REALIZACJA ZADAŃ ZE ŚRODKÓW PFRON

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Komisja Dialogu Obywatelskiego 05 września 2013 Poznańskie Centrum Świadczeń
Advertisements

1. Podstawy prawne: - ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r.  Prawo o stowarzyszeniach, (Dz.U j. t. z późn. zm.) - ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r.
Gmina Zawichost ul. Żeromskiego – 630 Zawichost tel. (015) fax. (015) ail: IV Spotkanie informacyjne.
" Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007 – 2013 OŚ priorytetowa IV Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa.
Podtytuł prezentacji – font Tahoma równany do prawej – wielkość ok
Zadania LGD związane z przyjęciem wniosku
Zasady wypełniania wniosku w ramach działania
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Rozliczenia Monitoring oraz Kwalifikowalność wydatków dla Działania 1.1 RPOWŚ Kielce r.
EWIDENCJA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Zasady wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład
Zlecanie zadań organizacjom pozarządowym
1 Procedura wyboru wniosków i zawierania umów w ramach Poddziałania POKL Piotr J. Majewski Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, 17 kwietnia.
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
BIURA PODRÓŻY OPRACOWAŁA: D.DUNIEWICZ-KUFEL
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Bytów, 7 grudnia 2011 r. SZKOLENIE DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
Wniosek o dofinansowanie w ramach środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa z wyłączeniem operacji polegających na funkcjonowaniu LGR oraz nabywaniu.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
Wykorzystanie dróg w sposób szczególny:
Dotacje działalność pożytku publicznego
Rozstrzygnięcie otwartego konkursu ofert Nr 1/2011 na wykonywanie zadań publicznych.
Refundacje wynagrodzeń młodocianych pracowników
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Program pilotażowy Aktywny samorząd. OBSZARY WSPARCIA A oprzyrządowanie samochodu B1 specjalistyczny sprzęt komputerowy B2 urządzenie lektorskie B3 urządzenie.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Zadania powiatu w zakresie rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych realizowanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Poznaniu ze środków.
1. Działanie 4.1/413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju PROW 2007 – 2013 dla małych projektów, tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy - KFS
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
PROCEDURA WYBORU OFERT W GMINIE MIASTA SOPOTU SPOTKANIE KONSULTACYJNE 16 LUTY 2015 R.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
WYPEŁNIANIE FORMULARZA WNIOSKU O PRZYZNANIE STYPENDIUM SPECJALNEGO DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH (INSTRUKCJA DO ZAŁĄCZNIKA NR 2 DO REGULAMINU USTALANIA WYSOKOŚCI,
Procedura podejmowania działalności gospodarczej
Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości rozpoczęło działalność dnia 5 lutego 2007 r. Misja GCWP:
Opracował :© 2014 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2014/2015 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Książki naszych marzeń
„Informacja dotycząca realizacji zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej w 2015 r.” „Narodowy Program Przebudowy.
Ul. Basztowa 22, Kraków tel , fax NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA [ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej.
Gmina Janów Lubelski podejmuje działania zmierzające do polepszenia warunków życiowych rodzin wielodzietnych zamieszkujących na swoim terenie. W 2014.
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii ŚWIADCZENIA RODZINNE.
Zasady przygotowania dokumentów dla uczniów i przedsiębiorców 4-tygodniowe płatne staże wakacyjne dla uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych realizowane w.
Opracował :© 2015 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2015/2016 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
Zofia Ziemba M OŻLIWOŚCI DOFINANSOWANIA SPÓŁDZIELNI SOCJALNYCH ZE ŚRODKÓW P AŃSTWOWEGO F UNDUSZU R EHABILITACJI O SÓB N IEPEŁNOSPRAWNYCH BYDGOSZCZ,
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Jak założyć organizację pozarządową? Od nitki do kłębka
Zmiany w regulaminie udzielania stypendiów uchwalone przez Sejmik Województwa Małopolskiego w 2009 roku.
Erasmusplus.org.pl/power Zasady finansowania wyjazdów na studia i praktyki studentów z niepełnosprawnością Anna Dębska, Warszawa 10 lipca 2015 r.
Zadania samorządu terytorialnego ze środków PFRON.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
DOKTORAT WDROŻENIOWY ul. Hoża 20 \ ul. Wspólna 1/3 \ Warszawa \ tel. +48 (22) \ fax +48 (22)
Ul. Wszystkich Świętych 1
KARTA ZGŁOSZENIA UCZESTNICTWA
Adres korespondencyjny
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Studenckie Granty Badawcze 2018
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Podziałania
Książki naszych marzeń
Program szkolenia Składanie wniosku „Program Klub 2019”
System wyboru projektów w ramach Działania 5. 2
System wyboru projektów w ramach Działania 6. 1
System wyboru projektów w ramach Podziałania
Zapis prezentacji:

REALIZACJA ZADAŃ ZE ŚRODKÓW PFRON Zasady finansowania zadań w roku 2014. Wejherowo, dnia 13 listopada 2013r.

