IRU – Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
EUROPEJSKIE UGRUPOWANIE WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ
Advertisements

ROLA PAŃSTWOWEJ INSPEKCJI PRACY
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
JAK LOBBUJĄ PRZEWOŹNICY
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
Transakcje kompensacyjne
Warszawa 20 stycznia 2003 Sieć Doskonałości: Budownictwo, Materiały i Technologie Dzień informacyjny Nanotechnologie, materiały wielofunkcyjne i procesy.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej Wyk. Artur Umer(46487)
ERA European Regions Airline Association
PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Narodowa Strategia Spójności
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Koszty kwalifikowalne marzec 2010 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w ramach działania Funkcjonowanie lokalnej grupy działania,
Warsztaty szkoleniowe Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej Strategii Innowacyjności Województwa Warmińsko-Mazurskiego Gabriela Zenkner-Kłujszo.
A B C POLSKIEJ PREZYDENCJI 2011.
Co robi Zarząd Główny SPCh dla każdego członka Stowarzyszenia? Prace ZG na rzecz profesjonalnej pozycji SPCh:
Opracował J. Stryjkowski
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Zmiany instytucjonalne w monitorowaniu polityki rozwoju (KFT i RFT) Zielona Góra, 26 czerwca 2013 r. 1.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Rząd i prezydent.
Sytuacja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
WYDZIAŁ TURYSTYKI I NAUK O ZDROWIU Kierunek: TURYSTYKA I REKREACJA Specjalność: Zarządzanie turystyką.
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
WHO.
ŚWIATOWA FEDERACJA NARODOWYCH ZWIĄZKÓW BIUR PODRÓŻY
Nazwa ECTAA - Group of National Travel Agents and Tour Operators Associations within the EU. ECTAA – Ugrupowanie Krajowych Stowarzyszeń Agentów Podróży.
CTO – Karaibska organizacja turystyczna.
Wspieranie sektora pozarządowego w powiecie mławskim cel: ROZWÓJ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH I AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MIESZKAŃCÓW POWIATU MŁAWSKIEGO Spotkanie.
Budujemy współpracę na Mazowszu – od organizacji do federacji Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
do Projekt powstał z inicjatywy organizacji zajmujących się szeroko rozumianą edukacją zawodową z udziałem organizacji skupiających.
Szkolenie przygotowujące pracowników PIS do wprowadzenia programu edukacyjnego pt. Trzymaj Formę! listopada 2006 roku. Wprowadzenie programu edukacyjnego.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ EKONOMIA SPOŁECZNA.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
PAWEŁ SOBOTKO Ponadzakładowy układ zbiorowy pracy w szkolnictwie wyższym. Ewolucja regulacji prawnej.
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
OGÓLNOPOLSKIE FORUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO. 2000r. – powstanie Forum przy Biurze Koordynacji Kształcenia Kadr Cel – stworzenie spójnych rozwiązań podzielonego.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Polski Klub Lotniczy Warszawa 14 września 2015 Polski Klub Lotniczy KRS ul. Świeradowska 43, Warszawa fax:
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich
SYSTEMY UBEZPIECZEŃ RZECZNIK FINANSOWY (UBEZPIECZONYCH), PIU, EIOPA, IAIS, FSB Ewa Demidziuk Karolina Dmowska Jacek Karasiński (Grupa C4)
Zmiana przepisów dotyczących europejskich ugrupowań współpracy terytorialnej. Perspektywa Polski.
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Polska Federacja Szpitali Projekt. Uzasadnienie: krajowe Na rynku ochrony zdrowia w Polsce brakuje organizacji zrzeszającej większość szpitali, działają.
1 Prof.zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Deregulacja i liberalizacja transportu w Polsce.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Warszawa, Forum konserwatorskie Białystok 2011.
Agro Klaster Kujawy – regionalna organizacja przedsiębiorców sektora rolno-spożywczego.
Konferencja prasowa Podsekretarza Stanu Ryszarda Zarudzkiego Warszawa, 31 sierpnia 2016 r.
Centrum Doradztwa i Szkoleń Zawodowych Aleksander Igielski
Dlaczego warto być w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej
Nowe kierunki współczesnej dyplomacji – przykłady narzędzi stosowanych przez dyplomację ekonomiczną w promocji i wsparciu polskich przedsiębiorców za granicą.
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Jednostka Centralna KSOW Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA
SEKCJA DIAGNOSTÓW.
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Działania wspierające internacjonalizację polskich firm
Zapis prezentacji:

IRU – Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego Opracowali: Agata Pieróg Paweł Pieróg Tomasz Matusiak Marek Szewczyk

Historia IRU: Założona w Genewie 23 marca 1948 roku, Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego (IRU) jest światową organizacją transportu drogowego, która dba o interesy autobusów, taksówek i ciężarówek. Zapewnienia wzrost gospodarczy i dobrobyt poprzez zrównoważoną mobilność osób i rzeczy w transporcie drogowym na całym świecie. IRU zaczął jako grupa krajowych stowarzyszeń przewoźników drogowych z ośmiu krajów Europy Zachodniej: Belgia, Dania, Francja, Holandia, Norwegia, Szwecja, Szwajcaria i Wielka Brytania. IRU ma prawdziwie globalną wizję i działa skutecznie na międzynarodowym, regionalnym, krajowym, a nawet lokalnym rynku, wdrażając swoje motto: "Wspólne działania na rzecz lepszej przyszłości.„ IRU, jako globalna branża transportu drogowego, działa w kierunku osiągnięcia bliźniaczych celów zrównoważonego rozwoju i ułatwianie transportu drogowego na całym świecie.

