1 1 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Advertisements

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
badania rynku turystycznego
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Metody badawcze w socjologii
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
Zarządzanie projektami
Elementy statystyki dla lekarzy Planowanie badań i zbieranie danych
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA BIBLIOTEKARZY
Zasady wyboru i wytyczne do opisu dobrych praktyk Dr inż. Janusz Adamczyk.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
INFORMACJA MARKETINGOWA
Od kompleksowej diagnozy sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce do nowego modelu polityki społecznej wobec niepełnosprawności Projekt badawczy Prof.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Projekt „Indywidualne ścieżki zatrudnienia” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt jest realizowany.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
1 Obserwacje... Obserwacja polega na ukierunkowanym, zamierzonym, celowym, systematycznym i prowadzonym według ustalonego planu postrzeganiu badanych obiektów.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
Projekt sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego „Ocena systemu zarządzania i wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia.
Departament Polityki Regionalnej Wyniki badania ewaluacyjnego: „Ocena systemu kryteri ó w wyboru projekt ó w zastosowanych w Regionalnym Programie Operacyjnym.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Oferta badawczo-edukacyjna dla sektora zdrowia i pomocy społecznej
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Przykłady dobrych praktyk
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Raport po ocenie 360° - fragment
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

1 1 1

Czym jest Kultura Organizacji? Jest to system wartości, norm, symboli, typowych dla danej organizacji, rozwijających się w danym czasie, w wyniku którego powstają wzory postępowania dla całej instytucji oraz odpowiednia hierarchia wartości [za J. Przybyła]. To właśnie Kultura Organizacyjna decyduje w jaki sposób pracownicy traktują swoje obowiązki i Klientów, jakie w organizacji obowiązują kryteria sukcesu, style przywództwa, jakie zachowania są w pracy dobrze widziane, a jakie nieakceptowane. Kultura, jako trwała podstawa organizacji, w dużym stopniu decyduje o długotrwałym sukcesie, bądź porażce firmy na nowoczesnym rynku. Organizacja, świadomie kształtując swoją kulturę, ma szansę zwiększyć swoje szanse w rywalizacji z konkurencją, wpłynąć na zadowolenie pracowników, czy poprawić jakość oferowanych produktów.

Jak myślimy o Badaniu Kultury Organizacji Nasze Badania Kultury Organizacji opierają się na precyzyjnym opisaniu danej organizacji, taką jaka jest (podejście fenomenologiczne). Odrzucamy coraz bardziej popularne typologie kultur, które spłycają przedstawiany obraz, opisując organizację powierzchownie, a jedynie przyporządkowując ją do wcześniej przygotowanego obrazu i wniosków. Przez typologię kultury często traci się z oczu zachowania, które są obecne w organizacji, ale nie pasują do przyporządkowanej typologii. Zachowania te mogą być bardzo istotne i w dużej mierze wyjaśniać osiągane sukcesy, czy porażki na wielu polach. Nasza metoda Badania Kultury Organizacji pozwala na przyjrzenie się procesom zachodzącym w kluczowych obszarach w organizacji, takich jak komunikacja, czy motywacja. Dzięki temu łatwo zdiagnozować procesy wymagające poprawy oraz możliwe ogniwa przyszłych konfliktów i przyczyn nieefektywności działań.

Co ma na celu Badanie Kultury Organizacji? Określenie kultury organizacji charakterystycznej dla przedsiębiorstwa. Zbadanie jakie zachowania i postawy są istotne z punktu widzenia pracowników i na ile są one według nich realizowane w środowisku pracy. Określenie słabych i mocnych stron organizacji, z punktu widzenia pracowników. Diagnoza obszarów potencjalnych konfliktów i frustracji. Diagnoza zakłóceń w procesach wewnątrz organizacji, np. w przepływie informacji.

Czy wiesz, że... …jedynie 30% wdrażanych zmian w dużych organizacjach przynosi zamierzony skutek? Specjaliści wskazują, że jednym z głównych czynników decydujących o skuteczności zmian jest ich dostosowanie do kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa (za Cameron i Quinn).

Jakie korzyści wynikaja z Badania Kultury Organizacji? Głównymi korzyściami wynikającymi z Badania Kultury Organizacji są: Jasne wskazówki rozwojowe, pomagające kształtować organizację w pożądanym kierunku. Odkrycie procesów, które źle funkcjonują w najważniejszych obszarach w firmie. Poznanie czynników bardzo ważnych dla pracowników w ich codziennej pracy. Są to najczęściej wartości, które powodują, że pracownicy pozostają w danej organizacji, są to „ściany nośne” przedsiębiorstwa. Należy zadbać o te wartości przy planowaniu zmian – inaczej spotkamy się z oporem pracowników.

Kiedy badać Kulturę Organizacji? Szczególnie polecamy przeprowadzenie Badania Kultury Organizacji: Przy planowaniu i wprowadzaniu zmian strukturalnych. W procesie tworzenia i realizowania planów rozwojowych. W sytuacji wystąpienia problemów, niekorzystnych tendencji (np. spadek efektywności, czy zaangażowania pracowników). W nowopowstałych instytucjach lub w przypadku fuzji firm o różnych kulturach organizacyjnych.

