Gimnazjum nr 18 w Sosnowcu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

WYNIKI PRÓBNEGO EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
Zapobieganie niepowodzeniom egzaminacyjnym
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Lp. TYPY SZKÓŁ LICZBA UCZNIÓW LICZBA ODDZIAŁÓW 1 SZKOŁY PODSTAWOWE GIMNAZJA V LO 2699 OGÓŁEM 4951 uczniów 209 oddziałów LICZBA DZIECI.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2008 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
Monitorowanie osiągnięć uczniów Przygotowanie uczniów do sprawdzianu/
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
PODSTAWA PROGRAMOWA STANDARDY WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH uczeń potrafi:
Zestawienie wyników egzaminu
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w latach
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Analiza osiągnięć III LO w Krakowie na tle innych liceów krakowskich
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Analiza osiągnięć III LO w Krakowie na tle innych liceów krakowskich.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
Egzamin w gimnazjum składał się z 3 części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej i języka obcego nowożytnego. Podczas egzaminu kończącego gimnazjum.
Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Wyniki Zespołu Szkół w Besku w egzaminach zewnętrznych
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
OD ANALIZY WYNIKÓW EGZAMINU DO JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Egzamin gimnazjalny Wyniki egzaminów w Gimnazjum nr 14 w Olsztynie Edukacyjna wartość w naszej szkole Opracował mgr K.Gremblewski.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Charakterystyka wyników osiągniętych przez uczniów.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
1 1 Podsumowanie egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w 2016 roku w województwie pomorskim Wrzesień 2016 roku.
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Gimnazjum nr 18 w Sosnowcu 41-209 Sosnowiec, ul. J. Piłsudskiego 114, tel./ fax. (032) 299-89-42 strona http:// www.prus.sosnowiec.pl e-mail: gim18@sosnowiec.edu.pl

Od analizy wyników egzaminów do programu działań naprawczych Gimnazjum nr 18 w Sosnowcu

PLAN PREZENTACJI 1. Kontekst szkoły. 2. Interpretacja wyników egzaminu z uczniem – określenie mocnych stron (najlepiej opanowanych standardów- czynności) i problemów (najsłabiej opanowanych standardów-czynności). 3. Interpretacja wyników z radą pedagogiczną (w tym efekty ewaluacji wewnętrznej) a) analiza wskaźników statystycznych b) opracowanie programu działań naprawczych: - określenie mocnych stron i problemów szkoły - rekomendacje / plan działań naprawczych 4. Wykorzystanie EWD do analizy pracy szkoły i opracowania propozycji rekomendacji / planu działań naprawczych . 5. Planowanie pracy z uczniem nowo przyjętym a) na podstawie wyników sprawdzianu b) na podstawie wyników egzaminu gimnazjalnego.

1. Kontekst szkoły. Wpływ na wyniki egzaminu mają czynniki zewnętrzne i wewnętrzne. Do czynników zewnętrznych zaliczyć należy środowisko i czynniki indywidualne (uczniowskie), a czynnikami wewnętrznymi są czynniki pedagogiczne (szkolne). Wiele rodzin uczniów naszej szkoły ma złą sytuację materialną. Bezrobocie i niskie dochody rodziców mają niekorzystny wpływ na uczniów, obniżając ich motywację, a często uniemożliwiając prawidłową organizację warsztatu pracy w domu ucznia (brak właściwych warunków odrabiania prac domowych).

1. Kontekst szkoły. (cd) Wielu uczniów posiada orzeczenia i opinie specjalistycznej poradni pedagogiczno –psychologicznej, świadczące o ich obniżonej sprawności intelektualnej. Uczniowie ci często wykazują powolne tempo myślenia, skłonność do powierzchownego uogólniania, niski poziom rozumowania logicznego, niestałość uwagi i szybkie męczenie się wykonywaną pracą umysłową. Wśród wielu uczniów można zaobserwować brak motywacji do uczenia się. Znamienna jest tutaj bierna postawa nie tylko samych uczniów, ale często również ich rodziców. Brak motywacji jest czynnikiem bardzo silnie hamującym postępy dzieci. Do czynników szkolnych mających największy wpływ na wyniki uczenia się (egzaminu) należą: * duża liczba uczniów w klasie * absencja uczniów i nauczycieli.

Interpretacja wyników egzaminu z uczniem – określenie: * mocnych stron (najlepiej opanowanych standardów-czynności) * problemów (najsłabiej opanowanych standardów-czynności). Interpretacja wyników egzaminu z uczniem – określenie: * mocnych stron (najlepiej opanowanych standardów-czynności) * problemów (najsłabiej opanowanych standardów-czynności) – z wykorzystaniem Arkusza analizy egzaminu gimnazjalnego

ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z UCZNIEM Tabela 1. Kategorie standardów Część humanistyczna Część matematyczno-przyrodnicza Czytanie i odbiór tekstów kultury Tworzenie własnego tekstu Standard I Standard II Standard III Standard IV Liczba punktów możliwa do uzyskania 25 15 12 8 Średni wynik dla uczniów w woj. śląskim 18,47 12,41 6,24 8,41 6,14 2,86 Średni wynik dla uczniów w Gimnazjum 15,92 11,79 7,20 8,36 4,36 1,60 Wynik ucznia A01 19 4 9 11 7 3

Czytanie i odbiór tekstów kultury Tworzenie własnego tekstu Tabela 2. Część humanistyczna Część matematyczno-przyrodnicza Czytanie i odbiór tekstów kultury Tworzenie własnego tekstu Standard I Standard II Standard III Standard IV Liczba punktów w arkuszu 25 15 12 8 Liczba punktów uzyskanych 19 4 9 11 7 3 % uzyskanych punktów 76,00 16,00 60,00 91,67 46,67 37,50   % uzyskanych punktów obliczamy podstawiając do wzoru: (liczba pkt. uzyskanych * 100) : maksymalną liczbę punktów, które można było uzyskać za standard np. ( 12 * 100 ) : 15 = 1200 : 15 = 80 = 80%

SPOSÓB POSTĘPOWANIA PRZY DOKONYWANIU ANALIZY WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 1.Należy wpisać liczbę uzyskanych punktów do tabeli 4. 2.Należy wpisać, procent punktów uzyskanych na egzaminie gimnazjalnym. 3.Należy wyznaczyć łatwość standardu odczytując z tabeli 3 odpowiednią łatwość uwzględniając % uzyskanych punktów. 4.Podobnie odczytujemy stopień opanowania umiejętności Tabela 3. % punktów uzyskanych 0 - 19 20 – 49 50 – 69 70 -79 80 - 89 90 - 100 Wartość wskaźnika łatwości 0,00 – 0,19 0,20 – 0,49 0,50 – 0,69 0,70 – 0,79 0,80 – 0,89 0,90 – 1,00 Łatwość standardu bardzo trudny trudny umiarkowanie trudny łatwy bardzo łatwy Stopień opanowania umiejętności bardzo niski niski niżej zadowalający zadowalający dobry bardzo dobry

Tabela 4. Analiza jakościowa wyników egzaminu gimnazjalnego CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Obszar Badane umiejętności - uczeń potrafi: Liczba punktów do zdobycia Uzyskana liczba punktów 1 % uzyskanych punktów 2 Łatwość standardów 3 Stopień opanowania umiejętności 4 UWAGI DO PRACY I Czytanie i odbiór tekstów kultury 25 19 76,00 łatwy zadowalający Mocna strona II Tworzenie własnego tekstu 4 16,00 bardzo trudny bardzo niski PROBLEM CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA Umiejętne stosowanie terminów, pojęć i procedur z zakresu przedmiotów matematyczno- przyrodniczych niezbędnych w praktyce życiowej i dalszym kształceniu 15 9 60,00 umiarko-wanie trudny niżej zadowalający Wyszukiwanie i stosowanie informacji 12 11 97,76 bardzo łatwy bardzo dobry III wskazywanie i opisywanie faktów, związków i zależności, w szczególności przyczynowo-skutkowych, funkcjonalnych przestrzennych i czasowych 7 46,67 trudny niski IV Stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów 8 3 33,50

MOCNE STRONY PROBLEMY 2. Interpretacja wyników egzaminu z uczniem – określenie: mocnych stron (najlepiej opanowanych standardów -czynności) problemów (najsłabiej opanowanych standardów -czynności). Analiza jakościowa wyników egzaminu pozwoli uczniowi: zrozumieć swój wynik porównać swój wynik z wynikami w szkole i województwie określić swoje mocne strony i problemy zaplanować z pomocą nauczycieli działania mające na celu doskonalenie tego, co dobre, a osłabianie tego co jest problemem MOCNE STRONY PROBLEMY

