Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Realizacja godzin wynikających z Art. 42 ust. 2 pkt
Uwagi i spostrzeżenia z kontroli
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Organizacja nauczania indywidualnego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
przeprowadzonych w szkołach/placówkach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Opracowała: Krystyna Chowaniec Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
W roku szkolnym 2009/2010. Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
REALIZACJA NADZORU PEDAGOGICZNEGO W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 stan na 31 lipca 2012 r.
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Kuratorium Oświaty w Warszawie 1 Sześciolatek idzie do szkoły.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Obszary pracy przedszkoli wymagające doskonalenia (ustalone w oparciu o wyniki kontroli) Aleksandra Jadczak – Z-ca Dyrektora Delegatury w Płocku. Narada.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkołach
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
Indywidualne nauczanie
Kuratorium Oświaty w Kielcach
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Czy szkoła to instytucja demokratyczna?. Ustawa z dnia 7 września 1991 roku o systemie oświaty (z późniejszymi zmianami) Art W szkole i placówce.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Witamy uczestników konferencji
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
PODSUMOWANIE EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH NA TERENIE DELEGATURY W SIEDLCACH W ROKU SZKOLNYM 2014/ Delegatura w Siedlcach.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Zmiany w prawie oświatowym
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Kształcenie specjalne
Zapis prezentacji:

Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego Gdańsk Kuratorium Oświaty w Gdańsku Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010-2011 Konferencja dla dyrektorów szkół i placówek, sierpień 2011

Zespół wizytatorów ds. ewaluacji Ewaluacja zewnętrzna Etap I przygot. Zespół wizytatorów ds. ewaluacji Dyrektor szkoły lub placówki Efekty Procesy Środowisko Zarządzanie Szkoła lub placówka Etap II badanie Etap III podsum. Raport

Ewaluacja zewnętrzna http://www.platforma.npseo.pl/

Ewaluacja zewnętrzna 1. Ankiety: uczniowie, nauczyciele, rodzice. 2. Wywiady: dyrektor, przedstawiciele uczniów, przedstawiciele rodziców, pracownicy niepedagogiczni, lokalni partnerzy i władze samorządowe. 3.Obserwacje: lekcji, szkoły i boiska oraz najbliższego otoczenia, zajęć pozalekcyjnych, 4.Badanie dokumentacji.

Ewaluacja zewnętrzna http://www.npseo.pl/action/raports

Ewaluacja zewnętrzna Rola dyrektora szkoły lub placówki • Współpraca z wizytatorami na wszystkich etapach procesu ewaluacji zewnętrznej. • Poinformowanie rady pedagogicznej o celach ewaluacji zewnętrznej i pozytywne nastawienie do ewaluacji. • Uzgodnienie harmonogramu i stworzenie warunków do sprawnego przeprowadzenia ewaluacji. • Wybór respondentów wywiadów grupowych (w konsultacji z wizytatorami) i ich zaproszenie. • Pomoc w organizacji badania. • Organizacja posiedzenia rady pedagogicznej dotyczącego wyników i wniosków z ewaluacji.

Ewaluacja zewnętrzna

Ewaluacja zewnętrzna Badane obszary

Poziomy spełniania wymagań - przedszkola Ewaluacja zewnętrzna Poziomy spełniania wymagań - przedszkola

Poziomy spełniania wymagań - szkoły Ewaluacja zewnętrzna Poziomy spełniania wymagań - szkoły

Ewaluacja zewnętrzna - procesy Wymaganie: Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany Pytanie do uczniów: Jak często na zajęciach pracujesz w grupach ?

Ewaluacja zewnętrzna - procesy Wymaganie: Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany Pytanie do uczniów: Jak często na zajęciach rozwiązujesz zadania (problemy) sformułowane przez nauczyciela lub uczniów ?

Ewaluacja zewnętrzna - procesy Wymaganie: Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany Pytanie do uczniów: Czy wiesz, dlaczego otrzymałeś taką, a nie inną ocenę ?

Ewaluacja zewnętrzna - procesy Wymaganie: Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany Pytanie do uczniów: Czy nauczyciele rozmawiają z Tobą o tym, co wpłynęło na Twoje trudności w nauce ?

