RAPORT Z WDROŻENIA POWIATOWEGO PLANU WSPOMAGANIA (PPW) „KOMPLEKSOWY SYSTEM DOSKONALENIA NAUCZYCIELI I WSPOMAGANIA SZKÓŁ W POWIECIE KONIŃSKIM” Kompleksowy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Nowoczesny Nauczyciel
Advertisements

MARIANNA HAJDUKIEWICZ
"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
ZAŁOŻENIA PROJEKTU „Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Strzelińskim”
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół Białystok, r.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Placówki oświatowe objęte wsparciem
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Prezentacja efektów projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” (pierwszy etap realizacji) Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” GIMNAZJUM W GRANOWCU Gimnazjum w Granowcu.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Zapis prezentacji:

RAPORT Z WDROŻENIA POWIATOWEGO PLANU WSPOMAGANIA (PPW) „KOMPLEKSOWY SYSTEM DOSKONALENIA NAUCZYCIELI I WSPOMAGANIA SZKÓŁ W POWIECIE KONIŃSKIM” Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim Projekt Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim realizowany był przez Powiat Koniński/Powiatową Poradnię Psychologiczno- Pedagogiczną w Ślesinie wspólnie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie – Partnerem projektu w okresie od 1 stycznia 2014 do 30 czerwca 2015 r. Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

Realizacja projektu przebiegała w ramach projektu Ośrodka Rozwoju Edukacji (ORE) „System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół” współfinansowanego w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Priorytet III, Działanie 3.5.) Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

40 W projekcie udział wzięło 40 szkół oraz przedszkoli z powiatu kaliskiego: 3 przedszkola, 25 szkół podstawowych, 10 gimnazjów, 2 szkoły ponadgimnazjalne Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

Wspomaganiem objętych zostało 600 nauczycieli. W ramach działania 7 sieci współpracy i samokształcenia uczestniczyło 158 nauczycieli. Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

CEL GŁÓWNY PROJEKTU Podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie konińskim poprzez stworzenie do czerwca 2015 roku planów wspomagania spójnych z rozwojem szkół w obszarach wymagających wsparcia Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

CELE SZCZEGÓŁOWE Podniesienie kompetencji dyrektorów i nauczycieli szkół/przedszkoli z powiatu konińskiego w zakresie programów doskonalenia opartych na diagnozie placówek w okresie od do ; Podniesienie jakości współpracy dyrektorów szkół/przedszkoli i nauczycieli w powiecie konińskim poprzez organizację 7 sieci współpracy i samokształcenia w okresie od do ; Poprawa efektywności procesu badania potrzeb dydaktycznych szkół/przedszkoli z powiatu konińskiego w kontekście planowania działań w obszarach wymagających szczególnego wsparcia w okresie od do Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

W każdej z 40 placówek - szkół i przedszkoli – realizujących projekt Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim prowadzone było doskonalenie w obszarach wyłonionych przez grona pedagogiczne w poszczególnych placówkach. Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

OSIĄGNIĘTE WARTOŚCI WSKAŹNIKÓW W PROJEKCIE: Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim Nazwa wskaźnika Wartość docelowa wskaźnika Wartość wskaźnika osiągnięta od początku realizacji projektu Stopień realizacji wskaźnika KMogółem Liczba szkół i przedszkoli objętych pilotażem w zakresie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli jako elementu wsparcia, w podziale na: 40Nie dotyczy 40100% a) szkoły37Nie dotyczy 37100% b) przedszkola3Nie dotyczy 3100% Liczba nauczycieli/lek dyrektorów/ek, którzy ukończyli udział w procesie doskonalenia w ramach Rocznych Planów Wspomagania szkół/przedszkoli ,5% Odsetek 80% n-li/ek i dyr. szkół/przedszkoli u których stwierdzono podniesienie kompetencji w zakresie diagn. potrzeb i efekt. realiz. zadań i szkół ,5% Liczba uczestników/czek 7 sieci ,9% Liczba sieci współpracy i samokształcenia na terenie powiatu konińskiego 7Nie dotyczy 7100,0% Odsetek min. 80% n-li/dyr., którzy zwiększyli zakres współpracy w placówkach z terenu konińskiego 156Nie dotyczy 15599,00% Liczba spotkań w ramach sieci współpracy i samokształcenia56Nie dotyczy 56100% Liczba RPW dla szkół37Nie dotyczy 37100% Liczba RPW dla przedszkoli3Nie dotyczy 3100% Liczba PPW1Nie dotyczy 1100%

