Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w m.st. Warszawie 3 stycznia 2013 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI MIASTA WAŁBRZYCHA
Advertisements

Piotr Grzegorz Woźniak Podsekretarz Stanu, Główny Geolog Kraju
Gospodarowanie odpadami komunalnymi od 1 lipca 2013r.
KLĘSKI ŻYWIOŁOWE ZASIŁKI CELOWE DLA POSZKODOWANYCH
facebook.com/zmgoapnasz kanał ZM GOAPZapisz kontakt.
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Krakowie
ul. Kard. St. Wyszyńskiego 3
SYSTEM Gospodarowania ODPADAMI KOMUNALNYMI W MIELCU mielec,
ZAKŁAD UTYLIZACJI ODPADÓW KOMUNALNYCH Sp. z o.o. w Mielcu
Dodatki mieszkaniowe.
Rządowy program pomocy uczniom w 2012 r. – Wyprawka szkolna.
Wynagrodzenie 1. Ustawa o pracownikach samorządowych z dnia 22 marca 1990 r. Dz. U ze zm. 2. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie zasad.
Grupa Wymiany Doświadczeń gospodarka odpadami komunalnymi moderator: Krzysztof Choromański Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach.
Zasady wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład
Nowe regulacje prawne w gospodarce odpadami komunalnymi
System gospodarowania odpadami komunalnymi w Bytomiu
Przekształcenie użytkowania wieczystego we własność Kwestię tę reguluje ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu użytkowania wieczystego we własność
Całkowity koszt zakupu i kredytowania mieszkania - kompleksowa kalkulacja Warszawa, września 2004 r. Fundacja na Rzecz Kredytu Hipotecznego.
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
NOWY SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA PODSTAWIE OPRACOWANIA REGIONALNEJ IZBY OBRACHUNKOWEJ W POZNANIU (LISTOPAD 2012r.) Urząd Gminy i Miasta,
w świetle znowelizowanej ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach w odniesieniu do Miasta i Gminy Kraków.
GOSPODARKA ODPADAMI W GMINIE ORNONTOWICE OD 1 LIPCA 2013 r.
Zaliczanie okresów rolnych przy ustalaniu prawa do emerytury.
System wspomagający Gospodarkę Odpadami Komunalnymi Katowice
Uchwała o Regulamin utrzymania czystości i porządku w Gminach – uchwała dostosowująca ten dokument do wymogów wynikających z Wojewódzkiego Planu Gospodarki.
INFORMACJA O REALIZACJI I WDRAŻANIU USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Stanisław Gawłowski Sekretarz Stanu.
NOWE ŻYCIE DLA ODPADÓW RECYKLING, PRZYGOTOWANIE DO PONOWNEGO UŻYCIA I ODZYSKU INNYMI METODAMI NIEKTÓRYCH FRAKCJI ODPADÓW KOMUNALNYCH.
NOWY SYSTEM GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUNALNYMI W WARSZAWIE
KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ZATRUDNIANIA OSÓB POWYŻEJ 50 ROKU ŻYCIA Radziejów, 15 listopada 2010 roku.
„Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi”
System zbiórki odpadów
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w Gminie Bytom
KONCEPCJA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE GMINY ZELÓW Zelów, r. 1.
Konferencja: Gospodarka gruntami rolnymi w Wielkopolsce w świetle znowelizowanej ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa Poznań
Mieszkania socjalne – uwarunkowania prawne
Stanisław Pajor Dyrektor Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi
„O odpadach po nowemu” Zadania gmin oraz prawa i obowiązki mieszkańców w nowym systemie gospodarki odpadami w związku z nowelizacją ustawy o utrzymaniu.
Podstawowe zbiegi tytułów ubezpieczeń
NOWY SYSTEM GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUMUNALNYMI W GMINIE.
1. UTWORZENIE ZESPOŁU Powołanie Zespołu do przygotowania oraz wprowadzenia nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi (Zarządzenie Nr
Segreguj odpady według nowej zasady
domów pomocy społecznej - koszty utrzymania mieszkańców domów
Nowe obowiązki gmin wynikające z projektu ustawy o zmianie ustawy o utrzymania czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw Cieszyn, dnia.
Magdalena Sobczak Kierownik Biura ds. Gospodarki Odpadami
Dodatek energetyczny Ustawą z dnia 26 lipca 2013 r. o zmianie ustawy - Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2013 r., poz. 984) wprowadzony.
Gospodarka odpadami w Sopocie. Wariant 1 – zaproponowano metodę powierzchniową:  jeżeli odpady komunalne są zbierane w sposób selektywny, to opłata będzie.
Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki 31 stycznia – 1 lutego 2013 r. Szczecin - Koszalin.
SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI GMINY ZABÓR 1 LIPCA 2013 r.
Gdańsk, dnia 23 października 2014 r. Kongres Smart Metropolia 2014 debata nt. „Gospodarka odpadami” Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
Gospodarka odpadami komunalnymi w Mieście Żywcu
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” wrzesień 2011.
Wykonanie wyroków Trybunału Konstytucyjnego - z dnia 21 października 2014 r., sygn. akt K 38/13 - z dnia 18 listopada 2014 r., sygn. akt SK 7/11.
Urząd Skarbowy w Rybniku
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
Sposób rejestracji CIS Opracował: Wojciech Zarzycki.
Główne założenia nowego „Systemu gospodarowania odpadami komunalnymi” Warszawa, 4 września 2008 r. Konferencja „Przygotowanie i ocena projektów finansowanych.
Polityka mieszkaniowa Szczecina Szczecin, grudzień 2012.
MIGRACJA MIESZKAŃCÓW WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO W KONTEKŚCIE REALIZACJI ZADANIA ŚWIADCZENIA RODZINNE W RAMACH KOORDYNACJI SYSTEMÓW ZABEZPIECZENIA.
Nowe obowiązki gmin wynikające z ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymania czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw.
204/204/ /32/56 118/126/ /32/51 227/30/54 Warszawa, 11 grudnia 2015 r. Tomasz Makowski – Specjalista Bank Gospodarstwa Krajowego Instrumenty.
1 Obowiązki gmin wynikające z ustawy zmieniającej ustawę o utrzymaniu czystości i porządku w gminie i niektórych innych ustaw 2.
 Ustawa obowiązuje od dnia 1 stycznia 2012 r.  Do r. gmina ma czas na wprowadzenie nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi (tj. przejęcie.
Gospodarowanie odpadami komunalnymi w Bytomiu Bytom, luty 2015 r.
Analiza systemu gospodarki odpadami na terenie Gminy Krokowa –
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
ROCZNA ANALIZA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE GMINY BESTWINA za 2015 rok.
NOWELIZACJA ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.z 2012r., poz. 391 ze zm.) Urząd Gminy Brudzew.
Wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem m. st
Ul. Wszystkich Świętych 1
Nowe ramy prawne systemu gospodarki odpadami komunalnymi
Zapis prezentacji:

Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w m.st. Warszawie 3 stycznia 2013 r.

2 Uchwały obligatoryjne o których mowa w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2012 r., poz. 391 i poz. 951): 1.Uchwała w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia stawki takiej opłaty oraz ustalenia stawki opłaty za pojemnik o określonej pojemności; 2.Uchwała w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi; 3.Uchwała w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi; 4.Uchwała w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta stołecznego Warszawy; 5.Uchwała w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości w m.st. Warszawie i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

3 Warszawskie Dopłaty do Opłaty Z inicjatywy Prezydenta m.st. Warszawy, Urząd Miasta st. Warszawy przygotował, projekt uchwały w sprawie przyjęcia programu dopłat dla mieszkańców m.st. Warszawy w latach 2013 – 2016, w związku z wprowadzeniem opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, pod nazwą Warszawskie Dopłaty do Opłaty. Podstawa prawna: art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz z późn. zm.), w zw. z art. 17 ust. 2 pkt 4 i art. 17 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009 r. Nr 175, poz z późn. zm.) Program Warszawskie Dopłaty do Opłaty jest projektem autorskim m.st. Warszawy – przewiduje dopłaty dla mieszkańców Warszawy, którzy nie mogą skorzystać ze świadczeń przewidzianych ustawą o dodatkach mieszkaniowych. Program jest skierowany przede wszystkim do emerytów, rencistów, samotnych matek wychowujących dzieci oraz rodzin wielodzietnych.

