Www.etwinning.pl.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program eTwinning.
Advertisements

Co to jest Pulpit eTwinning?
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i narzędzia.
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Ogólnopolska konferencja Programu eTwinning dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie Warszawa, 18 marca 2011 r.
Konferencja dla dyrektorów szkół Program eTwinning Warszawa 10 listopada 2010 r.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS konkurs 2010 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
KODEKS 2.0.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
5 lat Programu eTwinning w Polsce
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
ETwinning- w naszej szkole opr. A. Rolicz. Istota eTwinning eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i rejestracja.
Program eTwinning dla nauczycieli bibliotekarzy Warszawa, 27 października 2008 r.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Co to jest TIK?.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM rok szkolny 2012/2013 Zebranie otwierające 24 października 2012 r.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Przedszkole w edukacyjnych programach współpracy europejskiej Program eTwinning Warszawa 22 października 2010 r.
BUŁHAK STOI JĘZYKAMI! Zespół językowy SSP 12.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
SCHOLARIS Scholaris, czyli Internetowe Centrum Zasobów Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej, to dostępny publicznie i bezpłatny portal zawierający.
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 jako przykład wykorzystania MCI opr. Ewa Łopatka.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Założenia programu eTwinning Zasady uczestnictwa
Wpływ programu eTwinning na rozwój zawodowy nauczyciela Udział w seminarium kontaktowym „Biodiversity in eTwinning projects” Grecja, listopada 2011.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
TARGI
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
DYREKTORZY SZKÓŁ W eTWINNING Warszawa, 18 XI 2011.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Program eTwinning Poznań, marca 2017.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Programowanie z eTwinning
Program eTwinning Legnica, maja 2017.
SEMINARIUM SZKOLENIOWO-KONTAKTOWE
Tygodnie eTwinning od 1 do 31 października 2009 r.
Zagraniczne wyjazdy edukacyjno-szkoleniowe
Sopocka Akademia Tenisowa
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
portal społecznościowy nauczycieli
Zapis prezentacji:

www.etwinning.pl

Czym jest eTwinning? Program eTwinning – Europejska społeczność szkolna eTwinning to łączenie i współpraca szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli. Jest to edukacyjny program Unii Europejskiej, który promuje wykorzystywanie technologii informacyjno- komunikacyjnych (TIK) w szkołach europejskich. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy ponad granicami. Współdziałają, wymieniają się informacjami i materiałami do nauki. eTwinning poszerza zakres pedagogicznych możliwości oferowanych uczniom i nauczycielom, motywuje do nauki i otwarcia na Europę.

Kto może wziąć udział w Programie eTwinning? Nauczyciele wszystkich przedmiotów, uczniowie wraz z opiekunem, dyrektorzy szkół, bibliotekarze i inni pracownicy szkoły; Przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne (przedział wiekowy uczniów 3-19 lat). Z kim można współpracować? Polskie szkoły mogą współpracować ze szkołami w krajach Unii Europejskiej czyli: Austrią, Belgią, Bułgarią, Cyprem, Czechami, Danią, Estonią, Finlandią, Francją, Grecją, Hiszpanią, Holandią, Irlandią, Litwą, Luksemburgiem, Łotwą, Maltą, Niemcami, Portugalią, Rumunią, Słowacją, Słowenią, Szwecją, Węgrami, Włochami, Wielką Brytanią, a ponadto także z: Islandią, Norwegią, Turcją, Republiką Chorwacji, Macedonią i Szwajcarią.

Przykładowe formy projektów Krótki tygodniowy lub miesięczny projekt może skupić się na konkretnym temacie z programu nauczania; Projekt trzymiesięczny, podczas którego uczniowie nauczą się np. tworzyć podstawową stronę internetową i przedstawiać informacje w języku obcym; Projekt całoroczny dotyczący np. historii Europy, matematyki, sztuki, który stanowi część programu nauczania; Projekt wieloletni, który zakłada współpracę z jednym lub większą ilością partnerów. Trzy najważniejsze cechy projektów eTwinning: Wykorzystywanie komputera, Internetu, oprogramowania, aparatu cyfrowego, kamery czyli narzędzi akceptowanych przez uczniów i wzbudzających ich entuzjazm; Języki obce są konieczne do bezpośredniej komunikacji ze szkołą partnerską, a natychmiastowe korzystanie z wiadomości ‘lekcyjnych’ wywołuje radość uczniów i zwiększa ich motywację do nauki; Temat projektu jest związany z podstawą programową kilku dowolnych przedmiotów nauczanych w szkole, a nauka realizowana atrakcyjną metodą projektu edukacyjnego. 

Zalety projektów eTwinning: entuzjazm uczestników uczniów i nauczycieli, motywacja do nauki, dostosowanie zadań do możliwości każdego ucznia, bezpieczny Internet – narzędzia i obszary pracy eTwinning są dostępne tylko dla uczestników programu, wykorzystanie istniejącej szkolnej bazy komputerowej czyli pracowni komputerowych i Szkolnego Multimedialnego Centrum Informacji nie tylko na lekcjach informatyki, stosowanie metody projektu (szczególnie ważne w gimnazjach), możliwość tworzenia zespołów nauczycieli: ‘przedmiotowiec’, językowiec, informatyk, każdy nauczyciel może realizować jeden lub kilka projektów, elastyczność projektu – możliwość dostosowania tematu i czasu trwania projektu do potrzeb uczniów, nieograniczony czas rejestracji, możliwość wprowadzania modyfikacji w każdej chwili.

Doskonalenie nauczycieli: Konferencje promocyjne, warsztaty i szkolenia regionalne, dla ogółu nauczycieli lub dla określonej specjalności: matematyków, fizyków, bibliotekarzy szkolnych czy nauczycieli przedszkolnych itp., Kursy internetowe dla nauczycieli „Jak uczestniczyć w Programie eTwinning?” i kursy tygodniowe prowadzone na platformie Moodle, Warsztaty europejskie, Seminaria kontaktowe, e-Czwartki, e-Ferie.