Wyłonione obszary doskonalenia Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki – 16 placówek Szkoła Podstawowa w Grodźcu Szkoła Podstawowa w Jaroszewicach Grodzieckich Szkoła Podstawowa w Kucharach Kościelnych Gimnazjum w Grodźcu Szkoła Podstawowa w Szczepidle Gimnazjum w Brzeźnie Szkoła Podstawowa w Liścu Wielkim Szkoła Podstawowa w Rzgowie Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

Gimnazjum w Liścu Wielkim Gimnazjum w Rzgowie Gimnazjum w Budzisławiu Kościelnym Gimnazjum w Rychwale Szkoła Podstawowa w Białej Panieńskiej Szkoła Podstawowa w Grochowach ZSE-U w Żychlinie - Liceum Ogólnokształcące ZSE-U w Żychlinie - Technikum Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? – 9 placówek Szkoła Podstawowa w Radolinie Szkoła Podstawowa w Brzeźnie Szkoła Podstawowa w Sławoszewku Szkoła Podstawowa w Golinie Szkoła Podstawowa w Budzisławiu Kościelnym Szkoła Podstawowa w Sadlnie Szkoła Podstawowa w Starym Mieście Szkoła Podstawowa w Dąbroszynie Gimnazjum w Boguszycach Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

Ocenianie kształtujące – 5 placówek Szkoła Podstawowa w Koziegłowach Gimnazjum w Kleczewie Szkoła Podstawowa w Zaryniu Szkoła Podstawowa w Zakrzewku Szkoła Podstawowa w Barczygłowie Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej – 1 placówka Przedszkole w Lubstowie Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych – 2 placówki Przedszkole w Golinie „Baśniowy Dworek” Szkoła Podstawowa w Kawnicach Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? – 1 placówka Gimnazjum w Golinie Uczeń – aktywny uczestnik procesu uczenia się – 2 placówki Szkoła Podstawowa w Wilczynie Gimnazjum w Wilczynie Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

Rodzice są partnerami szkoły – 1 placówka Szkoła Podstawowa w Złotkowie Praca z uczniem zdolnym – 1 placówka Przedszkole w Budzisławiu Kościelnym Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – 2 placówki Szkoła Podstawowa w Tomisławicach Szkoła Podstawowa w Rychwale Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

Dla poszczególnych szkół i placówek zaplanowano ogółem realizację 1680 godzin zajęć w obszarach wymagających wsparcia. W okresie objętym realizacją projektu zrealizowano szkolenia rad pedagogicznych, w tym: wykłady (480 godzin - 40 placówek po 12 godzin) warsztaty (600 godzin - 40 placówek po 15 godzin) konsultacje indywidualne i grupowe w ramach obszarów (600 godzin, w tym konsultacje indywidualne 400 godzin – 40 placówek po 10 godzin i konsultacje grupowe 200 godzin – 40 placówek po 5 godzin). Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

W opinii Szkolnych Organizatorów Rozwoju Edukacji (SORE) na podstawie pogłębionej analizy poszczególnych RPW dzięki podjętym działaniom w ramach kompleksowego wspomagania szkół i placówek w wybranych obszarach doskonalenia nauczyciele: Podnieśli swoje kompetencje edukacyjne w zakresie nowoczesnych i efektywnych metod uczenia się, motywowania uczniów do nauki oraz kształtowania postaw uczniowskich. Poszerzyli wiedzę w zakresie komunikacji interpersonalnej: udzielania informacji zwrotnej uczniom i ich rodzicom na temat postępów w nabywaniu umiejętności i wiadomości szkolnych. Poznali zasady wprowadzania oceniania kształtującego w szkole oraz jego elementy, cele, a także kryteria oceniania oraz korzyści dla ucznia i dla nauczyciela. Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

Nabyli wiedzę o warunkach sprzyjających procesowi edukacyjnemu - wykorzystanie odpowiednich metod pracy, organizacja czasu pracy, a także wdrożyli metody pracy zwiększające aktywność uczniów w procesach edukacyjnych. Zdobyli wiedzę i umiejętności związane z obliczaniem edukacyjnej wartości dodanej, aby właściwie analizować wyniki egzaminów zewnętrznych i wykorzystywać je w pracy szkoły. Zwiększyli swoje kompetencje w zakresie umiejętności wychowawczych. Poszerzyli wiedzę i umiejętności w zakresie budowy koncepcji pracy szkoły z uwzględnieniem jej potrzeb, dotychczasowych osiągnięć, wymagań zewnętrznych oraz określania zadań, jakie stawia przed nimi rozporządzenie o nadzorze pedagogicznym. Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

