Wizyty Studyjne Wizyty studyjne 2009/2010 Spotkanie informacyjne -04.09.2009 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Wykorzystanie środków europejskich w latach w województwie dolnośląskim
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Comenius Regio –
Bydgoszcz, 11 marca 2010 Bydgoszcz, 11 marca 2010 Polsko-Szwajcarski Program Współpracy Wizyty Studyjne 2010/2011 Biuro Współpracy Międzynarodowej UKW.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
„Uczenie się przez całe życie”
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Nowości w programie Comenius C omenius Regio Partnerskie Projekty Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Oferta programu Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
F undacja R ozwoju S ystemu E dukacji Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Zewnętrzne źródła finansowania projektów o charakterze międzynarodowym Pracownia Projektów Europejskich Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczyciel.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
PROGRAM LEONARDO DA VINCI Konferencja informacyjno-promocyjna Uczenie się przez całe życie. Comenius oraz Leonardo da Vinci Wrocław, 19 listopada 2010.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
Anna Atłas, Z-ca Dyrektora Programu LLP
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Michał Tuszyński-Sikora
Wsparcie dla rozwoju technologii
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
MIĘDZYNARODOWE PROJEKTY EDUKACYJNE W LATACH DZIAŁ DS. OBCOKRAJOWCÓW I WYMIANY MIĘDZYNARODOWEJ.
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
OGÓLNOPOLSKIE FORUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO. 2000r. – powstanie Forum przy Biurze Koordynacji Kształcenia Kadr Cel – stworzenie spójnych rozwiązań podzielonego.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Łukasz Tur Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich we Wrocławiu Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój dla organizacji pozarządowych.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Projekty zrealizowane w ZS1
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Zapis prezentacji:

Wizyty Studyjne Wizyty studyjne 2009/2010 Spotkanie informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie

WIZYTY STUDYJNE Wizyty studyjne w programie Uczenie się przez całe życie Comenius Edukacja szkolna Erasmus Szkoły wyższe Leonardo da Vinci Kształcenie i doskonalenie zawodowe Grundtvig Edukacja dorosłych Program międzysektorowy wizyty studyjne 4 rodzaje aktywności – rozwój polityki edukacyjnej; kształcenie językowe; rozwój nowoczesnych technologii informacyjnych; rozpowszechnianie przykładów najlepszej praktyki (wizyty studyjne) Program Jean Monnet 3 rodzaje aktywności – Akcja Jean Monnet; europejskie instytucje; stowarzyszenia europejskie

Wizyty studyjne w programie Uczenie się przez całe życie W programie międzysektorowym – 4 kluczowe działania: współpraca w zakresie polityki edukacyjnej i innowacji (opracownie danych, statystyk, analiz); wizyty studyjne języki obce rozwój nowoczesnych technologii informacyjnych rozpowszechnianie przykładów najlepszej praktyki Program Wizyt Studyjnych umożliwia tworzenie połączeń pomiędzy programami sektorowymi: Comenius, Grundtvig, Erasmus, Leonardo da Vinci dzięki udziałowi ekspertów z różnych dziedzin w wizytach. WIZYTY STUDYJNE

Wizyty studyjne w programie Uczenie się przez całe życie Wizyta studyjna to krótkie spotkanie (3-5 dni), w małej grupie ( osób), specjalistów z różnych krajów europejskich, pracujących na co dzień w podobnych obszarach edukacji ogólnej lub kształcenia i doskonalenia zawodowego. Udział w wizycie umożliwia wymianę informacji oraz dyskusję na wybrany temat, dotyczący któregoś z aspektów kształcenia ustawicznego. WIZYTY STUDYJNE

Wizyty studyjne w programie Uczenie się przez całe życie Wizyty studyjne mogą dotyczyć: edukacji ogólnej, kształcenia i doskonalenia zawodowego, obu dziedzin jednocześnie. WIZYTY STUDYJNE

Wizyty studyjne w programie Uczenie się przez całe życie Różne systemy kształcenia i szkolenia - wspólne cele do roku 2010 Cel strategiczny 1: Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji w Unii Europejskiej wobec nowych zadań społeczeństwa wiedzy oraz zmieniających się metod i treści nauczania i uczenia się; Cel strategiczny 2: Ułatwienie powszechnego dostępu do systemów edukacji zgodnie z nadrzędną zasadą kształcenia ustawicznego, działanie na rzecz zwiększenia szans zdobycia i utrzymania zatrudnienia oraz rozwoju zawodowego, jak również aktywności obywatelskiej, równości szans i spójności społecznej; Cel strategiczny 3: Otwarcie systemów edukacji na środowisko i świat w związku z koniecznością lepszego dostosowania edukacji do potrzeb pracy zawodowej i wymagań społeczeństwa oraz sprostania wyzwaniom wynikającym z globalizacji. WIZYTY STUDYJNE

