Prezentacja dla SPCM. 4C Future – prezentacja dla Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zewnętrzne i wewnętrzne uwarunkowania inteligentnej specjalizacji regionów Toruń, 20 marca 2013 Instytut Badań nad Przedsiębiorczością i Rozwojem.
Advertisements

STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Czy potrzebujemy długofalowego planowania rozwoju sektora kultury w mieście ? Anna Miodyńska 1.
PLANOWANIE JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
Istota i przesłanki badań marketingowych
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Wsparcie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie
Warsztat z pomysłem, cz. III
Możliwości zastosowania ewaluacji w procesie zarządzania sektorem publicznym. Wnioski i doświadczenia wynikające z procesu ewaluacji polityki spójności.
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
- instrumenty ewaluacji i monitoringu RSI
IPscore - narzędzie do wyceny wartości patentów
Jak mierzyć efekty naszych działań, czyli ewaluacja w projekcie społecznym Agnieszka Iwaniak Warszawa, 10 czerwca 2009 r.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Innowacje w firmach – czy to się opłaca?
Rola strategii w planowaniu rozwoju gminy
1. Założenia do przygotowania Strategii Inwestycyjnej Wydział Rozwoju Gospodarczego Wrocław, 2 czerwca 2009.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Rynek usług medycznych
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Szkolenia, Coaching, PR.
NARZĘDZIA PRZYGOTOWANIA PLANÓW ROZWOJU LOKALNEGO
Metodyki zarządzania projektami
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Prof. Aleksander Surdej
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Planowanie przepływów materiałów
INFORMACJA MARKETINGOWA
Elementy składowe Biznes Planu
Istota i zadania rachunkowości zarządczej
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
System Informowania Kierownictwa – nowoczesne narzędzie wspomagające uzyskanie przewagi konkurencyjnej Piotr Bączek – Project.
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Zintegrowane systemy informatyczne
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
2016 Warszawa, I konkurs na realizację projektów mających na celu powołanie i funkcjonowanie Sektorowych Rad ds. Kompetencji, Działanie 2.12.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Grzegorz Cetner Brzeziny, 15. czerwca 2015 r. Szkolenie: Nowe Lokalne Strategie Rozwoju Od czego zacząć?
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Efektywne planowanie i monitorowanie portfela inwestycji z Hadrone PPM
Prezentacja biznesplanu
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Prezentacja biznesplanu
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Prezentacja biznesplanu
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

4C Future – prezentacja dla Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych

2017-03-24 Prezentacja dla SPCM

O Nas 4C Future specjalizuje się w zaawansowanych analizach ekonomicznych na potrzeby firm i instytucji. Zadania, których się podejmujemy to przede wszystkim skomplikowane problemy ekonomiczne i prognozy biznesowe. Firma 4C Future przewodniczy polskiemu oddziałowi The Millennium Project. 2017-03-24 Prezentacja dla SPCM

O Nas Realizowaliśmy projekty m.in. dla: Tworzone przez nas prognozy ekonomicznych następstw stanowionego prawa czy prognozy kosztów i korzyści społeczno-ekonomicznych projektów inwestycyjnych odbiły się szerokim echem w dyskusji publicznej. 2017-03-24 Prezentacja dla SPCM

2017-03-24 Prezentacja dla SPCM

Analizy krótkoterminowe Analizy długoterminowe Typy analiz Analizy krótkoterminowe Analizy długoterminowe 2017-03-24 Prezentacja dla SPCM

Prognozy krótkoterminowe Są dwa główne powody powstawania w przedsiębiorstwie potrzeby prognozowania: brak pewności związanej z przyszłością, opóźnienie w czasie między momentem podjęcia decyzji a jej skutkami Punktem wyjścia do analiz krótkoterminowych jest bieżący monitoring otoczenia i wnętrza firmy. 2017-03-24 Prezentacja dla SPCM

Silne strony prognozowania Możliwość oceny a priori scenariuszy rozwoju sytuacji rynkowej jest istotnym wsparciem w procesie podejmowania decyzji i pozwala na wybór najbardziej efektywnych ścieżek działania. Prognozy pomagają menadżerom przygotować się do różnych scenariuszy zdarzeń rynkowych. Prognozy finansowe dla przedsiębiorstwa pozwalają ocenić, czy zostaną zapewnione środki do realizacji założonych celów. Prognozy umożliwiają przygotowanie realistycznych budżetów. 2017-03-24 Prezentacja dla SPCM

Korzyści dla firm produkcyjnych Właściwie niemal każda składowa otoczenia i przedsiębiorstwa może być prognozowana. Zwłaszcza firmy produkcyjne mogą uzyskać znaczące korzyści dzięki tego typu analizom: Obniżenie kosztów magazynowania Poprawa dostępności towarów Utrzymanie stałych odbiorców Uniknięcie kosztów działań związanych z rozwiązywaniem problemu braku towarów Lepsze dostosowanie oferowanego asortymentu do potrzeb rynku. 2017-03-24 Prezentacja dla SPCM

