Jak zapanować nad rozliczeniem…

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju – „małe projekty”
Advertisements

Umowy o dofinansowanie projektów
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Klub Dyrektorów Finansowych "Dialog" Usprawnienia w dziale finansowym. Warszawa Projekty dla siebie i dla całej firmy Współpraca z IT. Krzysztof.
Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
Cena: 59 zł brutto To prosty w obsłudze program komputerowy do generowania dokumentów sprzedaży za towary i usługi, przelewów bankowych i dokumentów kasowych.
Przygotowanie wniosku o płatność - wskazówki dla IR Szwajcarsko-Polski Program Współpracy opracowanie JEMS Architekci Muszyna.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Opis dokumentów finansowych
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Wymagania w zakresie sporządzania załączników
Wymagania w zakresie sporządzania załączników do wniosku beneficjenta o płatność w ramach priorytetu 1, 3 i 4 ZPORR Białystok, 29 czerwca 2005 r.
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
Procedury finansowe Toruń, grudzień 2005 r.. Wniosek o płatność podstawą ubiegania się o refundację poniesionych wydatków Wzór określony Rozporządzeniem.
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
Dział Wsparcia Instytucji Pośredniczących, FFW
Forum Liderów Banków Spółdzielczych
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
LUBUSKA SZKOŁA RÓWNYCH SZANS Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zasady finansowania Programu Operacyjnego.
Szkolenie dla BP 30/ /12/2011 Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach PO KL 6.2. MISJA: FIRMA POKL /12.
FUNDUSZ POŻYCZKOWY „NOWY MAŁOPOLSKI PRZEDSIĘBIORCA”
Szkolenie dla BP 30/ /12/2011 Maciej Walczak
CENTRALIZACJA OBSŁUGI FINANSOWO-KSIĘGOWEJ JEDNOSTEK WROCŁAWSKIEJ OŚWIATY Opracowanie: Jacek Grabowski, 2011 rok.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
Dotacje działalność pożytku publicznego
UWAGI DO SKŁADANYCH SPRAWOZDAŃ za rok 2012
Operacje kasowo-skarbcowe
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Kontrola sprzedaży, zysków, remanent, rejestry VAT, raport kasowy.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
ZMIANA KONTA BANKOWEGO CZYLI O TYM, JAK BĘDZIEMY DZIAŁAĆ W MBANK.
ZAKRES ŚWIADCZENIA USŁUG PRZEWOZU KRAJOWEGO TOWARÓW
Płatność elektroniczna tp Demo usługi
Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa 12 grudnia 2013 roku 12 grudnia 2013 roku ROZLICZENIA KOSZTÓW w ramach działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych.
Raport obrotów - wzór Służy do sprawdzenia czy wszystkie dokumenty są w systemie (np. zwroty, przerzuty) Aby spełniał swe zadanie – musi być uzupełniany.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
Zmiany Planu Wdrażania Projektu Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział Środków.
Bezgotówkowe formy rozliczeń.
Program „Maluch 2014” moduł 3 Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach 1 lipca 2014 r.
Planowanie, finansowanie i rozliczanie projektów w organizacjach polonijnych. Moskwa, 2-3 listopada 2012 rok.
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Sprawozdawczość Poznań, 8 Marca 2007 r.. Sprawozdawczość Rozporządzenie nr 1260/1999/WE z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Procedura Finansowo - Księgowa w UMP. ZAKŁADANIE KONTA Wniosek o otwarcie konta dochodowego i wydatkowego dla projektu przekazywany jest do Wydziału Finansowego.
Rachunkowość finansowa – część 4 Dokumentacja i dowody księgowe.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Dr inż. Karolina Bondarowska
OBIEG PIENIĘŻNY.
Rachunek kosztów Ewidencja kosztów - zadania.
Instrukcja USOS Płatności USP-FK wersja by Marek Opacki.
Program „Maluch 2013”edycja 2
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
REZERWACJA USŁUG HOTELARSKICH
Kartoteki Kartoteki – bazy danych: Kartoteki predefiniowane:
ORGANIZACJA PRACY W CUW
Rachunkowość finansowa – wykład 2
Przyczyny powstawania, wykrywanie i poprawianie błędów księgowych
Rachunkowość finansowa – część 5
Ewidencja zakupu rzeczowych aktywów obrotowych
Omówienie zasad sporządzania sprawozdania/rozliczanie wydatków
Zapis prezentacji:

