Tytuł projektu: Rejs do kariery

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Idea projektów innowacyjnych
Advertisements

„Na dobry początek – staż”
Projekt systemowy Rynek Pracy pod Lupą - realizacja zadań w 2011 i I kwartale 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok r. KONFERENCJA.
EFS- Nowa droga do sukcesu
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok, r. KONFERENCJA.
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Biała Podlaska,
Osoby długotrwale bezrobotne na rynku pracy w Powiecie Cieszyńskim
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
EWALUACJA Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie warmińsko-mazurskim.
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
o Badanie jest częścią projektu Uniwersytet Partnerem Gospodarki Opartej na Wiedzy współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Praca po sąsiedzku Współpraca transgraniczna urzędów pracy Polski i Słowacji w celu promocji zatrudnienia, przedsiębiorczości i rozwoju instytucji rynku.
Nowoczesna biblioteka – kluczem do sukcesu użytkowników i edukacji społeczeństwa Konferencja Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich Konstancin-Jeziorna,
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Lublin, 14 listopada 2007 r.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Projekt pt. współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013
Projekt Program wsparcia społeczno – zawodowego dla osób objętych pomocą Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce współfinansowany jest ze środków Europejskiego.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2011 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Badanie ewaluacyjne projektu Ścieżka aktywności zawodowej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego.
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
L IFE COACHING – WSPARCIE MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Jachranka, wrzesień 2012.
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Przez niemal pięć lat – od 1 maja 2009 r. do końca grudnia 2013 r. – Ochotnicze Hufce Pracy realizują projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT : NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI IV.
PROJEKT : NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI II współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiatowy Urząd Pracy w Golubiu-Dobrzyniu w partnerstwie z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Toruniu oraz pozostałymi urzędami pracy z województwa kujawsko-pomorskiego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Aktywni zawodowo Aktywni zawodowo projekt realizowany na podstawie.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
W YDZIAŁ N AUK S POŁECZNYCH K ONWENT W YDZIAŁU N AUK SPOŁECZNYCH U NIWERSYTETU W ROCŁAWSKIEGO Z ESPOŁY R OBOCZE.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
PRACOWNIKU OŚWIATY – SKORZYSTAJ Z NOWYCH MOŻLIWOŚCI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Działania samorządu województwa (Wojewódzkiego Urzędu Pracy) na rzecz promocji zatrudnienia i rozwoju przedsiębiorczości Zielona Góra, 08 kwietnia 2009.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Priorytet VI Poddziałanie Temat: Działania służące wydłużaniu aktywności zawodowej Instytucja Pośrednicząca II Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT : “NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI IV”
1 Podsumowanie realizacji projektu „Czas nowych możliwości” na koniec 2013 roku Projekt „Czas nowych możliwości” współfinansowany przez Unię Europejską.
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej w ramach projektu „Przedsiębiorczość szansą na rozwój regionu kujawsko – pomorskiego Działanie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Aktywni zawodowo” „Aktywni zawodowo” projekt realizowano na.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „PRACOWNIK 45+. PRZEŁAMYWANIE BARIER NA RYNKU PRACY”
Projekt: „Wolontariat wart poznania” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lider projektuPartner projektu.
POWIATOWY URZĄD PRACY W GDAŃSKU Metropolitalny Rynek Pracy Roland Budnik.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Projekt innowacyjny: Poszukiwanie nowych skutecznych metod aktywizacji zawodowej i społecznej grup zawodowych wymagających szczególnego wsparcia PROJEKT.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Zapis prezentacji:

Tytuł projektu: Rejs do kariery Wyższa Szkoła Finansów i Administracji Tytuł projektu: Rejs do kariery projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Michał Igielski

Podstawy formalne Nazwa programu Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich Działanie 6.4 Projekty innowacyjne Michał Igielski

