MARKI 24.04.2013 r. Prezentacja wniosku taryfowego na posiedzeniu RADY MIASTA MARKI. Kajetan Paweł Specjalski – dyrektor zarządu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lepszy start dla „zawodowca” r.
Advertisements

Wniosek o zatwierdzenie taryf na okres r.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Skuteczność regionów w wykorzystaniu funduszy
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA
Jesteśmy Firmą proekologiczną. Naszą misją jest sprzedaż technologii, urządzeń i materiałów oraz oferowanie profesjonalnych usług instalatorskich w zakresie:
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Projekt POIS /10 Modernizacja i rozbudowa systemu infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej Gminy Milanówek.
DLA ZBIOROWEGO ZAOPATRZENIA W WODĘ I ZBIOROWEGO ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
ZASADY PRZYDZIAŁU DOTACJI PODMIOTOWEJ DLA SPÓŁEK
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
SPECJALNA STREFA EKONOMICZNA – PODSTREFA OŚWIĘCIM
Katowice, 15 maja 2012.
Informacja o realizacji budżetu w 2012 rok Warszawa r. Komisja Infrastruktury i Inwestycji Rady Miasta.
Prezentacja na Side Event, Barcelona
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Projekty zgłoszone do Funduszu Spójności z Dolnego Śląska – ich rola w kształtowaniu polityki regionalnej Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
Centrum Kariery i Sukcesu przy OSP w Budziszowie Wielkim Społeczeństwem obywatelskim jest społeczeństwo, w którym istnieją aktywni, myślący o interesach.
II Krakowska Konferencja Młodych Uczonych
Możliwości finansowania inwestycji Inicjatywa JEREMIE dla rozwoju regionu łódzkiego Łódzka Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. Kutno, r.
Radziechowy Wieprz.
GMINA ZIĘBICE Dla rozwoju infrastruktury i środowiska Dla rozwoju infrastruktury i środowiska.
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w m.st. Warszawie 3 stycznia 2013 r.
Kluczowe liczby w projekcie budżetu na 2014 rok i w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata Warszawa 15 listopada 2013 r. MIASTO STOŁECZNE.
Taryfa cen i stawek opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków stosowane przez Goleniowskie Wodociągi i Kanalizację Sp.
1 AKTUALNA SYTUACJA W BUDOWNICTWIE w okresie I-IX 2013 w świetle danych statystycznych Małgorzata Kowalska Dyrektor Departamentu Produkcji Janusz Kobylarz.
Konferencja: Gospodarka gruntami rolnymi w Wielkopolsce w świetle znowelizowanej ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa Poznań
Podstawowe elementy linii technologicznej
Jak efektywnie sprzedać ciepło do produkcji chłodu
Maria Bakalarczyk Izba Gospodarcza „Wodociągi Polskie”
RAZEM DLA ŚRODOWISKA Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracji Włocławek II etap.
zgłoszony do dofinansowania z Funduszu Spójności
Bank Ochrony Środowiska S. A
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Program Operacyjny „Infrastruktura i Środowisko”
PROGRAM ROZWOJU FIRM INTERNETOWYCH Phare Spójność Społeczna i Gospodarcza 2001 PL Warszawa, 22 stycznia 2003 r.
„Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracji Włocławek II etap”
Poprawa gospodarki wodno-ściekowej na obszarze gminy Zawadzkie
Rozwiązanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Nowogrodziec – Etap I a.
Załącznik uzupełniajacy nr 5
Przygotowanie terenów inwestycyjnych pod budowę
WOLNE powierzchnie biurowe WOLNE powierzchnie biurowe o łącznym metrażu 115,35 m² Park Przemysłowy Gminy Leżajsk.
Rozbudowa i modernizacja gospodarki ściekowej na terenie Miasta i Gminy Szczawnica.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
PROJEKT REALIZOWANY PRZEZ POWIAT RZESZOWSKI W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO ROZWÓJ POLSKI WSCHODNIEJ NA LATA 2007 – 2013 DZIAŁANIE I.3 WSPIERANIE INNOWACJI.
„Rozbudowa i modernizacja systemu wodociągowo – kanalizacyjnego w Białymstoku i gminie Wasilków” Projekt POIS /08.
Nowy Jork Londyn Mleko, (1l) 0,81£ 0,94 £ Bochenek świeżego chleba (500g) 1,78 £ 0,96 £ Ryż (biały), (1kg) 2,01 £ 1,51 £ Jajka(12) 1,86 £ 2,27 £ Lokalny.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
AT GROUP S.A. działa na rynku usług consultingowych od 17 lat. Jesteśmy regionalnym liderem w zakresie pozyskiwania środków dla swoich klientów z różnorodnych.
Posiedzenie Komisji Środowiska i Gospodarki Wodnej SEJMIK WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO W KATOWICACH Tarnowskie Góry, 16 stycznia 2011.
Taryfy za wodę i ścieki do Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Nowym Tomyślu Sp. z o.o. ul. Targowa Nowy Tomyśl.
Zebranie Mieszkańców Lubczy w dniu 23 czerwca 2015 r. Informacja nt. budowy przyłączy realizowanych przez Spółkę Komunalną Dorzecze Białej sp. z o.o. przy.
Wdrażanie Osi I Przedsiębiorczość Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury w latach Poddziałania –
UCIEPŁOWNIENIE MIASTA WOJKOWICE
Województwa Dolnośląskiego na lata 2014 – 2020
Spotkanie informacyjne
REFERAT GOSPODARKI KOMUNALNEJ
Dział Rozwoju i Obsługi Klienta
Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Spółka z o. o
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Wiceprezes Zarządu NFOŚiGW
NA TERENIE GMIN POWIATU DZIERŻONIOWSKIEGO – ETAP II
KOLEKTORY SŁONECZNE SZCZAWNICA
Taryfa cen i stawek opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków stosowane przez Goleniowskie Wodociągi i Kanalizację Sp.
Zapis prezentacji:

