Projekt przygotowany przez nauczycieli z Zespołu Szkół w Skórzewie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
Wdrożenie systemu nowoczesnego funkcjonowania biblioteki szkolnej
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
PZS 3 w Sobótce Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS) Sobótka 6 czerwca 2009.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Opracował J. Stryjkowski
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
e-learning – Jak włączyć go w proces dydaktyczny
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Co to jest TIK?.
Założenia PROJEKTU
Przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w ramach projektu Wstęp – zapoznanie z celami, uwarunkowaniami, realizacją i oczekiwanymi efektami.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
TARGI
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
na rzecz cyfryzacji szkół
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Technologia informacyjna
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Sopocka Akademia Tenisowa
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
Zapis prezentacji:

Projekt przygotowany przez nauczycieli z Zespołu Szkół w Skórzewie

Poprawa komunikacji w szkole

Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Co projekt ma osiągnąć?

Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Projekt Poprawa komunikacji w szkole realizowany jest w ramach projektu E-szkoła. Poprzez realizację tego projektu nasza szkoła zostanie wyposażona w sprzęt i urządzenia sieciowe i multimedialne, pozwalające na wykorzystanie komputerów i Internetu w nauczaniu różnych przedmiotów. Ponadto zostaniemy odpowiednio przeszkoleni na szkoleniach i warsztatach do stosowania technik ICT i wykorzystania nowych rozwiązań technologicznych uruchomionych w szkole w ramach projektu. Komputery, które otrzymamy będą połączone w sieć bezprzewodową, co znacznie ułatwi pracę. Dodatkowe oprogramowanie, które dostaniemy pozwoli nam udoskonalić komunikację interpersonalną w środowisku szkolnym.

Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Komunikacja w szkole, między uczniami, komunikacja nauczyciel –uczeń, nauczyciel – nauczyciel, nauczyciel – rodzice w znacznej mierze decyduje o klimacie szkoły. To właśnie nauczyciel, traktowany jako przekaźnik informacji, staje się jednym z głównych, (jeśli nie głównym) narzędziem w kształtowaniu pożądanych osobowości. Dlatego też sprawne i efektywne przekazywanie komunikatów jest główną powinnością nauczyciela. Jednocześnie ważne jest odbieranie informacji od uczniów, tworzenie dobrych relacji wzajemnych i unikanie barier komunikacyjnych.

Poprzez realizację projektu w szkole Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Poprzez realizację projektu w szkole Poprawią się relacje między podmiotami szkoły (nauczyciele, uczniowie, rodzice) Zwiększy się efektywność wychowywania i nauczania Zajęcia będą bardziej atrakcyjne Usprawni się przepływ informacji

Osoby zarządzające projektem Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Osoby zarządzające projektem

Dyrektor szkoły Definiuje i weryfikuje cele rozwoju szkoły Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Dyrektor szkoły Definiuje i weryfikuje cele rozwoju szkoły Ustala harmonogram działań Zleca realizację zadań w ramach projektu Skutecznie kontroluje realizację projektu Gospodaruje zasobami projektu

Opiekun szkolnego ICIM Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Szkolny lider ICT Planuje rozwój infrastruktury szkoły Wspomaga rozwój innych nauczycieli w zakresie ICT Wspomaga prowadzenie różnych zajęć Opiekun szkolnego ICIM Planuje rozwój i wykorzystanie infrastruktury informatycznej ICIM Wdraża technologie informatyczne w bibliotece

Przewodniczący zespołów przedmiotowych Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Przewodniczący zespołów przedmiotowych Zlecają zadania dla poszczególnych nauczycieli Koordynujące pracę zespołu Przedstawiają efekty działań Nauczyciele przedmiotowcy Przygotowują scenariusze zajęć i materiały dydaktyczne wspomagane komputerowo Przygotowują i przeprowadzają zajęcia z wykorzystaniem ICT Przeprowadzają ewaluację i wyciągają z niej odpowiednie wnioski budując plan naprawczy

Jak i kiedy projekt zostanie zrealizowany? Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Jak i kiedy projekt zostanie zrealizowany?

Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Zadania będą realizowane w trakcie roku szkolnego i zostaną omówione na analitycznej radzie pedagogicznej. Na ostatnim spotkaniu z rodzicami zostanie przeprowadzona ankieta ewaluacyjna.

Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Tło projektu

Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Projekt Poprawa komunikacji w szkole realizowany jest w ramach projektu E-Szkoła Jest to pilotażowy program wdrożenia technologii informacyjnych i komunikacyjnych w gimnazjach i szkołach podstawowych Wielkopolski. Program e-szkoła, to wdrożenie w około 20 wzorcowych szkołach Wielkopolski nowoczesnych rozwiązań technicznych obejmujących: sieci radiowe, komputery przenośne i inne urządzenia multimedialne służące nauczycielowi w dydaktyce i zarządzaniu procesem kształcenia na poziomie lekcji i oddziału szkolnego.

Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Ogólnym celem programu E-szkoła jest unowocześnienie funkcjonowania szkoły poprzez umożliwienie nauczycielom skutecznego stosowania technologii informacyjnych i komunikacyjnych w pracy dydaktycznej.

Cele szczegółowe programu E-szkoła Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Cele szczegółowe programu E-szkoła Wyposażenie szkół uczestniczących w projekcie oraz ich nauczycieli w sprzęt i urządzenia sieciowe i multimedialne, pozwalające na wykorzystanie komputerów i Internetu w nauczaniu różnych przedmiotów. Opracowanie i wdrożenie planu informatyzacji szkoły rozumianego jako komponent Programu Rozwoju Szkoły dotyczący zastosowań TIK w dydaktyce i zarządzaniu. Przygotowanie wszystkich nauczycieli ze szkół biorących udział w Pilotażu na szkoleniach i warsztatach problemowych do stosowania TIK i wykorzystania nowych rozwiązań technologicznych uruchomionych w szkole w ramach pilotażu. Przygotowanie rad pedagogicznych szkół do wdrożenia opracowanych projektów. Uruchomienie Regionalnego Portalu Edukacyjnego Pilotażu e- szkoła dostarczającego nowych usług informatycznych dla szkół i nauczycieli objętych pilotażem. Zebranie, analiza oraz udokumentowanie wyników pilotażu projektu w formie raportu i konferencji.

Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Cele projektu

Poprawa komunikacji w szkole z wykorzystaniem ICT Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Poprawa komunikacji w szkole z wykorzystaniem ICT Dzięki wprowadzeniu w życie projektu w naszej szkole poprawi się komunikacja interpersonalna. Dzięki temu, że otrzymamy dodatkowy sprzęt oraz sieć bezprzewodową nauczyciele będą mieli zwiększoną możliwość korzystania z poczty elektronicznej. Polepszy się możliwość korzystania z Internetu a także nie będzie problemu z umieszczaniem ważnych komunikatów na szkolnej stronie internetowej.

Stworzenie pracowni multimedialnych Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Stworzenie pracowni multimedialnych Poprzez stworzenie pracowni multimedialnych w naszej szkole (klasy wyposażone w projektory multimedialne i laptopy) lekcje będą bardziej ciekawe i urozmaicone. Podczas zajęć dzięki rzutnikowi będzie można pokazać uczniom wiele interesujących informacji. W każdej chwili będzie można skorzystać z Internetu w celu wyszukania potrzebnych informacji. Profesjonalne pracownie multimedialne będą mogły służyć podczas szkoleń i konferencji.

Wprowadzenie dzienników elektronicznych Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Wprowadzenie dzienników elektronicznych Dzięki wprowadzaniu dzienników elektronicznych poprawią się kontakty między nauczycielami rodzicami. Pedagodzy na bieżąco będą wpisywać oceny i uwag o uczniach a opiekunowie dzieci od razu będą mogli śledzić postępy swoich dzieci.

