Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STYLE SPRZEDAŻY Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska
Advertisements

Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
BEZDOMNOŚĆ dotyka wszystkie grupy społeczne
Budowanie rozwiązań biznesowych na platformie MOSS 2007
Hotel Courtyard – Warszawa
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
STRATEGIA MARKETINGOWA BANKU
MARKETING STRATEGICZNY
Kierunki rozwoju marketingu w usługach transportowych
Katedra Marketingu Usług
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
MARKETING W HANDLU Zajęcia nr 6 Tematyka:
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Zarządzanie projektami
Zarządzanie strategiczne
Z Wiekiem na Plus - szkolenia dla przedsiębiorstw
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
OVB Holding AG Realizować partnerstwo – kształtować stosunki
Doradztwo marketingowe dla właścicieli firm i zarządów
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Business Integration Knowledge System
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
czego się spodziewasz”.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Szkolenia, Coaching, PR.
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Kluczowe czynniki sukcesu
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
POJĘCIE MARKETINGU. MARKETING jest to proces społeczno-gospodarczy mający na celu poznanie przyszłej struktury popytu na produkty lub usługi oraz zaspokojenie.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Model łańcucha wartości
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
TECHNIK HANDLOWIEC.
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
MARKETING MIX mgr Agata Wiznerowicz.
CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.
Piotr Kamiński Prezes Zarządu Bank Pocztowy S.A.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
Opracował: Jan Załęcki – Wiceprezes Marketing Relacji Sp z o.o. na podstawie publikacji Philipa Kotlera oraz opracowania Mark Angelo Reyes, MARKMA Warszawa,
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Segmentacja rynku.
MÓJ ZAWÓD.
Afektywne podejście do lojalności
Nazwa, logo i motto firmy
I ZARZĄDZANIE W BIZNESIE
Dr n. o zdrowiu Anna Rybarczyk-Szwajkowska
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
MARKETING INTERNETOWY
BUDŻETOWANIE Biuletyn Obsługi Klienta czas zacząć… BOK
Firma Bit&Bajt została założona w listopadzie 2014 roku.
Opracowanie: Dagmara Lustyk
Zapis prezentacji:

CLIENTING JAKO KONCEPCJA ZORIENTOWANIA DZIAŁAŃ PRZEDSIĘBIORSTWA NA ZASPOKOJENIE POTRZEB KLIENTA

Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest Edgar Geffroy, który uważał, że clienting może zastąpić tradycyjny marketing. W jego opinii dotychczasowy marketing koncentrował się na rynku masowym i wielkoseryjnym.      Natomiast clienting to koncepcja pozwalająca przedsiębiorstwu uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku dzięki całkowitemu zorientowaniu działań organizacji na klienta. Klient i zaspakajanie jego potrzeb stanowią oś, wokół której firmy doskonalą swoje działania. Clienting uczy każdą organizację dostosowania oferowanych produktów lub usług do coraz bardziej zindywidualizowanych potrzeb klientów. Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest Edgar Geffroy, który uważał, że clienting może zastąpić tradycyjny marketing. W jego opinii dotychczasowy marketing koncentrował się na rynku masowym i wielkoseryjnym.      Natomiast clienting to koncepcja pozwalająca przedsiębiorstwu uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku dzięki całkowitemu zorientowaniu działań organizacji na klienta. Klient i zaspakajanie jego potrzeb stanowią oś, wokół której firmy doskonalą swoje działania. Clienting uczy każdą organizację dostosowania oferowanych produktów lub usług do coraz bardziej zindywidualizowanych potrzeb klientów.

