Zasady sporządzania wniosku Beneficjenta o płatność

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w projektach 6.2 PO KL
Advertisements

Proces zatwierdzania i certyfikacji wydatków w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Koordynacji.
Umowy o dofinansowanie projektów
Etapy tworzenia wniosków o płatność
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
System przepływów finansowych w nowym okresie programowania
Zmiany w projektach w ramach PO KL
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA ZASADY WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PŁATNOŚĆ W RAMACH POIiŚ Ewa Proniewicz Departament.
Raportowanie, monitorowanie oraz przepływy finansowe Szwajcarsko-Polski Program Współpracy Muszyna opracowanie JEMS Architekci.
Realizacja projektów systemowych w ramach Poddziałania i PO KL.
Wniosek o płatność Działanie 7.1 i 7.2 PO KL.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Opis dokumentów finansowych
PODSYSTEM MONITOROWANIA EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO - PEFS
Spotkanie informacyjne dla Beneficjentów realizujących projekty w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Działanie 9.5 Kraków, 23 kwietnia.
Rozliczenia Monitoring oraz Kwalifikowalność wydatków dla Działania 1.1 RPOWŚ Kielce r.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Wymagania w zakresie sporządzania załączników
Wymagania w zakresie sporządzania załączników do wniosku beneficjenta o płatność w ramach priorytetu 1, 3 i 4 ZPORR Białystok, 29 czerwca 2005 r.
Warmińsko – Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie Biuro Zarządzania Funduszami Europejskimi PRIORYTET 3 ZPORR Rozwój lokalny Działanie 3.1: Obszary wiejskie;
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
2010 Zasady realizacji umów o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania PO KL. Omówienie zasad sprawozdawczości finansowej.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach projektu 1.45 „Kształcenie kadry zarządzającej.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Szkolenie dla BP 30/ /12/2011 Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach PO KL 6.2. MISJA: FIRMA POKL /12.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 26 marca 2008 r. Wzór Umowy.
DEPARTAMENT FUNDUSZY STRUKTURALNYCH
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego - Problemy finansowe związane z wdrażaniem projektów systemowych w ramach Priorytetu VII PO KL Warszawa, 21.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Zasady.
UWAGI DO SKŁADANYCH SPRAWOZDAŃ za rok 2012
LUBUSKA SZKOŁA RÓWNYCH SZANS Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Umowa o dofinansowanie projektu.
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
REALIZACJA PROJEKTU SYSTEMOWEGO W RAMACH PRIORYTETU VII POKL.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Priorytet VII WNIOSEK BENEFICJENTA O PŁATNOŚĆ. WNIOSEK O PŁATNOŚĆ Wniosek sporządzany jest w Generatorze Wniosków Płatniczych (GWP) – (
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Praktyczne aspekty dotyczące rozliczania wniosków o płatność
Zmiany w realizacji projektów PO KL
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Warunki finansowe RPWM IZ /17
Uproszczone metody rozliczania wydatków w projektach EFS
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Zasady sporządzania wniosku Beneficjenta o płatność

Podstawa prawna „Zasady finansowania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki” – obowiązująca wersja z dnia 25 marca 2009 r.: Załącznik nr 5 – „Wzór wniosku o płatność”; Załącznik nr 6 – „ Instrukcja wypełniania wniosku o płatność”. „Zasady dotyczące sporządzania wniosków o płatność w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki”

Cechy dobrego wniosku o płatność: Sporządzony w Generatorze Wniosków Płatniczych w obowiązującej wersji Złożony terminowo w wersji papierowej oraz z wersji elektronicznej, Podpisany przez osobę do tego upoważnioną; Sporządzony zgodnie z obowiązującą „Instrukcją…”; Zawierający wszystkie wymagane załączniki poprawnie sporządzone.

Zasady sporządzania wniosku beneficjenta o płatność płatność: Postęp rzeczowy = postęp finansowy; Beneficjent wykazuje wydatki poniesione w danym okresie rozliczeniowym z otrzymanych środków dotacji rozwojowej oraz w ramach wkładu własnego. Rozliczając wydatki Beneficjent nie może przekroczyć łącznej kwoty wydatków kwalifikowalnych wynikających z zatwierdzonego wniosku o dofinansowanie projektu; Beneficjenta obowiązują limity wydatków wskazane w odniesieniu do każdego zadania w zatwierdzonym wniosku o dofinansowanie projektu; P. Rzeczowy = P. Finansowy – tzn. przykładowo, w przypadku gdy w danym okresie rozliczeniowym zrealizowano szkolenie, ale nie została jeszcze zapłacona faktura, we wniosku o płatność nie należy informować o fakcie zrealizowania szkolenia. Informacja na jego temat zostanie wykazana w kolejnym wniosku o płatność, wraz z wydatkami zapłaconymi w związku z jego realizacją. ,np. catering – zapłacono, a nie zapłacono za trenerów i za sale – to wykazywać czy też nie ? "We wniosku o płatność beneficjent wykazuje wydatki poniesione w danym okresie rozliczeniowym z otrzymanych środków dotacji rozwojowej oraz w ramach wkładu własnego. Niemniej jednak, w uzasadnionych przypadkach, w szczególności gdy beneficjent realizuje projekt zgodnie z zakładanym harmonogramem i zmuszony jest finansować podejmowane działania z własnych środków z uwagi na nieotrzymanie kolejnych transz dotacji rozwojowej od IP/IP 2, we wniosku o płatność mogą być wykazywane wydatki sfinansowane z własnych środków beneficjenta".

Zasady sporządzania wniosku beneficjenta o płatność: Poniesione wydatki nie muszą być zgodne ze szczegółowym budżetem projektu; Co do zasady beneficjent nie musi dołączać kserokopii dokumentów, potwierdzających poniesione wydatki do wniosku o płatność; powinny być archiwizowane w siedzibie beneficjenta i udostępniane w trakcie kontroli, Wszystkie dokumenty księgowe (oryginały) muszą być prawidłowo opisane, tak aby widoczny był związek z projektem WYJĄTEK – Koszty pośrednie rozliczane ryczałtem

Częstotliwość składania Określona w umowie; Nie rzadziej niż raz na 3 miesiące; Składany do 8 dni roboczych po zakończeniu okresu rozliczeniowego, Wniosek końcowy do 30 dni kalendarzowych od zakończenia okresu realizacji projektu. Wyjątek: w szczególnie uzasadnionych przypadkach, na wniosek beneficjenta IP2 może zwolnić beneficjenta z obowiązku składania wniosku o płatność w terminie. Przypadek np.: nieponiesienie przez beneficjenta wydatków w okresie, którego wniosek o płatność dotyczy.

Kontrola składania wniosków Gdy Beneficjent nie złożył wniosku o płatność w terminie: Pismo z przypomnieniem gdy nie poskutkuje Wniosek o kontrolę doraźną

Wnioski cząstkowe możliwe jest składanie tzw. wniosków cząstkowych, rozliczających mniej niż 70% przekazanych transzy, w tym przypadku nie jest przekazywana kolejna transza płatności,

Opis dokumentów finansowych w ramach PO KL

Wszystkie dokumenty księgowe dotyczące projektu (oryginały) muszą być prawidłowo opisane, tak aby widoczny był związek z projektem. Wyjątek stanowią koszty pośrednie rozliczane ryczałtem.

W okresie programowania 2007 – 2013 beneficjent nie ma obowiązku załączania kserokopii dokumentów potwierdzających poniesienie wydatków. Dokumenty te są archiwizowane w siedzibie beneficjenta i udostępniane w trakcie kontroli na miejscu dokonywanej przez Instytucję Pośredniczącą lub Instytucję Wdrażającą (Instytucją Pośredniczącą II stopnia)

Minimalny zakres opisu dokumentów księgowych: numer umowy o dofinansowanie projektu, zapis, że projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego, nazwa zadania, w ramach, którego wydatek jest ponoszony, kwota kwalifikowalna lub w przypadku, gdy dokument dotyczy kilku zadań – kilka kwot w odniesieniu do każdego z nich, informacja o poprawności merytorycznej i formalno-rachunkowej dokumentu, odniesienie do ustawy z 29.01.2004 Prawo zamówień publicznych lub informacja o zastosowaniu zasady konkurencyjności– jeśli jest to konieczne

