„Education for Tolerance” Warszawa, ul. Polinezyjska 10a

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Advertisements

„ Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”.
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Comenius - komponent programu Socrates Wspiera inicjatywy mające na celu podniesienie jakości edukacji szkolnej i promowanie wymiaru europejskiego w procesach.
KOKO W W RZESZOWIE RZESZOWIEKOKO W W RZESZOWIE RZESZOWIE W PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ PODJĘTYCH W RAMACH EUROPEJSKIEGO ROKU EDUKACJI OBYWATELSKIEJ 2005 rok MEiN.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Wręczenie nagrody imienia Ireny Sendlerowej „Za naprawianie świata”
DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
ku lepszej przyszłości”
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
Zespół Szkół im. Św. Jadwigi Królowej w Klimontowie, Polska Yunus Emre Primary School, Bursa, Turkey.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
Program wychowawczy Gimnazjum na rok szkolny 2011/2012 UCZĘ SIĘ ODPOWIEDZIALNOSCI ZA SIEBIE I NNNYCH Rozwój ucznia INTELEKTUALNYPSYCHICZNYSPOŁECZNYFIZYCZNY.
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
PROJEKT COMENIUS THE FUTURE IS IN THE HANDS OF THE EUROPEAN YOUTH - LETS STRUGGLE FOR A BETTER WORLD TOGETHER.
Nasza szkoła w partnerskim projekcie szkół Comenius
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
Projekt Partnerski Comeniusa
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
eTwinning to łączenie i współpraca szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli. Jest.
Kolegium Zakonu Pijarów
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Projekt szkolny Socrates Comenius Badanie i poznawanie kultur z różnych regionów europejskich poprzez poezję, prozę i muzykę.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Wychowanie patriotyczne w Zespole Szkół Mechanicznych w Żaganiu
INFORMATOR SP i G SZONOWICE.
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 jako przykład wykorzystania MCI opr. Ewa Łopatka.
Zainicjowany przez prof. Łucję Rogowską Realizowany w ramach programu Comenius w latach Partnerzy znalezienie w trakcie stażu kontaktowego.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Projekt Socrates Comenius Szkoła Podstawowa nr 69 Szkoła Mistrzostwa Sportowego im. Jarogniewa Drwęskiego w Poznaniu Temat projektu.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Szkołą Odkrywców Talentów
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
SZKOŁA PODSTAWOWA W TEMPLEWIE. TEMPLEWO- wieś w gminie Bledzew, w powiecie międzyrzeckim, w województwie lubuskim. To wieś sołecka położona 8 km na pd.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
Nadanie naszej szkole imienia Stanisława Hadyny sprawiło, że weszliśmy do rodziny szkół noszących imię tego wybitnego Ślązaka. Są wśród nich:  Polska.
Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu im. por. Józefa Sarny
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zorganizowaliśmy 4-dniową ( października 2010) wycieczkę szlakiem trzech kultur na północny wschód Polski i Wileńszczyznę (Tykocin – Augustów –
2009 / 2010.
Studium Przypadków Gosia Bates i Drew Wilkins. Studium przypadków 2 i 4 Wszystko o mnie.
„Żyj z pasją – poszukuj, poznaj, podążaj” realizowany będzie w naszej szkole w latach „Erasmus+” to program Unii Europejskiej w dziedzinie.
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. Mikołaja Kopernika w Radomsku kontynuuje tradycje Szkoły Podstawowej w Bartodziejach. W szkolnym archiwum znajdują.
Łódź, ul. Minerska 1/3 XXXIV LO im. K. Kieślowskiego.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Projekt Comenius Are we green enough Czy jesteśmy wystarczająco ekologiczni?
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
Nauka to wielka przygoda! Przeżyj ją z nami!
„Wychowanie ku tolerancji”
Szkoła Nauczycielem stoi
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE im. Jana Karskiego W WIŚNIOWEJ GÓRZE
Gimnazjum im. Marii Konopnickiej
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Edukacja dla dialogu międzykulturowego w województwie zachodniopomorskim mgr Agnieszka Żyszkiewicz Dyrektor OKU TWP.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

„Education for Tolerance” Warszawa, ul. Polinezyjska 10a Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 Społecznego Towarzystwa Oświatowego Warszawa, ul. Polinezyjska 10a

Nasza szkoła Powstała w czerwcu 1989 jako jedna z pierwszych szkół społecznych w Polsce. Została utworzona z inicjatywy rodziców. Szybki rozwój na-szej placówki potwierdza potrzebę jej istnienia. Szkoła, choć nadal nie ma własnego budynku, rozpoczynając pracę od jednej 16-osobowej klasy, ma obecnie 300 uczniów w 20 klasach (13 w szkole podstawo-wej i 7 w gimnazjum). Zatrudnia 55 nauczycieli. Organem prowadzą-cym szkoły jest Samodzielne Koło Terenowe Nr 21 Społecznego To-warzystwa Oświatowego, którego członkami są rodzice, nauczyciele i absolwenci szkoły. Głównym zadaniem szkoły jest rzetelna nauka w ramach bogatej oferty programowej i wszechstronny rozwój uczniów. Osiągamy to poprzez: aktywną edukację (lekcje muzealne, wycieczki edukacyjne, zajęcia projektowe, konkursy szkolne i zewnętrzne, zawody sportowe); rozbudowany program wychowawczy, którego istotnym elementem jest postać naszego patrona Jana Nowaka – Jeziorańskiego oraz projekt szkolny „Wychowanie ku tolerancji”; współpracę międzynarodową (projekty Socrates - Comenius, eTwinning, Euro Week, wymiany młodzieży); tradycyjne szkolne imprezy integracyjno - artystyczne (festiwale piosenki, konkursy, biegi „Z Kurierem po Warszawie”, zielone szkoły); ciepłą, rodzinną atmosferę, życzliwą opiekę nauczycieli i psychologów.