Zakres, wyłączenia, interfejsy i inne ograniczenia Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Zakres, wyłączenia, interfejsy i inne ograniczenia

Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Projekt Poprawa komunikacji w szkole ma głównie na celu poprawę relacji interpersonalnych w środowisku szkolnym. Chcemy, aby kontakty, szczególnie rodziców ze szkołą, były jeszcze lepsze, aby w każdej chwili mogli oni wiedzieć, co dzieje się z ich dzieckiem, znać jego wyniki w nauce i zachowaniu. Przy realizacji projektu i wdrażaniu dzienników elektronicznych nie bierzemy pod uwagę zerwania osobistych kontaktów rodziców ze szkolą. Chcemy, aby nasze działania były działaniami dodatkowymi a nie jedynymi

Najważniejsze produkty Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Najważniejsze produkty

Poprawa komunikacji w szkole z wykorzystaniem ICT Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Poprawa komunikacji w szkole z wykorzystaniem ICT Powstanie nowych sposobów komunikacji (www, e-mail) Stworzenie pracowni multimedialnych Zwiększenie ilości zajęć z wykorzystaniem multimediów Wprowadzenie dzienników elektronicznych

Założenia i ograniczenia Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Założenia i ograniczenia

Czas realizacji projektu Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Czas realizacji projektu Początek realizacji projektu przypadnie na drugi semestr roku szkolnego 2006/2007. Całość będzie powtarzany w kolejnych latach. Pilotażowo elektroniczne dzienniki zostaną wprowadzone w kilku klasach (wybranych po przeprowadzonej ankiecie wśród rodziców). W następnych latach planuje się wprowadzenie dzienników we wszystkich klasach gimnazjum.

Ograniczenia Oprogramowanie Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Ograniczenia Oprogramowanie Ograniczeniem dla realizacji projektu może okazać się brak otrzymania odpowiedniego programu (dziennik elektroniczny) Środki finansowe Ograniczeniem dla projektu w następnych latach może okazać się brak środków pieniężnych na licencje programu do obsługi dzienników elektronicznych. Sprzęt Problemem przy realizacji projektu może być brak dostatecznej ilości sprzętu w szkole. Ludzie Problemem może być brak chęci i wiary we własne umiejętności

Uzasadnienie i oczekiwane korzyści Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Uzasadnienie i oczekiwane korzyści

Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie E-Szkoła jest pilotażowym programem zainicjowanym przez Wielkopolski Urząd Marszałkowski w celu wdrożenia technologii informacyjnych i komunikacyjnych w gimnazjach i szkołach podstawowych Wielkopolski. Ogólnym celem programu jest unowocześnienie funkcjonowania szkoły poprzez umożliwienie nauczycielom skutecznego stosowania technologii informacyjnych i komunikacyjnych w pracy dydaktycznej. Aspiracją programu E-szkoła jest wypełnienie istniejącej luki poprzez realizację pilotażu w szkołach, w których wdrożone zostaną nowoczesne rozwiązania techniczne obejmujące: sieci radiowe, komputery przenośne i inne urządzenia multimedialne służące nauczycielowi w dydaktyce i zarządzaniu procesem kształcenia na poziomie lekcji i oddziału szkolnego.

Wstępny rejestr ryzyka Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Wstępny rejestr ryzyka

Przełamanie stereotypów wśród nauczycieli i rodziców Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Przełamanie stereotypów wśród nauczycieli i rodziców Problemem przy realizacji projektu może okazać się przełamanie stereotypów wśród nauczycieli i rodziców. Nie przewiduje się żadnych problemów z korzystaniem z dziennika elektronicznego przez młodzież szkolną, dlatego że są oni bardzo otwarci na wszelkie nowości techniczne i chętnie korzystają z komputerów.

Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Awaria sprzętu Realizacja projektu będzie przebiegała sprawnie dopóki sprzęt szkolny będzie działał sprawnie i szybko, dlatego też wszelkie awarie techniczne mogą być dużą przeszkodą podczas realizacji zadań.

