Funkcjonowanie nośników reklamy w przestrzeni publicznej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowanie: zespół WIM, WI, ZDiUM, WTR pod przewodnictwem POKE marzec 2010 r. Obsługa komunikacyjna UEFA EURO 2012 TM.
Advertisements

FUNDUSZE UNIJNE JAKO ŹRÓDŁO FINANSOWANIA REWITALIZACJI OBSZARÓW MIEJSKICH Malwina Wrotniak MKN Bankier.
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
1. Lokalizacja. Projektowany obszar znajduje się w ścisłym centrum Szczecina, nieopodal centrum handlowego Galaxy, oraz naprzeciwko rozpoczynającej się
Nowe zarządzenia dla poprawy estetyki miasta Gdańsk, 19 października 2012r.
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Bilbordy Pomysł na reklamę.
Prezentacje wykonał: Ganiberzin Gabriel
PLAN PREZENTACJI Sesja Rady Miasta MIELECKI PARK PRZEMYSŁOWY – stan realizacji PROJEKT: Budowa Inkubatora Nowych Technologii IN- Tech wraz z.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Legnica- oficjalny portal miasta
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
USTAWA z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
Prezentacja projektów Miasta planowanych do realizacji w latach [ budowanie świadomości ] Wystąpienie Władysław Bieda – Burmistrz Miasta Limanowa.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
Gminne Zakłady Gospodarki Odpadami a ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zwana.
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Groszówka – kompleks sportowy w Wesołej Groszówka kompleks sportowy w Wesołej.
Miasto publiczne – miasto prywatne
ZAŁOŻENIA DO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO POZNAŃSKIEGO OBSZARU METROPOLITALNEGO PRACE NAD PLANEM ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO.
Prezentacja miast i form promocji. Spis treści Prezentacja miast: – Sopot – Wrocław – Kraków – Zakopane – Warszawa Formy promocji: – Formy Standardowe.
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO (MPZP.)
Polityka przestrzenna Wielkopolski w zakresie zwartości zabudowy
Adam Lewandowski. Coraz bardziej potrzebujemy całościowych strategii i skoordynowanych działań ze strony wszystkich instytucji i osób zaangażowanych w.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
Technik architektury krajobrazu
1. UTWORZENIE ZESPOŁU Powołanie Zespołu do przygotowania oraz wprowadzenia nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi (Zarządzenie Nr
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
OFERTA NAUKOWO-BADAWCZA
Wspieranie rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości opiera się w Urzędzie Miasta Krakowa na realizacji zadań ujętych w Krakowskim Programie Wspierania.
Łomianki w XXI wieku Wirtualna Gmina - koncepcja budowy lokalnej społeczności informacyjnej na miarę XXI wieku.
Wspieranie sektora pozarządowego w powiecie mławskim cel: ROZWÓJ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH I AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MIESZKAŃCÓW POWIATU MŁAWSKIEGO Spotkanie.
   Praca dyplomowa inżynierska
Olgierd Dziekoński Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezydenta RP
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Olgierd Dziekoński Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezydenta RP
Budowa dwutorowej linii 400 kV Kozienice – Ołtarzew
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
LOKALIZACJA I BUDOWA LĄDOWYCH FERM WIATROWYCH Materiał na konferencję,,Chronić Chronione” TORUŃ 12 sierpnia 2014 r. Departament Infrastruktury NAJWYŻSZA.
Szymanik Elżbieta Witam Państwa. Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat przasnyski.
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Plac Długosza.
Promocja europejskiego rolnictwa, nowe podejście Dyskusja panelowa Warszawa, Pol ska Priorytety wskazane przez AREPO w konsultacji Zielonej.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Urząd Gminy i Miasta Koziegłowy Pl. Moniuszki Koziegłowy
Reglamentacja procesu budowy
1. 2 Olkusz jest miastem powiatowym położonym na Jurze Krakowsko Częstochowskiej pomiędzy dwoma dużymi centrami gospodarczymi.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
DOPROWADZENIE NIEZBĘDNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DO STREF INWESTYCYJNYCH TRZEBUSZA I DUNIKOWA PRZEZNACZONYCH POD FUNKCJE PRZEMYSŁOWO SKŁADOWEJ.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Monitorowanie regionalnego sektora usług komunalnych Zenon.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Teresa Białecka – Krawczyk Dyrektor Biura Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy UMŁ Sztab Piotrkowska Łódź, r. SPOSÓB ZARZADZANIA ULICĄ PIOTRKOWSKĄ.
A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP Zadanie (1): - (1.1) określenie głównych wyzwań - (1.2) propozycja celów strategicznych.
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
Ustawa krajobrazowa nowe zadania samorządu województwa Monika Brzeszkiewicz-Kowalska Dyrektor Oddziału Terenowego w Ciechanowie Mazowieckiego Biura Planowania.
Jakub Mróz.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO (MPZP.)
Nieruchomość przemysłowa w Dąbrowie Górniczej 1,91 ha
Targowisko – ul. Grochowa przebieg inwestycji
Zapis prezentacji:

Funkcjonowanie nośników reklamy w przestrzeni publicznej Komisja Rozwoju Przestrzennego Rady Miasta Poznania 10 kwietnia 2013 roku

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej Organizacja samorządu gospodarczego Skupia firmy działające na rynku OOH Reprezentuje ponad 85% rynku OOH w Polsce (członkowie zwyczajni, wspierający i raportujący do Izby) Jest członkiem Krajowej Izby Gospodarczej i Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy Przygotowuje i opracowuje analizy rynku OOH na potrzeby różnych instytucji, także rządowych i samorządowych Uczestniczy aktywnie w konsultacjach procesów legislacyjnych na szczeblu rządowym (ministerstwa) i parlamentarnym (komisje)

Planowanie przestrzenne a Reklama OOH Planowanie przestrzenne jest działaniem planistycznym, którego celem jest poprawny rozwój kraju, regionów, powiatów, gmin i miast z punktu widzenia racjonalnego użytkowania przestrzeni i środowiska oraz zapewnienie warunków rozwoju społecznego i gospodarczego (za A. Jędraszko, 2005) Reklama OOH Jest na obecnym poziomie rozwoju cywilizacyjnego ważnym elementem współczesnego krajobrazu kraju, zwłaszcza polskich miast Jest związana z życiem miast, z ich rozwojem społecznym i gospodarczym Jest gałęzią gospodarki (zatrudnienie, podatki, obsługa przedsiębiorców) Służy informacji i promocji przedsiębiorców, usługodawców, mieszkańców, samorządów, pomaga dokonywać wyborów Jest i może być istotnym źródłem finansowania projektów miejskich (w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego)

Reklama OOH Negatywnie reaguje na nakazy, zakazy i ograniczenia, a administracyjne likwidowanie nośników reklamy w żadnym mieście (ani w Europie, ani na świecie) nie doprowadziło do oczekiwanych, pożądanych rezultatów. W Polsce na przykład spowodowało rozbudowę nośników na gruntach prywatnych. Pokazuje, że w określonych, spójnych ramach funkcjonuje najlepiej, z korzyścią dla jej wizerunku i wizerunku przestrzeni miejskiej. Dlatego potrzebuje koncepcji.

Gospodarka przestrzenna a Reklama OOH Gospodarka przestrzenna jest działalnością mającą doprowadzić do racjonalnego wykorzystania przestrzeni w zakresie zgodnym z potrzebami społeczeństwa, w wyniku transformacji istniejącego stanu rzeczy w stan pożądany, uwzględniający wynegocjowane cele społeczne (IGPiK, 1998) Dla reklamy OOH Brać pod uwagę specyfikę ukształtowania miasta, jego historyczny rozwój i uwarunkowania komunikacyjne Uwzględniać potrzeby przedsiębiorców i mieszkańców Opierać się na międzynarodowych standardach wypracowanych przez branżę OOH /definicje i klasyfikacje/ Współgrać z systemem miejskiej informacji oraz monitoringiem miejskim Zapewniać miastu stałe dochody z tytułu korzystania z przestrzeni miejskiej Patrzeć perspektywicznie na zastosowanie nowych technologii