MARKI r. Prezentacja wniosku taryfowego na posiedzeniu RADY MIASTA MARKI. Kajetan Paweł Specjalski – dyrektor zarządu.

Za wodę: Gospodarstwa domowe w budynkach mieszkalnych jedno – i wielorodzinnych, instytucje użyteczności publicznej: Opłaty obecne - 3,61zł/m 3 Opłaty wnioskowane - 4,19zł/m 3 + stała miesięczna opłata abonamentowa - 1,50 zł/1 odbiorca Zakłady wykorzystujące wodę na potrzeby produkcji, w której woda wchodzi w skład albo bezpośredni kontakt z produktami żywnościowymi lub farmaceutycznymi + stała miesięczna opłata abonamentowa Opłaty obecne -3,65zł/m 3 Opłaty wnioskowane - 4,27zł/m 3 + stała miesięczna opłata abonamentowa -13,20 zł/1 odbiorca Przemysł, działalność usługowa, handlowa i pozostała – zakłady chemiczne, myjnie samochodowe, budownictwo, przemysł metalowy, usługi transportowe i inne cele. Opłaty obecne - 3,67zł/m 3 Opłaty wnioskowane - 4,30 zł/m 3 + stała miesięczna opłata abonamentowa - 1,50 zł/1 odbiorca Za ścieki: Wszystkie grupy odbiorców usług Opłaty obecne - 7,98 zł/m 3 Opłaty wnioskowane - 9,89 zł/m 3 + stała miesięczna opłata abonamentowa - 6,60 zł/1 odbiorca

Projekt taryfy za zaopatrzenie w wodę i odbioru ścieków: ( Wniosek o zatwierdzenie taryf przedłożony Radzie Miasta Marki) Aktualna cena wody Gospodarstwa domowe i instytucje użyteczności publicznej - 3,61 zł /m3+ VAT Zakłady wykorzystujące wodę w procesie produkcji - 3,65 zł /m3+ VAT Pozostałe zakłady produkcyjne, usługowe i handlowe - 3,67 zł/m3 + VAT Proponowana cena wody: Wzrost w %: 4,19 zł /m3+ VAT 16 % 4,27 zł /m3+ VAT 16 % 4,30 zł/m3 + VAT 17 % Miesięczna opłata abonamentowa: Szacunkowy wzrost ceny za 1 m 3 wody uwzględniający opłatę abonamentową: 1,50 zł + VAT 19 % 13,20 zł + VAT 18 % 1,50 zł + VAT 18 % Aktualna cena za ścieków - 7,98 zł/m3 + VAT Proponowana cena - 9,89 zł/m3 + VAT Wzrost o 23 %. + stały miesięczny abonament w kwocie 6,60 zł + VAT. Łączny wzrost o 25 %.

SYMULACJA OPŁAT BEZ OPŁATY ABONAMENTOWEJ. Za wodę: Gospodarstwa domowe w budynkach mieszkalnych jedno – i wielorodzinnych, instytucje użyteczności publicznej: Opłaty obecne - 3,61 zł/m3, Opłaty wnioskowane - 4,32 zł/m3. Zakłady wykorzystujące wodę na potrzeby produkcji, w której woda wchodzi w skład albo bezpośredni kontakt z produktami żywnościowymi lub farmaceutycznymi: Opłaty obecne - 3,65 zł/m3, Opłaty wnioskowane - 4,35 zł/m3. Przemysł, działalność usługowa, handlowa i pozostała – zakłady chemiczne, myjnie samochodowe, budownictwo, przemysł metalowy, usługi transportowe i inne cele: Opłaty obecne - 3,67 zł/m3, Opłaty wnioskowane - 4,37 zł/m3. Za ścieki: Wszystkie grupy odbiorców usług: Opłaty obecne - 7,98 zł/m3, Opłaty wnioskowane - 10,00 zł/m3.