4 Warszawskie Dopłaty do Opłaty - beneficjenci Programu Dopłaty przysługują osobom, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych, bez względu na powierzchnię zamieszkiwanego lokalu lub budynku, pod warunkiem spełnienia kryterium dochodowego, których średni miesięczny dochód netto na jednego członka gospodarstwa domowego, na dzień składania wniosku, nie przekracza: 210% najniższej emerytury, o której mowa w art. 85 ust. 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych w gospodarstwie jednoosobowym, tj. 1678,30 zł netto na osobę 150% najniższej emerytury w gospodarstwie wieloosobowym, tj. 1198,80 zł netto na osobę w gospodarstwie wieloosobowym;

5 Warszawskie Dopłaty do Opłaty efekt Programu Zgodnie z zaleceniami Komisji Europejskiej, zdolność mieszkańców do płacenia za usługi, w odniesieniu do opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi została określona na poziomie 0,75% dochodu będącego do dyspozycji gospodarstwa domowego - odwołanie się do powyższego pojęcia w programie Warszawskie Dopłaty do Opłaty znajduje uzasadnienie w fakcie, iż u.c.p.g. stanowi implementację prawa unijnego. Osoby i rodziny, które skorzystają z programu Warszawskie Dopłaty do Opłaty zapłacą: 12,60 zł miesięcznie – w gospodarstwie jednoosobowym 9 zł miesięcznie od osoby – w gospodarstwie wieloosobowym, Uwaga: Funkcjonowanie Programu nie zależy od wyboru metody ustalania wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

6 Wybór metody, ustalenie wysokości stawki - dotyczy tylko nieruchomości zamieszkałych Wśród projektów uchwał znajdują się dwie alternatywne wersje uchwał dot. wyboru metody: 1 wersja projektu: od gospodarstwa domowego 2 wersja projektu: od powierzchni lokalu mieszkalnego - w konsekwencji zaproponowano również odpowiednie wzory deklaracji. Zastosowanie w Warszawie metod od liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość i od ilości zużytej wody z danej nieruchomości nie jest możliwe, gdyż nie pozwalają one na rozłożenie kosztów systemu na wszystkich mieszkańców mieszkających na terenie m.st. Warszawy. Metoda od liczby mieszkańców - szacunki osób niezameldowanych a zamieszkałych na terenie m.st. Warszawy oscylują pomiędzy a mieszkańców. Metoda od ilości zużytej wody - szacuje się, iż co najmniej mieszkańców Warszawy wciąż nie jest podłączonych do sieci wodno – kanalizacyjnej; ponadto, nie jest możliwe wiarygodne ustalenie ilości wody zużytej wyłącznie na cele bytowe, z pominięciem wody wykorzystanej na cele gospodarcze.

7 Wybór metody, ustalenie wysokości stawki wysokość stawki opłaty 1 wersja projektu uchwały: od gospodarstwa domowego Stawka opłaty za każdy miesiąc w wysokości 45,00 zł od gospodarstwa domowego; od powierzchni lokalu mieszkalnego 2 wersja projektu uchwały: od powierzchni lokalu mieszkalnego 0,80 zł / m 2 powierzchni; Stawka opłaty za każdy miesiąc w wysokości 0,80 zł / m 2 powierzchni; Projekt uchwały przewiduje zastosowanie następujących wskaźników korygujących powierzchnię lokalu: 1 x …..stawka / m2 za każdy metr kwadratowy powierzchni poniżej 60 m2 0,85 x ….. stawka / m2 za każdy kolejny metr, w przedziale od 60 do 120 m2 0 x ….. stawka / m2 za każdy kolejny metr powierzchni powyżej 120 m2 Uwaga dotycząca rozliczeń wewnętrznych w budynkach wielolokalowych: Koszty ponoszone na rzecz Miasta przez spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe będą mogły zostać rozliczone z mieszkańcami na dotychczasowych zasadach (np. od osoby)

8 Przykładowa kalkulacja stawek opłaty w zależności od metody