2010 Benchmarking klastrów w Polsce - 2010 Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Analiza konkurencyjności polskiego sektora kosmicznego
Advertisements

jako czynnik rozwoju regionalnego i lokalnego
Związku Miast Polskich
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Projekt „Regionalna Strategia Innowacji – RSI 2030”
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
dr Krzysztof B. Matusiak
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Life Science Kluster Kraków Kraków, ul. Gronostajowa 7
MAŁOPOLSKO-PODKARPACKI KLASTER CZYSTEJ ENERGII
Kierunki i założenia polityki klastrowej w Polsce do 2020 roku
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Priorytety polskiej polityki innowacyjności
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Wybrane działania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w zakresie wspierania innowacji i przedsiębiorczości Irma Pęciak Dyrektor Zespołu Innowacji.
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
Nauka i Biznes - rola PARP we wzmacnianiu współpracy
Innowacyjność w programach Unii Europejskiej i Polski
W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM
Charakterystyka klastra
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
Kierunki i założenia polityki klastrowej w Polsce do 2020 roku
Strategia innowacyjności i efektywności gospodarki
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Finansowanie działań inwestycyjnych w OIiP
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
„Polskie klastry i polityka klastrowa” Klaster NUTRIBIOMED Warszawa dnia 14 kwietnia 2011 r. Przedsięwzięcie realizowane przez PARP jest współfinansowane.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Partner w Projekcie Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Zarządzania Miastem i Regionem.
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Strategia Rozwoju Klastra „Innowacyjna Medycyna”
O KLASTRZE. O KLASTRZE Podpisanie porozumienia GENEZA I ORGANIZACJA Leszczyński Klaster Budowlany zawiązał się formalnie 25 czerwca 2010r. W momencie.
Kliknij, aby edytować styl wzorca tytułu Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu 1 Klastry szansą na poprawę konkurencyjności i innowacyjności regionu.
Nowe trendy w branży spożywczej
IOB w Polsce – wyzwania przyszłości
KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP - LUBELSKIE 2014 Światowe trendy marketingu terytorialnego i gospodarczego Witold Orłowski Nałęczów, 12 września 2014.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Ekonomia menedżerska Katedra Ekonomii.
Regionalna Strategia Innowacji Województwa Mazowieckiego
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Wizja rozwoju klastrów w Polsce
Programowanie perspektywy finansowej
ZAŁOŻENIA STRATEGII ZAOPATRZENIA W WODĘ WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO dr Krzysztof Wrana – Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katedra Badań Strategicznych i.
Co PGL LP robią w klastrze?
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Mariusz Raczek Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO Lubuska Regionalna Strategia Innowacji 2010 – 2015 Adrian Mirosławski Departament Rozwoju Regionalnego i Planowania.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
Regionalna Strategii Innowacji nowe rozwiązania/metody/narzędzia dla branży żywności szansa na wspólny projekt?
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Zapis prezentacji:

2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa, 14 października 2010 Metodyka benchmarkingu klastrów w Polsce - uwagi ogólne -

Warszawa, 14 października 2010 Istota benchmarkingu Benchmarking – zyskujące na znaczeniu narzędzie doskonalenia działania nie tylko podmiotów gospodarczych: - instytucji otoczenia biznesu (inkubatory, parki technologiczne); - instytucji sektora publicznego (kierunki kształcenia, szkoły wyższe); - złożonych struktur gospodarczych (regionalne systemy innowacji, klastry); - polityk sektorowych (polityka wspierania sektora MSP, polityka innowacyjna);

Warszawa, 14 października 2010 Istota benchmarkingu Benchmarking - proces mierzenia i porównywania własnych produktów, procesów względem najlepszych – liderów; Benchmarking - proces ciągłego uczenia się i doskonalenia swojego działania poprzez wykorzystanie rozwiązań stosowanych przez najlepszych w danej dziedzinie; Benchmarking - systematyczne porównywanie w celu poszukiwania dobrych praktyk i rozwiązań zastosowanych w praktyce; Benchmarking – identyfikowanie działań i procesów sprawdzonych w praktyce, prowadzących do poprawy funkcjonowania podmiotu;

Warszawa, 14 października 2010 Cele benchmarkingu klastrów w Polsce dostarczenie klastrom użytecznego narzędzia doskonalenia własnego działania, zdobywania wiedzy i uczenia się; pokazanie najlepszych rozwiązań i praktyk stosowanych w polskich klastrach; wskazanie rekomendacji dla podmiotów kształtujących politykę wspierania klastrów (polityka władz rządowych, polityka władz samorządowych);

Warszawa, 14 października 2010 Cele benchmarkingu klastrów w Polsce wskazanie rekomendacji dla podmiotów wspomagających i współpracujących z klastrami (np. jednostki naukowo- badawcze, ośrodki wspierania innowacyjności i przedsiębiorczości); pogłębienie wiedzy o stanie rozwoju klastrów w Polsce oraz procesach w nich zachodzących; promocja idei klastrów w Polsce.

Warszawa, 14 października 2010 I. Zasoby klastra II. Procesy w klastrze III. Wyniki klastra IV. Potencjał wzrostu klastra V. Strategia klastra Podstawowe obszary benchmarkingu klastrów

Warszawa, 14 października 2010 Podobszary benchmarkingu klastrów Obszary benchmarkinguPodobszary benchmarkingu I. Zasoby klastra I.1. Zasoby ludzkie I.2. Zasoby finansowe I.3. Zasoby infrastrukturalne (rzeczowe) II. Procesy w klastrze II.1. Aktywność rynkowa II.2. Marketing i PR II.3. Komunikacja w klastrze II.4. Kreowanie wiedzy i innowacji III. Wyniki klastra III.1. Rozwój zasobów ludzkich III.2. Poprawa pozycji konkurencyjnej klastra III.3. Poprawa innowacyjności klastra III.4. Internacjonalizacja klastra V. Potencjał wzrostu IV.1. Uwarunkowania regionalne IV.2. Polityka władz publicznych na rzecz rozwoju klastra IV.3. Otoczenie instytucjonalne IV.4. Przywództwo w klastrze IV. Strategia klastra V.1. Korzyści skali V.2. Tworzenie sieci wiedzy i innowacji V.3. Oddziaływanie na środowisko przedsiębiorczości

Warszawa, 14 października 2010 Podstawowe metody badań i źródła informacji: 1. Wywiady kwestionariuszowe (standaryzowane); 2. Badania oparte na dokumentach (analiza informacji ze stron internetowych, materiałów promocyjnych, różnych analiz i opracowań, itp.); 3. Obserwacja bezpośrednia.

Warszawa, 14 października 2010 Dobór respondentów W każdym klastrze przeprowadzone zostały każdorazowo dwa wywiady kwestionariuszowe, przez dwóch niezależnych ankieterów-ekspertów. Wywiad kwestionariuszowy był adresowany do dwóch podmiotów: Koordynatora klastra; Lidera w klastrze.

Warszawa, 14 października 2010 Kierunki doskonalenia metodyki benchmarkingu klastrów w Polsce Uproszczenie metodyki benchmarkingu (redukcja liczby wskaźników, koncentracja analizy na rdzeniu klastra); Stworzenie jednolitej bazy danych o klastrach wykorzystywanej nie tylko dla potrzeb benchmarkingu; Platforma benchmarkingowa;

Warszawa, 14 października 2010 Dziękujemy za uwagę Aleksandra Nowakowska