3. Interpretacja wyników z radą pedagogiczną (w tym efekty ewaluacji wewnętrznej) analiza wskaźników statystycznych – wyniki w poszczególnych klasach rozkład punktów wyniki uczniów na skali staninowej łatwość standardów – porównanie wskaźników wskaźnik łatwości zadań z poszczególnych umiejętności w obszarze standardów porównanie wyników średnie wyniki szkoły na skali staninowej 12 12

3. Interpretacja wyników z Radą Pedagogiczną. a) Analiza wskaźników statystycznych

Wskaźnik łatwości zestawu Stopień opanowania umiejętności 3. Interpretacja wyników z Radą Pedagogiczną. a) Analiza wskaźników statystycznych Klasa Liczba uczniów Punkty za standardy Suma punkt. Wskaźnik łatwości zestawu Stopień opanowania umiejętności Me Mo M odch. st. Wynik najwyższy Wynik najniższy I II III A 25 500 290 790 0,63 umiarkowanie trudny  niżej zadowalający 33 36 31,6 9,5 49 17 III B 26 535 259 794 0,61  niżej zadowalający  28 30,53 8,5 50 III C 24 485 297 782 0,65 zadowalający   37 32,58 43 12 III D 27 557 242 799 0,59 38 29,59 7,8 45 18 III E 361 274 635 0,75 łatwy zadowalający  40 41 37,35 6,2 42 20 Szkoła 119 2438 1362 3800 0,64 brak 31,93

3. Interpretacja wyników z radą pedagogiczną b) opracowanie programu działań naprawczych: określenie mocnych stron i problemów szkoły Numer standardu Nazwa sprawdzanej umiejętności Uczeń: Nr zadania sprawdzającego daną umiejętność Wartość wskaźnika łatwości Stopień opanowania umiejętności I/1 Czyta teksty kultury na poziomie dosłownym i przenośnym 6,7,9,10,15,16,18,19,20 0,87 dobry I/2 Interpretuje teksty kultury, uwzględniając intencje nadawcy 3,12,17,25,27,29 0,79 zadowalający I/3 Wyszukuje informacje 1,2,4,5,13 0,91 bardzo dobry I/4 Dostrzega w odczytywanych tekstach środki wyrazu i określa ich funkcje 28 0,69 niżej zadowalający I/5 Odnajduje i interpretuje związki przyczynowo - skutkowe w polityce 11 0,76 I/6 Dostrzega kontekst historyczny 8,14,26 0,66

określenie mocnych stron i problemów szkoły 3. Interpretacja wyników z radą pedagogiczną b) opracowanie programu działań naprawczych: określenie mocnych stron i problemów szkoły STANDARD IV: Stosowanie zintegrowanej wiedzy i umiejętności do rozwiązywania problemów SPRAWDZANE UMIEJĘTNOŚCI NUMER ZADANIA WSKAŹNIK ŁATWOŚCI INTERPRETACJA IV/3 tworzy model sytuacji problemowej 32 0,17 bardzo trudne IV/4 tworzy i realizuje plan rozwiązania 26 0,47 trudne

ANALIZA APS (ANALIZA POLA SIŁ) GMP 3. Interpretacja wyników z radą pedagogiczną (w tym efekty ewaluacji wewnętrznej) b) opracowanie programu działań naprawczych: określenie mocnych stron i problemów szkoły rekomendacje / plan działań naprawczych ANALIZA APS (ANALIZA POLA SIŁ) GMP MOCNE STRONY PROBLEMY stosuje terminy i pojęcia matematyczno-przyrodnicze odczytuje informacje operuje informacją wskazuje prawidłowości w procesach, w funkcjonowaniu układów i systemów posługuje się językiem symboli i wyrażeń algebraicznych posługuje się funkcjami tworzy model sytuacji problemowej tworzy i realizuje plan rozwiązania

ANALIZA APS (ANALIZA POLA SIŁ) GH 3. Interpretacja wyników z radą pedagogiczną (w tym efekty ewaluacji wewnętrznej) b) opracowanie programu działań naprawczych: określenie mocnych stron i problemów szkoły rekomendacje / plan działań naprawczych ANALIZA APS (ANALIZA POLA SIŁ) GH MOCNE STRONY PROBLEMY Czyta teksty kultury na poziomie dosłownym i przenośnym Interpretuje teksty kultury, uwzględniając intencje nadawcy Wyszukuje informacje Odnajduje i interpretuje związki przyczynowo - skutkowe w polityce Buduje wypowiedzi poprawne pod względem językowym i stylistycznym w następujących formach: (…) ogłoszenie Dokonuje celowych operacji na tekście: przekształca stylistycznie