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej Przyjęła opierając się na europejskich standardach klasyfikację nośników reklamy Nośniki tradycyjne: 12 m², 18 m², 36 m², 48 m², mały format, pozostałe (9 m²) Nośniki podświetlane (backlight): citylight (120x180 cm), 9 m², 18 m², 32 m², pozostałe Klasyfikacja nośników reklamy ma znaczenie w systemie sprzedaży oraz w prowadzonych statystykach

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej Opracowała ogólne definicje formatów nośników reklamy Format mały – nośnik reklamy o powierzchni ekspozycyjnej do 3 m² Format średni – nośnik reklamy o powierzchni ekspozycyjnej powyżej formatu małego i do 9 m2 włącznie Format standard – nośnik reklamy o powierzchni ekspozycyjnej od 9 do 18 m2 włącznie Format wielki – nośnik reklamy o powierzchni ekspozycyjnej powyżej 18 m² Maszt flagowy – nośnik reklamy z powierzchnią ekspozycyjną ruchomą, o powierzchni ekspozycyjnej do 40 m2 , w układzie pionowym lub poziomym. Słup ogłoszeniowo – reklamowy – szczególny rodzaj nośnika reklamy w formie walca lub graniastosłupa o średnicy lub szerokości od 120 do 175 cm, wysokości od 170 do 360 cm dla części ekspozycyjnej i maksymalnej wysokości nie przekraczającej 470 cm Definicje formatów mają znaczenie przy sytuowaniu nośników reklamy

Wiedeń Powierzchnia 415 km² Mieszkańców 1,72 m Strefy ochronne: Dzielnica nr 1 (3 km²) Pałac Schönbrunn Grinzing, w których istnieją znaczące ograniczenia – wyłączając ciągi komunikacji drogowej (zgoda) Słupy ogłoszeniowo-reklamowe i nośniki reklamy nie wyższe niż 3,5 m mogą być sytuowane bez ograniczeń i nie wymagają pozwoleń Inne nośniki wymagają pozwolenia lub zgłoszenia Reklama na budynkach tylko w czasie prac remontowych

Madryt Powierzchnia 607 km² 3,28 mln mieszkańców (6,3 mln w aglomeracji) Nośniki reklamy wg stref wyznaczonych na terenie miasta: strefa Centrum strefa okalająca Centrum strefa podmiejska Wyznaczenie lokalizacji we współpracy z branżą OOH (ponad 8 tysięcy lokalizacji w strefie Centrum i strefie okalającej Centrum) Limitowana liczba siatek wielkoformatowych na remontowanych budynkach w strefie centrum

Chicago Powierzchnia 606,1 km² 2,7 mln mieszkańców (9,8 mln w metropolii) Inicjatywa burmistrza: meble miejskie oraz nośniki informacji kulturalnych w centrum miasta, między innymi 1600 nowych wiat przystankowych (ponad 3 tysiące powierzchni ekspozycyjnych, blisko 1500 słupów ogłoszeniowo-reklamowych) Brak ograniczeń na nieruchomościach prywatnych

Frankfurt nad Menem Powierzchnia 248 km² 700 tys. mieszkańców (5,8 mln w metropolii) Urząd Miasta dostrzegł potrzebę nowego zagospodarowania przestrzeni publicznej w zakresie funkcjonowania nośników reklamy i powołał dedykowany temu zadaniu oddział w Nadzorze Budowlanym Dokonał oceny stanu faktycznego, przygotował wytyczne dla lokalizacji nośników reklamy oraz stworzył plan strefowy z określeniem rodzajów dopuszczalnej formy nośników reklamy Wytyczne dotyczące nośników reklamy zostały włączone do istniejących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego jako wiążące i są przestrzegane Wyniki: uporządkowana przestrzeń publiczna, brak dzikiej reklamy, stałe dochody kasy miasta, partnerzy prywatni

Frankfurt – ekspertyza dla planu strefowego Źródło: Ströer out of home media

Frankfurt - plan strefowy Brak reklamy Szyldy reklamowe podmiotów gospodarczych Małe formy reklamy, typu CLP Formy reklamy do 9m² Wszystkie formy reklamy Tymczasowe formy reklamy – teren targów Źródło: Ströer out of home media

Zasady funkcjonowania nośników reklamy w przestrzeni publicznej Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej Warszawa, 14 lipca 2011 roku

Zasady ogólne dotyczące nośników reklamy Nośniki reklamy winny: Być pod względem konstrukcyjnym wykonane zgodnie z regułami sztuki budowlanej i przepisami prawa budowlanego Uwzględniać przepisy dotyczące zabudowy i wykorzystania dróg oraz pasa drogi Uwzględniać wymagania dotyczące wyglądu estetycznego i architektonicznego Być wykonane zgodnie z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa pracy Posiadać czytelny identyfikator zawierający informację dotyczącą właściciela nośnika lub jego operatora Być ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej Być utrzymywane przez właściciela w należytym stanie technicznym i estetycznym

dotyczące nośników reklamy Określenia i pojęcia dotyczące nośników reklamy Meble miejskie (obiekty małej architektury) – stałe i niestałe elementy wyposażenia ulicy, takie jak: budka telefoniczna, infomat, kiosk o powierzchni do 12 m2, kosz na śmieci, pojemnik do selektywnej zbiórki odpadów, ławka, siedzisko, pojemnik z zielenią, kwietnik, parkometr, słup ogłoszeniowy, stojak na rowery, wygrodzenia drzew, toaleta publiczna, wiata przystankowa, maszt flagowy, zegar i inne, w których funkcja reklamowa jest uzupełnieniem podstawowej funkcji użytkowej.

dotyczące nośników reklamy Określenia i pojęcia dotyczące nośników reklamy Nośnik reklamy – urządzenie reklamowe lub reklama w jakiejkolwiek materialnej formie, ze stałą lub zmienną powierzchnią ekspozycyjną – nieoświetloną, oświetloną, podświetloną lub elektroniczną/cyfrową; przeznaczone do eksponowania reklamy; nie będące znakiem w rozumieniu przepisów o znakach i sygnałach drogowych, elementem miejskiego systemu informacji lub pojazdem samobieżnym. Do nośników reklamy zalicza się m.in.: Format mały – nośnik reklamy o powierzchni ekspozycyjnej do 3 m² Format średni – nośnik reklamy o powierzchni ekspozycyjnej powyżej formatu małego i do 9 m2 włącznie Format standard – nośnik reklamy o powierzchni ekspozycyjnej od 9 do 18 m2 włącznie Format wielki – nośnik reklamy o powierzchni ekspozycyjnej powyżej 18 m²

dotyczące nośników reklamy Określenia i pojęcia dotyczące nośników reklamy Maszt flagowy – nośnik reklamy z powierzchnią ekspozycyjną ruchomą, o powierzchni ekspozycyjnej do 40 m2 , w układzie pionowym lub poziomym. Słup ogłoszeniowo – reklamowy – szczególny rodzaj nośnika reklamy w formie walca lub graniastosłupa o średnicy lub szerokości od 120 do 175 cm, wysokości od 170 do 360 cm dla części ekspozycyjnej i maksymalnej wysokości nie przekraczającej 470 cm, służący do umieszczania materiałów reklamowych, promocyjnych oraz ogłoszeń i informacji o imprezach (wydarzeniach) kulturalnych, sportowych, oświatowych lub edukacyjnych

