Sposoby wzmacniania rezultatów po szkoleniach Moderator: Grzegorz Maszkowski
Płaszczyzny dyskusji 1. Odczucia i efekty u Uczestników (np. certyfikat) efekty w firmach Klientów 2. Postawa Wiedza Umiejętności 3. Długoterminowe Krótkoterminowe 4. Przed szkoleniem Podczas… Po… 5. Mierzalne Niemierzalne 6. Dla nas dla Klientów
Sposoby podnoszenia efektywności szkoleń - 1 Dobre przygotowanie Dobre przygotowanie Rozwiązania, które proponujemy są potrzebne Rozwiązania, które proponujemy są potrzebne Wciągamy przełożonych do współpracy Wciągamy przełożonych do współpracy Mądry dobór formy (percepcja, etc.) Mądry dobór formy (percepcja, etc.) Przekładanie na praktykę Przekładanie na praktykę Plan wdrożenia (indywidualnie) Plan wdrożenia (indywidualnie) Zadanie wdrożeniowe Zadanie wdrożeniowe
Sposoby podnoszenia efektywności szkoleń - 2 Dajemy gotowe narzędzia i sposób ich wzmacniania / nadzorowania ich używania Dajemy gotowe narzędzia i sposób ich wzmacniania / nadzorowania ich używania Follow up (szkolenie, coaching, konsultacje) Follow up (szkolenie, coaching, konsultacje) Kluby rozwijające kompetencje dla Klientów i Trenerów (PIFS – regiony) Kluby rozwijające kompetencje dla Klientów i Trenerów (PIFS – regiony) Forum w PIFS-ie Forum w PIFS-ie Współpraca z trenerami wewnętrznymi (duety: trener zewnętrzny + wewnętrzny) Współpraca z trenerami wewnętrznymi (duety: trener zewnętrzny + wewnętrzny)
Sposoby podnoszenia efektywności szkoleń - 3 Uzgadnianie z Klientem mierników sukcesu Uzgadnianie z Klientem mierników sukcesu Informowanie, co szkolenia mogą zmienić, a czego – nie Informowanie, co szkolenia mogą zmienić, a czego – nie Wdrażanie nowych procedur Wdrażanie nowych procedur Specjalizacja firm szkoleniowych (certyfikacja) Specjalizacja firm szkoleniowych (certyfikacja) Trener komentuje szkolenie (ankieta / raport) Trener komentuje szkolenie (ankieta / raport) Proste poszkoleniowe ankiety ewaluacyjne (standard PIFS – Kodeks Dobrych Praktyk) Proste poszkoleniowe ankiety ewaluacyjne (standard PIFS – Kodeks Dobrych Praktyk)
Sposoby podnoszenia efektywności szkoleń - 4 Proste poszkoleniowe ankiety ewaluacyjne (standard PIFS – Kodeks Dobrych Praktyk) Proste poszkoleniowe ankiety ewaluacyjne (standard PIFS – Kodeks Dobrych Praktyk) Odpowiedni dobór grupy Odpowiedni dobór grupy Mierzenie efektów (np. egzaminy) Mierzenie efektów (np. egzaminy) Osobiste korzyści ze szkolenia dla Uczestników Osobiste korzyści ze szkolenia dla Uczestników Konkursy, nagrody Konkursy, nagrody Symulatory (praktyki) dla Absolwentów szkoleń Symulatory (praktyki) dla Absolwentów szkoleń E-learning E-learning
Potrzeba zawężenia dyskusji Efekty w EFS-ach Efekty w EFS-ach Efekty biznesowe dla firm szkoleniowych Efekty biznesowe dla firm szkoleniowych Dobre praktyki przygotowywania szkoleń Dobre praktyki przygotowywania szkoleń Dobre praktyki w EFS-ach Dobre praktyki w EFS-ach Dobre ankiety ewaluacyjne Dobre ankiety ewaluacyjne Czym jest a czym powinna być firma szkoleniowa za 5 lat? (konkurencja) Czym jest a czym powinna być firma szkoleniowa za 5 lat? (konkurencja) Firmy szkoleniowe (zarządzanie, problemy, rozwiązania) Firmy szkoleniowe (zarządzanie, problemy, rozwiązania) Firmy szkoleniowe Trenerzy Firmy szkoleniowe Trenerzy