3. Interpretacja wyników z radą pedagogiczną (w tym efekty ewaluacji wewnętrznej) b) opracowanie programu działań naprawczych: - rekomendacje / plan działań naprawczych MOCNE STRONY j. polski j. obcy historia matematyka fizyka geografia chemia biologia WOS technika informatyka Czyta teksty kultury na poziomie dosłownym i przenośnym + Wyszukuje informacje Odnajduje i interpretuje związki przyczynowo - skutkowe w polityce

3. Interpretacja wyników z radą pedagogiczną (w tym efekty ewaluacji wewnętrznej) b) opracowanie programu działań naprawczych: - rekomendacje / plan działań naprawczych PROBLEM SZKOŁY j. polski j. obcy historia matematyka fizyka geografia chemia biologia WOS technika informatyka tworzy model sytuacji problemowej + tworzy i realizuje plan rozwiązania

4. Wykorzystanie EWD do analizy pracy szkoły i opracowania propozycji rekomendacji / planu działań naprawczych. a/ analiza trzyletnich wskaźników EWD b/ opracowanie raportu z wykorzystaniem kalkulatora EWD plus c/ opracowanie działań naprawczych wynikających z analizy EWD

a/ analiza trzyletnich wskaźników EWD 4. Wykorzystanie EWD do analizy pracy szkoły i opracowania propozycji rekomendacji / planu działań naprawczych. a/ analiza trzyletnich wskaźników EWD

POSZUKUJĄC PRZYCZYN PRZEDSTAWIONEGO PRZEZ TRZYLETNI WSKAŹNIK EWD DOKONALIŚMY ANALIZY EWD W POSZCZEGÓLNYCH LATACH SZKOLNYCH …

07 09 08 ŚREDNIA WYNIKÓW GH STANIN GH EWD GH 2007 34,6 Wysoki 7 1,08 Wyżej średni 6 2008 32,2 -0,9 Niżej średni 4 2009 31,3 Średni 5 -0,8 Staniny dla wyników egzaminów w skali standardowej dziewiątki „Dobra efektywność” mimo niskiej pozycji w rankingach „Wysoce efektywne” szkoły potwierdzone dwoma miarami Srtaniny EWD 1 2 3 4 5 6 7 8 9 07 09 08 Szkoły „nieefektywne” Szkoły, które „spoczęły na laurach”

ŚREDNIA WYNIKÓW GMP STANIN GMP EWD GMP 2007 25,2 Średni 5 -0,41 2008 29,3 Wysoki 7 0,04 2009 25,8 -0,13 Staniny dla wyników egzaminów w skali standardowej dziewiątki „Dobra efektywność” mimo niskiej pozycji w rankingach „Wysoce efektywne” szkoły potwierdzone dwoma miarami Staniny EWD 1 2 3 4 5 6 7 8 9 07,09 08 Szkoły „nieefektywne” Szkoły, które „spoczęły na laurach”

b/ opracowanie raportu z wykorzystaniem kalkulatora EWD plus 4. Wykorzystanie EWD do analizy pracy szkoły i opracowania propozycji rekomendacji / planu działań naprawczych. b/ opracowanie raportu z wykorzystaniem kalkulatora EWD plus RAPORT pdf

c/ opracowanie działań naprawczych wynikających z analizy EWD 4. Wykorzystanie EWD do analizy pracy szkoły i opracowania propozycji rekomendacji / planu działań naprawczych. c/ opracowanie działań naprawczych wynikających z analizy EWD

