1. 2 Art. 2 pkt 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dodany nowelizacją z 2010 roku) definiuje inicjatywę lokalną jako formę

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Starostwo Powiatowe w Kościerzynie
Advertisements

„Instrumenty finansowania inicjatyw sołeckich – fundusze UE oraz inne formy dotacji” Rafał Kończyk Kolegium Ekonomiczno Społeczne Szkoła Główna Handlowa.
Oś 3 Odnowa i rozwój wsi 3 listopad 2009 r.. Odnowa i rozwój wsi NABÓR WNIOSKÓW_2009 rok.
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
Zadania LGD związane z przyjęciem wniosku
Kryteria wyboru projektów
Przekazywanie zadań organizacjom pozarządowym mgr Paweł Dąbrowski.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie Odnowa i rozwój wsi Czerwiec 2010.
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
DEPARTAMENT WYCHOWANIA I PROMOCJI OBRONNOŚCI MON
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
w Powiecie Nowosądeckim Nowy Sącz, r.
FINANSOWANIE ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH Z BUDŻETÓW SAMORZĄDOWYCH
Przygotowanie wniosku Złożenie wniosku Ocena Umowa o dofinansowanie Realizacja działań Kontrola.
Obowiązki wynikające z art. 75 ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 106, poz. 675). (Dz. U. Nr 106, poz. 675).
Robert Grabeł Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
Nowelizacja ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Gliwice, 9 listopada 2011.
Plan Odnowy Miejscowości
Inne aspekty nowelizacji ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Artur Gluziński.
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
Roczne Programy Współpracy Miasta Mławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata: 2004,
Wniosek o dofinansowanie w ramach środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa z wyłączeniem operacji polegających na funkcjonowaniu LGR oraz nabywaniu.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Lokalna Grupa Działania DOLINA SANU Realizacja umowy Nr: UM /09
Stanisław Pajor Dyrektor Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Departament Współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego Instytucja Pośrednicząca dla Priorytetu V Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
1 Działalność i cele LGD Dorzecze –Wisły oraz realizacja Lokalnej Strategii Rozwoju Funkcjonowanie lokalnej grupy działania, nabywanie umiejętności i aktywizacja.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH
Małe projekty Szkolenie dla beneficjentów 28 marca 2014 r. Omówienie dokumentów.
Inicjatywa lokalna Olecko, r.. projekt „Standardy współpracy międzysektorowej w powiecie oleckim” dzień 3 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Brzeg Dolny, październik 2011 Wydział Współpracy z Organizacjami.
Inicjatywa lokalna oraz analiza sprawozdań z realizacji zadania Artur Gluziński Kołobrzeg listopada 2011.
PROGRAM INICJATYW LOKALNYCH STARACHOWICE 2015
PODYPLOMOWE STUDIA ZARZĄDZANIA GOSPODARKĄ SPOŁECZNĄ Pozyskiwanie środków finansowych na rozwój podmiotów i projektów w zakresie gospodarki społecznej.
jako instrument partycypacji społecznej Aneta Rozwadowska Jachacz
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie „Odnowa i rozwój wsi” Czerwiec 2010.
Tomasz Schimanek Współpraca samorządu lokalnego z organizacjami pozarządowymi w świetle nowelizacji Ustawy o działalności pożytku.
Fundusz sołecki Fundusz sołecki to środki zagwarantowane w budżecie gminy dla sołectwa na wykonanie przedsięwzięć służących poprawie warunków życia na.
Książki naszych marzeń
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
Sprawozdanie z realizacji Programu współpracy Gminy Miejskiej Słupsk z organizacjami pozarządowymi na 2008 rok Urząd Miejski w Słupsku.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
ZAŁOŻENIA DO ROCZNEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY GMINY I MIASTA CZERWIONKA- LESZCZYNY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ORAZ INNYMI PODMIOTAMI PROWADZĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ.
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
MAŁE GRANTY art. 19 a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie Urząd Miasta Podkowa Leśna 2015.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Regranting – Bon na aktywność Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Zadanie „Pomorski aktywator społeczny –
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Gdańska Rada Oświatowa Podstawa prawna powołania oraz kompetencje.
Podsumowanie współpracy Sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2011 rok.
1. Rozstrzygnięcie konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego w 2011 roku na terenie Dolnego Śląska.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Konkurs „Najlepsza inicjatywa pozarządowa powiatu rawskiego 2017 roku”
Kryteria strategiczne w konkursie nr RPKP IZ /16
Wsparcie aktywności gospodarczej
CEL Rozwijanie, propagowanie inicjatyw, postaw, działań sprzyjających rozwojowi szkolnemu i pozaszkolnemu dzieci i młodzieży Organizowanie czasu pozaszkolnego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Książki naszych marzeń
Budżet obywatelski Gmina Janów Lubelski.
PROGRAM WSPÓŁPRACY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI
Zapis prezentacji:

