WITAMY W. Nowy nadzór Dlaczego zajęliśmy się tym projektem ? Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, Obecny stan oświaty – bez katastrofy,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
"Nowoczesny Nauczyciel
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Konstruowanie i opracowanie nowatorskiego programu praktyk pedagogicznych Zadanie będzie realizowane w okresie od do roku.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Młodzieżowa przedsiębiorczość
drogą do nauki kreatywności
Multimedialne środowisko nauczania fizyki dla szkół ponadgimnazjalnych
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Edukacji Narodowej pełniące funkcję Instytucji Pośredniczącej (IP) dla Priorytetu III PO KL Wysoka jakość
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Program szkoleń animatorów przedsięwzięć edukacyjnych w szkołach podstawowych.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
MUZ-ART-TECH interdyscyplinarne programy nauczania dla III etapu kształcenia z wykorzystaniem narzędzi informatycznych Raport cząstkowy 01 z badania ewaluacyjnego.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Upowszechnianie produktu projektu MJUP. Ramowy harmonogram 2011 Zadanie 5 - Zarządzanie projektem Zadanie 4 - Upowszechnianie produktu Zadanie 3 - Opracowanie.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
JAK PLANOWAĆ ZAJĘCIA POZALEKCYJNE? Autorzy: Katarzyna Michalik.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
„Programowanie czas zacząć”
Podstawowe dylematy oświaty w kontekście jej efektywności
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Zapis prezentacji:

WITAMY W

Nowy nadzór Dlaczego zajęliśmy się tym projektem ? Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, mało innowacji oraz nowoczesności i zmian. Wspólne wykorzystanie doświadczeń Wspólne wykorzystanie doświadczeń szkół społecznych i szkół publicznych szkół społecznych i szkół publicznych - współpraca, a nie rywalizacja. Szukanie mechanizmów poprawy: Szukanie mechanizmów poprawy: ciekawe wyróżniki, innowacje, ciekawe wyróżniki, innowacje, interdyscyplinarność, nowoczesność. interdyscyplinarność, nowoczesność. Obecny Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, mało innowacji oraz nowoczesności i zmian. Wspólne Wspólne wykorzystanie doświadczeń szkół społecznych i szkół publicznych - współpraca, a nie rywalizacja. Szukanie Szukanie mechanizmów poprawy: ciekawe wyróżniki, innowacje, interdyscyplinarność, nowoczesność.

Nowy nadzór Dlaczego zajęliśmy się tym projektem ? Efektywność i skuteczność zajęć Finanse: granty, projekty, dotacje, Finanse: granty, projekty, dotacje, Możliwości realizacji programów własnych Możliwości realizacji programów własnych Programy własne nauczycieli, innowacje szkolne, cyfryzacja, inne doświadczenia szkół … Programy własne nauczycieli, innowacje szkolne, cyfryzacja, inne doświadczenia szkół …

Nowy nadzór Cel projektu: Wzrost jakości nauczania poprzez opracowanie i wdrożenie 3 interdyscyplinarnych programów nauczania dla III etapu edukacji - gimnazjum Okres realizacji: r. do r. Efekt realizacji: Opracowanie, a następnie wdrożenie 3 interdyscyplinarnych programów w 6 gimnazjach Finansowanie: Europejski Fundusz Społeczny konkurs PO KL) O projekcie

Nowy nadzór Zespół Programowy Zespół MUZ-INFO Publiczne Gimnazjum nr 29 im A. Mickiewicza w Białymstoku Społeczne Gimnazjum STO w Białymstoku Zespół ART-INFO Publiczne Gimnazjum nr 5 w Siedlcach Społeczne Gimnazjum STO w Siedlcach Zespół TECH-INFO Publiczne Gimnazjum nr 94 w Warszawie Społeczne Gimnazjum nr 1 STO im. J. Nowak- Jeziorańskiego w Warszawie Struktura projektu

Nowy nadzór Interdyscyplinarność programów: ProgramLiczba godzinPrzedmiot Muz-Info Muzyka Wychowanie Fizyczne Informatyka Art-Info Zajęcia Artystyczne Plastyka Informatyka Tech-Info Zajęcia Techniczne Fizyka Informatyka

PRACUJEMY METODĄ PROJEKTÓW Metoda działania Opis przedsięwzięcia Metoda nauczania

Zespół Programowy - zadania 1. Opracowanie programu nauczania oraz poradnika, skryptu dla ucznia i materiałów dydaktycznych. 2. Zakup pomocy dydaktycznych dla szkół do realizacji nowych programów oraz testowe wdrożenie w szkołach w okresie dwóch semestrów. 3. Ostateczne opracowanie programu nauczania oraz poradnika, skryptu dla ucznia i materiałów dydaktycznych.

Nowy nadzór Harmonogram czasowy Opracowanie założeń Konsultacje Finalne opracowanie programów Opracowanie pozostałych materiałów Spotkanie przedwdrożeniowe i wdrażanie w szkołach Spotkanie powdrożeniowe

Ewaluacja programów Dla wdrażanych programów naszego projektu przewidziano: 1) Pomiar efektywności kształcenia, czyli badanie porównawcze wiedzy i umiejętności uczniów przed realizacją programu i po jego zakończeniu. 2) Ewaluację projektu realizowaną przez firmę zewnętrzną (ankiety dla nauczycieli i uczniów). 3) Obserwacje i rozmowy nauczycieli z uczniami dotyczące metod i form realizacji zajęć. 4) Opracowanie raportów z przebiegu pilotażu. 5) Ewaluacje po wdrożeniu wypracowaną przez zespół autorów i realizatorów programu, po której opracowane zostaną ostateczne wersje: programów nauczania, poradników dla nauczyciela, skryptów dla ucznia.

Dziękuję za uwagę i zapraszamy na prezentację programów MUZ-INFO, ART-INFO i TECH-INFO