dotyczące nośników reklamy Określenia i pojęcia dotyczące nośników reklamy Powierzchnia ekspozycyjna – część nośnika reklamy przeznaczona do eksponowania reklamy. Oświetlona powierzchnia ekspozycyjna (np. frontlight) – powierzchnia ekspozycyjna czytelna w nocy poprzez oświetlenie własnym zewnętrznym źródłem światła. Podświetlana powierzchnia ekspozycyjna (np. backlight lub city light poster) – powierzchnia ekspozycyjna czytelna w nocy dzięki wewnętrznemu źródłu światła. Elektroniczna/cyfrowa powierzchnia ekspozycyjna – powierzchnia ekspozycyjna, na której treści reklamowe generowane są przy pomocy technologii elektronicznej, cyfrowej lub wykorzystującej inne nowoczesne technologie oraz wytwarzane w dowolnej formie obrazy przestrzenne

dotyczące nośników reklamy Określenia i pojęcia dotyczące nośników reklamy Reklama – powiadamianie w jakiejkolwiek wizualnej formie i przy wykorzystaniu nośnika reklamy o towarach i usługach, jak również przy wykorzystaniu innych form przekazu, w tym m.in.: Baner – rodzaj reklamy będącej grafiką na nośniku tekstylnym lub pcw, rozpiętej na niezależnej konstrukcji z mocowaniem nośnika na jego obrzeżu. Reklama remontowo – budowlana – reklama umieszczona na rusztowaniu oraz ogrodzeniu lub wyposażeniu placu budowy, stosowana tylko w trakcie formalnie prowadzonych robót budowlanych. Flaga – rodzaj reklamy zadrukowanej na materiale tekstylnym zawieszonej na maszcie flagowym.

Szczegółowe zasady sytuowania konstrukcji nośników reklamy w przestrzeni publicznej Parametry obszarów chronionych Zasady sytuowania wolnostojących nośników reklamy prostopadłych i „półprostopadłych” w przestrzeni publicznej Zasady sytuowania równoległych nośników reklamy w przestrzeni publicznej Zasady sytuowania naściennych nośników reklamy na ścianach szczytowych Uregulowania dotyczące nośników reklamy małego formatu Uregulowania dotyczące nośników reklamy posiadających podświetlane i oświetlone powierzchnie ekspozycyjne ze zmienną liczbą powierzchni Uregulowania dotyczące nośników reklamy elektronicznych/cyfrowych

Wykorzystanie nowych technologii w reklamie OOH: Przyszłość, która już funkcjonuje Elektroniczne/cyfrowe nośniki informacji i reklamy, emitujące stałe obrazy dla: Informacji kryzysowych, informacji komunikacyjnych, informacji drogowych, komunikatów, akcji promocyjnych, informacji kulturalnych, reklamy 2013. Massachusetts (USA) Sieć takich nośników posłużyła pierwszy raz do przekazania wyprzedzającej informacji dotyczącej zbliżającego się zagrożenia Komunikaty te uratowały tysiące podróżujących w tym czasie ludzi

Podsumowanie Przedstawione podstawy koncepcji komponowania nośników reklamy, ale także informacji wizualnej w przestrzeni miejskiej wymagają ostatecznego przygotowania, opracowania i wdrożenia Realizacja koncepcji wpłynie na istotne uporządkowanie przestrzeni publicznej, prowadzące do poprawy wizerunku Poznania, jako nowoczesnego i przyjaznego inwestorom miasta Pozwoli branży OOH oraz innym przedsiębiorcom kształtować plany na gruncie poszanowania ustalonego ładu i pewności trwałości inwestycji oraz prowadzonej działalności gospodarczej Proponowana koncepcja sytuowania nośników reklamy w przestrzeni publicznej winna znaleźć odzwierciedlenie w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Poznania, jak również w stosownych aktach wykonawczych

www.igrz.com.pl Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej Al. Niepodległości 227/233 lokal 105, 02-087 Warszawa tel. +48 22 49 96 104 mail: lechkaczon@aol.pl www.igrz.com.pl