1

2 Art. 2 pkt 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (dodany nowelizacją z 2010 roku) definiuje inicjatywę lokalną jako formę współpracy jednostek samorządu terytorialnego z ich mieszkańcami, w celu wspólnego realizowania zadania publicznego na rzecz społeczności lokalnej.

3 Jeżeli wraz z innymi mieszkańcami macie pomysł na konkretne, ważne dla Was i Waszej społeczności przedsięwzięcie, to możecie złożyć wniosek do Gminy, aby wspólnie ten pomysł zrealizować.

4 Wniosek możecie złożyć bezpośrednio jako mieszkańcy. Możecie też zrobić to za pośrednictwem organizacji pozarządowych lub podmiotów określonych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – o ile podmioty te mają siedzibę na terenie gminy Czaplinek. Wnioskodawcy zostali określeni w art. 19b ustawy – nie ma zatem możliwości zmiany tego w uchwale Rady Miejskie w Czaplinku.

5 Wnioski muszą wpisywać się w następujące obszary: - działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych, w szczególności budowy, rozbudowy lub remontów dróg, kanalizacji, sieci wodociągowej, budynków oraz obiektów architektury – należy pamiętać, że obiekty te muszą stanowić własność jednostek samorządu terytorialnego, - - działalności charytatywnej, - podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej,

6 - działalności na rzecz mniejszości narodowych i etnicznych oraz języka regionalnego, - kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, - promocji i organizacji wolontariatu, - edukacji, oświaty i wychowania, działalności w sferze kultury fizycznej i turystyki, - ochrony przyrody, w tym zieleni w miastach i wsiach, - porządku i bezpieczeństwa publicznego. Zakres zadań, które mogą być realizowane w ramach inicjatywy lokalnej, został określony w art. 19b ustawy. Zakres ten nie może zostać rozszerzony ani ograniczony w uchwale Rady Miejskiej w Czaplinku.

7 1. Wnioski dotyczące przedsięwzięć o charakterze nieinwestycyjnym oraz inwestycyjnym, niewymagających zaangażowania środków finansowych Gminy – w trybie ciągłym. Zespół oceniający, o którym mowa w § 3, ust. 1 rozpocznie procedurę oceny w terminie 2 tygodni od wpłynięcia wniosku i poinformuje wnioskodawcę o terminie rozstrzygnięcia oceny i realizacji opisanego w nim przedsięwzięcia.

8 2. Wnioski dotyczące przedsięwzięć o charakterze inwestycyjnym, wymagających zaangażowania środków finansowych Gminy – nie później niż do 30 września roku poprzedzającego rok, w którym będzie realizowane zadanie publiczne w ramach inicjatywy lokalnej. Wnioski należy składać na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Uchwały. Zespół oceniający może uzależniać rozpatrzenie wniosków od złożenia przez wnioskodawcę w ustalonym terminie dodatkowych informacji, wyjaśnień lub dokumentów. Niezłożenie wskazanych dokumentów lub wyjaśnień i informacji w terminie powoduje wykluczenie wnioskodawcę z postępowania.

9 Wkład mieszkańców (jako wnioskodawców) może polegać na pracy społecznej, na świadczeniach pieniężnych lub rzeczowych (zgodnie z art. 19e ustawy).

