szkół ponadgimnazjalnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wybór szkoły w aspekcie zmian w szkolnictwie ponadgimnazjalnym
Advertisements

Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
 Nasze Liceum proponuje Wam wybór takich trzech przedmiotów
Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
RAMOWE PLANY NAUCZANIA
MATURA 2015.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Opracował: Zbigniew Łuczka M A T U R A W R O K U Co nowego.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
MATURA w bliższej i dalszej przyszłości Salon Maturzystów 2008.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym od 1 września 2012
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
Liceum Ogólnokształcące im. Michała Kosmowskiego
Szkoły ponadgimnazjalne
Modyfikacja Mariola Przybylska
Organizacja pracy szkół od 1 września 2012 roku
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
ZMIANY W KSZTAŁCENIU PONADGIMNAZJALNYM od roku szkolnego 2012/2013
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
Matura w XV LO im.Narcyzy Żmichowskiej. Egzaminy obowiązkowe ustne: 1.Język polski ( jeden poziom - prezentacja ) 2.Język obcy nowożytny ( do wyboru.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
Egzamin maturalny w 2014 roku podstawowe informacje.
Jakie zmiany czekają gimnazjalistów? Rok szkolny 2010/2011.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Co uczeń gimnazjum i jego rodzic powinni wiedzieć o nauczaniu w szkole ponadgimnazjalnej od 1 września 2012 r.? Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli.
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa II.
Nowa podstawa programowa.
Szkoły ponadgimnazjalne
Nabór do szkół ponadgimnazjalnych
Matura 2011 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. (Dz.U. nr 83, poz. 562 z późn. zm.)
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
EGZAMIN MATURALNY JEST FORMĄ OCENY POZIOMU WYKSZTAŁCENIA OGÓLNEGO, SPRAWDZA WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE SĄ OKREŚLONE W STANDARDACH WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
Zasady wyboru przedmiotów rozszerzonych i uzupełnień w Zespole Szkół Odzieżowych.
Egzamin maturalny maj Egzamin maturalny jest przeprowadzany na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz sprawdza,
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
Egzamin maturalny w 2017 roku
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Zmiany w kształceniu zawodowym – czyli jak zdobyć upragniony zawód?
MATURA 2017.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Egzamin maturalny w 2018 roku
Ramowe plany nauczania
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
Spotkanie w ramach pracy w sieci konsultant Małgorzata Chodura
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Zapis prezentacji:

szkół ponadgimnazjalnych Reforma programowa a organizacja pracy szkół ponadgimnazjalnych Powiat Tomaszowski 2012 r.

Akty obowiązujące USTAWA z dnia 19 sierpnia 2011 roku o zmianie ustawy o systemie oświaty i niektórych innych ustaw – (Dz. U. z 2011 r. nr 205, poz. 1206) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2009 r. nr 4, poz.17) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 luty 2012 w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. poz. 204) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2011 r. W sprawie dopuszczalnych form realizacji obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego (Dz. U. nr 175, poz. 1042)

Kalendarz zmian ♦ 2012/2013 – nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego wchodzi do pierwszych klas liceum, technikum, zasadniczej szkoły zawodowej i następnie sukcesywnie do kolejnych klas. ♦ 2014/2015 – egzamin maturalny dostosowany do nowej podstawy programowej.

REFORMA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO Co określa podstawa programowa kształcenia ogólnego? Podstawa programowa opisuje cele oraz treści kształcenia dla każdego przedmiotu, na koniec każdego etapu edukacyjnego: etap I – klasy I-III szkoły podstawowej (nauczanie wczesnoszkolne) etap II – klasy IV-VI szkoły podstawowej etap III – gimnazjum etap IV – szkoła ponadgimnazjalna Treści kształcenia obejmują: – wiadomości, które uczniowie powinni zdobyć – umiejętności, które uczniowie powinni opanować – postawy, które szkoła u uczniów powinna kształtować

Kształcenie ogólne w gimnazjum i liceum ogólnokształcącym, choć realizowane w dwóch różnych szkołach: tworzy programowo spójną całość– zgodnie z koncepcją kształcenia liniowego stanowi fundament wykształcenia, umożliwiający zdobycie zróżnicowanych kwalifikacji zawodowych, a następnie ich późniejsze doskonalenie lub modyfikowanie, otwierając proces kształcenia się przez całe życie.