Jak zapanować nad rozliczeniem… 1

Dokumenty rozliczeniowe Dokumentami które możemy rozliczyć jest: faktura VAT, duplikat faktury VAT, korekta faktury VAT rachunek decyzja Sanepidu polecenie zapłaty abonamentu RTV Nie można rozliczyć: rachunków uproszczonych ( nie funkcjonują) paragonów kserokopii i faksów dokumentów 2

Terminowość Do Działu Rozliczeń Finansowych dokumenty należy przynosić regularnie, np. raz w tygodniu. Faktury/rachunki przelewowe minimum trzy dni przed terminem płatności. Zamknięcie okresu rozliczeniowego następuje do 5. dnia następnego miesiąca. Wiąże się to z obowiązkiem dostarczenia faktur przelewowych i zestawień gotówkowych oraz raportów żywieniowych możliwie jak najszybciej. 3

Przekazywanie dokumentów Proponujemy sporządzanie ewidencji dokumentów dostarczanych do Działu Rozliczeń. Otrzymanie dokumentów pracownik ZOJM będzie potwierdzał podpisem. Ewidencja faktur i rachunków może być podzielona na paragrafy i zadania budżetowe, co ułatwia kontrolowanie wydatków.

Faktura VAT z rozbiciem na dwa paragrafy Rozbicie na paragrafy i pozycje klasyfikacji budżetowej zgodne z PABS Podpis Dyrektora Podpis Osoby upoważnionej 5

Faktura VAT zgodna z umową 6

Faktura VAT za żywienie Czytelny podpis lub parafka z pieczątką osoby odpowiedzialnej za magazyn. 7

Ważnym jest, aby na dokumentach księgowych widniał sposób ich rzeczywistej zapłaty. A w przypadku faktur płatnych gotówką fakt dokonany. Płatność gotówką Płatność przelewem Płatność kartą płatniczą 8

Obrót środkami na rachunku bankowym Prosimy o zgłaszanie zapotrzebowania na środki pieniężne na rachunek bankowy w celu pobrania gotówki z bankomatu/kasy ZOJM. Dostarczenie rozliczenia zaliczki z pozostałą kwotą do wpłaty w ostatnim dniu miesiąca skutkuje niezamknięciem okresu rozliczeniowego. W związku wydłużonym czasem ściągania płatności kartą płatniczą przez sklepy prosimy aby nie dokonywać takich płatności co najmniej dwa dni przed końcem miesiąca. 9

Plany i realizacja wydatków budżetowych Plan wydatków budżetowych nie jest równoznaczny ze stanem konta bankowego i odwrotnie. Zmian w planach budżetowych można dokonać składając odpowiednie pismo do WE w terminie do 10. każdego miesiąca. Realizowane są tylko te wydatki, które mają pokrycie w planie budżetowym. Aktualny stan wykonania planu budżetowego można sprawdzać w systemie e-mailingowym ZOJM. 10

System e-mailingowy ZOJM W celu otrzymania informacji z systemu należy przesłać e-maila na adres info_zojm@um.wroc.pl, wpisując w temacie odpowiednie hasło z poniższej tabeli: Temat wiadomości Co otrzymamy WYKONANIE2011 - wykonanie wydatków rzeczowych w roku 2011 PLACE2011 - wykonanie wydatków płacowych w roku 2011 11

System e-mailingowy ZOJM – wiadomość zwrotna Plan finansowy w pozycji energii elektrycznej. Wykonanie planu na energię elektryczną. Pozostało do wykonania planu. Wydatki na pozostałe media należy zsumować. Plan finansowy na pozostałe media. 12

System e-mailingowy ZOJM – wiadomość zwrotna Paragraf zawiera jedną pozycję z planem. Po odjęciu wykonania program sam wylicza kwotę pozostałą do realizacji. 13

System e-mailingowy ZOJM – wiadomość zwrotna Kwota z dokumentu dla odpowiedniego paragrafu i zadania. W przypadku rozbicia nierówna całej wartości. Klasyfikacja budżetowa wprowadzona dla danego dokumentu. Oryginalny numer dokumentu. Czasem opis czego dotyczy. Wewnętrzny numer dokumentu w programie Rozrachunki Optivum. Wydatek strukturalny, jeśli zakup został zakwalifikowany. Zadanie budżetowe z jakim dokument został wprowadzony. Data wprowadzenia dokumentu przez pracownika rozliczeń. Fundusz jaki został przypisany do wydatku. Placówka, której dokument dotyczy. 14

Dziękujemy za uwagę. W przypadku pytań lub wątpliwości pracownicy ZOJM służą pomocną dłonią. Opracowała: Magdalena Ziętek 15