4. Wykorzystanie EWD do analizy pracy szkoły i opracowania propozycji rekomendacji / planu działań naprawczych. c/ opracowanie działań naprawczych wynikających z analizy EWD Analiza czynników pedagogicznych – szkolnych mogących mieć wpływ na wyniki EWD d) Co mogło mieć wpływ na zauważone zależności? Proszę wskazać - po dokonanej analizie czynników pedagogicznych – te, które mogły mieć wypływ na takie wyniki (proszę zaznaczyć znakiem +)? CZYNNIKI PEDAGOGICZNE: a) czynniki na które może mieć wpływ organ prowadzący b) czynniki pedagogiczne – szkolne (nauczycielskie) CZYNNIK +/- Staż, wiek, płeć nauczycieli (doświadczenie nauczycieli)   Szkolny zestaw programów nauczania Kompetencje nauczycieli Wyposażenie dydaktyczne szkoły Przekonania wychowawcze, postawy i oczekiwania nauczycieli Stosowane podręczniki Stosunek nauczycieli do uczniów Plan i rozkład zajęć Współdziałanie nauczycieli (wspólne cele i zadania szkoły) Organizacja zajęć szkolnych Szkolny system oceniania Organizacja zajęć pozalekcyjnych Wykształcenie i doskonalenie nauczycieli Nieobecności nauczycieli i organizacja zajęć Przygotowywanie się nauczycieli do zajęć Pracowitość nauczycieli Organizacja pracy domowej Stosunek nauczycieli do prowadzonych zajęć Nieobecności nauczycieli - zastępstwa Współpraca między nauczycielami Organizacja lekcji ...

4. Wykorzystanie EWD do analizy pracy szkoły i opracowania propozycji rekomendacji / planu działań naprawczych. c/ opracowanie działań naprawczych wynikających z analizy EWD Analiza czynników pedagogicznych – szkolnych mogących mieć wpływ na wyniki EWD Czynniki pedagogicznych, które mogły mieć pozytywny wypływ na takie wyniki (mocne strony) Czynniki pedagogicznych, które mogły mieć negatywny wypływ na takie wyniki (słabe strony - problemy)  

Działania doskonalące Jak sprawdzimy skuteczność działań? 4. Wykorzystanie EWD do analizy pracy szkoły i opracowania propozycji rekomendacji / planu działań naprawczych. c/ opracowanie działań naprawczych wynikających z analizy EWD Na podstawie dokonanych analiz sformułuj mocne strony szkoły i problemy. Zaprojektuj działania doskonalące mocne strony i osłabiające problemy. MOCNE STRONY SZKOŁY Działania doskonalące Jak? Gdzie? Kiedy? Kto? Jak sprawdzimy skuteczność działań?   PROBLEMY Działania osłabiające

UMIEJĘTNOŚCI BADANE STANDARDEM ZOSTAŁY OPANOWANE W STOPNIU: 5. Planowanie pracy z uczniem nowo przyjętym a) na podstawie wyników sprawdzianu b) na podstawie wyników egzaminu gimnazjalnego * ANALIZA WSKAŹNIKÓW: KLASA PUNKTY GH ŁATWOŚĆ GH STANDARD OKAZAŁ SIĘ: UMIEJĘTNOŚCI BADANE STANDARDEM ZOSTAŁY OPANOWANE W STOPNIU: Standard I Standard II Ia 674 448 0,75 0,50 Łatwy Umiarkowanie trudny Zadowalającym Niżej zadawalającym Ib 462 328 0,80 0,57 Dobrym Ic 567 481 0,73 0,63

UMIEJĘTNOŚCI BADANE STANDARDEM ZOSTAŁY OPANOWANE W STOPNIU: Klasa PUNKTY GMP ŁATWOŚĆ GMP STANDARD OKAZAŁ SIĘ: UMIEJĘTNOŚCI BADANE STANDARDEM ZOSTAŁY OPANOWANE W STOPNIU: Standard I Standard II Standard III Standard IV Ia 188 280 200 96 0,35 0,65 0,37 0,33 Trudny Umiarkowanie trudny Niskim Niżej zadowalającym Ib 202 211 170 81 0,59 0,76 0,46 0,49 Łatwy Zadowalającym Ic 174 251 157 60 0,67 0,34 0,24

* OKREŚLENIE MOCNYCH STRON I PROBLEMÓW KLASY: KLASA OKREŚLENIE MOCNYCH STRON I PROBLEMÓW KLASY OBSZAR STANDARDU I OBSZAR STANDARDU II OBSZAR STANDARDU I OBSZAR STANDARDU III OBSZAR STANDARDU IV Ia MOCNA STRONA ŚREDNIO OPANOWANA PROBLEM Ib Ic

OKREŚLENIE KIERUNKÓW PRACY Z ZESPOŁEM KLASOWYM: * OKREŚLENIE KIERUNKÓW PRACY Z ZESPOŁEM KLASOWYM: - opracowanie planów pracy dydaktycznej, - modyfikacja programów nauczania, - organizacja zajęć wspierających ucznia, - projektowanie wymagań edukacyjnych, - organizacja zajęć edukacyjnych -……………………………………………. - ……………………………………………..

Dziękujemy za uwagę