WITAMY W
Nowy nadzór Dlaczego zajęliśmy się tym projektem ? Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, mało innowacji oraz nowoczesności i zmian. Wspólne wykorzystanie doświadczeń Wspólne wykorzystanie doświadczeń szkół społecznych i szkół publicznych szkół społecznych i szkół publicznych - współpraca, a nie rywalizacja. Szukanie mechanizmów poprawy: Szukanie mechanizmów poprawy: ciekawe wyróżniki, innowacje, ciekawe wyróżniki, innowacje, interdyscyplinarność, nowoczesność. interdyscyplinarność, nowoczesność. Obecny Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, mało innowacji oraz nowoczesności i zmian. Wspólne Wspólne wykorzystanie doświadczeń szkół społecznych i szkół publicznych - współpraca, a nie rywalizacja. Szukanie Szukanie mechanizmów poprawy: ciekawe wyróżniki, innowacje, interdyscyplinarność, nowoczesność.
Nowy nadzór Dlaczego zajęliśmy się tym projektem ? Efektywność i skuteczność zajęć Finanse: granty, projekty, dotacje, Finanse: granty, projekty, dotacje, Możliwości realizacji programów własnych Możliwości realizacji programów własnych Programy własne nauczycieli, innowacje szkolne, cyfryzacja, inne doświadczenia szkół … Programy własne nauczycieli, innowacje szkolne, cyfryzacja, inne doświadczenia szkół …
Nowy nadzór Cel projektu: Wzrost jakości nauczania poprzez opracowanie i wdrożenie 3 interdyscyplinarnych programów nauczania dla III etapu edukacji - gimnazjum Okres realizacji: r. do r. Efekt realizacji: Opracowanie, a następnie wdrożenie 3 interdyscyplinarnych programów w 6 gimnazjach Finansowanie: Europejski Fundusz Społeczny konkurs PO KL) O projekcie
Nowy nadzór Zespół Programowy Zespół MUZ-INFO Publiczne Gimnazjum nr 29 im A. Mickiewicza w Białymstoku Społeczne Gimnazjum STO w Białymstoku Zespół ART-INFO Publiczne Gimnazjum nr 5 w Siedlcach Społeczne Gimnazjum STO w Siedlcach Zespół TECH-INFO Publiczne Gimnazjum nr 94 w Warszawie Społeczne Gimnazjum nr 1 STO im. J. Nowak- Jeziorańskiego w Warszawie Struktura projektu
Nowy nadzór Interdyscyplinarność programów: ProgramLiczba godzinPrzedmiot Muz-Info Muzyka Wychowanie Fizyczne Informatyka Art-Info Zajęcia Artystyczne Plastyka Informatyka Tech-Info Zajęcia Techniczne Fizyka Informatyka
PRACUJEMY METODĄ PROJEKTÓW Metoda działania Opis przedsięwzięcia Metoda nauczania
Zespół Programowy - zadania 1. Opracowanie programu nauczania oraz poradnika, skryptu dla ucznia i materiałów dydaktycznych. 2. Zakup pomocy dydaktycznych dla szkół do realizacji nowych programów oraz testowe wdrożenie w szkołach w okresie dwóch semestrów. 3. Ostateczne opracowanie programu nauczania oraz poradnika, skryptu dla ucznia i materiałów dydaktycznych.
Nowy nadzór Harmonogram czasowy Opracowanie założeń Konsultacje Finalne opracowanie programów Opracowanie pozostałych materiałów Spotkanie przedwdrożeniowe i wdrażanie w szkołach Spotkanie powdrożeniowe
Ewaluacja programów Dla wdrażanych programów naszego projektu przewidziano: 1) Pomiar efektywności kształcenia, czyli badanie porównawcze wiedzy i umiejętności uczniów przed realizacją programu i po jego zakończeniu. 2) Ewaluację projektu realizowaną przez firmę zewnętrzną (ankiety dla nauczycieli i uczniów). 3) Obserwacje i rozmowy nauczycieli z uczniami dotyczące metod i form realizacji zajęć. 4) Opracowanie raportów z przebiegu pilotażu. 5) Ewaluacje po wdrożeniu wypracowaną przez zespół autorów i realizatorów programu, po której opracowane zostaną ostateczne wersje: programów nauczania, poradników dla nauczyciela, skryptów dla ucznia.
Dziękuję za uwagę i zapraszamy na prezentację programów MUZ-INFO, ART-INFO i TECH-INFO