Wizyty studyjne w programie Uczenie się przez całe życie WIZYTY STUDYJNE Priorytetowe obszary tematyczne dla wizyt studyjnych: 1. Rozwiązywanie problemów w oparciu o dowody naukowe i praktykę, 2. Innowacyjne metody wdrażania instrumentów europejskich, 3. Poprawa atrakcyjności i jakości kształcenia i szkolenia zawodowego, 4. Nauka w środowisku pracy, 5. Modele dzielenia kosztów w kształceniu i szkoleniu, 6. Zwiększanie uczestnictwa osób dorosłych w kształceniu i szkoleniu (np. współpraca z partnerami społecznymi),

Wizyty studyjne w programie Uczenie się przez całe życie WIZYTY STUDYJNE Priorytetowe obszary tematyczne dla wizyt studyjnych cd.: 7. Integracja instrumentów polityki edukacyjnej i polityki pracy ze strategiami uczenia się przez całe życie, 8. Innowacyjne metody włączania sztuk pięknych w system kształcenia i szkoleń, 9. Poradnictwo i szkolenia zawodowe mające na celu sprostanie wyzwaniom związanym ze zmianami gospodarczymi i starzeniem się aktywnej części społeczeństwa

Wizyty studyjne w programie Uczenie się przez całe życie KLUCZOWE TEMATY na rok 2009/ Kluczowe kompetencje dla wszystkich, 2.Zwiększenie dostępności, równości, jakości i efektywności edukacji i szkoleń, 3.Utrzymanie atrakcyjności nauczania i szkolenia oraz doskonalenie umiejętności przywódczych 4.Edukacja i szkolenie dla zwiększenia szans zatrudnienia WIZYTY STUDYJNE

Wizyty studyjne w programie Uczenie się przez całe życie NOWE KLUCZOWE TEMATY na rok 2009/2010 cd. 5. Wdrażanie wspólnych europejskich narzędzi, zasad i struktur ramowych na rzecz uczenia się przez całe życie 6. Kierunki rozwoju i wyzwania stojące przed strategiami uczenia się przez całe życie 7. Rozwój środowisk uczenia się z włączeniem wszystkich podmiotów zaangażowanych w edukację i szkolenia, 8. Promowanie mobilności w procesie uczenia się przez całe życie WIZYTY STUDYJNE

Wizyty studyjne w programie Uczenie się przez całe życie Osoby uprawnione do udziału w programie Wizyt Studyjnych: dyrektorzy i wicedyrektorzy przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych; osoby prowadzące szkolenia dla nauczycieli; doradcy metodyczni; konsultanci; wizytatorzy szkolni; psycholodzy i pedagodzy; kierownicy sekcji językowych kolegiów nauczycielskich; pracownicy administracji oświatowej; członkowie komisji egzaminacyjnych oraz osoby opracowujące programy nauczania i podręczniki; WIZYTY STUDYJNE

Wizyty studyjne w programie Uczenie się przez całe życie Osoby uprawnione do udziału w programie Wizyt Studyjnych: przedstawiciele władz publicznych na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym; przedstawiciele organizacji związkowych pracowników; przedstawiciele organizacji pracodawców; osoby odpowiedzialne za szkolenia w przedsiębiorstwach; dyrektorzy działów kadr; przedstawiciele izb handlowych, przemysłowych i rzemieślniczych; kadry kierownicze centrów lub instytucji szkolenia i doskonalenia zawodowego; usługodawcy w zakresie szkoleń, pracownicy agencji rozwoju lokalnego, pracownicy urzędów pracy. WIZYTY STUDYJNE

Wizyty studyjne w programie Uczenie się przez całe życie Finansowanie Udział w wizycie finansowany jest z funduszy Komisji Europejskiej w formie indywidualnego grantu podpisywanego pomiędzy FRSE a uczestnikiem wizyty. Budżet na rok 2009/2010 – Euro Średni grant 1564 Euro Liczba miejsc: 163 WIZYTY STUDYJNE

Zestawienie liczbowe województw, w których mieszkają i pracują wnioskodawcy (2009) WIZYTY STUDYJNE

Wizyty studyjne w programie Uczenie się przez całe życie Dziękuję za uwagę Anna Atłas WIZYTY STUDYJNE