Schemat projektu Kółko informatyczne ITC 2008 + Lekcje przywództwa WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Advertisements

Informacje o projekcie
Informacje o projekcie
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Przegląd Projektu Przedział wiekowy Cele
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Projekt TESTNET – połączenie testu wyboru i zasobów dydaktycznych WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Sale 3D: Serwer 1 Strona projektu Film - ankieta Serwer 2
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
U4energy Europejski konkurs dla szkół
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Kurs zdalny: Wstęp do przywództwa w erze cyfrowej WsteczWstecz NaprzódNaprzód Pierwsza strona WyjścieWyjście Informacje o projekcie ITN – Społeczność Innowacyjnych.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Matematyka
Marzenia o podatkach WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Co to jest TIK?.
opracowanie Rafał Pastwa Spis treściopis projektuprace uczniów Dzień Bezpiecznego Internetu 2012 Zakończ pokaz.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 2008 WIRTUALNY ŚWIAT TWORZYSZ TAKŻE TY
Jak wzbudzić zainteresowanie szkolną gazetą? WsteczWstecz NaprzódNaprzód Pierwsza strona WyjścieWyjście Informacje o projekcie ITN – Społeczność Innowacyjnych.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Charakterystyka paprotników WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Biologia jako nauka WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć Powiązanie.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele Opis
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Informacje na temat lekcji
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Sopocka Akademia Tenisowa
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Schemat projektu Kółko informatyczne ITC Lekcje przywództwa WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie INNOVATION TECHNOLOGY COMMUNICATION + LESSONS LEADERSHIP 2008 Dokumenty Autor Rafał Pastwa Poznanie technologii cyfrowej w celu wykorzystywania jej do opracowywania galerii zdjęć z imprez szkolnych, tworzenia reportaży, prezentacji multimedialnych, artykułów itp. Rozwijanie umiejętności wykorzystania programu Microsoft Office Front Page do tworzenia stron WWW. Poznanie techniki archiwizacji zdjęć i ich publikacji w formie galerii na stronach WWW oraz organizowanie zdjęć w komputerze za pomocą darmowego programu Picasa. Umiejętność obsługi darmowego programu graficznego Gimp oraz programu Microsoft Office Picture Manager do obróbki zdjęć, przygotowanie ich do publikacji (zmiana rozdzielczości, ostrości, kontrastu i kompozycji). Motywacja uczniów do pracy badawczej nad lokalnym środowiskiem. Promocja szkoły i gminy Poniatowa poprzez redagowanie szkolnej strony internetowej oraz Encyklopedii regionu lubelskiego. Poznanie najważniejszych zasad postępowania przywódców, które można wykorzystać w teraźniejszości i przyszłości. Lekcje przywództwa pomogą uczniom zrozumieć jak wygląda przyszłość przywództwa, a także wskażą narzędzia potrzebne do osiągania sukcesu już dziś. Cele Microsoft Office (Power Point, Front Page, Picture Manager), Internet Explorer, Picasa, Gimp, Poczta elektroniczna (grupa dyskusyjna Czatownia) Oprogramowanie Opis Konkretne zagadnienia przedstawione zostały na zajęciach pozalekcyjnych w formie ćwiczeń teoretycznych i praktycznych przez prowadzącego. Nauczyciel przekazywał wiedzę i informacje, wspierał uczniów w rozwiązywaniu zadań oraz opracowywaniu konkretnych publikacji i reportaży. Uczniowie wykorzystywali zdobytą wiedzę i umiejętności do opracowywania (stron WWW, prezentacji multimedialnych) oraz publikacji promujących naszą szkołę i region. Zakres nauczania Informatyka, przywództwo, regionalizm, etykieta Przedział wiekowy ITC 2008 Słowa kluczowe Przegląd Projektu

Schemat projektu Kółko informatyczne ITC Lekcje przywództwa WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie INNOVATION TECHNOLOGY COMMUNICATION + LESSONS LEADERSHIP 2008 Planowanie i zarządzanie działaniami Nauczyciela Ustalenie tematu, celów i metod pracy dla projektu. Zaplanowanie form pracy (artykuły, tematy lekcji, publikacja materiałów w Internecie), pozyskanie środków na materiały biurowe potrzebne do realizacji zajęć pozalekcyjnych (teczki, papier ksero, kolorowy papier samoprzylepny). Zebranie grupy uczniów podczas pierwszych szkolnych spotkań (w tym uczniów sprawiających problemy wychowawcze). Wprowadzenie do tematu – ustalenie norm panujących w grupie, omówienie praw podopiecznych podczas zajęć oraz zasad wspólnej pracy; ankiety. Zaznajomienie uczniów z projektem i organizacją Szkolnego Kółka informatycznego ITC Utworzenie grupy dyskusyjnej Czatownia na potrzeby Kółka. Cotygodniowe zajęcia pozalekcyjne, podczas których uczniowie zdobywają nowe wiadomości z zakresu przywództwa i pracują nad stroną internetową Samorządu Uczniowskiego oraz swoimi indywidualnymi projektami. Prezentacja wyników Szkolnego Kółka informatycznego ITC 2008 na stronie internetowej szkoły Promocja szkoły i redagowanie Encyklopedii regionu lubelskiego Zachęcanie innych uczniów do odwiedzania strony internetowej z zamieszczonymi artykułami - plakat promujący Kółko ITC 2008 (galeria zdjęć ITC 2008).galeria zdjęć ITC 2008 Wspólna ocena efektów pracy i podsumowanie projektu (informacje zwrotne: ewaluacja, autorefleksja). Dokumenty

