Szkolenie dla BP 30/11 - 01/12/2011 Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach PO KL 6.2. MISJA: FIRMA POKL.06.02.00-12-048/12.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w projektach 6.2 PO KL
Advertisements

URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju – „małe projekty”
Lepszy start dla „zawodowca” r.
Lepszy start dla „zawodowca” 17 i r.
Umowy o dofinansowanie projektów
Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka
Jak zapanować nad rozliczeniem…
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Zmiany w projektach w ramach PO KL
Realizacja projektów systemowych w ramach Poddziałania i PO KL.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Rozliczanie finansowe projektów w ramach działania 2.3 Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego – przygotowanie wniosków o płatność,
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Opis dokumentów finansowych
Rozliczenia Monitoring oraz Kwalifikowalność wydatków dla Działania 1.1 RPOWŚ Kielce r.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Kwalifikowalność wydatków
LUBUSKA SZKOŁA RÓWNYCH SZANS Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zasady finansowania Programu Operacyjnego.
Zasady sporządzania wniosku Beneficjenta o płatność
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Asystentura Comeniusa Program Comenius.
Program Leonardo da Vinci
Wprowadzanie zmian w trakcie realizacji projektu –
Szkolenie dla BP 30/ /12/2011 Maciej Walczak
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Problemy finansowe związane z wdrażaniem projektów systemowych w ramach Priorytetu VII PO KL Warszawa, 21.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
UWAGI DO SKŁADANYCH SPRAWOZDAŃ za rok 2012
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Gorzów Wlkp r. Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Współpracy.
Wprowadzanie zmian do umów z Beneficjentami Działania 8.2 PO IG
Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich PROBLEMY POJAWIAJĄCE SIĘ W PROCESIE PRZYZNAWANIA POMOCY W RAMACH DZIAŁANIA 413 WDRAŻANIE LOKALNYCH STRATEGII.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
FAKTURY VAT 2014 Podlaski Urząd Skarbowy w Białymstoku
Zasady finansowania i rozliczania zadań publicznych przez JST z zakresu współpracy z organizacjami pozarządowymi Artur Gluziński.
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa 12 grudnia 2013 roku 12 grudnia 2013 roku ROZLICZENIA KOSZTÓW w ramach działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Program „Maluch 2014” moduł 3 Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach 1 lipca 2014 r.
Planowanie, finansowanie i rozliczanie projektów w organizacjach polonijnych. Moskwa, 2-3 listopada 2012 rok.
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Procedura zmian. 2 Zmiany do projektów mogą być wprowadzane przede wszystkim w przypadku braku możliwości zrealizowania projektu na warunkach określonych.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
Projekt ŁODZIANIE NA START realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa SPOTKANIE.
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Zmiany w realizacji projektów PO KL
Warunki finansowe RPWM IZ /17
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Szkolenie dla BP 30/11 - 01/12/2011 Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach PO KL 6.2. MISJA: FIRMA POKL.06.02.00-12-048/12

INFORMACJE DOTYCZĄCE OPISYWANIA DOKUMENTÓW FINANSOWYCH Dokumenty księgowe zakupionych towarów opisane muszą zostać na odwrocie w następujący sposób: Zakupy inwestycyjne Finansowane w ramach POKL-06.02.00-12-048/12 na podstawie ……/WF/MF Zakupy ze wsparcia pomostowego podstawowego Finansowane w ramach POKL-06.02.00-12-048/12 na podstawie ……/WPodP/MF Zakupy ze wsparcia pomostowego przedłużonego Finansowane w ramach POKL-06.02.00-12-048/12 na podstawie ……/WPrP/MF Kwota dokumentu brutto - …………………………………………………… Harmonogram rzeczowo-finansowy –…………………………………… Biznesplan – ………………………………………………………………………… Kwota kwalifikowalna - ………………………………………………………… Źródło finansowania - ……………………………………………………………

