisku wykonuje się pracę, jakie są wymagania i przeciwwskazania zdrowotne, jaką szkolę należy ukończyć aby zdobyć wymarzony zawód.

Informacje pomocne przy podejmowaniu decyzji (4) Dotyczące samego siebie. Dotyczące świata zawodów. Zdobywaniu tych informacji służą między innymi narzędzia diagnostyczne opracowane w ramach programu „Rozpoznawanie predyspozycji i zainteresowań – gwarancją życiowego sukcesu”.

Narzędzia diagnostyczne dla szkoły podstawowej dla gimnazjum dla szkoły ponadgimnazjalnej

Narzędzia diagnostyczne (1) Dla szkoły podstawowej: Dziecko pozna różne środowiska pracy i obszary pracy zawodowej. Wstępnie rozpozna swoje zainteresowania oraz pozna charakter pracy i zawody, które dziecku się podobają.. Rozpoznanie zainteresowań i umiejętności już na tym etapie edukacji pozwoli je rozwijać, a w konsekwencji osiągać sukcesy w szkole, a także umożliwi dalszy rozwój jednostki.

Narzędzia diagnostyczne (2) Dla gimnazjum: Uczeń określi swoje predyspozycje zawodowe i zainteresowania i na tej podstawie konstruuje swój plan kariery edukacyjnej i zawodowej. Uczeń zidentyfikuje swoje mocne strony, będzie miał szansę zbudowania pozytywnego wizerunku własnej osoby.

Narzędzia diagnostyczne (3) Dla gimnazjum: Rozwiązanie testu zainteresowań określającego motywacje, zainteresowania zawodowe, umiejętności kluczowe pozwoli gimnazjaliście dokonać wyboru szkoły ponadgimnazjalnej i określić obszar preferencji zawodowych w aspekcie przyszłych środowisk pracy.

Narzędzia diagnostyczne (4) Dla szkoły ponadgimnazjalnej: rozwiązując test umiejętności i zainteresowań uczeń będzie mógł rozpoznać swoje zdolności analityczne, umiejętności logicznego myślenia, podejmowania decyzji, umiejętności adaptacyjnych. Na podstawie tych informacji możliwe będzie konstruowanie planu kariery zawodowej i określenie ścieżki edukacji na studiach wyższych.

Szkolenie 14-16 grudnia 2009r. PCE Lubań Test dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych - omówienie Michał Iwan

Część 3 Przygotowanie uczniów i rodziców do korzystania z narzędzi do autodiagnozy.

Przygotowanie uczniów i rodziców do korzystania z narzędzi do autodiagnozy. Badania zostaną przeprowadzone przez ankieterów, przy współudziale doradców zawodowych i pedagogów szkolnych, na terenie powiatu lubańskiego wśród dzieci i młodzieży od kl IV SP do klasy maturalnej. Łącznie badanie obejmie 5 tys. uczniów.

Przygotowanie uczniów i rodziców do korzystania z narzędzi do autodiagnozy. Termin badania zostanie uzgodniony z dyrektorami szkół. Wychowawcy klas będą wcześniej informować rodziców i uczniów o możliwości wzięcia udziału w badaniach. Każdy z uczestników (rodzic lub pełnoletni uczeń) złoży oświadczenie woli przystąpienia do badania (udziału w projekcie).

(zebrania z rodzicami, lekcje wychowawcze, rozmowy indywidualne itp.) Przygotowanie uczniów i rodziców do korzystania z narzędzi do autodiagnozy. Rola szkoły i PP-P (zebrania z rodzicami, lekcje wychowawcze, rozmowy indywidualne itp.)

Przygotowanie uczniów i rodziców do korzystania z narzędzi do autodiagnozy. wyniki Każdy uczeń po zakończeniu badania otrzyma pisemną, zwięzłą opinię . Ponadto będzie mógł skorzystać z rozmowy z pedagogiem szkolnym w sprawie uzyskanego w teście wyniku. Z konsultacji doradcy zawodowego dla uczniów i rodziców będzie można skorzystać w biurze projektu w siedzibie PCE drogą e-mailową, telefoniczną i osobistą.

Przygotowanie uczniów i rodziców do korzystania z narzędzi do autodiagnozy. wyniki Zestawy do autobadania będą udostępnione na stronach internetowych w wersji on-line. Po rozwiązaniu testu dzięki specjalnemu programowi komputerowemu uczeń otrzyma wynik testu i opinię „wirtualnego doradcy”. Interpretacja uzyskanych wyników pomoże określić indywidualne predyspozycje.

Przygotowanie uczniów i rodziców do korzystania z narzędzi do autodiagnozy. wyniki Kwestionariusze badań zostaną opatrzone kodami zawierającymi informację o danych osobowych ucznia, szkole i klasie do której uczęszcza uczeń, organie prowadzącym szkołę.

Przygotowanie uczniów i rodziców do korzystania z narzędzi do autodiagnozy. Wyniki Badania pilotażowe - 450 uczniów. Opracowanie informacji zbiorczych i raportu jakościowego z badania pilotażowego oraz standaryzacja narzędzi badawczych. Badania zasadnicze. Opracowanie raportów sumujących, osobnych dla każdego etapu kształcenia oraz raportu jakościowego podsumowującego badania. Przekazanie raportu Zarządowi PL, Wójtom i Burmistrzom Gmin powiatu jako dokumentu do wykorzystania przy budowie Strategii Rozwoju Oświaty Powiatu Lubańskiego.

Materiały uzupełniające 1.Poradnik metodyczny dla nauczyciela zawierający scenariusze zajęć z uczniami na wszystkich etapach kształcenia. 2.Poradnik metodyczno-informacyjny dla uczniów i rodziców „Moja ścieżka kariery”, który zawiera instrukcję jak przeprowadzić autodiagnozę, jak czytać uzyskane wyniki.

Istota testów on-line Uczeń będzie mógł sam dokonywać diagnozy w określonym momencie swojej kariery edukacyjnej, następnie wykorzystując kolejny formularz przeznaczony dla wyższego etapu kształcenia ponowić badanie i porównać jego efekty.