Schemat projektu Kółko informatyczne ITC Lekcje przywództwa WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie INNOVATION TECHNOLOGY COMMUNICATION + LESSONS LEADERSHIP 2008 Zasoby dydaktyczne Dokumenty Dodatkowe dokumenty przydatne w realizacji projektu Prezentacje

Schemat projektu Kółko informatyczne ITC Lekcje przywództwa WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie INNOVATION TECHNOLOGY COMMUNICATION + LESSONS LEADERSHIP 2008 Ocenianie i Standardy Ocena i ewaluacja projektu była prowadzona podczas cotygodniowych zajęć kółka ITC Nauczyciel monitorował postępy uczniów sprawdzając przygotowane przez nich materiały oraz zdobytą wiedzę i umiejętności. Uczniowie w trakcie jego trwania na bieżąco dyskutowali i omawiali treści wynikające z programu oraz publikowali informacje z działalności Samorządu Uczniowskiego redagowane z pomocą opiekunek SU na szkolnej stronie internetowej Po zakończeniu zajęć pozalekcyjnych nastąpiło podsumowanie i wspólna ocena efektów pracy (informacje zwrotne od uczniów posłużyły do ewaluacji i autorefleksji). Uczestnicy otrzymali również teczki z materiałami zbieranymi podczas wszystkimi spotkań. Jakość projektu została także pozytywnie zweryfikowana i potwierdzona przez niezależne komisje konkursowe (II miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Europa w każdej gminie – II edycja), gdzie celem było pobudzanie aktywności lokalnych środowisk i organizacji, a także przedsięwzięć i inicjatyw za pomocą sieci Internet, wspieranie współpracy różnych środowisk na rzecz swojej miejscowości i jej promocja w Internecie oraz tworzenie warunków umożliwiających angażowanie się społecznościom lokalnym w działalność publiczną. Uczestniczyliśmy także w konkursie organizowanym przez Dziennik Wschodni Regiopedia - Encyklopedia Regionów. Lubelskie, którego celem było stworzenie internetowej bazy informacji o Lubelszczyźnie, zachęcenie do jej tworzenia oraz promocja regionu i wiedzy o nim (organizatorzy co prawda wycofali się z oceny szkół i nie przyznali nagród w tej kategorii, ale nasz wkład w ciekawy regionalny projekt pozostał i jesteśmy z niego dumni). Cele ITC 2008 bazują i są rozszerzeniem autorskiego programu nauczania informatyki obowiązującego w Szkole Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Poniatowej. Projekt zgodny jest także pod względem merytorycznym z najnowszymi standardami zajęć komputerowych w szkołach podstawowych wynikającymi z projektu Podstawy Programowej Kształcenia Ogólnego dla Szkół Podstawowych obowiązujących dla IV klasy szkoły podstawowej od roku 2012/2013. Dokumenty umieszczone poniżej zawierają powiązanie celów dydaktycznych ze standardami określonymi w podstawie programowej dla tego projektu edukacyjnego, formalne kryteria oceny projektu uczestniczącego w różnych konkursach (ogólnopolskim i regionalnym), a także informacje zwrotne od wychowanków oraz autorefleksję autora. Nagroda dla szkoły i inne konkursy w trakcie trwania projektu Dokumenty

Schemat projektu Kółko informatyczne ITC Lekcje przywództwa WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie INNOVATION TECHNOLOGY COMMUNICATION + LESSONS LEADERSHIP 2008 Schemat projektu Regionalne media o naszej szkole w trakcie trwania projektu

Schemat projektu Kółko informatyczne ITC Lekcje przywództwa WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning Powiązanie ze standardami Zasoby dydaktyczne Informacje o szkole i nauczycielu Spis treści VCT Wirtualna Wizyta w Klasie WyszukiwanieWyszukiwanie INNOVATION TECHNOLOGY COMMUNICATION + LESSONS LEADERSHIP 2008 WWW Pomysł i opracowanie Rafał Pastwa Inne publikacje autora