Schemat organizacyjny IRU

Misja IRU Misją IRU jest reprezentowanie szeroko pojętego przemysłu transportu drogowego na całym świecie w celu poprawy bezpieczeństwa i ekologicznych osiągów transportu drogowego, a także zapewnienia mobilności osób i towarów. Ułatwienie transportu drogowego na całym świecie oraz zapewnienie zrównoważonego rozwoju, w szczególności za pomocą szkoleń zawodowych do promowania kompetencji zawodowych w sektorze i poprawa jakości usług, jakie oferuje.

Cele IRU - podejmowanie inicjatyw mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa, czystości, wydajności i oszczędności pojazdów; - zachęcanie przedsiębiorców do rozsądnego zarządzania flotą samochodową, ścisłej konserwacji pojazdów i dobrych warunków pracy dla kierowców; - zwiększenie bezpieczeństwa m.in. poprzez minimalizowanie zatłoczenia na drogach; - poszukiwanie ulepszeń w zakresie ekologicznych osiągów pojazdów; - podtrzymywanie bliskich stosunków z właściwymi krajowymi, międzyrządowymi i pozarządowymi organizacjami; - praca nad harmonizacją i uproszczeniem procedur dotyczących transportu drogowego; - ostrzeganie przemysłu transportu drogowego o zmianach w ustawodawstwie krajowym i międzynarodowym.

Działania IRU IRU wypełnia obrane cele organizując liczne konferencje, warsztaty, spotkania i akademie, a także wydając raporty i specjalistyczne publikacje. Oprócz tego IRU przyczynił się do powstania międzynarodowego systemu tranzytowego TIR. Zrzesza on kraje i organizacje na 4 kontynentach i jest jedynym uniwersalnym systemem bezpośredniego transportu towarów.

Członkostwo IRU IRU na dzień dzisiejszy posiada 168 członków w 73 krajach na wszystkich pięciu kontynentach Członkami organizacji IRU, są głównie osoby które mają ścisłe powiązania z transportem drogowym, w tym producenci sprzętu, paliwa, opon i systemów informacyjnych. IRU jest w stanie działać na całym świecie, w kraju, a nawet lokalnie, dzięki zaangażowaniu i wsparciu wszystkich jej członków.

IRU Academy IRU Academy to jedyna globalna jednostka przeznaczona do szkolenia w zakresie transportu drogowego. Poprzez opracowanie najwyższej jakości programów szkoleniowych oraz zapewnienie kontroli jakości dostaw szkolenia , IRU Academy jest aktywny w wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych w sektorze transportu drogowego. Dzięki unikalnej konstrukcji , IRU Academy jest gotowy w centrum dla branży transportu drogowego, aby zapewnić programy szkoleniowe zapewniające spotykamy w branży priorytetów zrównoważonego rozwoju, ułatwień, bezpieczeństwa i ochrony. IRU Academy oferuje swoje portfolio programów szkoleniowych dla profesjonalistów transportu drogowego poprzez globalną sieć akredytowanych instytutów szkoleniowych (ATIS) . IRU Academy używa wielojęzyczny system zarządzania treścią , aby zapewnić jego materiały programowe są dostępne dla członków i instruktorów natychmiast. IRU Academy jest również zaangażowany w szereg inicjatyw szkoleniowych , od bezpieczeństwa ruchu drogowego na HIV / AIDS do Eco-driving , które zwalczania ważnych kwestii w sektorze, propozycje rozwiązań. Tylko przez zawodowego może Sektor transportu drogowego nadal dostosowywać i rozwijać. Dowiedz się, jak możesz stać się IRU Academy Akredytowany Instytut Szkolenia i rozpocząć proces już dziś!

IRU nagradza najlepszych kierowców IRU prezydenckie nagrody executive prestiżowy Dyplom Honorowy IRU do 1.041 kierowców z 25 krajów na całym świecie z doskonałej jazdy i informacje dotyczące bezpieczeństwa.

Najbliższa Konferencja Siódma Euroazjatycka Konferencja Transportu Drogowego IRU, spotkanie ministrów i koordynacja spotkań organizacji międzynarodowych i instytucji finansowych odbędzie się w Ammanie, w dniach 12-13 czerwca 2013 r., przyciągając transport i podmioty handlowe od sfer politycznych i biznesowych w celu omówienia motyw "Transport drogowy: Jazda Regionalnego i Intercontinental handlu".