Budowa przewagi konkurencyjnej poprzez clienting W clientingu budowa przewagi opiera się na budowie sieci powiązań z klientami, charakteryzującej się realizacją zasady „ssanie zamiast nacisku”. W praktyce oznacza to  szereg działań mających na celu wzmocnienie siły przyciągania klienta i podniesienie atrakcyjności produktów, serwisu dla klienta. Następuje wzmocnienie wzajemnych więzi na zasadzie dwukierunkowych korzyści i sprawniejszego przepływu informacji. Clienting oznacza wyraźną integrację klienta z producentem i / lub sprzedawcą, która obecne marketingowe metody zastąpić ma poczuciem wspólnoty, a nawet przyjaźni z klientem .       Budowa przewagi konkurencyjnej poprzez clienting. W clientingu budowa przewagi opiera się na budowie sieci powiązań z klientami, charakteryzującej się realizacją zasady „ssanie zamiast nacisku”. W praktyce oznacza to  szereg działań mających na celu wzmocnienie siły przyciągania klienta i podniesienie atrakcyjności produktów, serwisu dla klienta. Następuje wzmocnienie wzajemnych więzi na zasadzie dwukierunkowych korzyści i sprawniejszego przepływu informacji. Clienting oznacza wyraźną integrację klienta z producentem i / lub sprzedawcą, która obecne marketingowe metody zastąpić ma poczuciem wspólnoty, a nawet przyjaźni z klientem .      

Budowa przewagi konkurencyjnej poprzez clienting Za sprawą clientingu tworzy się w organizacji zespół kompetencji, które pozwalają profesjonalnie zaspokajać potrzeby klientów. Kompetencje te rozwija się najczęściej w działach marketingu, handlu i sprzedaży oraz obsługi klienta, pozwalając pracownikom posiąść i ugruntować wiedzę oraz doświadczenie wyniesione ze szkoleń i spotkań z klientami. Za sprawą clientingu tworzy się w organizacji zespół kompetencji, które pozwalają profesjonalnie zaspokajać potrzeby klientów. Kompetencje te rozwija się najczęściej w działach marketingu, handlu i sprzedaży oraz obsługi klienta, pozwalając pracownikom posiąść i ugruntować wiedzę oraz doświadczenie wyniesione ze szkoleń i spotkań z klientami.

Obszary w firmie, na które ma wpływ clienting Przedsiębiorstwa pod wpływem oczekiwań klientów reorganizują swoje struktury, zmieniają strategię, prowadzą kompleksowe programy doskonalenia zawodowego. W praktyce wdrożenie koncepcji clientingu oznacza wprowadzenie licznych zmian w następujących obszarach firmy. Obszary w firmie, na które ma wpływ clienting. Przedsiębiorstwa pod wpływem oczekiwań klientów reorganizują swoje struktury, zmieniają strategię, prowadzą kompleksowe programy doskonalenia zawodowego. W praktyce wdrożenie koncepcji clientingu oznacza wprowadzenie licznych zmian w następujących obszarach firmy.

Obszar organizacyjny Układ jednostek organizacyjnych w strukturze firmy zmienia się w obszarze kontaktów i współpracy z klientem poprzez zwiększenie ilości stanowisk w tym obszarze lub zmianę struktury organizacyjnej i zadań realizowanych w komórkach, w kierunku stanowisk multifunkcjonalnych. Obszar organizacyjny Układ jednostek organizacyjnych w strukturze firmy zmienia się w obszarze kontaktów i współpracy z klientem poprzez zwiększenie ilości stanowisk w tym obszarze lub zmianę struktury organizacyjnej i zadań realizowanych w komórkach, w kierunku stanowisk multifunkcjonalnych.

Obszar informacyjny Edgar Geffroy w swoich słowach „bankiem przyszłości jest bank wiedzy i informacji, a nie bank pieniędzy” , podkreślił pozytywną perspektywę roli informacji i wiedzy w biznesie Obszar informacyjny Edgar Geffroy w swoich słowach „bankiem przyszłości jest bank wiedzy i informacji, a nie bank pieniędzy” , podkreślił pozytywną perspektywę roli informacji i wiedzy w biznesie

Obszar systemu wartości E. Geffroy uważa, że clienting implikuje zmiany w systemie wartości i kulturze organizacyjnej, w której istotne miejsce odgrywają pracownicy i klienci budujący atmosferę współpracy w firmie.  Clienting jako główną z wartości kreuje zorientowanie działań na potrzeby klienta. Konsekwencją takiego podejścia jest dostosowanie procesów komunikacji i zachowań organizacyjnych do potrzeb klientów. Obszar systemu wartości E. Geffroy uważa, że clienting implikuje zmiany w systemie wartości i kulturze organizacyjnej, w której istotne miejsce odgrywają pracownicy i klienci budujący atmosferę współpracy w firmie.  Clienting jako główną z wartości kreuje zorientowanie działań na potrzeby klienta. Konsekwencją takiego podejścia jest dostosowanie procesów komunikacji i zachowań organizacyjnych do potrzeb klientów.

