Marzenia o podatkach WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Advertisements

Informacje o projekcie
Informacje o projekcie
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis Autorzy Dokumenty
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Przegląd Projektu Przedział wiekowy Cele
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Projekt TESTNET – połączenie testu wyboru i zasobów dydaktycznych WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Schemat projektu Kółko informatyczne ITC Lekcje przywództwa WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
Sale 3D: Serwer 1 Strona projektu Film - ankieta Serwer 2
PROJEKT EDUKACYJNY.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Wyrównywanie szans edukacyjnych
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Pracownia komputerowa wykorzystana została do elektronicznego logowania się uczniów do szkół ponadgimnazjalnych, po wcześniejszym zapoznaniu się z ofertą
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Marzenia o podatkach Projekt przedmiotowy z matematyki realizowany w kl.1 g Gimnazjum im. Macieja Rataja w Żmigrodzie Koordynator projektu: Nauczyciel.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Kurs zdalny: Wstęp do przywództwa w erze cyfrowej WsteczWstecz NaprzódNaprzód Pierwsza strona WyjścieWyjście Informacje o projekcie ITN – Społeczność Innowacyjnych.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Matematyka
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 2008 WIRTUALNY ŚWIAT TWORZYSZ TAKŻE TY
Jak wzbudzić zainteresowanie szkolną gazetą? WsteczWstecz NaprzódNaprzód Pierwsza strona WyjścieWyjście Informacje o projekcie ITN – Społeczność Innowacyjnych.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
Charakterystyka paprotników WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Biologia jako nauka WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć Powiązanie.
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Gwiazdka – zabłyśnij pomysłem (projekt animowanej kartki świątecznej)
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Opis
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.  Krótkie wprowadzenie na temat tego, po co tu jesteśmy  Przypomnienie zeszłorocznego kodeksu  Dyskusja na temat zastosowania kodeksu.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
Tworzywa sztuczne wokół nas
Informacje na temat lekcji
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Lekcje z komputerem, 2006.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
Co chcieliśmy osiągnąć?
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Marzenia o podatkach WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie AutorzyAnna Wołoszyn, Gimnazjum im. Macieja Rataja w Żmigrodzie Uczniowie dowiedzieli się co to jest system fiskalny, podatek, marża, VAT, PIT, ceny: netto, brutto, detaliczne, hurtowe. Kształcili sprawność rachunkową. Potrafią prezentować wyniki swojej pracy w postaci prezentacji, quizów, stron www i krzyżówek Cele MS Excel, MS PowerPoint, MS FrontPage, MS Word, EclipseCrossword, MS Internet Explorer, MS Outlook Oprogramowanie OpisWykonywane zadania dotyczyły obliczeń procentowych w życiu człowieka. Uczniowie rozwijali umiejętność: stosowania wiedzy w praktyce, selekcjonowania i przetwarzania informacji. Wykonywane zadania dotyczyły obliczeń procentowych w życiu człowieka. Realizatorzy projektu opracowali wybrane przez siebie zadania wykorzystując różne źródła wiedzy m.in. Internet, gazety, wywiady, spotkania z osobami pracującymi w biurach rachunkowych, Urzędzie Miejskim w Żmigrodzie. Wytworem pracy uczniów są prezentacje multimedialne, diagramy, quizy, strony www, grafiki oraz krzyżówki. Prace uczniów zostały umieszczone na stronie internetowej projektu Zakres nauczania Matematyka Przedział wiekowy latpodatki, obliczenia procentowe, dochód, minister finansów, wykresy, arkusz kalkulacyjny, PIT, prezentacja multimedialna, wyszukiwarka internetowa Słowa kluczowe Przegląd Projektu