Podstawa programowa a ciągłość kształcenia Wymagania szczegółowe w ramach jednego przedmiotu nie powtarzają się. Chronologia realizacji, rozkład materiału, metodyka podawania treści są atrybutami programu nauczania, nie podstawy programowej. Wymagania z etapów wcześniejszych obowiązują na wszystkich etapach późniejszych.

Zmiany w szkole ponadgimnazjalnej Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego. Egzamin maturalny według nowych zasad. Zmiany w wymiarze godzin. Zmiany w organizacji lekcji wychowania fizycznego.

Podstawa programowa w szkole ponadgimnazjalnej

Zmiany w szkolnych planach nauczania liceum ogólnokształcącego wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2009 r. Nr 4, poz. 17): a) zostały wprowadzone zmiany nazw niektórych obowiązkowych zajęć edukacyjnych: w miejsce technologii informacyjnej – informatyka, przysposobienia obronnego – edukacja dla bezpieczeństwa. b) zostały ustalone następujące przedmioty uzupełniające: przyroda, historia i społeczeństwo, zajęcia artystyczne i ekonomia w praktyce,

c) przedmioty obowiązkowe mogą być nauczane w zakresie podstawowym lub w zakresie rozszerzonym: tylko w zakresie podstawowym : wiedza o kulturze, podstawy przedsiębiorczości, wychowanie fizyczne i edukacja dla bezpieczeństwa tylko w zakresie rozszerzonym : historia muzyki, historia sztuki język łaciński i kultura antyczna, filozofia.

d) w zakresie podstawowym i w zakresie rozszerzonym : język polski, język obcy nowożytny, matematyka (uczeń realizuje zakres podstawowy albo zakres rozszerzony, wymagania szczegółowe dla zakresu rozszerzonego obejmują także wszystkie wymagania szczegółowe dla zakresu podstawowego); historia, wiedza o społeczeństwie, geografia, biologia, chemia, fizyka, informatyka – uczeń obowiązkowo realizuje zakres podstawowy ( zakres rozszerzony stanowi kontynuację nauczania danego przedmiotu w zakresie podstawowym)

Obowiązujące reguły tworzenia planu nauczania klas licealnych w zakresie przydziału zajęć obowiązkowych w zakresie rozszerzonym i przedmiotów uzupełniających Każdy uczeń musi realizować od 2 do 4 przedmiotów w zakresie rozszerzonym spośród zaproponowanych przez szkołę Przynajmniej jednym z przedmiotów nauczanych w zakresie rozszerzonym musi być: historia, geografia, fizyka, biologia, chemia Jeśli oddział (grupa oddziałowa, międzyoddziałowa ) nie realizuje w zakresie rozszerzonym historii -musi realizować przedmiot uzupełniający historia i społeczeństwo Jeśli oddział ( grupa oddziałowa, międzyoddziałowa ) nie realizuje w zakresie rozszerzonym geografii, chemii, fizyki lub biologii - musi realizować przedmiot uzupełniający przyroda

Nowy egzamin maturalny trzeba zdać na poziomie podstawowym: z języka polskiego, matematyki i wybranego języka obcego, trzeba zdać egzaminy ustne z języka polskiego i języka obcego, zorganizowane zgodnie z precyzyjnie zdefiniowaną procedurą, trzeba przystąpić do egzaminów pisemnych na poziomie rozszerzonym z przynajmniej dwóch przedmiotów

Zmiany w tygodniowym wymiarze godzin godzin dla liceum ogólnokształcącego Klasa I – 30 godzin Klasa II – 32 godziny Klasa III – 29 godzin

Liceum ogólnokształcące : język polski – 360 godzin – 12 dwa języki obce nowożytne – 450 godzin ( godziny te mogą być dowolnie rozdzielone pomiędzy te języki) 15 wiedza o kulturze – 30 godzin – 1 historia – 60 –godzin – 2 wiedza o społeczeństwie – 30 godzin – 1 podstawy przedsiębiorczości – 60 godzin – 2 geografia – 30 godzin – 1 biologia – 30 godzin – 1 chemia – 30 godzin – 1 fizyka – 30 godzin – 1 matematyka – 300 godzin – 10 informatyka – 30 godzin – 1 wychowanie fizyczne – 270 godzin – 9 edukacja dla bezpieczeństwa – 30 godzin – 1 godziny z wychowawcą – 90 godzin - 3

Zmiany w organizacji lekcji wychowania fizycznego Część zajęć WF ma pozostać w systemie klasowo - lekcyjnym, w tej części realizowane są wymagania określone w podstawie programowej, Szkoła, uwzględniając lokalne tradycje i warunki, a także potrzeby i oczekiwania uczniów powinna organizować zajęcia o profilu: sportowym rekreacyjno-zdrowotnym turystycznym.

dla każdego ucznia obowiązkowe są 3 godziny WF, przy czym: Szkoła proponuje strategię realizacji obowiązkowych 3 godzin wychowania fizycznego : na przykład: 2 godz. fakultetów + 1 godz. klasowo – lekcyjna, 1 godz. fakultetów + 2 godz. klasowo – lekcyjne, dla każdego ucznia obowiązkowe są 3 godziny WF, przy czym: na zajęciach w systemie klasowo – lekcyjnym wszyscy uczniowie realizują te same zadania / ćwiczenia ruchowe, w ramach godz. fakultetów mogą wybrać rodzaj zajęć proponowany przez szkołę ( sportowe, rekreacyjno – zdrowotne, turystyczne ).

Oferta edukacyjna liceum ogólnokształcącego na rok szkolny 2012/2013 szkoła oferuje nauczanie 2 – 4 przedmiotów na poziomie rozszerzonym. szkoła oferuje nauczanie w systemie klasowym. Wyboru klas uczniowie dokonują na etapie naboru. Po pierwszej klasie uczniowie mogą dokonać zmiany klasy, a tym samym rozszerzeń. Nauczanie przedmiotów w zakresie rozszerzonym trwa od klasy I do klasy III. W ofercie szczegółowej licea poinformują o : „profilach” klas pierwszych określających zestaw przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym. zestawie i poziomach zaawansowania oferowanych języków obcych. zestawie przedmiotów uzupełniających. rodzaju proponowanych fakultetów z wychowania fizycznego kryteriach rekrutacyjnych, np. ocenach z wybranych przedmiotów (co najmniej trzy) na świadectwie ukończenia gimnazjum, które zostały uwzględnione w punktacji naboru do klas I itp..

Zmiany programowe obejmują również szkolnictwo artystyczne, w tym liceum plastyczne. Zmiany dotyczą przedmiotów ogólnokształcących, tak jak we wszystkich szkołach ponadgimnazjalnych, natomiast bez zmian pozostawiono kształcenie w zakresie przedmiotów artystycznych. Egzamin maturalny Gimnazjum Liceum plastyczne Egzamin dyplomowy

ZAPRASZAMY : OŚRODEK ROZWOJU EDUKACJI www. ore. edu ZAPRASZAMY : OŚRODEK ROZWOJU EDUKACJI www.ore.edu.pl Ministerstwo Edukacji Narodowej www.men.gov.pl Powiat Tomaszowski ul. Św. Antoniego 41 97-200 Tomaszów Maz. tel. 44 725 30 81 edukacja@powiat-tomaszowski.pl Katarzyna Banaszczak Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu Starostwa Powiatowego tel. 44 725 30 82