Zasady i procedury udzielania dofinansowania w 2014r. ORGANIZACJA SPORTU, KULTURY, TURYSTYKI I REKREACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

Wniosek – jak wypełnić poprawnie? Część A: Informacja o wnioskodawcy Nazwa/ siedziba i adres wnioskodawcy Pełna nazwa: Adres: - Miejscowość Kod pocztowy Ulica Nr Powiat Województwo Nr tel.: kierunkowy: ............ tel.: ..................................... Nr fax: ............................... Siedziba: ( w przypadku, gdy jest inna niż adres wnioskodawcy ) 2. Dane uzupełniające o Wnioskodawcy: Status Prawny / Podstawa Działania REGON / NIP Nr rejestru sądowego lub ewidencji działalności gospodarczej Data wpisu do rejestru sądowego lub do ewidencji działalności gospodarczej Organ założycielski Nazwa banku Nr konta bankowego

Źródła finansowania działalności Wnioskodawcy: Syntetyczna charakterystyka działalności Wnioskodawcy:(m. in.: cel działania, teren działania, liczba, osób niepełnosprawnych objętych działalnością, liczba zatrudnionej kadry specjalistycznej i jej kwalifikacje, znaczenie tej działalności dla osób niepełnosprawnych i inne informacje) Wnioskodawca prowadzi działalność na rzecz osób niepełnosprawnych: od ....................... roku Wnioskodawca prowadzi działalność dla osób z orzeczonym stopniem niepełnosprawności w zakresie rehabilitacji: ٱ zawodowej leczniczej społecznej 3. Osoby upoważnione do reprezentacji i zaciągania zobowiązań finansowych( imię i nazwisko, pełniona funkcja): ………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………

…............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................ Część B: 1. Przedmiot dofinansowania Cel dofinansowania (Nazwa zadania i uzasadnienie potrzeby realizacji zadania) Wnioskodawca ubiega się o dofinansowanie imprezy:  sportowej  kulturalnej  rekreacyjnej  turystycznej Liczba uczestników: W tym osób niepełnosprawnych:………… Do lat 18: …… Powyżej lat 18:……… Razem osób niepełnosprawnych:…………… co stanowi ……..% ogólnej liczby uczestników

2. Przewidywany koszt ogólny przedsięwzięcia: 1. Deklarowane własne środki: 2. Inne źródła finansowania ogółem: z tego: Wnioskowana kwota dofinansowania: zł. Słownie: 4. Nakłady dotychczas poniesione przez wnioskodawcę ( proszę podać kwotę oraz źródło finansowania) 5. Przewidywany czas realizacji zadania ………………………………….. 6. Miejsce realizacji zadania - Miejscowość Kod pocztowy Ulica Powiat Województwo

3. Cel i szczegółowy opis zadania ( opis działania winien zawierać: opis grupy docelowej, partnerów, zasoby lokalowe oraz winien być spójny z kosztorysem na realizację zadania) ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… 4. Przewidywane rezultaty realizacji zadania:………………………................................... 5. Dotychczasowe doświadczenia w realizacji zadań podobnego rodzaju:……………………………………………………………………………………………. ............................................................................................................................................................... Informacje o korzystaniu ze środków PFRON: Czy wnioskodawca korzystał ze środków PFRON TAK NIE Nr umowy i data zawarcia umowy Kwota otrzymanego dofinansowania Zakres umowy Termin rozliczenia Stan rozliczenia PFRON, samorząd powiatowy

Oświadczam, że posiadamy własne środki finansowe na pokrycie organizowanego zadania. Oświadczam, że posiadamy odpowiednie warunki lokalowe i techniczne do realizacji zadania. Oświadczam, iż nie posiadamy zaległości wobec Funduszu i nie byliśmy w ciągu ostatnich trzech lat stroną umowy o dofinansowanie ze środków Funduszu rozwiązanej z przyczyn leżących po naszej stronie. Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w niniejszym wniosku dla celów realizacji programu dofinansowania. Uprzedzony o odpowiedzialności za podanie informacji niezgodnych z prawdą oświadczam, że dane zawarte we wniosku oraz w załącznikach są zgodne ze stanem faktycznym. (pieczątka imienna) podpis................................................ ( pieczątka imienna) podpis...........................................