+ Przegląd Zagadnienia Plan Działania Koncepcja Systemu Prognozowania Modelowanie Zależności, Metodologia Obliczeń Kluczowe Czynniki Podlegające Analizie Projektu + Przegląd Zagadnienia Faza A Faza C Faza D Faza B Start! SR 2 SR 3 SR 1 Faza E Wdrożenie Systemu i Bieżąca Obsługa Analityczna Materiały Tydzień 1-2 Tydzień 3-4 Miesiąc 1 Raporty Okresowe (pdf/doc/ppt) Wraz z Wyliczeniami Slajdy, Sprawozdania, Wstępne Kalkulacje Do Wszystkich Spotkań Roboczych Projekt Wdrożenia (dokument pdf)

Pytania Od czego zależy popyt/wielkość zamówień na Państwa produkty? Jak określacie Państwo ten wpływ? Jak planujecie Państwo wielkość produkcji? Na ile Państwa założenia budżetowe są spełniane w ciągu roku? Do jakich elementów przy planowaniu budżetu przyjmują Państwo założenia? W jakim stopniu wspierają się Państwo danymi liczbowymi/analizami w procesie decyzyjnym? Czy dysponują Państwo prognozami branżowymi (dot. konkurentów, zachowań odbiorców, wewnętrznych danych firmowych)? 2017-03-24 Prezentacja dla SPCM

Wprowadzenie – Dane Projektu Nazwa Projektu: „Przyszłość Samochodów Elektrycznych. Scenariusze i ich Konsekwencje dla Firm Zrzeszonych w SPCM” Cele: Dostarczenie członkom Stowarzyszenia niezbędnej wiedzy będącej wsparciem procesu podejmowania decyzji strategicznych związanych z wejściem na rynek samochodów elektrycznych. W szczególności odpowie ona na pytania: Jakie są szanse i zagrożenia? Jak członkowie Stowarzyszenia mogą się przygotować do nadchodzących zmian? Jaki będzie wpływ zmian i kogo będą one dotyczyć? Jaki jest realistyczny horyzont czasowy zmian? Podejście: Tworzenie Scenariuszy dotyczących rozwoju rynku e-samochodów i wynikających z tego korzyści dla producentów części samochodowych

Scenariusze - Doświadczenie Dlaczego scenariusze? Narzędzie do budowy strategii w warunkach niepewności Narzędzie do tworzenia wspólnej wizji Narzędzie do komunikacji / dyskusji nad przyszłą wizją Czynniki sukcesu: Klarowne cele Zaangażowanie kierownictwa Uczestnictwo osób wdrażających scenariusze Zdobyte doświadczenie: Portfolio scenariuszy: proste i klarowne Użycie technik kreatywnych i zaangażowanie

Kluczowe Czynniki + Projekcje + Przegląd Zagadnienia Plan Działania Scenariusze Końcowe + Raportowanie Robocze Kluczowe Czynniki + Projekcje Koncepcja Projektu + Przegląd Zagadnienia Faza A Faza C Faza D Faza B Start! SR 2 Prez. Końc. SR 3 SR 1 Faza E (opcjonalna) Wydruk broszury ”E-Samochody 2030“ Materiały Miesiąc 1 Miesiąc 2 - 3 Miesiąc 4 Raport Końcowy (PPT, max. 100 slajdów, w tym streszcz. menadż) Slajdy i Sprawozdania Fotograficzne Do Wszystkich Spotkań Roboczych Broszura

Faza A – Koncepcja Projektu i Przegląd Zagadnienia TECHNOLOGY GEOPOLITICS CUSTOMERS MARKETS Hydro & Other Renewables SOCIETAL FACTORS Crisis Recovery? Resource Prices New Players Technology Acceptance Climate Change & Eco-Awareness Growth of Asian Automotive & Supplier Market Security Regulation Alliances & Cooperations Przykładowa Mapa Burzy Mózgów Zagadnienia Open Innovation National & Supra-National Interests Efficiency Levels Next Generation Mobility New Materials Kluczowe Pytania: Jakie zagadnienia muszą być wzięte pod uwagę przy tworzeniu obrazu przyszłości Sektora Motoryzacyjnego. Jak najlepiej, krok po kroku, zaprojektować proces? Szczegóły: Dopracowanie planu projektu i metodologii Pierwsze Spotkanie Robocze - spotkanie z kluczowymi członkami zespołu projektu Szybki przegląd szerszego otoczenia: Burze mózgów Przeglądane są: Istniejące dane (IEA; IPCC; OECD Statistics; VDA etc.); Trendy, Prognozy, Publikacje

Faza B – Kluczowe Czynniki i Prognozy Kluczowe pytania: Jakie są główne czynniki kształtujące przyszłość sektora samochodowego? W jakim stopniu czynniki te wpływają na siebie i wpływ którego z nich jest największy? Jak każdy z tych czynników będzie się kształtował w przyszłości? (prognozy i projekcje) Szczegóły: Spotkania robocze: prezentacja czynników, wzajemnych ich oddziaływań oraz prognoz, dyskusja z członkami SPCM. Wspomagane komputerowo systematyczne podejście do tworzenia scenariuszy (program Parmenides EIDOS). Efekt: opis kluczowych czynników i prognoz Bazujący na badaniu każdego z czynników Gromadzący kluczowe informacje o tym jak każdy z tych czynników będzie się kształtował w przyszłości Stosowana jest analiza czynników „STEEP” (Społeczeństwo, Technologia, Ekologia, Ekonomia, Polityka).