INFORMACJE DOTYCZĄCE OPISYWANIA DOKUMENTÓW FINANSOWYCH Szkolenie dla BP 30/11 - 01/12/2011 INFORMACJE DOTYCZĄCE OPISYWANIA DOKUMENTÓW FINANSOWYCH Kwota dokumentu brutto ………………………………………………. Kwota całej faktury brutto Harmonogram rzeczowo finansowy – pozycja nr …………………… numer pozycji wydatku w harmonogramie rzeczowo-finansowym Biznesplan – ………………………………………………………………. informacja pozwalającą na identyfikację wydatku z biznesplanem – np. str. 22, poz. 2. Faktury dotyczyć muszą wydatków ujętych w biznesplanie w tabeli 7.III Kwota kwalifikowalna ……………………………………………………... Kwota rozliczanego wydatku (pozycji budżetowej) Źródło finansowania ………………………………………………….. Proszę napisać, jaka część wydatku finansowana jest z dotacji/wkładu własnego dokumenty dotyczące kosztów poniesionych w walutach obcych powinny być opisane na odwrocie z podaniem przeliczenia kwoty na PLN po średnim kursie obowiązującym w dniu sprzedaży określonym na fakturze. 1. Przykład 2. 2książki vs. Opis KPiR

INFORMACJE DOTYCZĄCE OPISYWANIA DOKUMENTÓW FINANSOWYCH Szkolenie dla BP 30/11 - 01/12/2011 INFORMACJE DOTYCZĄCE OPISYWANIA DOKUMENTÓW FINANSOWYCH Finansowane w ramach POKL-06.02.00-12-048/12 na podstawie ………../W…………/MF Kwota dokumentu brutto Harmonogram rzeczowo finansowy Biznesplan Kwota kwalifikowalna Źródło finansowania 1. Przykład 2. 2książki vs. Opis KPiR

Oznakowanie Zakup współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Adaptacja lokalu została współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Remont lokalu współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Oznakowanie c.d. http://recepta.fundacjarozwoju.org.pl/pliki/wzory.jpg

KTO: Perfekta, inne uprawnione instytucje Kontrola Co najmniej 4 x w ciągu 12 miesięcy od daty podpisania umowy wsparcia RODZAJE: planowa, przy rozliczeniu, doraźna, niezapowiedziana, na prośbę Beneficjenta Pomocy. KTO: Perfekta, inne uprawnione instytucje

Kontrola ZAKRES: Dokumenty zakupowe związane z inwestycją. Dokumenty związane z pomostówką + zestawienie wydatków Wyciąg z konta dokumenty ZUS, US Dokumenty związane z rejestracją DG/zmianami we wpisie do EDG, etc. Dokumenty sprzedażowe Ewidencja Środków Trwałych Książka Przychodów i Rozchodów Stan faktyczny inwestycji Oznakowanie Inne…

Szkolenie dla BP 30/11 - 01/12/2011 ZMIANY Wszelkie zmiany Umowy, wymagają aneksu w formie pisemnej, pod rygorem nieważności, z zastrzeżeniem pkt. 4 i 5. Jeżeli wniosek o zmianę Umowy pochodzi od Beneficjenta pomocy, musi on przedstawić ten wniosek nie później niż w terminie 30 dni przed dniem, w którym zmiana ta powinna wejść w życie. Wniosek o zmianę o którym mowa w zdaniu pierwszym musi zostać rozpatrzony przez Beneficjenta w terminie 14 dni roboczych od dnia jego otrzymania. Zasada, o której mowa w ust. 2 nie dotyczy sytuacji, gdy niezachowanie terminu, o którym mowa w ust. 2 nastąpi z przyczyn niezależnych od Beneficjenta pomocy lub zostało zaakceptowane przez Beneficjenta. Zmiany dotyczące przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami wydatków ujętych w zaakceptowanym harmonogramie rzeczowo-finansowym inwestycji, dopuszczalne są do wysokości nie przekraczającej 5% zakładanej wartości wydatku. Zmiany, o których mowa w ust. 4 nie wymagają sporządzania aneksu do Umowy, a jedynie poinformowania w formie pisemnej wraz z uzasadnieniem, w terminie 14 dni od dnia wystąpienia zmian. 3. Jesteś w sklepie – dzwonisz – akceptacja – kupujesz? 4. Zmiany +5% nie dotyczą środków obrotowych – max 10% wartości dotacji 5. Zmiana do 5 % procedura informacji.