Załączniki do wniosku Aktualny wypis z rejestru sądowego lub wypis z ewidencji działalności gospodarczej. Statut lub umowa spółki, Sposób reprezentacji (pełnomocnictwo), Udokumentowanie posiadania konta bankowego wraz z informacją o ewentualnych obciążeniach, Nazwa, szczegółowa kalkulacja i miejsce realizacji imprezy – program merytoryczny imprezy, Udokumentowanie źródeł finansowania na realizację przedsięwzięcia objętego wnioskiem: własnych, pozyskanych z innych źródeł niż PFRON, Kosztorys wydatków związanych z realizacją imprezy, Jeżeli wnioskodawca jest przedsiębiorcą: informacja o pomocy publicznej udzielonej w okresie trzech kolejnych lat poprzedzających dzień złożenia wniosku, zgodnie z ustawą z dn. 30.06.2000 r. o warunkach dopuszczalności i nadzorowania pomocy publicznej dla przedsiębiorców (Dz. U Nr 60, poz. 704) Jeżeli wnioskodawca jest zakładem pracy chronionej: potwierdzona kopia decyzji w sprawie przyznania statusu zakładu pracy chronionej i informacja o koncie naliczenia oraz sposobie wykorzystania zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych za okres trzech miesięcy przez datą złożenia wniosku.

Zasady rozpatrywania wniosku Na każde zadanie należy składać odrębny wniosek wraz z załącznikami w terminie do 30 listopada każdego roku, Na każde zadanie zostanie podpisana odrębna umowa, W przypadku zmiany zakresu rzeczowego określonego we wniosku, należy złożyć nowy wniosek, W przypadku przyznania dofinansowania niższego niż wnioskowane, należy złożyć nowy kosztorys, Wnioski podpisuje /ą osoba/y , posiadające upoważnienie w KRS lub posiadające pełnomocnictwo w tym zakresie. W przypadku wniosków niekompletnych lub zawierających braki formalne, PCPR wezwie do uzupełnienia wniosku w ciągu 30 dni, Nieuzupełnienie wniosku w określonym terminie skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia. Jeśli wnioskodawca otrzyma dofinansowanie z Powiatu, Gminy, Miasta na wnioskowane zadanie nie ma możliwości finansowania z PFRON W pierwszej kolejności dofinansowywane będą zadania związane z turystyką, sportem, kulturą i rekreacją, Od 2015r., dofinansowanie odbywać się będzie w drodze konkursu ( na podstawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie)

Informacje dla niepełnosprawnych wnioskodawców DOFINANSOWANIE DO TURNUSÓW REHABILITACYJNYCH

Wniosek i załączniki Wniosek o dofinansowanie do udziału w turnusie rehabilitacyjnym można złożyć w każdym czasie, Do wniosku należy załączyć: kserokopię aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności ( dla osób do 16r. ż.) lub orzeczenia o stopniu niepełnosprawności, ( dla osób powyżej 16r.ż), wniosek lekarza prowadzącego kierującego na turnus, wskazanie w zaświadczeniu lekarskim potrzeby uczestnictwa w turnusie rehabilitacyjnym opiekuna osoby niepełnosprawnej, oświadczenie o wysokości dochodu na jednego członka rodziny, W przypadku gdy wnioskodawca jest osobą niepełnoletnią, wniosek wypełnia i podpisuje opiekun prawny, załączając kopię dokumentu potwierdzającego ten fakt, W przypadku braków formalnych we wniosku PCPR wezwie wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 30 dni od dnia otrzymania wezwania – niedokonanie formalności skutkuje pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia. Wnioskodawca dokonuje wyboru organizatora turnusu rehabilitacyjnego i informuje o tym fakcie na piśmie PCPR w terminie 30 dni od otrzymania informacji o otrzymaniu dofinansowania, nie później jednak niż na 21 dni przed planowanym terminem turnusu., Wykaz ośrodków i organizatorów turnusów znajduje się na stronie MP i PS ( ebon.mpips.gov.pl)

Kolejność rozpatrywania wniosków Dzieci i młodzież niepełnosprawna ( 16-24 r.ż. w przypadku osób uczących się i niepracujących bez względu na stopień niepełnosprawności), Osoby niepełnosprawne ze znacznym stopniem niepełnosprawności, Osoby niepełnosprawne z umiarkowanym stopniem, u których niepełnosprawność powstała w dzieciństwie, pobierające zasiłek pielęgnacyjny, Osoby z umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, Osobom z lekkim stopniem niepełnosprawności w przypadku stwierdzenia potrzeby rehabilitacji społecznej po komisyjnej analizie wniosku i przeprowadzeniu wywiadu środowiskowego.