Marzenia o podatkach WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Projekt dotyczył podatków. Klasa została podzielona na sześć grup. Każda z nich odpowiadała za część projektu. Zadania były przydzielane zgodnie z zainteresowaniami i umiejętnościami uczniów. Grupa 1 "Historia podatków – 6 osób Grupa 2 "Podatek obrotowy – 6 osób Grupa 3 "Podatek dochodowy – 5 osób Grupa 4 "Zeznania podatkowe - PIT-y" – 5 osób Grupa 5 "Podatki w naszej gminie" – 5 osób Grupa 6 "Podatki w innych krajach" – 3 osoby Uczestnicy projektu zapoznali się z pojęciami myto, dziesięcina, podymne, świętopietrze. Dowiedzieli się jak dawniej zbierano podatki, a jak w dzisiejszych czasach wygląda system podatkowy. Wykorzystali arkusz kalkulacyjny do tworzenia symulacji podatkowych np. mini kalkulatory płacowe. Stworzyli mini PIT w Excelu. Przedstawili w postaci ilustracji (wykresu) obciążenia podatkowe (ZUS) osób prowadzących działalność gospodarczą, a np. rolników (KRUS). Zabawili się w ministrów finansów i zaproponowali zmiany w naszym systemie podatkowy. Opublikują swoje prace i wnioski w Internecie. Zaprezentowali je przed uczniami klas pierwszych oraz rodzicami. Organizacja pracy zespołów uczniowskich Planowanie i zarządzanie działaniami Nauczyciela (strona 1 z 2 )

Marzenia o podatkach WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Planowanie i zarządzanie działaniami Nauczyciela (strona 2 z 2 ) Wybór zagadnień oraz przygotowanie uczniów do pracy metodą projektu Wspólne przygotowanie kontraktu, który był zobowiązaniem uczniów do wykonania w określonym terminie wszystkich zaplanowanych działań Ustalenie terminów spotkań konsultacyjnych z grupami zadaniowymi Systematyczna ocena postępu realizacji projektu oraz ocena efektów Udzielenie porad w zakresie programów FrontPage, Excel Pomoc przy selekcji materiałów oraz zdobywaniu informacji Wspólne analizowanie treści zadań matematycznych oraz ich rozwiązania Dokumenty Rola nauczyciela

Marzenia o podatkach WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Zasoby dydaktyczne Projekt realizowała klasa pierwsza gimnazjum. Sukcesem jest zintegrowana klasa. Sukces to również stworzona bogata strona projektu Przygotowaliśmy świetne zadania z matematyki oraz materiały dzięki, którym łatwiej zrozumieć skomplikowany i bardzo trudny temat podatków. Prace uczniów Źródła informacji Internet, Urząd Miasta i Gminy w Żmigrodzie, biuro rachunkowe, strony www np.: pl.wikipedia.org/wiki

Marzenia o podatkach WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Ocenianie i Standardy Uczniowie wypełnili kartę samooceny pracy w grupie oraz kartę współpracy. Po analizie oceniam, że projekt się udał. Podczas pierwszej prezentacji na forum klasy, która realizowała projekt wielu uczniów otrzymywało spontaniczne oklaski od kolegów za świetnie wykonane prezentacje, quizy, krzyżówki. Cała klasa rozwiązywała zadania matematyczne z uśmiechem. Ocenianie uczniów było określone już na samym początku projektu. Na stronie internetowej prowadziliśmy monitoring pracy uczniów zapisywany w arkuszu kalkulacyjnym Ocenianie odbyło się na oddzielnej godzinie (konsultacjach). Uczniowie znali termin wystawienia oceny. Grupy przygotowały swoje oceny, które zostały przyznane w sposób tajny. Każdy uczeń wystawił ocenę swojemu koledze zespołu. Następnie obliczono średnią tych ocen (30%) Uczniowie również dokonali samooceny (20%). Bazując na dokonywanych monitoringu i na obserwacji pracy uczniów, ja również przygotowałam oceny dla uczniów (50%). Zebraliśmy w jednym arkuszu: oceny zespołów, ocenę moją oraz samoocenę. W ten sposób powstała ocena końcowa ucznia. Dokumenty

Marzenia o podatkach WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie Strona projektu Projekt przedmiotowy z matematyki realizowany w kl.1 g Gimnazjum im. Macieja Rataja w Żmigrodzie Koordynator projektu: Nauczyciel matematyki Anna Wołoszyn