Metody i narzędzia pracy na platformie Moodle

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co to jest Pulpit eTwinning?
Advertisements

Tłumaczenie na język polski i adaptacja: Lechosław Hojnacki,
Działy portalu europejskiego
Gambit Centrum Oprogramowania i Szkoleń Sp. z o.o Kraków, al.Pokoju 29B/ Autoryzowany dystrybutor Thomson-Reuters.
Stanisław Waberski, CKU Siedlce Kowno, 30 Marca 2011
KODEKS 2.0.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Systemy zarządzania treścią CMS
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Metody i narzędzia pracy na platformie Moodle Tomasz Andrzejczak.
Twoje narzędzie do pracy grupowej
MOODLE Platforma do zdalnej komunikacji dla Kierunku Ekonomia informacje dla Studentów Studentów I Roku Ciechanów, 2013 rok.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Prezentacja aplikacji do zarządzania projektami Szkoła Główna Handlowa w Warszawie,
INNOWACJA W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Autor prezentacji: Grażyna Bochenkiewicz RODN „WOM” w Częstochowie
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Softeris Portal System CMS. System CMS System Zarządzania Treścią umożliwiający łatwe tworzenie elastycznych stron internetowych oraz portali intranetowych.
Tworzenie sylabusa kursu e-learningowego
Instrukcja logowania do Platformy E-Learningowej WSFiZ Instrukcja dla nauczycieli.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Multimedia”
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jak to działa? aplikacje desktopowe usługi online urządzenia
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Autor: Justyna Radomska
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning
Platforma e-learningowa
System raportowania, ewaluacji oraz badania satysfakcji Klienta.
System rejestracji zawodników Polski Związek Judo 2006.
K REOWANIE E-LEARNING W E DUKACJI S ZKOŁY W YŻSZEJ W S YSTEMIE M OODLE dr inż. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Plany zajęć dodatkowych pracownika.
Instrukcja USOS Ankiety wersja by Marek Opacki.
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Nauczyciela ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Nauczyciela ZAPRASZAMY!
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Aby wejść na stronę główną Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku, wpisz adres strony: (Rys.1.)
Aktualizacja: To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący dostęp z dowolnego.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
E-learning (kurs dla uczniów)
SPOTKANIE ORGANIZACYJNE SIECI DYREKTORÓW POWIATU ŚWIDNICKIEGO Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
Tworzenie ankiet online
prezentacja multimedialna
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Szkolenie Moodle Tworzenie testów Anna Mandzewska.
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i narzędzia internetowe Warszawa, 5 listopada 2010 r.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
Microsoft® Office Word
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Kazimierz Wiatr, Marek Kwaśniewski, Maria Wielgus ACK CYFRONET AGH Iwona Wendel Urząd.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Przewodnik
Czym jest rozwiązanie LIBRUS Synergia? Jest to innowacyjne rozwiązanie, które pozwala Rodzicom na kontrolę ocen oraz frekwencji Uczniów, jednak zakres.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Jak poruszać się po TwinSpace?
T. 18. E Proces DGA - Działania (operatorka).
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Zapis prezentacji:

Metody i narzędzia pracy na platformie Moodle Magdalena Kozłowska

Moodle od strony technicznej

Logowanie do systemu Login i hasło (pierwsze) nadaje dla uczniów i nauczycieli administrator.

Po zalogowaniu istnieje możliwość zmiany hasła, profilu użytkownika, wyboru kursu …

Zadania Moodle Rolą Moodle jest gromadzenie, wspomaganie tworzenia oraz organizowanie w postaci kursów materiałów dydaktycznych. Następnie zadaniem tego systemu jest udostępnianie kursów i monitorowanie działań użytkowników w kursach. W zależności od swoich uprawnień, użytkownicy Moodle mają różne zadania do wykonania w tym systemie i dostęp do różnych funkcji.