Ewaluacja zewnętrzna - efekty Wymaganie: Uczniowie są aktywni Pytanie do uczniów: Moi nauczyciele rozmawiają ze mną o postępach w nauce i dzięki temu wiem, jak się uczyć

Ewaluacja zewnętrzna - efekty Wymaganie: Uczniowie są aktywni Pytanie do uczniów: Wybierz zdanie które najlepiej wyraża Twoją opinię o zajęciach lekcyjnych

Ewaluacja zewnętrzna – środowisko Wymaganie: Rodzice są partnerami szkoły Pytanie do rodziców: Czy w tym lub poprzednim roku szkolnym współuczestniczył Pan(i) w podejmowaniu decyzji dotyczących życia szkoły ? Pytanie do nauczycieli: Czy rodzice uczestniczą w podejmowaniu decyzji dotyczących życia szkoły ?

Ewaluacja zewnętrzna – zarządzanie Wymaganie: Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny Pytanie do nauczycieli: Pan(i) udział w przeprowadzaniu ewaluacji wewnętrznej był spowodowany ?

Ewaluacja zew. – obszar : zarządzanie Wymaganie: Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny Pytanie do dyrektora: Kto planuje w szkole ewaluację wewnętrzną ? Pytanie do nauczycieli: W jaki sposób planuje się ewaluację wewnętrzną ?

Ewaluacja zewnętrzna – zarządzanie Wymaganie: Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny Pytanie do nauczycieli: W jakim stopniu wnioski płynące z ewaluacji wewnętrznej są podstawą do wprowadzania zmian w funkcjonowaniu szkoły ?

Wnioski z kontroli planowych zrealizowanych w roku szkolnym 2010/2011 Liczba kontroli planowych 913

Kontrole planowe Temat kontroli Prawidłowość wykonywania przez dyrektorów publicznych szkół i placówek zadań z zakresu planowania nadzoru pedagogicznego. Podstawa prawna Rozporządzenie MEN z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. z 2009 r. Nr 168, poz. 1324) Wnioski: 1. Przekraczanie terminu przedstawiania radzie pedagogicznej opracowanego na dany rok szkolny planu nadzoru pedagogicznego - (§ 21 ust.21). 2. Brak w planie nadzoru pedagogicznego celów, przedmiotu i harmonogramu ewaluacji wewnętrznej – (§ 21 ust.2).

Kontrole planowe Temat kontroli Zgodność organizacji indywidualnego nauczania na podstawie wydanych orzeczeń z obowiązującymi przepisami prawa. Podstawa prawna Rozporządzenie MENiS z dnia 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. Nr 23, poz.225 z późn. zm.) Wniosek Brak odrębnego dla każdego ucznia zakwalifikowanego do nauczania indywidualnego dziennika nauczania indywidualnego - (§ 11 ust 3).

Kontrole planowe Temat kontroli Zgodność organizacji indywidualnego nauczania na podstawie wydanych orzeczeń z obowiązującymi przepisami prawa. Podstawa prawna Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008 r. w sprawie sposobu i trybu organizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. Nr 175, poz. 1086) Wniosek Brak ujęcia w organizacji nauczania indywidualnego wszystkich obowiązkowych zajęć edukacyjnych wynikających ze szkolnego planu nauczania - (§ 5 ust.1).

Kontrole planowe Temat kontroli Prawidłowość nadzorowania przez dyrektora publicznej szkoły podstawowej spełniania przez dzieci sześcioletnie obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego. Podstawa prawna Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. z późn. zm.) Wniosek Brak podjęcia przez dyrektora szkoły podstawowej działań mających na celu uzyskanie informacji o spełnianiu przez dziecko obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego lub obowiązku szkolnego – (art.14b, ust. 2).

Kontrole planowe Temat kontroli Realizacja prawa dzieci pięcioletnich do rocznego przygotowania przedszkolnego. Podstawa prawna Rozporządzenia MEN z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. Nr 61, poz. 624 z późn. zm.) Wniosek Brak opracowanych zasad rekrutacji do przedszkola/ punktu przedszkolnego w zakresie terminów - (§ 16 ust.3 – zał. Nr 1).

Dziękuję