Obszar systemu motywacyjnego pracowników Tradycyjne systemy wynagradzania w większości skonstruowane są z dwóch elementów tzn. elementu stałego i zmiennego uzależnionego od efektu zamiast wyłącznie od efektu. Obszar systemu motywacyjnego pracowników Tradycyjne systemy wynagradzania w większości skonstruowane są z dwóch elementów tzn. elementu stałego i zmiennego uzależnionego od efektu zamiast wyłącznie od efektu.

Obszar systemu ocen pracowniczych Tradycyjne systemy ocen pracowniczych bazują m.in. na kryteriach oceny nie mających wiele wspólnego z efektywnością działania i tworzeniem wartości dla klientów np. czasie pracy, spóźnienia w pracy, ilość dni chorobowych. Clienting postuluje ocenę pracy za wymierne efekty, np. rentowność sprzedaży, lojalność klienta do firmy, częstotliwość i wielkość zakupów przez klientów. Obszar systemu ocen pracowniczych Tradycyjne systemy ocen pracowniczych bazują m.in. na kryteriach oceny nie mających wiele wspólnego z efektywnością działania i tworzeniem wartości dla klientów np. czasie pracy, spóźnienia w pracy, ilość dni chorobowych. Clienting postuluje ocenę pracy za wymierne efekty, np. rentowność sprzedaży, lojalność klienta do firmy, częstotliwość i wielkość zakupów przez klientów.

Formuła 2xZ Dobrą pracą w rozumieniu clientingu jest praca przynosząca efekty w postaci formuły „2 x „Z”: „Z” – zachęta, zainteresowanie klienta „Z” – zakup przez klienta Z doświadczeń praktycznych autora pracy wynika, że formułę tę można by rozszerzyć o dwa dodatkowe działania, które jednoznacznie potwierdzają dobre wykonanie pracy przez przedsiębiorstwo. Są to: „Z” – zapłata faktury przez klienta „Z” – zakup kolejnego produktu lub usługi przez tego samego klienta Formuła 2xZ Dobrą pracą w rozumieniu clientingu jest praca przynosząca efekty w postaci formuły „2 x „Z”: „Z” – zachęta, zainteresowanie klienta „Z” – zakup przez klienta Z doświadczeń praktycznych autora pracy wynika, że formułę tę można by rozszerzyć o dwa dodatkowe działania, które jednoznacznie potwierdzają dobre wykonanie pracy przez przedsiębiorstwo. Są to: „Z” – zapłata faktury przez klienta „Z” – zakup kolejnego produktu lub usługi przez tego samego klienta

Formuła 4xZ Stąd ostatecznie formułę tę można określić jako „4 x „Z”. Nazwa jej pochodzi od pierwszych liter wyrazów określających cztery działania składające się na sukces clientingu i dobrze wykonaną pracę. Rzeczywista realizacja każdego z czterech działań klienta świadczyć powinna o zaspokojeniu potrzeby klienta i o jego zadowoleniu. Clienting podobnie jak reengineering próbuje  stworzyć taki system  motywacyjny, który zapewni efektywną realizację zasady: „4 x „z”. Formuła 4xZ Stąd ostatecznie formułę tę można określić jako „4 x „Z”. Nazwa jej pochodzi od pierwszych liter wyrazów określających cztery działania składające się na sukces clientingu i dobrze wykonaną pracę. Rzeczywista realizacja każdego z czterech działań klienta świadczyć powinna o zaspokojeniu potrzeby klienta i o jego zadowoleniu. Clienting podobnie jak reengineering próbuje  stworzyć taki system  motywacyjny, który zapewni efektywną realizację zasady: „4 x „z”.