Projekt międzyprzedmiotowy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROJEKTY W SP 15 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Advertisements

Wyrównywanie szans edukacyjnych
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Program Polskiej Akcji Humanitarnej pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej.
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Nasza szkoła w partnerskim projekcie szkół Comenius
Praca metodą projektu edukacyjnego
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zaproszenie do programu Projekt jest realizowany dzięki pomocy finansowej Unii Europejskiej. Poglądy i opinie wyrażone w tym materiale są wyłącznie poglądami.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
Kujawsko – Pomorski Festiwal Gimnazjalnych Projektów Edukacyjnych Moja wieś w Internecie prezentacja z realizacji projektu.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Szkoła Współpracy.
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W WIELBARKU
Podsumowanie II edycji Programu edukacyjnego „ Trzymaj Formę” Działdowo, r. Jolanta Działak PSSE Działdowo.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
„Włóczykije”. W celu zapewnienia uczniom właściwego zagospodarowania czasu wolnego od nauki oraz rozbudzenia w nich zamiłowania do turystyki pieszej w.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.

Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki za rok
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
GIMNAZJUM PUBLICZNE W GRABKOWIE Zapewniamy naszym uczniom wszechstronny rozwój, dlatego oferujemy: nowoczesne metody nauczania wysoko wykwalifikowaną.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Szkolny Klub Przyrodniczo- Łowiecki przy SP2 w Piastowie „Młodzi odkrywcy”
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Jak zrealizować projekt edukacyjny w gimnazjum?
Praca metodą projektu edukacyjnego
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Przyszłością edukacji
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Z radością do niepodległości poznanie własnych korzeni PROJEKT POWIATOWY REALIZOWANY PRZEZ STOWARZYSZENIE „RAZEM RAŹNIEJ” r. – r.
Z radością do niepodległości poznanie własnych korzeni PROJEKT POWIATOWY REALIZOWANY PRZEZ STOWARZYSZENIE „RAZEM RAŹNIEJ” r. – r.
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Projekt międzyprzedmiotowy Realizowany w Publicznym Gimnazjum w Kościerzycach Szlak Polichromii Średniowiecznej Projekt opracował Janusz Puszczewicz

Cele projektu: zintegrowanie uczniów ze środowiskiem lokalnym i dziedzictwem kulturowym regionu korelacja międzyprzedmiotowa mająca na celu przygotowanie młodzieży do wycieczki rowerowej w okolice Brzegu współpraca nauczycieli w szkole prowadząca do spójności realizacji przyjętych zadań współpraca z przedstawicielami środowiska lokalnego przekazywanie uczniom spójnej wizji świata posiadaną wiedzę uczniowie wdrażają w praktyce: bezpiecznie poruszają się po drogach publicznych - jazda w kolumnach, stosują ćwiczenia odprężające, poznają znaczenie „biblii dla ubogich”, wykonują kronikę multimedialną z wycieczki z galerią zdjęć odejście od encyklopedyzmu w nauczaniu

Realizatorzy projektu: Projekt skierowany był do uczniów Publicznego Gimnazjum w Kościerzycach W projekcie uczestniczyły następujące osoby: Pan Marian Stachuła – przewodnik PTTK Pani Maria Sokołowska – nauczycielka techniki realizująca temat: Zasady poruszania się po drogach na wycieczce rowerowej Szlakiem Polichromii Brzeskich Pan Lech Chamot – nauczyciel religii realizujący temat: Poznajemy brzeskie polichromie ścienne i ich religijne znaczenie Pan Dariusz Friedmann – nauczyciel wych. fizycznego realizujący temat: Ćwiczenia przygotowujące do wycieczki rowerowej Szlakiem Brzeskich Polichromii Janusz Puszczewicz – nauczyciel informatyki realizujący temat Prezentacja multimedialna – tworzenie galerii zdjęć

Realizacja projektu: Etap I Etap II Przedstawienie projektu nauczycielom; zachęcanie do wzięcia w nim udziału Etap II Określenie przez nauczycieli zagadnień do realizacji; ustalenie kolejności ich realizacji Etap III Przeprowadzenie zaplanowanych zagadnień na lekcjach Etap IV Wyjazd na wycieczkę rowerową Szlakiem Polichromii Średniowiecznej Etap V Opracowanie prezentacji multimedialnej z galerią zdjęć

Kronika wycieczki prezentacja multimedialna film z wycieczki

Wnioski: Dziękuję za uwagę   Szkoła nie powinna być jedynym miejscem nabywania wiedzy, dlatego realizacja naszego projektu przebiegała z dala od „tablicy i kredy”. Staraliśmy się wyzwalać w uczniach podmiotową aktywność i wzmacniać emocjonalne więzi z miejscem ich zamieszkania i urodzenia. Udało mi się zaangażować do projektu 3 nauczycieli, którzy wywiązali się z podjętych zadań; jest to dla wszystkich dobre doświadczenie do dalszych podobnych międzyprzedmiotowych projektów Należy rozszerzać współpracę szkoły ze środowiskiem lokalnym, zarówno wśród nauczycieli jak i wśród instytucji, ciekawych przedstawicieli środowiska lokalnego zwracając uwagę na jego pozytywny wpływ na kształtowanie osobowości uczniów zamierzone cele zostały osiągnięte Dziękuję za uwagę  