drogą do nauki kreatywności Przedsiębiorczość drogą do nauki kreatywności i pracy zespołowej 1
Województwa Wielkopolskiego Departament Gospodarki Projektodawca: Urząd marszałkowski Województwa Wielkopolskiego Departament Gospodarki Partner: Poznański Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości 2
WRAZ Z KOMPLETEM NARZĘDZI W ZAKRESIE POBUDZANIA TWÓRCZEGO MYŚLENIA CEL GŁÓWNY PROJEKTU WYPRACOWANIE I WŁĄCZENIE DO GŁÓWNEGO NURTU POLITYKI SUBREGIONU PILSKIEGO I CAŁEJ WIELKOPOLSKI NOWEGO MODELU WRAZ Z KOMPLETEM NARZĘDZI W ZAKRESIE POBUDZANIA TWÓRCZEGO MYŚLENIA ORAZ PRACY ZESPOŁOWEJ DZIECI I MŁODZIEŻY ZE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW Z OBSZARÓW WIEJSKICH DO MARCA 2014. 3
Brak kreatywnego myślenia i pracy zespołowej dzieci i młodzieży DLACZEGO TAKI PROJEKT ? Badania przeprowadzone na terenie subregionu pilskiego wskazały na następujące problemy grup docelowych: Brak kreatywnego myślenia i pracy zespołowej dzieci i młodzieży Nieefektywność dotychczasowych metod pobudzania kreatywności i pracy zespołowej Małe dostosowanie procesu dydaktycznego do potencjału osobowościowego uczniów przez nauczycieli Nierówności edukacyjne uczniów szkół podstawowych i gimnazjów subregionu pilskiego 4
OKRES REALIZACJI PROJEKTU: 01.04.2012 – 31.03.2014 1. PRZYGOTOWANIE (01.04.2012 – 30.09.2012) 2. WDRAŻANIE/TESTOWANIE (01.11.2012 – 31.12.2013) 3. UPOWSZECHNIANIE (01.02.2014 – 31.03.2014) 5
UŻYTKOWNICY INNOWACJI: 5 gimnazjów i 5 szkół podstawowych GRUPY DOCELOWE ODBIORCY INNOWACJI: 600 uczniów i 600 uczennic 6
REKRUTACJA SZKÓŁ DO PROJEKTU: SUBREGION PILSKI WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO SPOTKANIA Z PRZEDSTAWICIELAMI JEDOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO KONSULTACJA Z DYREKTOREM DELEGATURY W PILE KURATORIUM OŚWIATY W POZNANIU USTALENIE LISTY SZKÓŁ UCZESTNIKÓW PROJEKTU 7
OBSZAR REALIZACJI PROJEKTU: SUBREGION PILSKI WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO Szkoła Podstawowa nr 1 im. Stanisława Staszica w Złotowie Gimnazjum Publiczne nr 1 im. Jana Kochanowskiego w Zespole Szkół Samorządowych w Złotowie Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół w Margoninie Szkoła Podstawowa im. Stanisława Staszica w Osieku nad Notecią Gimnazjum im. Jana Pawła II w Kaczorach Gimnazjum im. Powstańców Wielkopolskich w Budzyniu Szkoła Podstawowa im. Stanisława Staszica w Zespole Szkół w Żelicach Gimnazjum im. Polskich Noblistów w Krzyżu Wlkp. 8 Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Wielkiego w Wieleniu Gimnazjum im. Polskich Olimpijczyków w Skokach,
REALIZACJA PROJEKTU WYPOSAŻENIE SZKÓŁ PRZEPROWADZENIE ZAJĘĆ ZESTAWY GIER; TABLETY; TABLICE INTERAKTYWNE. WYPOSAŻENIE SZKÓŁ BADANIE DOMINUJACYCH INTELIGENCJI UCZNIÓW; REALIZACJA PROGRAMÓW ZAJĘĆ; WYKORZYSTANIE GIER ZW. Z PRZEDSIEBIORCZOŚCIĄ. PRZEPROWADZENIE ZAJĘĆ INFORMACJE W MEDIACH; MATERIAŁY PROMOCYJNE; SPOTKANIA ŚRODOWISKOWE. UPOWSZECHNIANIE 9
GDZIE JEST INNOWACJA? Praktyczne wykorzystanie założeń teorii inteligencji wielorakich doktora Gardnera Nauka przedsiębiorczości już na etapie szkoły podstawowej i jej kontynuacja w gimnazjum - Prowadzenie zajęć z obszaru przedsiębiorczo-ści przez nauczycieli o różnych specjalnościach 10
PRODUKT FINALNY PODRĘCZNIK UŻYTKOWNIKA MODELU ARKUSZ OCENY PREDYSPOZYCJI I PREFERENCJI UCZNIÓW SKRYPT NT. INTELIGENCJI WIELORAKICH MODEL POBUDZANIA KREATYWNOŚCI I PRACY ZESPOŁOWEJ PROGRAMY ZAJĘĆ GRA PLANSZOWA ZW. Z PRZEDSIĘBIOR- CZOŚCIĄ (SZKOŁY PODSTAWOWE) GRA INTERNETOWA ZW. Z PRZEDSIĘBIOR-CZOŚCIĄ (GIMNAZJA) 11
KONSULTANT MERYTORYCZNY 13 Dziękuję za uwagę! Rafał Sroka KONSULTANT MERYTORYCZNY 12
13