OPIS DOKUMENTÓW FINANSOWYCH Wzór opisu dokumentu księgowego Dokument ………(nazwa i numer)………… z dnia ……………….. na kwotę …………………...PLN dotyczy w kwocie …………………...PLN Umowy o dofinansowanie projektu nr ……………………………………. z dnia ……………….w ramach projektu współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, w tym: 1. kwota wydatku kwalifikowalnego……………………PLN poniesionego w związku z realizacją zadania ……………(numer i nazwa zadania)………. zgodnie z zatwierdzonym Wnioskiem o dofinansowanie projektu, w tym: w ramach cross-financingu………..……….PLN, w ramach kosztów personelu………………….PLN 2. kwota wydatku kwalifikowalnego……………………PLN poniesionego w związku z realizacją zadania ……………(numer i nazwa zadania)………. zgodnie z zatwierdzonym Wnioskiem o dofinansowanie projektu, 3. kwota wydatku kwalifikowalnego……………………PLN poniesionego w ramach kosztów pośrednich rozliczanych na podstawie faktycznie poniesionych wydatków zgodnie z zatwierdzonym Wnioskiem o dofinansowanie projektu, (w przypadku gdy dokument dotyczy kilku zadań oraz kosztów pośrednich, należy wykazać wszystkie kwoty kwalifikowane w rozbiciu na poszczególne zadania oraz koszty pośrednie według powyższego wzoru) Zakupu dokonano zgodnie z art……….……… Ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004 r., Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) lub z zastosowaniem zasady konkurencyjności. Sprawdzono pod względem merytorycznym Sprawdzono pod względem formalno-rachunkowym ………………………………………………………………. ……………………………………………………. (data i podpis osoby upoważnionej) (data i podpis osoby upoważnionej)  

WNIOSEK BENEFICJENTA O PŁATNOŚĆ Przy założeniu, że projekt jest realizowany w okresie 01.01.2008-30.09.2008 Harmonogram płatności[1]) WNIOSEK BENEFICJENTA O PŁATNOŚĆ 1_WNIOSEK ZA OKRES: od 01.01.2008 do 31.03.2008 2_PROJEKT (1) Program Operacyjny Kapitał Ludzki (2) Priorytet: ................................................................................................. (3) Działanie: ............................................................................................ (4) Poddziałanie: …………………………………………………………………………………… (5) Nazwa projektu: ....................................................................................... (6) Nr umowy/decyzji: ............................................... (7) Okres realizacji projektu od ................. do .......................................... (8) Płatność: …………………………………………………………………………… (9) Kwota wydatków kwalifikowalnych objętych wnioskiem (PLN): 70 000………………………………….. (10) Wnioskowana kwota (PLN): 150 000………………………………………… 10_HARMONOGRAM PŁATNOŚCI NA KOLEJNE OKRESY ROZLICZENIOWE Nr transzy Data przekazania płatności Kwota transzy dotacji rozwojowej Okres za jaki składany będzie wniosek o płatność (od … do …) Kwota planowanych wydatków do rozliczenia Transza 1 100 000 Transza 2 150 000 01.01- 31.03.2008 70 000 Transza 3 125 000 01.04- 30.06.2008 140 000 Transza 4 01.07- 30.09.2008 165 000 Okres rozliczeniowy Planowane wydatki (PLN) Planowana kwota wnioskowana (PLN) 01.04-30.06.2008 140 000 150 000 (zgodnie z pkt 2_(10) od … do ...

do wniosku o płatność Załącznik 1 Zestawienie dokumentów potwierdzających poniesione wydatki objęte wnioskiem (po ich faktycznej refundacji ze środków dotacji rozwojowej)

numer księgowy lub ewidencyjny data wystawienia dokumentu data zapłaty Lp. nr dokumentu numer księgowy lub ewidencyjny data wystawienia dokumentu data zapłaty nazwa towaru lub usługi cross-financing (T/N) kwota dokumentu brutto kwota dokumentu netto kwota wydatków kwalifikowalnych w tym VAT źródło finansowania   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Zadanie 1: Zarządzanie projektem Wynagrodzenia brutto za kwiecień 2009 (umowy o pracę): Jan Kowalski (kierownik projektu) – 3300 zł Janina Nowak (specjalista ds. rekrutacji) – 2800 zł Zbigniew Kwiatkowski (specjalista ds. rozliczeń) – 2950 zł Składki pracodawcy od wynagrodzeń za kwiecień 2008

ZAŁĄCZNIK 1 DO WNIOSKU O PŁATNOŚĆ Rodzaje wydatków: Zakup towaru/usługi Dokumentacja Wynagrodzenie personelu Inne Ewidencja

Szczegółowa charakterystyka Załącznik 2 do wniosku o płatność Szczegółowa charakterystyka udzielonego wsparcia

ZAŁĄCZNIK 2 DO WNIOSKU O PŁATNOŚĆ 1.Zgodność danych w odniesieniu do Definicji Deklaracji BO Sprawozdania PEFS Zapisów we wniosku o płatność (5_) Postęp rzeczowy

OBOWIĄZKI BENEFICJENTA EWIDENCJONOWANIE CZASU PRACY W PROJEKTACH Zasady ewidencjonowania czasu pracy w projektach znajdują się do pobrania na stronie www.pokl.wup-krakow.pl, w zakładce Dokumenty do pobrania/Finanse projektu

