Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy w Nauce
Advertisements

PRAKTYKA CZYNI MISTRZA!
Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
KOKO W W RZESZOWIE RZESZOWIEKOKO W W RZESZOWIE RZESZOWIE W PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ PODJĘTYCH W RAMACH EUROPEJSKIEGO ROKU EDUKACJI OBYWATELSKIEJ 2005 rok MEiN.
PRZEDSIĘBIORCY NA START - V edycja konkursu Pomysł na biznes Monika Mardas PPNT Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego.
BEZPIECZNA ELEKTRYCZNOŚĆ Kampania społeczna
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską i budżet Państwa
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Wrocław, dn. 20 maja 2011 r. Obchody Europejskiego Roku Wolontariatu 2011 na Dolnym Śląsku Wydział Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi UMWD Komisja.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Czy Rezolucja Rady Unii Europejskiej
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Robert Łuczak Warszawa, 14 września 2013 r.
Opracował J. Stryjkowski
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Ostrów Wielkopolski, listopad 2011 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kierunki działań sektora.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
Polskie biblioteki akademickie w Europie opartej na wiedzy Dagmara Sawicka Biblioteka Główna Akademii Rolniczej w Lublinie ŁÓDŹ czerwca 2004.
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MARZEC – LIPIEC.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Kwiecień 2014 r. Debata.
Michał Tuszyński-Sikora
Internet pośrednikiem w zdobywaniu przez młodzież funduszy na rozwiązywanie problemów idealizacje marzeń Budowanie społeczeństwa informacyjnego w Częstochowie.
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
Szkolny Klub Europejski powstał wraz z wstąpieniem Polski do Unii Europejskiej. Zrzesza on uczniów I i II etapu edukacyjnego. To nasi pierwsi młodzi Europejczycy.
Projekt Comenius Regio
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Historia Integracji Europejskiej
Polskie Stowarzyszenie Badań Wspólnoty Europejskiej Polish European Community Studies Association.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Małopolskie założenia Gwarancji dla młodzieży
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Zmienia życie, otwiera umysły
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Projekty zrealizowane w ZS1
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
Zapis prezentacji:

Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie Akademia Młodego Europejczyka Warszawa 2013

Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie Polskie Stowarzyszenie Badań Wspólnoty Europejskiej (PECSA) realizuje w roku szkolnym 2013/2014 ogólnopolski projekt edukacyjny pt. Akademia Młodego Europejczyka w ramach Lifelong Learning Programme – Programme Jean Monnet, który jest współfinansowany przez Agencję Wykonawczą ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego (EACEA).

Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie PECSA, wypełniając swoją misję i realizując działania o charakterze naukowym i dydaktycznym, dąży do kształtowania świadomego społeczeństwa młodych Europejczyków już na etapie szkoły średniej przez przekazywanie rzetelnej wiedzy na temat procesu integracji europejskiej w nowych uwarunkowaniach regionalnych i globalnych. W ww. założenia wpisuje się ogólnopolski projekt edukacyjny pt. Akademia Młodego Europejczyka, który jest skierowany do różnych grup beneficjentów, tj. uczniów szkół ponadgimnazjalnych, ich nauczycieli oraz studentów uczelni wyższych w Polsce.

Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie Akademia Młodego Europejczyka to projekt z obszaru edukacji nieformalnej, który wypełni lukę w zakresie równego dostępu uczniów z małych miast i wsi do wiedzy i przyczyni się do zapewnienia równego startu w dorosłe życie młodym ludziom. Stworzy możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców dzięki swojej otwartej formule.

Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie Projekt składa się z działań o zróżnicowanym charakterze, tj.: - webinarium dla nauczycieli szkół średnich; - skryptu dla nauczycieli szkół średnich; -serii seminariów w wybranych szkołach średnich prowadzonych przez kadrę akademicką stowarzyszoną w PECSA; -wykładów w uczelniach wyższych dla uczniów szkół średnich; -konkursu wiedzy Polska w Unii dla szkół ponadgimnazjalnych; -obchodów i Dnia Europy oraz konferencji z tej okazji, które odbędą się na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego.

Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie Webinarium i skrypt będą materiałem wprowadzającym do siedmiu niezależnych lekcji z zakresu integracji europejskiej, które stanowią spójną całość. Podczas lekcji zostaną przedstawione następujące tematy: 1.Fundamenty integracji europejskiej 2.Ustrój Unii Europejskiej 3.Kultura europejska 4.Obywatel Unii 5.Unia dla młodzieży 6.Rynek wewnętrzny 7.Euro

Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie Opis lekcji 1. Fundamenty integracji europejskiej - zostanie zakreślony rys historyczny oraz fundamentalne zasady integracji europejskiej, przyczyny zacieśnienia współpracy w Europie oraz misja Unii Europejskiej. 2. Ustrój Unii Europejskiej - temat będzie dotykał zakresu kompetencji poszczególnych instytucji UE, procesu decyzyjnego oraz roli instytucji w tworzeniu prawa europejskiego.

Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie 3. Kultura europejska – podczas zajęć zostanie przedstawiony dorobek kulturowy Europy począwszy od antyku, aż po współczesność. Tożsamość europejska jest wynikiem wydarzeń z wielu wieków wstecz, a każdy kolejny etap w historii Europy dołożył cegiełkę do tego wspaniałego i niepowtarzalnego przedsięwzięcia, jakim jest integracja europejska.

Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie 4. Obywatel Unii - zajęcia te mają na celu uświadomienie młodzieży, że każdy z nas oprócz tego, że jest Polakiem, jest Europejczykiem. W oparciu o przykłady zaczerpnięte z orzecznictwa Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości zostaną przedstawione w praktyce nie tylko korzyści z bycia Europejczykiem, ale i obowiązki, które się z tym wiążą.

Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie 5.Unia dla młodzieży - wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczniów szkół średnich niezbędne jest pokazanie działań dedykowanych właśnie ich grupie. Podczas lekcji zostaną przedstawione konkretne programy realizowane przez UE na ich rzecz.

Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie 6. Jednolity rynek –głównym celem zajęć jest przedstawienie korzyści z wprowadzenia tzw. 4 swobód. Prezentacja korzyści płynących ze swobody przepływu towarów i usług, kapitału oraz osób jest kluczowa dla świadomości Młodych Europejczyków.

Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie 7. Euro - wspólna waluta Europy podczas zajęć zostaną przedstawione m.in. cele wprowadzenia wspólnej waluty oraz korzyści i koszty związane z jej wprowadzeniem, co jest kluczowe dla budowania świadomego społeczeństwa. Ponadto zostaną przedstawione także cele powstania strefy euro, problemy z jakimi konfrontują się kraje należące do niej oraz wypracowane rozwiązania dotyczące zapobiegania kryzysom finansowym w poszczególnych państwach członkowskich.

Projekt Akademia Młodego Europejczyka został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu Uczenie się przez całe życie Więcej na temat projektu oraz udziału w projekcie PECSA: