Urząd Gminy Rokietnica LEGNICA, 3 czerwca 2013

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
prezentacja- konsultant ROK DODNiIP (woj.dolnośląskie)
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania usługami oświatowymi w gminach wiejskich moderator: Wojciech Marchlewski Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Organizator Rola i zadania dyrektora w tworzeniu nowoczesnej biblioteki szkolnej Z doświadczeń zarządzania SCI w Suchej Beskidzkiej. Ewa Kawończyk.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Alina Kozińska-Bałdyga Rymanów, 13 luty O czym będę mówiła? Małe Szkoły – inicjatywy obywatelskie na wsi Małe Przedszkole w Każdej Wsi – program.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Evidence Based Policy Cel strategiczny Wzmacnianie średnio i długookresowej polityki edukacyjnej poprzez dostarczanie systematycznych danych i analiz generowanych.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Wzmocnienie potencjału instytucjonalno – kadrowego Urzędu Gminy w Nowem Harmonogram realizacji projektu.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Partycypacja w tworzeniu i wdrażaniu Strategii Rozwoju Edukacji Elementarnej w Gminie Głuchów.
Zamiast wstępu prowadzenie działalności edukacyjnej promocja i popularyzacja zasobów informacyjnych prowadzenie studiów i badań w regionie rozpoznawanie.
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Narzędzia wspomagające procesy zarządzania w gminach wiejskich Ossa, dnia września 2014 roku.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
OŚWIATA W GMINIE STOSZOWICE DANE DEMOGRAFICZNE ORAZ INFORMACJE O WYNIKACH SPRAWDZIANÓW I EGZAMINÓW W PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH NA TERENIE GMINY STOSZOWICE.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
PLAN ROZWOJU Miejskiej Biblioteki w Pieniężnie na lata
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Grzegorz Cetner Brzeziny, 15. czerwca 2015 r. Szkolenie: Nowe Lokalne Strategie Rozwoju Od czego zacząć?
Misja Wykształcony Gdańszczanin w pełni wykorzystujący swój potencjał rozwojowy w dynamicznie zmieniającym się świecie Pełen rozwój potencjału intelektualnego.
System Wspierania Nauczycieli w Powiecie Bytowskim „Konsorcjum samorządowe” na rzecz edukacji Dariusz Glazik – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Niektóre skutki zmian w oświacie
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Reforma oświaty w gminie Żarów Szkoła Podstawowa im
OBYWATELSKA POLITYKA EDUKACYJNA
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Zapis prezentacji:

Urząd Gminy Rokietnica LEGNICA, 3 czerwca 2013 Przygotowanie i wdrożenie SYSTEMU MONITORINGU SYTUACJI W OŚWIACIE jako narzędzie wspierające realizację POLITYKI OŚWIATOWEJ GMINY

DLACZEGO nowa STRATEGIA? Warsztaty Zarządzania Strategicznego Projekt doskonalenia zarzadzania usługami publicznymi i rozwojem w jst. Raport z badania warunków życia i jakości usług publicznych wrzesień/październik 2012 Ewolucja specyfiki i profilu Gminy Rokietnica Nowa perspektywa budżetowa Unii Europejskiej Ocena realizacji dotychczas obowiązującej strategii NOWA STRATEGIA Rozwoju Gminy Rokietnica Koncepcja OBYWATELSKIEJ PARTYCYPACJI (in. proces „uspołeczniania” strategii ): Szeroki dostęp do informacji; Możliwość wyrażania opinii; Udział w procesie decyzyjnym; Monitoring; Ewaluacja; Aktualizacja;

STRATEGIA: dynamiczny proces dialogu władzy ze społeczeństwem „Aby Strategia Rozwoju Gminy odzwierciedlała rzeczywiste potrzeby i aspiracje danej społeczności, oraz uniknęła losu kolejnego „półkownika” musi być wynikiem dialogu władzy ze społeczeństwem. Jesteśmy pewni, że tylko takie podejście, zastępujące pisanie strategii jej budowaniem, pozwoli uwzględnić specyfikę Gminy Rokietnica, jej odrębność i unikalną przewagę”.

POLITYKA OŚWIATOWA: strategiczny priorytet Polityka oświatowa państwa Racjonalizacja kosztów (ograniczenie wydatków bieżących na oświatę) OCZEKIWANIA SPOŁECZNE: specyfika gminy wynikająca z intensywnych procesów demograficznych (dynamiczny wzrost liczby ludzi młodych w tym rodzin z małymi dziećmi); BAZA DOBRYCH PRAKTYK CEL STRATEGICZNY: Stworzenie stabilnego, spójnego i efektywnie działającego systemu zarzadzania oświatą.