GENERATOR WNIOSKÓW PŁATNICZYCH Obecnie obowiązująca wersja 2.1.6 do pobrania na stronach www.efs.gov.pl www.pokl.wup-krakow.pl Instrukcja: „Zasady finansowania PO KL” - zał.6

Weryfikacja i zatwierdzanie Okres weryfikacji – 20 dni roboczych od dnia jego wpłynięcia (okres dla każdej wersji); W przypadku , gdy w ramach projektu dokonywana jest kontrola i złożony został końcowy wniosek o płatność lub jest dokonywana kontrola doraźna – wstrzymanie terminu do dnia przekazania inf. o wykonaniu zaleceń pokontrolnych; Weryfikacja udokumentowana w formie listy kontrolnej; W przypadku stwierdzenia błędów/braków – prośba o poprawę wniosku z wyznaczeniem terminu; Prawo żądania przesłania kserokopii dokumentów księgowych;

Weryfikacja i zatwierdzanie Możliwość poprawy lub uzupełnienia wniosku przez IP2 (np. poprzez przekreślenie i dokonanie korekty na dokumencie wraz z jej parafowaniem...” IP2 nie może poprawiać ani uzupełniać: zestawienia dokumentów– chyba, że dotyczy to oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych (np. NIP); załączonych kserokopii dokumentów – chyba, ze dotyczy to oczywistych omyłek w opisie dokumentów; Zatwierdzenie = przygotowanie i przekazanie Beneficjentowi „Informacji o wynikach weryfikacji wniosku o płatność”

Rozliczenie końcowe projektu Beneficjent zobowiązany jest do złożenia końcowego wniosku o płatność i dokonania zwrotu niewykorzystanych środków ; Końcowy wniosek opłatność składany jest w terminie 30 dni kalendarzowych od zakończenia realizacji projektu. IP2 po zatwierdzeniu końcowego wniosku o płatność dokonuje rozliczenia końcowego projektu, w którym zawarte są dane z podziałem na źródła finansowania dotyczące: środków rozliczonych przez beneficjenta w ramach wszystkich zatwierdzonych wniosków o płatność. Jeśli będzie wynikać wyższa kwota do zwrotu niż ta zwrócona –istnieje obowiązek zwrotu środków dotacji wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.

Zasady dotyczące sporządzania wniosków o płatność w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Dostępne na stronie www.pokl.wup-krakow.pl

O czym należy pamiętać : Wypełnianie wniosku w Generatorze Wniosków Płatniczych rozpoczynamy od załącznika nr 1 Jeden dokument należy w załączniku nr 1 wykazywać w jednym zadaniu tylko jeden raz ( w jednym wierszu ) - Wyjątek wydatki związane z cross – financingiem

O czym należy pamiętać: Towary w kolumnie 5 grupujemy wg stawek VAT W kolumnie 7 kwota dokumentu brutto należy wskazywać pełną kwotę dokumentu W kolumnie 4 należy podawać wszystkie daty zapłaty za dokument ( na pełną kwotę dokumentu nie jedynie na kwotę kwalifikowaną ) W przypadku wynagrodzeń w kolumnie 4 powinny się znaleźć daty zapłaty wszystkich części składowych kwoty brutto ( jeżeli daty są różne ) Towary w kolumnie 5 grupujemy wg stawek VAT

W przypadku rozliczania wynagrodzeń w kolumnie 5 Wpisujemy następujące dane : Imię i nazwisko Funkcja/stanowisko w projekcie Informacja o rozliczeniu kwoty netto bądź brutto wynagrodzenia Kwota kwalifikowana Okres za jaki wypłacane jest wynagrodzenie

W przypadku rozliczania wynagrodzeń w kolumnie 5 należy podać: Dokumenty te należy umieścić w dwóch wierszach tabeli załącznika nr 1 wniosku o płatność

Dokumentami potwierdzającymi poniesienie wydatków związanych z wynagrodzeniem jest: lista płac/rachunki (na kwotę brutto wynagrodzenia) ZUS DRA

O czym należy pamiętać: Na załączonych do wniosku o płatność wyciągach bankowych przy każdej rozliczanej w danym wniosku o płatność kwocie należy ręcznie dopisać pozycję Załącznik nr 1

ZESPÓŁ PROGRAMÓW RYNKU PRACY Dziękuję za uwagę ZESPÓŁ PROGRAMÓW RYNKU PRACY TEL. 012 428-78-34 Małgorzata Miklasińska mmik@wup-krakow.pl