Informacje dla niepełnosprawnych wnioskodawców DOFINANSOWANIE DO LIKWIDACJI BARIER FUNKCJONALNYCH

Wniosek i załączniki – bariery architektoniczne Kopia aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności (lub równoważnego), a w przypadku osób, które nie ukończyły 16 lat - orzeczenia o niepełnosprawności, Jeśli we wspólnym gospodarstwie domowym jest więcej osób niepełnosprawnych – kopie orzeczeń tych osób, Udokumentowana podstawa prawna do lokalu, w którym ma nastąpić likwidacja barier architektonicznych w przypadku, gdy wnioskodawca jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym lokalu oraz zgoda właściciela przedmiotowego lokalu lub budynku mieszkalnego, w którym wnioskodawca stale zamieszkuje, o ile nie jest jego właścicielem, Projekt likwidacji bariery (szkic pomieszczeń ze wskazaniem planowanych prac), Szczegółowe zestawienie kosztów planowanych prac lub zakupów – kosztorys, Pozwolenie na budowę (w koniecznych przypadkach), Zaświadczenie lekarskie o rodzaju i typie schorzeń – w przypadku orzeczeń ZUS, KRUS, MSWiA i MON oraz w przypadku, gdy orzeczenie wystawione przez PZOoN nie zawiera informacji o posiadanych schorzeniach ruchu bądź wzroku, W przypadku osoby ubezwłasnowolnionej kserokopia dokumentu poświadczającego ustanowienie opiekuna prawnego W przypadku reprezentowania wnioskodawcy przez pełnomocnika, kserokopia notarialnego pełnomocnictwa.

Kolejność rozpatrywania wniosków Osoby poruszające się na wózku inwalidzkim, Dzieci i młodzież do 18 r. ż niepełnosprawne ruchowo, Osoby ze znacznym stopniem niepełnosprawności z powodu schorzenia narządów ruchu i / lub wzroku, Osoby zamieszkujące samotnie legitymujące się znacznym stopniem niepełnosprawności. UWAGA: Dofinansowania udziela się na LIKWIDACJĘ BARIER a nie REMONT – przedmiot dofinansowania i uzasadnienie wniosku

Wniosek i załączniki – bariery techniczne i w komunikowaniu się Kopia aktualnego orzeczenia o stopniu niepełnosprawności (lub równoważnego), a w przypadku osób, które nie ukończyły 16 lat – orzeczenia o niepełnosprawności, Jeśli we wspólnym gospodarstwie domowym jest więcej osób niepełnosprawnych – kopie orzeczeń tych osób Szczegółowe zestawienie kosztów planowanych prac lub zakupów – kosztorys, Zaświadczenie lekarskie o rodzaju i typie schorzeń – w przypadku orzeczeń ZUS, KRUS, MSWiA i MON oraz w przypadku, gdy orzeczenie wystawione przez PZOoN nie zawiera informacji o posiadanych schorzeniach ruchu bądź wzroku, W przypadku osoby ubezwłasnowolnionej kserokopia dokumentu poświadczającego ustanowienie opiekuna prawnego W przypadku reprezentowania wnioskodawcy przez pełnomocnika, kserokopia notarialnego pełnomocnictwa.

Najczęściej popełniane błędy przez wnioskodawców składanie niekompletnych wniosków – nieuzupełnione wszystkie rubryki, braki w załącznikach (oświadczenia), brak podpisów osób upoważnionych na załącznikach ( oświadczenia i listy uczestników), wnioski podpisane przez osoby nieupoważnione lub nieprawidłowe pieczęcie imienne osób upoważnionych do podpisu, niekompletne wnioski o dofinansowanie (brak kwoty wnioskowanej, brak uzasadnienia wniosku, brak aktualnych zaświadczeń lekarskich ), wskazanie we wniosku nieletniej osoby niepełnosprawnej jako wnioskodawcy, brak dokumentów stwierdzających poniesienie wkładu własnego ( kalkulacja kosztów ), brak wskazania w zaświadczeniu lekarskim potrzeby uczestnictwa w turnusie rehabilitacyjnym opiekuna osoby niepełnosprawnej, niedokładne uzasadnienie wniosku o likwidację barier funkcjonalnych ( brak informacji w jaki sposób likwidacja bariery wpłynie na poprawę funkcjonowania osoby niepełnosprawnej), Zakup sprzętu sponsorowanego ( fundacja, sponsor indywidualny) nie podlega refundacji – sponsoring nie jest wkładem własnym wnioskodawcy

Dziękujemy za uwagę Zespół ds. Obsługi Środków FRON