Narodowe Biuro Kontaktowe Programu eTwinning w Polsce działa na zlecenie Komisji Europejskiej i Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji, która pełni rolę Narodowej Agencji programów „Uczenie się przez całe życie” i „Młodzież w działaniu”. Narodowe Biuro Kontaktowe Programu eTwinning (NSS) jest odpowiedzialne za koordynowanie, rozwój, promocję programu eTwinning oraz monitorowanie podjętych działań. Działalność ta skupia się przede wszystkim na organizowaniu konferencji informacyjnych, warsztatów szkoleniowych, wspomaganiu działań szkół, sprawdzaniu jakości projektów pod względem pedagogicznego i europejskiego podejścia, zbieraniu przykładów dobrej praktyki, publikowaniu ich i rozpowszechnianiu, prowadzeniu narodowego portalu www.etwinning.pl oraz usługi helpdesk pod adresem etwinning@frse.org.pl. NSS współpracuje z istniejącymi już sieciami i inicjatywami oraz instytucjami: MEN, MSWiA, MKiDN, CODN, OEIiZK, Interklasa, Scholaris itp. Ważnym zakresem działalności jest organizowanie ogólnopolskich konkursów na najbardziej interesujące projekty eTwinning.

Odznaki Jakości eTwinning Krajowe Odznaki Jakości Europejskie Odznaki Jakości Krajowe Odznaki Jakości przyznawane są 'na bieżąco' przez cały rok przynajmniej raz w miesiącu; Jeżeli w projekcie minimum dwie szkoły partnerskie otrzymały Krajowe Odznaki Jakości i przynajmniej jedna z nich została nominowana do Europejskiej Odznaki Jakości, otrzymają one tę Odznakę w kolejnej edycji w październiku.

Dzieci podróżują po Europie poprzez baśnie Projekt eTwinning

Grupa III „Pszczółki”

Europa jest pięcioletnią dziewczynką Europa jest pięcioletnią dziewczynką. Pewnego dnia postanawia wybrać się w podróż, aby poznać inne dzieci. Włochy to kraj, w którym Europa rozpoczyna swoją podróż. Tam spotyka dziewczynkę o imieniu Italia. Europa i Italia zaprzyjaźniają się ze sobą. Rozmawiają o kraju, w którym mieszka Italia. Dziewczynka opowiada o zwyczajach, tradycjach panujących w jej kraju. Uczy ją piosenek, rymowanek, pokazuje zdjęcia, rysunki. Jako prezent wręcza jej tradycyjną baśń. Od tej pory Europa odwiedza inne kraje, zbiera baśnie i zapoznaje inne dzieci z bajką, którą otrzymała od swojej przyjaciółki Italii.

Cele projektu: Uświadomienie dzieciom, że w innych krajach żyją dzieci takie same jak oni i że za pośrednictwem Internetu można dzielić się z nimi swoimi przeżyciami; Dzieci nauczą się komunikować w języku wyobraźni i kreatywności, za pomocą rysunków, gestów; zrozumieją, że nie trzeba znać języka obcego, aby sprawnie się komunikować z innymi; Stworzenie okazji do poznania innych krajów – ich zwyczajów i tradycji z bezpośredniego źródła; Wzrost świadomości wielokulturowej dzieci; Wymiana doświadczeń pomiędzy europejskimi nauczycielami;

Przedmioty projektu: przedmioty przedszkolne Języki komunikacji: j Przedmioty projektu: przedmioty przedszkolne Języki komunikacji: j. angielski, j. włoski Wiek ucznia: 3 – 6 lat Proponowane narzędzia: Czat, Dziennik projektu, poczta elektroniczna, poczta tradycyjna, forum, programy komuterowe: do obróbki zdjęć, filmów, MP3, strona internetowa, TwinSpace

Działania: Zamieszczanie w odpowiednich folderach na TwinSpace materiałów dydaktycznych: rysunków, zdjęć, prezentacji multimedialnych, nagrań video; Prezentacja dzieciom materiałów przekazanych przez dzieci i ich nauczycieli z innych krajów; Nauczyciel może dzielić się problemami , metodami i technikami realizacji bajki z nauczycielami z innych krajów; Komunikowanie się w trakcie trwania projektu z nauczycielami z innych krajów w celu organizacji pracy, wymiany spostrzeżeń nt. projektu; Komunikowanie się dzieci poprzez narzędzia Internetowe, pocztówki, listy. Publikacja zgromadzonych materiałów na stronie internetowej;

Oczekiwane rezultaty: Stworzenie strony internetowej prezentującej prace dzieci z różnych krajów europejskich. Stworzenie zbioru bajek pochodzących z różnych krajów europejskich. Zgromadzenie materiałów dydaktycznych kart pracy oraz pomysłów na wykonanie różnego rodzaju prac plastycznych – wymiana doświadczeń.

Mocne strony projektu: Duże zaangażowanie inicjatora projektu i otwartość na pomysły innych jego współtwórców, Projekt ciekawy dla dzieci, Wykorzystanie różnorodnych narzędzi: programy komputerowe, strona internetowa, Możliwość zaangażowania dzieci i ich rodziców, Możliwość poznania różnych programów komputerowych: graficznych, multimedialnych i innych. Słabe strony projektu: Gromadzenie materiałów nieadekwatnych do tematu projektu, Niedotrzymywanie terminów, Działania projektu nie zostało sprecyzowane, Bariera językowa.

Strona internetowa projektu: http://fairytalesofeurope.blogspot.com/

Dziękujemy za uwagę!