10 Gmina nie przekazuje mieszkańcom dotacji na inicjatywę lokalną, może natomiast wspierać realizację zadania w sposób organizacyjny lub rzeczowy (w tym również np. zakup usług). Gmina może przekazać wnioskodawcom na podstawie umowy użyczenia rzeczy konieczne do wykonania inicjatywy lokalnej (zgodnie z art. 19f ustawy). Trzeba jednocześnie pamiętać, że realizacja inicjatywy lokalnej musi być zgodna z innymi przepisami prawa – w tym np. prawem zamówień publicznych.

11 Art. 19c ustawy wskazuje, że kryteria oceny powinny uwzględniać przede wszystkim wkład pracy społecznej, a także celowość zadania z punktu widzenia potrzeb społeczności lokalnej. Szczegółowe kryteria oceny wniosków ustala Rada Miejska w Czaplinku w drodze uchwały.

12 KRYTERIUM OCENY LICZBA PUNKTÓW LICZBA PRZYZNANYCH PUNKTÓW 1.Wysokość wnoszonego przez wnioskodawcę wkładu osobowego: wkład osobowy w formie pracy społecznej poniżej 20 godzin wkład osobowy w formie pracy społecznej od 20 do 50 godzin wkład osobowy w formie pracy społecznej od 51 do 100 godzin wkład osobowy w formie pracy społecznej powyżej 100 godzin ………

13 2. Wysokość wnoszonego przez wnioskodawcę wkładu rzeczowego: wkład rzeczowy zadeklarowany we wniosku – NIE wkład rzeczowy zadeklarowany we wniosku – TAK 0 15 ……… 3. Liczba odbiorców działań w ramach inicjatywy lokalnej: poniżej 20 osób do 20 osób od 21 do 100 osób powyżej 100 osób ……… 4. Spójność inicjatywy z programami i strategiami lokalnymi Gminy Czaplinek, w tym: zgodność z priorytetowymi celami strategii Gminy Czaplinek; opis potrzeb realizacji inicjatywy lokalnej; 0 – 25 ……… UZASADNIENIE dla przyznanej liczby punktów w kryterium nr 4: ………………………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………

14 5. Wysokość wkładu finansowego z budżetu Gminy Czaplinek koniecznych do realizacji inicjatywy: powyżej zł od 5.000,01 do ,00 zł od 2.000,01 do 5.000,00 zł od 0,01 do 2.000,00 zł 0 zł ……… 6. Wysokość wkładu finansowego wnioskodawcy:* do 10% wartości zadania od 11 do 25% wartości zadania od 26 do 40% wartości zadania od 41 do 60% wartości zadania powyżej 61% wartości zadania …….. ŁĄCZNA LICZBA PUNKTÓW:90 (100*) ……… * – kryterium nr 6 stosuje się tylko do oceny wniosków opisujących inicjatywę lokalną o charakterze inwestycyjnym UWAGA: Wnioski które uzyskają poniżej 60% maksymalnej liczby punktów, nie będą dofinansowane

15 1. Złożone wnioski oceniane są przez zespół oceniający powołany przez Burmistrza, według kryteriów opisanych w karcie oceny, stanowiącej załącznik nr 3 do uchwały. 2. Zespół oceniający może uzależniać rozpatrzenie wniosków od złożenia przez wnioskodawcę w ustalonym terminie dodatkowych informacji, wyjaśnień lub dokumentów. Niezłożenie wskazanych dokumentów lub wyjaśnień i informacji w terminie powoduje wykluczenie wnioskodawcę z postępowania. 3. Zaopiniowane wnioski zespół oceniający niezwłocznie przekazuje w formie protokołu Burmistrzowi, który podejmuje ostateczną decyzję o wyborze wniosków do realizacji i zawarciu umów z wnioskodawcami lub o odmowie przyjęcia wniosku do realizacji.

16 Jeśli wniosek zostanie przyjęty do realizacji to podpisywana jest umowa z mieszkańcami o wykonanie inicjatywy lokalnej. Zasady współpracy Gminy i wnioskodawcy w zakresie wsparcia w ramach realizacji inicjatywy lokalnej będą ustalane każdorazowo w odrębnej umowie pomiędzy tymi podmiotami.

17 Po zrealizowaniu inicjatywy strony wspólnie przygotowują sprawozdanie. Jego wzór został określony w projekcie Uchwały, który stanowi załącznik nr 5 do Uchwały.

18