Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

W obiekcie hotelarskim

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "W obiekcie hotelarskim"— Zapis prezentacji:

1 W obiekcie hotelarskim
Rola recepcji W obiekcie hotelarskim

2 Recepcja Słowo wywodzące się z języka łacińskiego ,,receptio”, które oznacza – przyjęcie. Obecnie jest definiowane jako przyjmowanie gości i interesantów, stąd też pochodzi określenie recepcja hotelowa, oznaczające ,,biuro hotelowe zajmujące się przyjmowaniem gości i zawiadywaniem pokojami”

3

4 W skład recepcji hotelowej wchodzą:
Część zewnętrzna Część wewnętrzna

5 Część wewnętrzna zaplecza biurowego recepcji,
Składająca się z: zaplecza biurowego recepcji, technicznych urządzeń sygnalizacyjno-alarmowych i kontrolno- sterujących, wyposażenia związanego z rezerwacją i środkami łączności.

6 Część wewnętrzna Jest uzależnione od charakteru, kategorii i wielkości obiektu, stosowanej w nim organizacji w pracy oraz stopnia powiązania między innymi zespołami hotelowymi. Znajdują się w niej m.in.: zaplecze biurowe (z wydzielonym pomieszczeniem dla kierownika), węzeł sanitarno-socjalny (szatnia, WHS, pomieszczenie socjalne i gospodarcze), depozyt hotelowy (dostępny z hallu recepcyjnego i z zaplecza recepcji zapewniający prywatność i bezpieczeństwo), Bagażownia.

7 Część zewnętrzna Składająca się z:
części ogólno dostępnej – hallu recepcyjnego, recepcyjno-usługowej z najbardziej widoczną ladą recepcyjną.

8 Część zewnętrzna to: Hall recepcyjny Lada recepcyjna
Stanowiska recepcyjne Klucznica Kasa Bagażownia Depozyt hotelowy

9 Hall recepcyjny Pełni różnorodne funkcje, najważniejszą jest bezpośrednie doprowadzenie gościa do recepcji, aby mógł załatwić wszystkie formalności związane z pobytem. Pełni ponadto rolę: informacyjno-reklamową miejsce chwilowego wypoczynku, spotkań czy kontaktów węzła komunikacji poziomej i pionowej zaspokojenia indywidualnych potrzeb gości w punktach handlowo-usługowych zapewnienia podstawowych usług gast. dostępu do wewnętrznej i zewnętrznej łączności dostęp do przechowywania bagażu

10

11 Lada recepcyjna dopasowana do wielkości hotelu i ilości gości,
ustanawia łatwo rozpoznawalny atrakcyjny element meblowy pełniący funkcje informacyjno-dyspozycyjną, dostosowana do warunków antropometrycznych i ergonomicznych wynikających z pracy recepcjonisty i obsługi gości (nawet tych niepełnosprawnych).

12

13

14 Stanowiska recepcyjne
kompleksowa obsługa gościa umieszczamy na nich cennik i regulamin hotelowy , telefony wewnętrzne, materiały informacyjno-promocyjne, popielniczki, czasopisma, długopisy i papier firmowy dostępne dla gości

15 Kasa wyposażone w kasę fiskalną, terminal płatności kartami kredytowymi i płatniczymi widoczne kursy walut, wykaz akceptowanych kart

16 Bagażownia funkcjonuje cała dobę
dostępna przed zajęciem i po zwolnieniu pokoju przez gościa kwit bagażowy (dokument potwierdzający przyjęcie bagażu)

17 Depozyt hotelowy funkcjonuje całą dobę bezpłatne
wydawana karta depozytowa w nowoczesnych hotelach najwyższych kategorii małe skrytki depozytowe otwierane kluczem i/lub kodem wybranym przez gościa w jm.

18 Klucznica schowana ze względów bezpieczeństwa wydzielonych elementach lady recepcyjnej znajdują się tam klucze, indywidualnie kodowane karty magnetyczne otwierające drzwi do pokoi, klucze awaryjne w hotelu (przewiduje się miejsca na korespondencje i przesyłki dla gości hotelowych)

19 No i wreszcie koniec

20

21

22

23

24


Pobierz ppt "W obiekcie hotelarskim"

Podobne prezentacje


Reklamy Google