Doskonalili wiedzę w zakresie dostosowania wymagań do potrzeb i możliwości uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym: konstruowania Indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, wsparcia w zakresie pracy z dzieckiem autystycznym, zdolnym i z trudnościami edukacyjnymi. Doskonalili kompetencje interpersonalne (m.in. umiejętności komunikacyjnych, asertywności, udzielania i przyjmowania informacji zwrotnej) oraz nabywania wiedzy i umiejętności z zakresu tworzenia zespołów, określania ról jego członków, organizacji monitorowania pracy zespołów oraz podziału zadań między nauczycielami. Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

Poszerzyli wiedzę i umiejętności w zakresie projektowania i realizacji ewaluacji wewnętrznej, opracowywania narzędzi badawczych, analizy wyników przeprowadzonych badań, sporządzania raportu i ustalenia wniosków z ewaluacji, a także wykorzystywania tychże wniosków w procesie doskonalenia pracy szkoły i przedszkola. Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

EFEKTY PODNIESIENIA KOMPETENCJI NAUCZYCIELI I JAKOŚCI PRACY SZKOŁY WYNIKAJĄCE Z REALIZACJI ROCZNYCH PLANÓW WSPOMAGANIA Wśród nauczycieli objętych projektem przeprowadzono anonimowe ankiety kompetencyjne na początku projektu. Wyniki i opracowanie ankiet zamieszczono w opracowanym Powiatowym Planie Wspomagania. Po zakończeniu szkoleń i konsultacji wśród nauczycieli i nauczycielek przeprowadzono ankiety końcowe. Wyniki ankiet oraz wnioski i porównanie ankiet na początek i koniec w poszczególnych obszarach wsparcia przedstawiają poniższe wykresy. W poszczególnych obszarach wsparcia przyrost wiedzy oznaczono: linią zieloną - samoocenę wiedzy nauczycieli przed szkoleniem, natomiast linią czerwoną – samoocenę wiedzy nauczycieli po ukończeniu szkoleń i konsultacji po pierwszym roku wsparcia. Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

Wśród nauczycieli objętych projektem przeprowadzono anonimowe ankiety kompetencyjne na początku projektu. Wyniki i opracowanie ankiet zamieszczono w opraco- wanym Powiatowym Planie Wspomagania. Po zakończeniu szkoleń i konsultacji wśród nauczycieli i nauczycielek prze- prowadzono ankiety końcowe. Obok przykładowa ankieta. Wyniki ankiet oraz wnioski i porównanie ankiet na początek i koniec w poszczególnych obszarach wsparcia zilustro- wane zostały wykresami. Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

Obszar 1. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki (14 szkół) Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim KobietaMężczyzna 15841

Obszar 2. Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny? (9 szkół) Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim KobietaMężczyzna 13716

Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim Obszar 3. Ocenianie kształtujące (5 szkół ) KobietaMężczyzna 5216

Obszar 4. Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej (1 Przedszkole) Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim KobietaMężczyzna 80

Obszar 5. Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych (1 szkoła, 1 przedszkole) Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim KobietaMężczyzna 262

Obszar 6. Postawy uczniowskie. Jak je kształtować? (1 szkoła) Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim KobietaMężczyzna 246

Obszar 7. Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się (2 szkoły) Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim KobietaMężczyzna 446

Obszar 8. Rodzice są partnerami szkoły (1 szkoła) KobietaMężczyzna 101 Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

Obszar 9. Praca z uczniem zdolnym (1 Przedszkole) Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim KobietaMężczyzna 60

Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim Obszar 10. Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (2 szkoły) KobietaMężczyzna 261

Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim Z przedstawionych powyżej danych wynika że największy przyrost wiedzy osiągnięto w obszarach : „Praca z uczniem zdolnym” - 54,50%, „Ocenianie kształtujące” – 32.33%, „Postawy uczniowskie. Jak je kształtować?” – 24,33%. Najmniejszy natomiast przyrost nastąpił w obszarach: „Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki” – 11,50%, „Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?” - 15,50% oraz „Rodzice są partnerami szkoły” – 15,50%.

Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim OGÓŁEM U WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW PROJEKTU: o

Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim OGÓŁEM U WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW PROJEKTU:

Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

Komentarz do wykresu liniowego podsumowującego cykl szkoleniowy u wszystkich uczestników projektu ogółem: Przed szkoleniami tylko ponad 34% procent nauczycieli oceniało swój stan wiedzy i umiejętności na wysokim i bardzo wysokim poziomie. Po cyklu szkoleń blisko 83% nauczycieli oceniło poziom wiedzy wysoko i bardzo wysoko. Daje to wysoki wynik i jednocześnie bardzo pozytywną ocenę prowadzonych form doskonalenia, we wszystkich czterdziestu placówkach.

PODSUMOWANIE wszystkie założone cele i wskaźniki zostały osiągnięte Na podstawie dokonanej analizy sprawozdań SORE z realizacji Rocznych Planów Wspomagania realizowanych w ramach projektu Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim w 40 szkołach i przedszkolach należy stwierdzić, że wszystkie założone cele i wskaźniki zostały osiągnięte. Nauczyciele pogłębili wiedzę i umiejętności w zakresie form i metod pracy. Wypracowane zostały narzędzia, które będą pomocne do dalszej pracy. Wszyscy nauczyciele uczestniczący w projekcie zostali przeszkoleni w zakresach obszarów wytypowanych w poszczególnych szkołach i przedszkolach. Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

PODSUMOWANIE REALIZACJI ZADAŃ W SIECIACH WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA Sieć nr 1 Jak budować i doskonalić strategię rozwoju szkoły – sieć dla dyrektorów szkół/placówek Sieć nr 2Edukacja filmowa – sieć dla nauczycieli Sieć nr 3Praca ze źródłem historycznym – sieć dla nauczycieli Sieć nr 4Praca z uczniem młodszym – sieć dla nauczycieli Sieć nr 5Jak budować własny program nauczania? – sieć dla nauczycieli Sieć nr 6 Jak radzić sobie ze szkolną absencją - bezpieczeństwo w szkole – sieć dla nauczycieli Sieć nr 7 Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły/placówki – sieć dla dyrektorów szkół/placówek.

Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim Sieć współpracy i samokształcenia nr 1 Jak budować i doskonalić strategię rozwoju szkoły

Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim Sieć współpracy i samokształcenia nr 2 Edukacja filmowa

Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim Sieć współpracy i samokształcenia nr3 Praca ze źródłem historycznym

Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim Sieć współpracy i samokształcenia nr 4 Praca z uczniem młodszym

Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim Sieć współpracy i samokształcenia nr 5 Jak budować własny program nauczania?

Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim Sieć współpracy i samokształcenia nr 6 Jak radzić sobie ze szkolną absencją – bezpieczeństwo w szkole

Sieć współpracy i samokształcenia nr 7 Rola dyrektora w promocji i budowaniu wizerunku szkoły/placówki Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

Korzyści dla uczestników z udziału w projekcie: Podniesienie kompetencji dydaktycznych w wybranych obszarach tematycznych, ujednolicenie wiedzy na określony temat. Wzbogacenie warsztatu pracy nauczycieli i dyrektorów, np. o metody, techniki i narzędzia diagnozowania potrzeb szkoły/przedszkola. Wzmocnienie zintegrowania nauczycieli- poszerzenie zakresu współpracy wewnątrzszkolnej i międzyszkolnej, wymiana doświadczeń. Wspólne wypracowanie i wdrożenie nowych rozwiązań dydaktycznych. Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

Korzyści c.d.: Wymiana wiedzy i doświadczenia zawodowego z innymi nauczycielami, szkołami, przedszkolami. Upowszechnianie dobrych praktyk. Promowanie sprawdzonych działań szkół i przedszkoli w środowisku. Realizacja cyklu szkoleń na terenie macierzystej placówki. Cykl szkoleniowy zgodny z potrzebami szkoły/przedszkola – wyłoniony obszar na podstawie wnikliwej diagnozy potrzeb. Wykorzystanie potencjału różnych instytucji, które świadczą usługi na rzecz doskonalenia nauczycieli. Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim

Korzyści c.d.: zapewnienie szkole możliwości korzystania z ekspertów, materiałów i przydatnych kontaktów. wsparcie szkoły przez szkolnych organizatorów rozwoju edukacji (SORE) w realizacji i koordynacji poszczególnych działań rozwojowych. wsparcie finansowe na pokrycie kosztów tych działań(w ramach projektu). Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół w powiecie konińskim