ZMIANY Szkolenie dla BP 30/11 - 01/12/2011 WNIOSEK O ZMIANĘ W HARMONOGRAMIE RZECZOWO FINANSOWYM ORAZ W BIZNESPLANIE Nazwa firmy: (pełna nazwa firmy) Data złożenia wniosku: (data złożenia w biurze projektu) Wnioskowana zmiana dotyczy (terminu, ceny zakupu, inne – proszę wpisać jakie): …………………………………………………………………………………………………………………   Oświadczam, że powyższe zmiany wg mojej najlepszej wiedzy nie wpłyną negatywnie na efektywność ekonomiczną prowadzonej działalności gospodarczej. ………………………………………………… (Pieczątka i podpis) Wniosek w wersji elektronicznej na misja@fperfekta.biz.pl oraz papierowej podpisanej w biurze projektu wraz z uaktualnionym harmonogramem. 1 2 3 4 5 6 LP Dotyczy punktu w harmonogramie rzeczowo finansowym (numer, nazwa) Dotyczy punktu w biznesplanie Tabela 7 III., pkt. … Wymienić jedynie koszty kwalifikowalne (numer, strona, nazwa) Zapis przed zmianą Zapis po zmianie Uzasadnienie 1. Przy-kład 3. komputer przenośny 3., strona 21, komputer przenośny - laptop Zakup komputera w styczniu 2013 za kwotę 2100 zł Zakup komputera w grudniu 2011 za kwotę 2100 zł W związku z przedłużonym remontem lokalu biurowego w celu przystosowania go do planowanej działalności, zakup komputera zostanie poczyniony w lutym 2013, ze względu na fakt iż w bieżącym miesiącu komputer nie był niezbędny.

Procedura zmiany 1 Wniosek + harmonogram -> najpóźniej 30 dni przed zaistnieniem zmiany 2 Rozpatrzenie do 7 dni -> informacja zwrotna 3 Podpisana wersja papierowa (wniosek+harmonogram) Podpisanie aneksu

Zestawienie wydatków NR FAKTURY DATA FAKTURY Lp. nr dokumentu data wystawienia dokumentu numer księgowy lub ewidencyjny data zapłaty sposób zapłaty (G –gotówka, P –przelew, K - karta) nazwa towaru lub usługi/pozycja na dokumencie Kwota dokumentu brutto Kwota dokumentu netto kwota wydatków kwalifikowalnych w tym VAT Uzasadnienie związku /braku związku wydatku z inwestycją 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 NR FAKTURY DATA FAKTURY NR KSIĘGOWY (tzn numer pozycji w książce przychodów) Jeżeli karta lub przelew – należy podpiąć potwierdze nie zapłaty NAZWA / POZYCJA (ważne zwłaszcza, jeżeli faktura zawiera kilka pozycji) Całej faktury ZGODNA Z OPISEM NA ODWROCIE FAKTURY VAT od wydatków kwalifi- kowalnych NR POZYCJI W HARMONOGRAMIE I Specyfikacja techniczna (jeśli dotyczy) – info o dokonanych zmianach … suma ogółem w PLN

Pytania …? Szkolenie dla BP 30/11 - 01/12/2011 Zdecydujmy się na kupno prezentów bożonarodzeniowych od drobnych przedsiębiorców, ze sklepu z rękodziełem, od sąsiada, który robi wszystko, aby utrzymać swój sklepik, od przyjaciółki, która wytwarza niepowtarzalne rzeczy, od tego, który oparł się globalizacji w naszych okolicach... Zróbmy tak, aby nasze pieniądze dotarły do zwykłych ludzi, którzy ich potrzebują, nie do firm międzynarodowych i wielkich przedsiębiorców, którzy płacą zbyt mało swoim pracownikom i przemieszczają firmy w inny koniec Świata. Robiąc tak - więcej osób będzie mogło przeżyć szczęśliwe Boże Narodzenie.