Wyższa Szkoła Finansów i Administracji Czas trwania 26 miesiący Budżet projektu prawie 1 100 000, zero wkładu własnego Odbiorcy Absolwenci szkół wyższych (docelowo z całego kraju) Akademickie Biura Karier (docelowo z całego kraju) Michał Igielski Michał Igielski

Istota problemu Jednym z ważniejszych problemów dotyczących uczelni wyższych jest brak przygotowania absolwentów do wyjścia na rynek pracy. Objawia się to stosunkowo wysoką liczbą bezrobotnych absolwentów szkół wyższych w statystykach urzędów pracy. Według danych GUS na koniec czerwca 2011 r. zarejestrowanych w Powiatowych Urzędach Pracy było 20,7 tys. absolwentów szkół wyższych co stanowi około 12% bezrobotnych osób z wykształceniem wyższym w całym kraju. Michał Igielski

ogólnoświatowy kryzys gospodarczo – ekonomiczny Głównymi przyczynami stosunkowo wysokiego udziału absolwentów szkół wyższych wśród osób bezrobotnych są: ogólnoświatowy kryzys gospodarczo – ekonomiczny relatywne zmniejszenie się liczby miejsc pracy specyficzne problemy dotyczące absolwentów. Bardzo często zdobywana przez uczących się wiedza ma charakter czysto teoretyczny. Wszyscy studenci bez względu na tok studiów uczęszczają przede wszystkim na wykłady, mają mało ćwiczeń praktycznych i seminariów. Skutkuje to tym, iż w późniejszej w pracy nie potrafią wykorzystać przyswojonych informacji, działają schematycznie, czekają na pomoc i wskazanie sposobu rozwiązania problemu. Tymczasem pracodawcy oczekują od nich kreatywności, przedsiębiorczości i dużej samodzielności w działaniu. Michał Igielski

dokładniej ocenić zainteresowania i predyspozycje zawodowe; W rozwiązaniu tego problemu starają się pomagać akademickie biura karier działające przy uczelniach wyższych. Ich pracownicy podejmują indywidualne i grupowe poradnictwo zawodowe dla studentów i absolwentów, prowadzą rozmowy doradcze, w trakcie których pomagają: określić i skonfrontować swoje możliwości, umiejętności, kwalifikacje oraz oczekiwania z szansami na rynku pracy; dokładniej ocenić zainteresowania i predyspozycje zawodowe; opracować indywidualny plan poszukiwania pracy i ewentualnego dokształcania się lub przekwalifikowania się. Problemem jest jednak brak odpowiednich narzędzi, ustandaryzowanej metody, schematu pracy ze studentami ostatniego roku nauki na uczelniach wyższych. W związku z tym, w ramach opisywanego projektu ma powstać właśnie efektywne narzędzie wsparcia przyszłych absolwentów uczelni wyższych na terenie całego kraju. Michał Igielski

Cele projektu Celem ogólnym projektu jest wprowadzenie efektywnej metody (modelu) przygotowania studentów ostatniego roku nauki na uczelniach wyższych do wyjścia na rynek pracy oraz poprawy ich elastyczności. Wymiarem docelowym ma być zwiększenie wśród absolwentów uczelni wyższych umiejętności poruszania się po rynku pracy, zwiększenie efektywności poszukiwań pierwszego zatrudnienia, a co za tym idzie zmniejszenie poziomu bezrobocia wśród tej grupy. Efekt ten będzie można zmierzyć analizując dane Głównego Urzędu Statystycznego dotyczące bezrobocia wśród absolwentów szkół wyższych.   Michał Igielski

Cele szczegółowe to: opracowanie testu diagnozującego poziom przygotowania studentów do wejścia na rynek pracy, zdiagnozowanie aktualnej sytuacji absolwentów na rynku pracy województwa pomorskiego, przygotowanie narzędzi umożliwiających efektywne wprowadzanie absolwentów na rynek pracy. Michał Igielski