Faza B – Kluczowe Czynniki i Projekcje Zależności pomiędzy uzgodnionymi Kluczowymi Czynnikami będą zdefiniowane podczas Spotkań Roboczych Określenie siły, kierunku i zwrotu oddziaływania Efekt końcowy: Mapa Aktywności i Pasywności potencjalnych Kluczowych Czynników

EIDOS: Mapa Aktywności i Pasywności Czynniki po prawej stronie Mapy są pasywne – oznacza to, że są stymulowane przez inne czynniki Z dużym prawdopodobieństwem nie ma więc szybkiej ani bezpośredniej kontroli nad takimi czynnikami (np. zmiany w systemie wartości)

EIDOS: Projekcje w Przestrzeni Scenariuszy Dla wszystkich zidentyfikowanych Kluczowych Czynników definiuje się alternatywne projekcje Te alternatywne projekcje stanowią podstawę do tworzenia scenariuszy

Faza C – Scenariusze Robocze Kluczowe pytania: Które projekcje składają się na spójny, wiarygodny (i prawdopodobny) scenariusz? Jak spójne ze sobą są indywidualne projekcje? Jakie są najbardziej spójne/wiarygodne kombinacje projekcji? (=scenariusze robocze) Które są najbardziej odpowiednie do szczegółowej analizy? Szczegóły Spotkania robocze: konsultacje z producentami części odnośnie wypracowanych wcześniej najbardziej spójnych/wiarygodnych scenariuszy roboczych. Efekt: Wypracowanie szczegółowych opisów scenariuszy roboczych

Faza D – Finalizowanie Scenariuszy Umożliwiające wewnętrzny i zewnętrzny dialog Oparte na dokładnym badaniu najważniejszych czynników Zbierające wiedzę wewnętrzną i zewnętrzną Zweryfikowane i dopracowane przez wewnętrzną ekspertyzę SPCM Scenariusze E-Samochodów Kluczowe Pytania: Jak dokładnie poszczególne scenariusze rozwiną się do 2030 roku? Co może sprawić, że przyszłość będzie wyglądać tak a nie inaczej? Jakie będą kolejne etapy zmian? Jakie są strategiczne konsekwencje poszczególnych scenariuszy? W ramach scenariusza – jaka strategia byłaby najskuteczniejsza? Szanse i zagrożenia związane z każdym scenariuszem Jakie są strategie i scenariusze dla różnych podmiotów? Szczegóły: Spotkanie Robocze: Końcowe rezultaty zaprezentowane wraz ze szczegółowym opisem, dyskusja o strategicznych konsekwencjach Efekt: Raport podsumowujący rezultaty

O jakości naszych usług świadczyć mogą opinie osób z firm i instytucji, z którymi współpracowaliśmy Dostarczone dane pomogły nam w realizacji naszych działań i chętnie będziemy kontynuować współpracę. Rekomendujemy firmę 4CF jako rzetelnego partnera. Katarzyna Urbańska, Dyrektor Departamentu Prawnego PKPP Lewiatan 4CF provides services on the highest level. Our collaboration is very successful. Research products were conveyed in a timely and efficient manner. I recommend 4CF as a credible and reliable business partner. Christina Ciecierski, Northeastern Illinois University Ze względu na wysoką jakość dostarczonych opracowań oraz rzetelność w wykonywaniu prac, przekazujemy nasze rekomendacje dla potencjalnych klientów i partnerów firmy 4CF. Jarosław Bełdowski, Prezes Zarządu Fundacji FOR Informacje uzyskane w wyniku analiz 4CF pomogły nam w podejmowaniu decyzji strategicznych dla działalności naszej firmy, przełożyły się na konkretne korzyści. Marcin Kubajczyk, Dyrektor Marketingu w Hoop Polska Sp. z o.o. 2017-03-24 Prezentacja dla SPCM

Dziękujemy i życzymy ciepłych i pogodnych Świąt! 4C Future – The art of analysis Plac Jana Henryka Dąbrowskiego 1 00-057 Warszawa T: +48 22 24 72 772 F: +48 22 24 72 771 www.4CF.pl info@4CF.pl Piotr Jutkiewicz +48 601 588 740 Norbert Kołos +48 515 408 762 Michał Stokłosa +48 501 100 210 2017-03-24 Prezentacja dla SPCM