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych Polska w IRU - ZMPD

Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce jest najstarszą i największą polską organizacją skupiającą pracodawców międzynarodowego transportu drogowego oraz liderem wśród organizacji reprezentujących środowisko. Organizacja

Misją ZMPD jest wspieranie rozwoju transportu drogowego w Polsce oraz reprezentowanie i ochrona interesów polskich przewoźników drogowych, a w szczególności swoich członków wobec organów władz i administracji publicznej, a także w organizacjach krajowych i międzynarodowych. Misja

W Ministerstwie Komunikacji i Centralnym Zarządzie PKS przygotowywano organizację reprezentującą polskich przewoźników na forum międzynarodowym, w IRU. Taka organizacja była konieczna, bo MK nie było w stanie zająć się badaniami technicznymi pojazdów spełniających wymogi konwencji TIR, czuwaniem nad przestrzeganiem norm tej konwencji oraz kontrolować wiarygodność firm składających podania o zezwolenie na wykonywanie przewozów międzynarodowych. Organizacja miała też wydawać karnety TIR i być polskim gwarantem tego systemu oraz zbierać informacje statystyczne o drogowym transporcie międzynarodowym, co było niezbędne przy rozmowach bilateralnych na temat zezwoleń na przewozy. Z początkiem 1957 roku rozpoczęto tworzenie organizacji, która w powyższych sprawach wyręczyłaby administrację państwową. Posiedzenie członków założycieli Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych miało miejsce 13 czerwca 1957 roku. Członkami-założycielami zostało dziewiętnaście ekspozytur PKS.  Powstanie ZMPD

19 czerwca świeżo powołane ZMPD poprosiło Ministerstwo Komunikacji o wyrażenie zgody na przystąpienie do IRU, do sekcji drugiej, obejmującej transport towarowy. Trzy dni później odbyło się pierwsze w historii Zrzeszenia zgromadzenie ogólne i odczytano projekt statutu. Przewidywał on powołanie Rady Nadzorczej, składającej się z siedmiu członków, z których czterech wybierało zgromadzenie ogólne, a trzech powoływało MK. 27 czerwca 1957 roku Ministerstwo Komunikacji zaaprobowało statut i na przewodniczącego Rady Nadzorczej wyznaczyło Stefana Batkowskiego, a na sekretarza Z. Dembińskiego. ZMPD rozpoczęło działalność w 1957 roku i otrzymało skromne biura w budynku przy ul. Grójeckiej 17, w którym urzędowało Zjednoczenie PKS. Zrzeszenie zostało przyjęte do IRU podczas wiosennej sesji, 23 kwietnia 1958 roku, a członkostwo Sekcji II, zajmującej się publicznym przewozem towarów, uzyskało sześć miesięcy później, 27 października. Powstanie ZMPD

Dystrybucja karnetów TIR ZMPD prowadzi dystrybucję karnetów TIR (rocznie wydaje ok. 250 tysięcy sztuk) i jest jednym z największych odbiorców karnetów TIR z IRU. Tylko ZMPD jest upoważnione przez polski rząd do wydawania w Polsce karnetów TIR oraz gwarantowania przewozów w procedurze TIR. ZMPD jest jednym z największych zrzeszeń poręczających w Europie. System międzynarodowych przewozów towarów pod osłoną karnetów TIR funkcjonuje w oparciu o postanowienia Konwencji TIR. Umawiającymi się Stronami Konwencji jest 65 krajów. Każdy przewoźnik, uprawniony do wykonywania międzynarodowych przewozów, może skorzystać z wygodnej i bezpiecznej formy przewozów w ramach procedury TIR. Wymogiem jednak jest wypełnienie przez niego warunków określonych w Konwencji TIR. Zalety procedury TIR powodują, że korzysta z niej kilka tysięcy polskich przewoźników. Dystrybucja karnetów TIR

Centralny Ośrodek Szkoleń ZMPD  od wielu lat prowadzi szkolenia przygotowujące do egzaminu na certyfikat  kompetencji zawodowych dla przewoźników krajowych i międzynarodowych. Program szkoleń przygotowany przez ekspertów  posiadających kwalifikacje potwierdzone międzynarodowymi Certyfikatami PHARE umożliwia zapoznanie się z ustawodawstwem polskim i przygotowuje do działania na wspólnym rynku europejskim. Szkolenia ZMPD IRU

W piątek 12 października ZMPD świętowało jubileusz 55-lecia. Niemal 1 700 osób przyjechało do Centrum Targowo - Kongresowego MT Polska w Warszawie. Byli to przedstawiciele firm członkowskich oraz goście z kraju i z zagranicy, reprezentanci administracji publicznej, parlamentarzyści, przedstawiciele organizacji międzynarodowych, w tym zrzeszających zagranicznych przewoźników drogowych, a także wieloletnich partnerów ZMPD, działających w branży transportu drogowego, m.in. producentów ciągników siodłowych i naczep oraz operatorów kart paliwowych i ubezpieczycieli.  Podczas Gali wręczono odznaczenia państwowe i medale za zasługi dla ZMPD. Gwiazdą wieczoru w części artystycznej był zespół Bajm. Uroczystość prowadził znany prezenter telewizyjny Tomasz Kammel. 55lat ZMPD