POLITYKA OŚWIATOWA: podstawowe założenia CENTRA EDUKACJI: trzy centra edukacji na poziomie przedszkoli i szkół podstawowych najbliżej miejsca zamieszkania dziecka przy jednym, centralnie działającym gimnazjum; Wyrównywanie szans edukacyjnych i najwyższe standardy nauczania i wychowania (jakość nauczania, baza lokalowa, funkcjonalność, innowacyjność); Społecznie cenotwórczy charakter obiektów oświatowych (przedsięwzięcia kulturalne, sportowe, życie publiczne);

POLITYKA OŚWIATOWA: KIEDY to może działać? PRZYGOTOWANIE I WDROŻENIE SYSTEMU MONITORINGU W OŚWIACIE KIEDY ZDECYDOWAĆ O UTWORZENIU KOLEJNYCH MIEJSC W PRZEDSZKOLACH? JAK ZOPTYMALIZOWAĆ WYKORZYSTANIE ISTNIEJĄCEJ BAZY OŚWIATOWEJ (BUDYNKI, WYPOSAŻENIE, KADRA NAUCZYCIELSKA) I OBNIZYĆ WYDATKI BIEŻĄCE? CO ZROBIĆ BY WYNIKI NAUCZANIA NA WSZYSTKICH POZIOMACH ZACZĘŁY PRZYJMOWAĆ WYŻSZE WARTOŚCI? PO JAKIE PROGRAMY EDUKACYJNE I POMOCOWE SIĘGAĆ? JAK USPRAWNIĆ ZARZĄDZANIE I STWORZYĆ STABILNIE DZIAŁAJĄCY SYSTEM

SYSTEM MONITORINGU W OŚWIACIE: ZADANIA POWOŁANIE ZESPOŁU MONITORUJĄCEGO SYSTEM Stałe kwartalne spotkania z dyrektorami placówek Cykliczne spotkania z Radami Rodziców Coroczna analiza demograficzna (linia trendu) Analiza wyników egzaminów zewnętrznych Wykaz bazy lokalowej, stanu organizacji i wyposażenia placówek oświatowych Analiza systemu dowożenia Systemowość rozwiązań w zakresie planowanych remontów i inwestycji (założenia do budżetu) Analiza programów unijnych i pomocowych i ich dostępności Organizacja drzwi otwartych Publikacje informacji „z życia szkół” Udział w zjazdach, spotkaniach, projektach resortowych i w ramach stowarzyszeń samorządowych Analizy porównawcze na tle innych jst. COROCZNY RAPORT O STANIE OŚWIATY (debata na forum Rady Gminy, publikacja w prasie lokalnej)

SYSTEM MONITORINGU W OŚWIACIE: NARZĘDZIA Obowiązkowy Raport o stanie oświaty w Gminie Opracowywany przez zespół corocznie do końca września; Badanie jakości usług edukacyjnych i poziomu bezpieczeństwa w szkołach Na podstawie systemu opracowanego w ramach GWD (ankietyzacja uczniów i rodziców kl. VI SP i kl. III Gimnazjum); styczeń każdego roku; Badanie poziomu życia i jakości usług publicznych w ramach monitoringu strategii Metodologia badań i opracowanie wyników na podstawie WZS (raz na dwa lata); Analizy porównawcze z innymi jst. Platformy udostępnione w ramach GWD i WZS (Gminny Systemu Analiz Samorządowych, www.naszakasa.org.pl; www.zgwrp.pl/dlugjst);

SYSTEM MONITORINGU: KORZYŚCI Kluczowym elementem STRATEGICZNEGO MYŚLENIA jest ROZSZYFROWYWANIE INTENCJI innych ludzi, PRZEWIDYWALNOŚĆ rozwoju sytuacji, PLANOWANIE adekwatnych strategii działania, i OPRACOWYWANIE koniecznych MODYFIKACJI MONITOROWANIE POSTEPÓW w sposobie działania. Tylko w ten sposób pojmowana KREATYWNOŚĆ staje się wspólnie nadzorowanym DYNAMICZNYM PROCESEM umożliwiającym i warunkującym ROZWÓJ.

Dziękuję za uwagę Danuta Potrawiak Sekretarz Gminy Rokietnica Urząd Gminy Rokietnica Legnica 3 czerwca 2013 Dziękuję za uwagę Danuta Potrawiak Sekretarz Gminy Rokietnica