Użytkownicy Moodle

Rodzaje kursów Kursy otwarte Na kursy otwarte użytkownicy zapisują się sami. Wystarczy kliknąć na nazwę kursu widoczną na stronie Moodle potwierdzając chęć uczestnictwa. Kursy na hasło Dostęp do kursu może być zabezpieczony hasłem. Hasło trzeba dostać (np. przez e-mail lub na zajęciach) od prowadzącego. Po podaniu hasła użytkownik zostaje zapisany na kurs i ma już do niego swobodny dostęp bez podawania hasła przy kolejnych wejściach. Zapisy przez nauczyciela Zapisu na kurs może dokonywać nauczyciel lub administrator. To on wybiera z listy wszystkich uczestników Moodle tych, którzy będą w jego kursie uczniami.

"jednostka dydaktyczna„ Kursy w Moodle Kurs to podstawowa "jednostka dydaktyczna„ w Moodle. Materiały dydaktyczne w Moodle są przydzielone do kursów, uczestnicy zapisują się na kursy i wszelkie działania dydaktyczne odbywają się w ramach kursów.

Zarządzanie kursem Tematyczny, Tygodniowy, Towarzyski. Treść kursu podzielona jest na moduły, które stanowią kolejne etapy zajęć. Kurs tworzymy dodając odpowiednie zasoby i składowe. Kurs może mieć układ: Tematyczny, Tygodniowy, Towarzyski.

MOODLE – strona główna kursu Strona główna kursu podzielona jest na bloki: Aktywności zawartości kursu wiadomości

Aktywności oceny uczestnika kursu Głosowania Zasoby Czaty Fora dyskusyjne Quizy Zadania Administracja: oceny uczestnika kursu

Przegląd elementów Moodle Elementy, z których składa się zawartość kursu dzielimy w Moodle na: zasoby (materiały, z którymi uczeń może się zapoznać) składowe (aktywności, w których uczeń może brać udział). W kursie można także zamieścić wejścia do różnych ciekawych aplikacji pozwalających ilustrować i ćwiczyć omawiane zagadnienia (na przykład gier edukacyjnych, filmów instruktażowych itp.).

Zarządzanie kursem - moduły LEKCJA (Lesson) Pozwala nauczycielowi utworzyć i zarządzać zestawem połączonych stron - kart. Każda z nich może się kończyć pytaniem. Uczeń wybiera odpowiada i na podstawie wyników podąża naprzód, wstecz lub pozostaje w tym samym miejscu lekcji. ETYKIETA (Label) Dodawanie opisów i grafik w dowolnym miejscu powierzchni modułu kursu. ZADANIE (Assignment) Używany do zadań online i offline; słuchacze mogą wysyłać prace w dowolnym formacie plików (np. MS Office, PDF, graficzne, audio/wideo etc.). SŁOWNIK (Glossary) Słownik terminów używanych w kursie. Ma kilka odmian, w tym lista pojęć, encyklopedia, FAQ, słownik. ZASÓB (Resource) Podstawowe narzędzie do dodawania treści do kursu; mogą to być teksty, osadzony dźwięk MP3, pliki różnych formatów zewnętrznych, hiperłącza do sieci, teksty w formacie Wiki lub Rich Text (Moodle ma wbudowany edytor!), odnośniki bibliograficzne lub katalogi plików. WARSZTATY (Workshop) Forma aktywności angażująca wzajemną ocenę przez uczestników projektów, dokumentów (Word, PP etc.) które uczestnicy dostarczają online. Nauczyciel dokonuje końcowej oceny oraz kontroluje czas i etapy pracy.

Lekcja w Moodle – schemat 1 Wiadomości wstępne Zagadnienie 1 Pytania D Z Zagadnienie 2 Pytania Z D Podsumowanie i wnioski Z Test D Zakończenie

Lekcja – schemat 2 Wiadomości wstępne Zagadnienie 1 Zagadnienie 2 Test sprawdzający Z D Zakończenie

Elementy kursu teksty pisane (.doc, .pdf), Pliki audio, Różnorodność zasobów edukacyjnych: materiały dydaktyczne: teksty pisane (.doc, .pdf), Pliki audio, animacje, filmy, prezentacje (.ppt, .pps), osadzony dźwięk MP3, hiperłącza do sieci, ćwiczenia, zadania, fora dyskusyjne, testy…

Quizy, testy, zadania Testy, quizy, zadania – to obok zasadniczych treści oraz środków komunikacji i wymiany informacji między uczestnikami - najważniejsza część procesu naucznia. Formaty testów, quizów w Moodle: wielokrotnego wyboru, typu - prawda-fałsz, dopasuj odpowiedź, zadanie numeryczne, krótka odpowiedź, wstaw brakujące słowo.

