Funkcje pracy biurowej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obowiązki i zadania poszczególnych osób funkcyjnych stałego dyżuru
Advertisements

ORGANIZACJA PRACY WŁASNEJ I SZEFA
PRZYJMOWNIE I WYSYŁANIE KORESPONDENCJI
Przyjmowanie telefonów i interesantów.
Przyjmowanie pism według systemu bezdziennikowego 
SYSTEM KANCELARYJNY.
T: System Kancelaryjny.
WOJSKOWEJ AGENCJI MIESZKANIOWEJ
System kancelaryjny.
Rodzaje dokumentów biurowych
Informacja w procesie podejmowania decyzji..
POSTĘP TECHNICZNY W PRACY BIUROWEJ
Temat: Organizacja Spotkań i Przyjmowanie Delegacji
Rola komputera w przetwarzaniu informacji.
POSTĘP TECHNICZNY W PRACY BIUROWEJ
2. Rozpatrywanie skarg, próśb,
W obiekcie hotelarskim
Schemat organizacyjny Urzędu Dzielnicy Żoliborz
SYSTEMY KANCELARYJNE.
Zarządzanie projektami
Prawidłowy proces produkcji musi być nadzorowany przez systemy automatyki oraz systemy informatyczne odpowiednio zdefiniowane i zlokalizowane w strefie.
ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA NR 10 oraz SZKOŁA POLICEALNA przy Ośrodku Szkolno-Wychowawczym Nr 1 dla Dzieci i Młodzieży Słabo Widzącej i Niewidomej im.
Technik ekonomista.
Rozdzielanie i załatwianie spraw
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
Systemy Kancelaryjne ..
Technik Hotelarstwa Cechy człowieka, pożądane w pracy hotelarza pięknie ilustrują słowa Janusza Korczaka: ,,Być człowiekiem znaczy posiadać kryształową.
Nowa, elektroniczna instrukcja kancelaryjna.

Spis treści: Czym jest zawód dyspozytora transportu samochodowego ?
Organizacja pracy w sekretariacie
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
PREZENTACJA ŚCIĄGNIĘTA ZE STRONY www. zygmunt. legutko. edu
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Struktury organizacyjne hoteli
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Zespół Szkół Ekonomiczno-Turystyczno-Hotelarskich im
TECHNIK HOTELARSTWA.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Wprowadzenie teoretyczne
Zespół Szkół Ekonomiczno-Turystyczno-Hotelarskich im
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Fazy obiegu pism I faza – przyjmowanie pism II faza – rozdział
ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
Ergonomia na stanowisku pracy biurowej
Rodzaje dokumentów biurowych
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego
Analiza i kontrola kosztów w rachunku zysków i strat
Obieg dokumentów w instytucji publicznej o akademickim rodowodzie Mariusz Mysiakowski Warszawski Uniwersytet Medyczny.
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Logistyk.
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego, ul. Kilińskiego 25 w Sosnowcu.
Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007.
Przedmiot działalności firmy: Firma „Błyskotka” to przedsiębiorstwo produkcyjno-handlowe, którego celem będzie produkcja i sprzedaż. Forma organizacyjno-
TECHNIK ADMINISTRACJI Czas trwania nauki: 2 lata.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Kowalski S.A. Oferta telekomunikacyjna. Wstęp Firma TELE jest firmą działającą na polskim rynku od 2013 roku Zajmujemy się usługami telekomunikacyjnymi.
Organizacja Funduszy Europejskich. Komitet Koordynacyjny NSS Komitet Koordynacyjny Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia i Strategię Rozwoju Kraju.
XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Katowice 2016
Rodzaje systemów kancelaryjnych
Technik hotelarstwa 4-letni cykl nauczania.
E - Urząd POWIATOWE CENTRUM OBSŁUGI TELEINFORMATYCZNEJ CZYNNIKIEM WSPOMAGAJĄCYM FUNKCJONOWANIE ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ.
Łączenie pism w sprawy, pisma nie tworzące akt spraw
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
Praca biurowa W znaczeniu szerokim W znaczeniu wąskim
Zapis prezentacji:

Funkcje pracy biurowej

Praca biurowa Na pracę biurową składa się cały szereg różnorodnych czynności, których celem jest sporządzanie informacji niezbędnych do wykonywania funkcji zarządzania. Dzięki zastosowaniu urządzeń biurowych informacja może być przekazywana właściwemu odbiorcy rzetelnie, dokładnie, szybko i terminowo. Praca biurowa - rozumiana jako zarządzanie informacją, jest w przedsiębiorstwach wykonywana przede wszystkim w sekretariacie.

W obiekcie hotelarskim funkcje sekretariatu mogą pełnić: Recepcja – lecz jej zakres obowiązków i czynności jest znacznie szerszy Typowy sekretariat – w administracji hotelu, przy komórkach zarządzających np. sekretariat dyrektora Business Center – może być zorganizowany jak rozbudowany sekretariat przedsiębiorstwa i zatrudniać poza osobami pełniącymi typowe funkcje sekretarskie np. tłumaczy czy prawników

Rodzaje sekretariatów ze względu na wykonywane zadania Sekretariat osobisty – powołany do obsługi administracyjno – technicznej kierownika lub kierownictwa. Występuje w dużych obiektach hotelarskich o rozbudowanej strukturze wewnętrznej. Na terenie hotelu może być zorganizowanych kilka sekretariatów np. sekretariat zarządu, sekretariaty dyrektorów działów Sekretariat uniwersalny – łączy funkcje sekretariatu osobistego i kancelarii ogólnej, występuje w małych i średnich obiektach hotelarskich np. sekretariat kierownika hotelu Sekretariat imprezy – tworzony doraźnie do obsługi danej imprezy, jest odpowiedzialny za czynności związane z przygotowaniem imprezy, jej obsługą oraz zakończeniem i rozliczeniem

Pracownik sekretariatu wykonuje zadania: Asystenckie – obejmujące prace pomocnicze dla przełożonego np. odbieranie lub łączenie telefonów, rejestrowanie korespondencji, przepisywanie pism, czuwanie nad harmonogramem pracy przełożonego, organizacja wyjazdów służbowych Recepcyjne – związane z obsługą klientów, gości i pracowników firmy np. przyjmowanie klientów, załatwianie spraw lub kierowanie ich do kompetentnych pracowników, umawianie na rozmowy z kierownikiem, przyjmowanie i łączenie rozmów od interesantów

Czynniki wpływające na obniżenie kosztów działalności: Zastosowanie rozwiązań technicznych – wyposażenie firm w odpowiednie urządzenia biurowe Przyjęty obieg informacji i sposób kontroli realizacji zadań

Podsumowanie Sekretariat zajmuje się sprawami administracyjnymi, biurowymi, technicznymi i usługowymi. Jest komórką o charakterze usługowym, a nie merytorycznym. W większym sekretariacie może być zatrudnionych kilka osób, najczęściej jednak sekretariaty są jednoosobowe. Sprawny przepływ wiadomości do firmy oraz wewnątrz jej nie tylko ułatwia funkcjonowanie przedsiębiorstwa, ale także przynosi wymierne korzyści w postaci obniżenia kosztów działalności.