Jak wygląda Badanie Kultury Organizacji? Pogłębione Wywiady Indywidualne – Konsultant Good Advice przeprowadza ok. 20 wywiadów z losowo wybranymi pracownikami z różnych lokalizacji lub działów. Scenariusz spotkań jest konsultowany z Zarządem Organizacji. Pozwala to na identyfikację najważniejszych dla pracowników obszarów w Firmie. Informacje uzyskane podczas Pogłębionych Wywiadów Indywidualnych zostają wykorzystane przez Zespół Good Advice przy budowaniu narzędzia Badania Kultury Organizacji. Zarząd otrzymuje raport zawierający zagregowane dane z wypowiedzi pracowników z zachowaniem pełnej anonimowości rozmówców. Pogłębione Wywiady Indywidualne mogą przyjąć również formę Wywiadów Grupowych. Pogłębione Wywiady Indywidualne są proponowanym i wartościowym lecz niekoniecznym elementem Badania Kultury Organizacji. Etap ten trwa około 3 tygodni.

Jak wygląda Badanie Kultury Organizacji? 2. Budowa narzędzia Badania Kultury Organizacji – Zespół Good Advice łącząc wiedzę teoretyczną o funkcjonowaniu organizacji z praktyczną wiedzą o badanej Firmie, przystępuje do tworzenia narzędzia do badania. Na tym etapie wykorzystywane są informacje uzyskane z Pogłębionych Wywiadów Indywidualnych. Kwestionariusz badawczy zawiera zwykle ok. 8 obszarów, takich jak motywacja, czy przywództwo. W każdym obszarze proponujemy 8 zdań, które są opisem zachowań bądź stwierdzeniami. Osoby biorące udział w badaniu określają dla każdego zdania poziom ważności i stopień realizacji. Zarówno badane obszary, jak i całe narzędzie są konsultowane z Zarządem Firmy bądź z wyznaczoną przez Organizację osobą. Etap ten trwa około 2 tygodnie. 3. Przeprowadzenie Badania Kultury Organizacji – Badanie może być przeprowadzone dwoma sposobami: metodą „papier-ołówek”, bądź za pomocą platformy internetowej Indigatio autorstwa Good Advice. Pracownicy mają zapewnioną anonimowość.

Jak wygląda Badanie Kultury Organizacji? 4. Analiza danych, tworzenie raportu oraz prezentacja dla Zarządu – Po zakończeniu zbierania danych, Zespół Good Advice analizuje wszystkie informacje, zarówno ilościowo jak i jakościowo. Tworzone są statystyki, na podstawie których powstaje raport końcowy Badania. Raport zawiera dane statystyczne, wyniki, interpretacje wyników oraz rekomendowane działania dla Organizacji. Pełna wersja raportu jest przekazywana Przedstawicielom Organizacji w wersji elektronicznej i papierowej oraz przedstawiana Zarządowi w formie prezentacji na spotkaniu. Zespół Good Advice oferuje współpracę związaną z tworzeniem komunikatów do pracowników na temat Badania, na wszystkich etapach realizacji działań.

Raport Raport z Badania Kultury Organizacji składa się z następujących części: Cel i metodologia badania – zawiera dokładny opis zagadnień teoretycznych i technicznych związanych z Badaniem Kultury Organizacji oraz pisaniem raportu. Charakterystyka grupy badanej – przedstawia informacje o przebadanej grupie wraz z podziałem na dane z metryczki. Analiza wyników – przedstawia dane statystyczne i analizy zebranych danych dla całej organizacji. Zawiera takie elementy jak porównania skal, hierarchie skal i różnic. Analiza wyników w zależności od zmiennych – zawiera dane statystyczne i analizy danych w poszczególnych grupach, np. wyniki menadżerów porównywane są z wynikami pracowników. Podsumowanie i rekomendacje – przedstawia najważniejsze odkrycia badania oraz rekomendowane działania, mające na celu rozwinięcie Kultury Organizacyjnej w pożądanym kierunku.

Raport Raport zawiera odpowiedzi m.in. na następujące pytania: Które zachowania i postawy są dla pracowników najbardziej istotne? Jak oceniana jest realizacja badanych obszarów, które oceniono jako najważniejsze? Czy istnieją różnice pomiędzy postrzeganiem kluczowych obszarów przez zarządzanych i kadrę zarządzającą? Jeżeli tak, to na czym te różnice polegają? Czy istnieją różnice w spostrzeganiu firmy w poszczególnych jednostkach organizacyjnych (Piony)? Co stanowi „ściany nośne” przedsiębiorstwa? O czym należy pamiętać, planując wprowadzanie zmian? Co buduje frustracje pracowników? Jakie procesy w firmie należy poprawić w celu osiągnięcia większej efektywności? Czy istnieją obszary, których realizacja przewyższa oczekiwania pracowników?

E-mail: biuro@goodadvice.pl DZIĘKUJEMY! Good Advice Ul. Chodkiewicza 4/67 02-525 Warszawa Tel. 695 951 882 E-mail: biuro@goodadvice.pl www.goodadvice.pl