Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Business Integration Knowledge System

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Business Integration Knowledge System"— Zapis prezentacji:

1 Business Integration Knowledge System
Praktyczne podejście do zarządzania wiedzą Konferencja Knowledge Management Solutions 17 października 2013 r.

2 Fuzje, transformacje, przejęcia
Źródło: wikipedia.org Źródło: forbes.pl Źródło: egospodarka.pl Cykl:

3 Eksperci

4 Nowoczesne formy komunikacji

5 Ludzie i infrastruktura
Współpraca - pomysły Infrastruktura IT - systemy

6 Pomysły … … łatwiej realizować znając systemy!

7 Systemy … … są bardziej efektywne, gdy uwzględniają pomysły użytkowników!

8 Konsekwencje braku zarządzania wiedzą, czyli po co zarządzać?
Szczątkowe gromadzenie, dezaktualizacja wiedzy Chaos informacyjny, wiele wersji prawdy Trudna identyfikacja źródeł wiedzy Brak retencji wiedzy – problem z odchodzącymi pracownikami Powolny i kosztowny proces wdrażania nowych pracowników Nieefektywne wykorzystanie ekspertów

9 Klasyfikacja wiedzy w przedsiębiorstwie?
Wiedza - ogół informacji w jakiejś dziedzinie wraz z umiejętnością ich wykorzystania Wiele sposobów klasyfikacji wiedzy Wiedza jawna Wiedza ukryta Formalna Swobodna Obiektywna Subiektywna Teoretyczna Praktyczna

10 Metadane - wiedza jawna i twarda

11 Zarządzanie wiedzą a architektura korporacyjna
Wiedza jawna Wiedza ukryta Pracownicy Strategia Zarządzanie wiedzą = wspólne rozumienie klienta, strategii, kierunków rozwoju pracowników, architektury i całej organizacji Klienci Architektura Biznesowa Architektura IT Architektura systemów informatycznych Architektura danych Architektura aplikacji Architektura techniczna

12 Jak zarządzać wiedzą? Wsparcie informatyczne
Gromadzenie wszystkich aspektów wiedzy w jednym miejscu Budowanie powiązań w ramach gromadzonej wiedzy Poprawianie, uzupełnianie, rozszerzanie i porządkowanie wiedzy Selekcja, weryfikacja - na podstawie oceny przydatności i opinii Budowa społeczności użytkowników i sieci ich powiązań Dostęp do zgromadzonej wiedzy – przeglądanie, wyszukiwanie, odkrywanie i dzielenie się

13 Jak sprawnie wdrożyć Zarządzanie Wiedzą?
Podejście uzależnione od ilości serwisów lub departamentów, które mają zostać objęte zarządzaniem wiedzą Wdrożenie dla jednego departamentu lub serwisu Cała firma – zbiór wdrożeń dla poszczególnych departamentów i serwisów

14 Baza Wiedzy i praca grupowa Słownik pojęć biznesowych
Przykład wdrożenia dziedzinowego – Business Intelligence Knowledge System Metadane Specjaliści Biznes Partnerzy Administratorzy Baza Wiedzy i praca grupowa Słowa kluczowe Definicje biznesowe Portale działów Słownik pojęć biznesowych Użytkownicy

15 Słownik pojęć biznesowych Baza Wiedzy i praca grupowa
Przykład wdrożenia dziedzinowego – Business Intelligence Knowledge System Słownik pojęć biznesowych Metadane Użytkownicy Baza Wiedzy i praca grupowa

16 Efekt synergii rozwiązań do zarządzania wiedzą i pracy zespołowej
Zniesienie utrudnień i ułatwienie działania Nowoczesna firma powinna zapewniać pracownikom łatwy dostęp do wiedzy Samodzielna promocja i motywacja pracowników Jednym z głównych czynników wpływających na chęć działania pracownika, jest praca pod własnym nazwiskiem i poczucie, że może się samodzielnie wypromować Produktywność i efektywność pracowników na niespotykanym poziomie Jeżeli zniesiemy bariery, ułatwimy działanie, pozwolimy samopromocję, to pracownicy będą lepiej pracować

17 Efekt synergii rozwiązań do zarządzania wiedzą i pracy zespołowej
Przeciwdziałanie odpływowi specjalistów Specjaliści będą rozpoznani i odpowiednio wynagradzani za swoją pracę. Łatwo można dostrzec, miejsce przekraczania granic i planować dzięki temu dalszy rozwój pracownika Redundancja inicjatyw Oszczędność czasu i pieniędzy, to podstawa. Dzięki połączeniu systemów nie tracimy czasu na wymyślanie koła od początku Przestrzeń, gdzie pomysły spotykają się z rzeczywistością Pracownicy mają możliwość natychmiastowej konfrontacji pomysłów ze stanem faktycznym i limitacjami systemów

18 Efekt synergii rozwiązań do zarządzania wiedzą i pracy zespołowej
Łatwe współdzielenie wiedzy Biznes może lepiej zrozumieć IT a IT może lepiej zrozumieć biznes Usystematyzowanie wiedzy Nowi pracownicy, bądź zmieniający obowiązki są w stanie szybciej pozyskać wiedzę na temat projektu lub inicjatywy Większe zaufanie Klientów Wszystkie powyższe korzyści sprawiają, że firma jest nowoczesna a Klienci mają większe zaufanie do marki

19 Możesz zacząć już dzisiaj 

20 Oferta BSSG sKY4BI Aplikacje BI dla IT Analiza biznesowa
Usługi specjalistów SaaS Wsparcie techniczne i maintenance Audyt środowiska Hurtownie i bazy raportowe Wdrożenia systemów raportowych sKY4BI Aplikacje BI dla IT Raportowanie i analiza danych Analizy biznesowe na mapach Monitorowanie KPI i kokpity Raportowanie mobilne Warsztaty dedykowane Audyt Wdrożenie Warsztaty Konsultacje Analiza biznesowa Zarządzanie wiedzą

21 Dziękuję Kontakt: Łukasz Piotrowicz  535 000 419


Pobierz ppt "Business Integration Knowledge System"

Podobne prezentacje


Reklamy Google