Zerwanie osobistych kontaktów z rodzicami i dyrekcji z nauczycielami Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Zerwanie osobistych kontaktów z rodzicami i dyrekcji z nauczycielami Wprowadzenie elektronicznych dzienników może spowodować brak osobistych kontaktów rodziców ze szkołą. Część osób śledząc wyniki postępów w nauce swoich dzieci nie będzie odwiedzała nauczycieli i nie będzie z nimi rozmawiała. Wymiana e-maili dyrekcji z gronem pedagogicznym również może spowodować brak kontaktów

Niedostateczna ilość sprzętu Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Niedostateczna ilość sprzętu Problemem przy realizacji projektu może okazać się niedostateczna ilość sprzętu. Przechodzenie do biblioteki w celu wpisania ocen i uwag o uczniach może zniechęcać niektórych nauczycieli do pracy W ramach projektu E-szkoła otrzymamy kilka projektorów multimedialnych, nie będą one umieszczone we wszystkich salach w związku z tym przechodzenie i zamiana sal może zniechęcić do działań.

Struktura organizacyjna projektu Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Struktura organizacyjna projektu

Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Kryteria akceptacji

Rezultaty projektu, zdefiniowane w kategoriach mierzalnych: Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Rezultaty projektu, zdefiniowane w kategoriach mierzalnych: Ilość osób zainteresowanych projektem (ankieta) Ilość osób korzystających z poczty elektronicznej (ilość e-maili) Ilości spraw załatwionych przy pomocy ICT (w %) Ilość osób korzystających z e-dzienników (rodziców i uczniów) Ilość osób odwiedzających www szkoły Ilość przeprowadzonych zajęć z wykorzystaniem technik multimedialnych Ilość materiałów dydaktycznych (prezentacje multimedialne, testy, ćwiczenia

Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Wstępny plan projektu

Przygotowanie projektu Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Przygotowanie projektu 2. Przygotowanie i przeprowadzenie ankiety dotyczącej poprawy komunikacji w szkole 3. Szkolenie (obsługa dzienników elektronicznych, poczta e-mail) Opracowanie szczegółowego programu szkolenia Opracowanie materiałów szkoleniowych, Druk materiałów szkoleniowych Przeprowadzenie szkolenia w zakresie stosowania technik ICT 4. Stosowanie ICT w pracy Opracowywanie materiałów potrzebnych do lekcji Korzystanie z elektronicznych dzienników Korzystanie z poczty elektronicznej Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem komputera i projektora multimedialnego 5. Zmiana zachowań wobec stosowania IT

Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Sposoby kontroli

Projekt będzie oceniany etapami, na koniec każdego semestru (ankieta) Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Projekt będzie oceniany etapami, na koniec każdego semestru (ankieta) Ocena projektu będzie zamieszczana na stronie internetowej szkoły oraz zostanie przedstawiona podczas spotkań z rodzicami

Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Zmiany w projekcie

Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Projekt będzie oceniany etapami. Na koniec każdego semestru zostanie przeprowadzona ankieta dotycząca naszych działań w celu polepszenia komunikacji w szkole. Jeżeli podczas przeprowadzonych badań okaże się, że należy zmienić punkty projektu zostanie to poprawione i przedstawione do realizacji podczas następnej rady pedagogicznej

Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Plan awaryjny

Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Największym problemem w realizacji projektu może okazać się brak odpowiedniego oprogramowania (dziennik elektroniczny). Jeśli okaże się, że nie otrzymaliśmy go w ramach dodatkowego przetargu w ramach realizacji projektu „E-szkoła” należy jak najszybciej znaleźć pieniądze na jego zakup. Jeżeli problemem przy realizacji projektu okaże się zbyt częsta awaria sprzętu komputerowego należy zastanowić się nad kolejnym przeszkoleniem osób korzystających ze sprzętu szkolnego

Projekt opracowany przez: Katarzyna Krüger-Szczot Aleksandra Ponińska Zespół Szkół im. F. Chopina w Skórzewie Projekt opracowany przez: Katarzyna Krüger-Szczot Aleksandra Ponińska Agata Idczak Ewa Pryba Agnieszka Jaroszyńska Wojciech Czarnecki