Projekt szkolny „Wychowanie ku tolerancji” i projekt eTwinning „Education for Tolerance” Cele: poszukiwanie wspólnego europejskiego dziedzictwa, poznawanie odmienności kulturowej i religijnej, zaszczepienie poszanowania dla innych kultur, budzenie i utrwalanie postaw tolerancji, kształtowanie postawy otwartości na innych, tworzenie okazji do bezpośredniego spotkania z inną kulturą, mniejszościami narodowymi i religijnymi oraz rówieśnikami z innych krajów, przeciwdziałanie nietolerancji poprzez poznawanie jej skutków w historii, nauka umiejętności dialogu i dochodzenia do porozumienia.

„Education for Tolerance” Nasze hasła „Education for Tolerance” czerwiec 2007 – grudzień 2009 Powinniśmy zdawać sobie sprawę, że współczesna kultura miała i ma wiele inspiracji, a ludzie żyjący obok nas reprezentują różne tradycje. Najlepszą drogą do tego, aby uniknąć traktowania ludzi różniących się od nas jako obcych, jest spotkanie z nimi i wzajemne poznanie się. Musimy zawsze pamiętać, że „bycie innym” jest relacją w obie strony – wszyscy jesteśmy dla kogoś „inni”.

Nasi partnerzy IES Medina Azahara, Córdoba, Spain Pavilion Study Centre, Whetstone, United Kingdom Istituto Comprensivo „Maria Grazia Cutuli”, Crotone, Italy KSG De Breul, Zeist, Netherlands JZ OS Marjana Nemca Radece, Radece, Slovenia

Metody pracy Wycieczki i warsztaty tematyczne

Holokaust traktowany jako osobny, ważny temat

przypadków nietolerancji w historii oraz Wspólne ze szkołami partnerskimi badanie przypadków nietolerancji w historii oraz we współczesnym życiu społecznym i szkolnym Dyskusje na tematy historyczne i związane z bieżącymi problemami Wykorzystywanie materiałów nadesłanych przez szkoły partnerskie. Tworzenie albumów i innych pomocy naukowych Wystawy w szkołach partnerskich prezentujące prace całej grupy projektowej eTwinning

Kontakt ze szkołami z innych krajów - aktywne odkrywanie współczesnej wielokulturowości w ramach projektu eTwinning dyskusje na forum spotkania on-line tradycyjna i emailowa korespondencja pomiędzy uczniami i nauczycielami wymiana prezentacji, fotografii i innych opracowań

wymiany uczniów Nawiązanie do zagadnień opracowanych w projektach eTwinning Węgry 2007 Hiszpania 2009 Włochy 2008 Grecja 2010

Organizacja pracy Formuła współpracy wewnątrz grupy partnerskiej Projekty eTwinning częścią szerszych działań w szkołach partnerskich Współpraca nauczycieli w obrębie jednej szkoły Różnorodność tworzonych materiałów Kontakt między uczniami i nauczycielami z różnych krajów

„Education for Tolerance” - najciekawsze prace projektowe http://twinspace.etwinning.net/launcher.cfm?lang=en&cid=17970 Szkoła hiszpańska: Obchody Bożego Narodzenia i Wielkiej Nocy w Andaluzji Postacie historyczne – wzory tolerancji Żydzi w historii Kordoby Szkoła angielska: 10 zasad pozwalających rozwiązać konflikt Obchody Dnia Pamięci o Holokauście (27 stycznia) – pomysły pracy z uczniami Prezentacje opisujące obyczaje świąteczne w Czechach, Rumunii i Włoszech

Szkoła holenderska: Prezentacje o II wojnie światowej w Holandii, o sytuacji Żydów i postaci Anny Frank Napisany przez ucznia wiersz „Tolerancja” Informacje o kościołach różnych wyznań w Holandii Szkoła włoska: Prezentacje związane z II wojną światową (faszyzm, deportacje, obozy koncentracyjne we Włoszech)

Opracowała i przeprowadziła cykl zajęć poświęcony sposobom Szkoła słoweńska: Opracowała i przeprowadziła cykl zajęć poświęcony sposobom unikania i rozwiązywania konfliktów oraz ćwiczeniu aktywnego słuchania i poznawaniu niewerbalnych składników rozmowy. STEP 1: LOOK AT THE PERSON WHO IS SPEAKING. STEP 2: LISTEN TO THE PERSON VERY CAREFULLY. STEP 3: TRY TO UNDERSTAND THE MEANING OF THE WORDS. STEP 4: RECOGNIZE THE PERSON´S EMOTIONS. STEP 5: SAY SOMETHING TO PROVE YOU ARE LISTENING. Nasza szkoła: Prezentacje uczniów dotyczące tradycji związanych z obchodami Bożego Narodzenia i Wielkanocy Fotograficzne relacje z naszych wycieczek w 2006-2008

Jedna z uczennic tak napisała: Warto dzielić się z uczniami własnej i partnerskich szkół swoimi przekonaniami. Niezwykle cenna jest także wymiana doświadczeń między nauczycielami oraz spotkania on-line i wymiany. Jedna z uczennic tak napisała: „Trzeba po takiej lekcji czy wycieczce oddać się rozmyślaniom i własnym refleksjom a nabytą wiedzę zatrzymać w sobie, bo kto wie, może w przyszłości wykiełkuje z niej coś dobrego…”

Dziękujemy za uwagę Kontakt: Anna Tobiacelli - zsosto@pol.pl http://twinspace.etwinning.net/launcher.cfm?lang=en&cid=17970