Główne działania podejmowane w projekcie Diagnoza i pogłębiona analiza problemu W ramach tego zadania zespół badawczy przygotuje narzędzie (kwestionariusz ankiety), za pomocą którego przebadani zostaną absolwenci Akademii Morskiej, którzy ukończyli naukę w 2009 oraz w 2010 roku. Celem będzie zbadanie losów absolwentów z tych roczników, określenie na jakie trafiali trudności po ukończeniu nauki, na jakie trafiali bariery w poszukiwaniu pierwszego zatrudnienia, w jakich aspektach swoich umiejętności i wiedzy o rynku pracy posiadali deficyty, które uniemożliwiały im efektywne poszukiwanie zatrudnienia. Michał Igielski

Opracowanie wstępnego narzędzia/metody wsparcia Pierwszym etapem realizacji tego zadania będzie realizacji trzech seminariów z przedstawicielami europejskich uczelni, pracownikami akademickich biur karier oraz studentami. Kolejnym etapem będzie wyjazd zespołu badawczego z do jednej z uczelni zagranicznych aby w praktyce przyjrzeć się tamtejszym metodom wsparcia studentów. Następnie opracowany zostanie całościowo wstępny model wsparcia absolwentów ze wszystkim narzędziami niezbędnymi do jego realizacji (testy, ścieżki wsparcia absolwentów). W kolejnym etapie odbędą się spotkania z przyszłymi użytkownikami modelu wsparcia absolwentów (przedstawiciele akademickich biur karier) celem konsultacji i przekazania uwag dotyczących proponowanego modelu w formie warsztatów. Michał Igielski

Testowanie wypracowanego produktu W testowanie zaangażowane zostaną cztery uczelnie wyższe z województwa pomorskiego . Testami objętych zostanie po 10 studentów z każdej z nich Testowanie polegać będzie na pełnym sprawdzeniu całego modelu w praktyce i przebadaniu wszystkich jego narzędzi (m.in. test diagnozujący oraz różne formy wsparcia proponowane w zależności od wyników testu Po zakończeniu fazy testowania przeprowadzone będzie seminarium z użytkownikami, na którym przedstawione zostaną podstawowe wnioski z etapu testowania metody. Michał Igielski

Produkt finalny – model wsparcia Będzie to model wsparcia studentów ostatniego roku uczelni wyższych, który ma przygotować ich do wyjścia na rynek pracy. Studenci ostatniego roku będą diagnozowani ze względu na cechy osobowe, następnie na podstawie tej diagnozy zostanie ustalone jakiego rodzaju wsparcia potrzebują. Zostanie określone czy potrzebują wsparcia w zakresie przełamywania pewnych barier osobowościowych uniemożliwiających efektywne wyjście na rynek pracy, czy też wystarczy wsparcie w tworzeniu dokumentów aplikacyjnych, czy też w zakresie przygotowania do rozpoczęcia działalności gospodarczej. Michał Igielski

Będziemy dążyć by powstałe narzędzie było wykorzystywane przez akademickie biura karier z całego kraju – planujemy rozpowszechniać stworzone narzędzie w formie elektronicznej (płyty CD) oraz publikacji (podręczniki, schematy działań). Możliwe będzie otrzymanie zestawów materiałów pocztą tradycyjną. Dodatkowo mamy zamiar organizować konferencje i seminaria poświęcone charakterystyce powstałego modelu. Pracownicy Akademii Morskiej w Gdyni służyć będzie również stałą pomocą przy wdrażaniu tej metody. Liczymy, że produkt finalny uda się wdrożyć do powszechnej praktyki wszelkiego rodzaju uczelni wyższych, ponieważ nie będzie się on odnosił do specyfiki konkretnego kształcenia i studenci ostatnich lat wszystkich rodzajów uczelni będą mogą z niego korzystać bez żadnych ograniczeń. Michał Igielski

Dziękuje bardzo Państwu za uwagę Michał Igielski