CASE STUDY Wyliczenia dotyczące ścieków. Składniki ceny ścieków: netto 9,89 zł/m3. I. Udział ceny usługi odbioru do systemu warszawskiego 6,45/9.89x100 = 65%. Podstawowa przyczyna to wzrost ceny za ścieki odbierane przez MPWiK w m. st. Warszawie w ubiegłym roku z 5,43 zł/m3 na 6,42 zł/m3 a przyjęto w prognozie niewielki wzrost do 6,45 zł/m3. (Ubiegłoroczna kalkulacja opłat za ścieki oparta była na stawce właśnie 5,43 zł za m3 i wzrost nastąpił zaraz po zatwierdzeniu taryf w Markach, co w efekcie przyniosło Wodociągowi Mareckiemu stratę bilansową za rok 2012 w wysokości około 0,5 mln zł.) II. Udział amortyzacji (obecna ,00 zł a max ok. 3,0 mln zł) = 7 % Amortyzacja środków trwałych wytworzonych w ramach realizowanych inwestycji (pokaźna część wybudowanej sieci weszła na majątek Spółki). Budując ze środków w części unijnych musimy pilnować poprawność w klasyfikacji środków trwałych oraz poprawność w stosowaniu stawek amortyzacji, Majątek wytworzony w ramach tak ważnej dla miasta inwestycji nie może ulegać dekapitalizacji. Przykład: w sieciach kanalizacyjnych zastosowano w większości maksymalny 50 letni okres amortyzacji. III. Pozostałe: = 28 % 1. Wzrost kosztów związany z rozbudową sieci kanalizacyjnej. przykład: wybudowano 150 km sieci kanalizacyjnej i 34 pompownie sieciowe oraz zmodernizowano dwie kolejne. Urządzenia te wymagają obsługi, ich utrzymanie w gotowości generuje koszty, a zaczną zarabiać dopiero, gdy zostanie wybudowana odpowiednia liczba przyłączy indywidualnych. Główne koszty to utworzenie działu eksploatacyjnego – dwóch grup mistrzowskich obsługowych i ich usprzętowienie 2. Koszty związane z obsługą kredytów i pożyczek zaciągniętych na realizację programów budowy kanalizacji oraz budowy przyłączy. Przykład: kredyt preferencyjny z WFOŚiGW – z 7 mln kredytu spłacone ok. 2 mln 3. Wzrost kosztów zatrudnienia związany z obsługą realizowanych i planowanych programów budowy kanalizacji sanitarnej (etap I – rozbudowa działu technicznego) i budowy podłączeń indywidualnych (przygotowanie wniosków do NFOŚiGW, przygotowanie i obsługa umów z NFOŚiGW dot. budowy przyłączy, organizacja przetargów partiami na budowę przyłączy, uzgadnianie i nadzór nad budową przyłączy, zawieranie umów z mieszkańcami (umowy pionierskie na rynku w Polsce) obsługa finansowa w pełnym zakresie włącznie z pośrednictwem dotacji i kredytów preferencyjnych z NFOŚiGW ).

1. Wsparcie techniczne dla JRP i pozostałych(bez ekipy 9 osób z JRP) – dział techniczny, który także realizuje inwestycje wodociągowe: - sieć wodociągowa przejęta od miasta w 2010 r., - rozbudowa ujęć i SUW, - nowatorskie systemy obsługi sieci, itp. a także stanowi bieżące wsparcie techniczne dla eksploatacji istniejących systemów oraz dla ekipy projektantów i ekipy organizującej budowę przyłączy kanalizacyjnych. Łącznie 9 osób. 2. Ekipa eksploatacyjna wod.-kan z kierownikiem i dwoma wyspecjalizowanymi brygadami wyposażona w trzy samochody techniczne, przewoźny agregat prądotwórczy, małą koparkę, zestaw igłofiltrów oraz pompy i szereg wyspecjalizowanych narzędzi. Łącznie 12 osób. 3. Zespół realizacji przyłączy i pozyskiwania na nie środków pomocowych (bez 14 osobowego zespołu projektowego): - przygotowywanie i składanie kolejnych wniosków do NFOŚiGW oraz całego programu włącznie z umowami z mieszkańcami, - organizacja kolejnych przetargów na wybór firm wykonujących przyłącza, - nadzór i rozliczanie zrealizowanych przyłączy włącznie z wieloletnimi pożyczkami i dotacjami, itp., - Udział w przygotowaniu wniosków na kolejne inwestycje z wykorzystaniem środków unijnych (wniosek złożony 22 kwietnia do NFOŚiGW). Łącznie 7 osób. 4. Zespół ekonomiczno księgowy rozliczający wielotorowe działania spółki szczególnie monitorowanie rozliczeń z mieszkańcami. Łącznie 7 osób. INNE: najem budynku, usprzętowienie zespołów w sprzęt komputerowy i komunikacji elektronicznej, edycja dokumentów – trzy profesjonalne centra powielania, itp..

Bieżące informacje nt. realizacji programu dofinansowania podłączeń kanalizacyjnych można uzyskać na stronie internetowej > PROGRAM PODŁĄCZEŃ > ABC Programu podłączeń Dziękuję za uwagę