Ankiety Ten element może zostać wykorzystany przy badaniu uczniów przed, w toku lub na końcu kursu. Ankieta może zawierać pytania różnych typów.

Forum i chat FORUM Fora dyskusji grupowanych w wątki, do asynchronicznej komunikacji w grupach lub dzielenia się wiedzą merytoryczną. Uczestniczenie w forach może być integralną częścią procesu kształcenia, pomagającą uczestnikom w ewolucji rozumienia wiedzy merytorycznej. CZAT (Chat) Pozwala na synchroniczną komunikację uczestników.

Zarządzanie uczniami Tworzenie treści merytorycznych jest tylko częścią zadań dobrego systemu zarządzania kursami (CMS). CMS musi zarządzać uczestnikami kursów na wiele sposobów. Zarządzanie studentami obejmuje: Dostęp do informacji o uczestnikach kursu. Możliwość dzielenia uczestników na grupy. Kalendarz - organizer platformy, kursu i uczestnika. Dostosowywanie skal ocen, zarządzanie ocenami, śledzenie logów użytkowników, przesyłanie plików z zewnątrz do kursu etc.

Zarządzanie uczniami Jedno kliknięcie pozwala obejrzeć aktywność wszystkich uczestników konkretnego kursu. Uczniowie tworzą profile osobiste, które mogą zawierać dane osobiste oraz grafikę (zdjęcie) pomagającą w nawiązywaniu kontaktów i formowaniu się społeczności online.

Zarządzanie uczniami - grupy Przyporządkowywanie uczestników do grup jest powszechną praktyką i w edukacji, i w biznesie. Moodle pozwala nauczycielowi na łatwe tworzenie kategorii grup oraz określanie, w jaki sposób ich członkowie będą wchodzić ze sobą w interakcje w różnych sytuacjach kursu.

Zarządzanie uczniami - kalendarz Utrzymywanie kalendarza zdarzeń jest ważne i dla nauczyciela, i dla ucznia. Zdarzenia mogą być tworzone dla różnych kategorii, w tym: Zdarzenia globalne, pojawiające się we wszystkich kursach (Administrator). Zdarzenia całego kursu (Nauczyciel). Zdarzenia kursu odnoszące się do konkretnych grup (Nauczyciel). Zdarzenia własne uczestnika (osobiste daty etc.). Nadchodzące wydarzenia pojawiają się na głównej stronie kursu, przypominając uczestnikom różnych kursów o zdarzeniach, które ich dotyczą z różnych tytułów. Alarmy kalendarza mają przyporządkowane kolory kategorii.

Zarządzanie uczniami – skale ocen Nauczyciele mogą definiować własne skale do oceniania Forów, Zadań i Dzienników. Standardowe skale obejmują przyporządkowywanie wartości 1-100% każdej „odpowiedzi” (albo brak oceny) oraz wskazywanie, czy uczestnik zaprezentował jedną z trzech charakterystyk aktywności Własne skale pozwalają nauczycielowi dostosować ocenianie do specyfiki treści. Różne skale łatwo się tworzy i wiąże z różnymi formami aktywności dodawanych do kursu. Można łatwo zdefiniować np. standardową w Polsce skalę ocen od niedostatecznej do celującej

Zarządzanie uczniami - oceny Ekran Oceny dostarcza szybkiego podglądu wszystkich ocen Forów, Zadań, Dzienników, Quizów, Lekcji i Warszatatów. Skala ocen użyta w konkretnym komponencie jest pokazywana na wspólnej stronie z podsumowaniem.

Zarządzanie uczniami - oceny Przeglądanie przesłanych odpowiedzi (prac) w Zadaniach i Dziennikach oraz wystawianie ocen i udzielanie informacji zwrotnych odbywa się z jednej strony wyświetlającej wszystkich studentów zapisanych na dany kurs.

Zarządzanie uczniami - logi Logi pozwalają szczegółowo monitorować kiedy i z jakich zasobów kursu korzystał uczestnik. Logi Moodle’a dostarczają drobiazgowego opisu aktywności użytkowników