Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

REZERWACJA USŁUG HOTELARSKICH

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "REZERWACJA USŁUG HOTELARSKICH"— Zapis prezentacji:

1 REZERWACJA USŁUG HOTELARSKICH
PRZYGOTOWAŁA:Paulina Siwiec.

2 Co to jest rezerwacja? Rezerwacja jest to pisemny bądź ustny wniosek (umowa) z prośbą o zatrzymanie określonej liczby miejsc noclegowych w określonym przez klienta terminie. Po przyjęciu rezerwacji recepcjonista nadaje jej numer.

3 . RODZAJE REZERWACJI

4 Rezerwacja wstępna Rezerwacja wstępna polega na uzgodnieniu terminu, w którym hotel otrzyma od gościa potwierdzenie rezerwacji. W przypadku braku takiego potwierdzenia ze strony gościa-rezerwację unieważnia się. Rezerwacja wstępna może być anulowana bez konsekwencji dla obu stron. Po otrzymaniu potwierdzenia od gościa, rezerwacja zmienia status na gwarantowaną lub niegwarantowaną

5 Rezerwacja gwarantowana
Rezerwacja gwarantowana wymaga bezwzględnego potwierdzenia na piśmie z podaniem warunków płatności (tzw.gwarancja płatności) Rezerwacja gwarantowana zachowuje ważność do godziny 12:00 dnia następnego Może być anulowana najpóźniej do godziny 18:00 w dniu planowanego przyjazdu

6 Udzieloną przez gościa gwarancjją jest opłata gwarancyjna,przedpłata/zadatek lub płatność kartą kredytową albo voucherem Karta kredytowa-zabezpeiczenie przez preautoryzację lub podanie numeru karty Voucher-dokument wystawiony przez biuro podróży,potwierdzający uiszczenie opłaty lub rezerwację

7 Opłata za rezerwację jest odliczona od ostatecznego rachunku,przy czym nie podlega zwrotowi w przypadku późnego anulowania (np.gdy gość odwoła pobyt w ostatniej chwili).Potwierdzenie otrzymania przedpłaty/zadatku musi nastąpić w ciągu najpóźniej 72 godzin /

8 Rezerwacja niegwarantowana
Ma formę umowy telefonicznej ,w której uzgodniono godzinę (najczęściej jest to 18:00) w dniu przyjazdu gościa do hotelu,po której rezerwacja zostanie anulowana,bez konieczności zabezpieczenia zapłaty za pobyt.

9 Rezrerwacja kredytowa
Koszt pobytu gości hotelowych pokrywa firma po otrzymaniu faktury przelewem na konto hotelu,lub goście,dla których rezerwacji dokonało biuro podróży i którzy przy rejestracji w hotelu przedstawili vouchery.

10 SPOSOBY DOKONYWANIA REZERWACJI

11 Rezerwacji pobytu można dokonać poprzez :
a) wypełnienie i podpisanie formularza rezerwacji na stronie internetowej oraz przesłanie go do Hotelu w formie elektronicznej,  b) przesłanie zamówienia rezerwacyjnego w formie pisemnej: listem poleconym, faksem lub w formie elektronicznej ( ),  c) telefoniczne zamówienie pobytu,  d) osobiste, pisemne potwierdzenie rezerwacji w Recepcji Hotelowej. 

12

13 ANULOWANIE REZERWACJI
. ANULOWANIE REZERWACJI

14 Istnieje możliwość anulowania rezerwacji, jednakże wyłącznie z ważnych powodów, uzasadnionych i udokumentowanych przez gościa pisemnie.  A. Warunki anulowania rezerwacji W przypadku rezygnacji z zarezerwowanego pobytu Gość zostanie obciążony opłatą za rezygnację z pobytu w wysokości:  1) na 14 dni i więcej przed planowanym przyjazdem – pełny zwrot kwoty  zadatku 2) w przypadku braku przybycia „no show” bez anulowania rezerwacji = 100 % wartości rezerwowanego pobytu.  Różnica pomiędzy dokonaną wpłatą z tytułu rezerwacji a opłatą za rezygnację (jeśli taka wystąpi) zostanie zwrócona Klientowi w formie przelewu na wskazany przez niego rachunek bankowy.  Opłata za rezygnację będzie potrącana z kwoty wpłacanego zadatku lub z kwoty opłaconego pobytu, względnie pobrana z karty kredytowej. Na pozostałą część opłaty za rezygnację z pobytu (jeśli taka wystąpi) zostanie wystawiona odrębna faktura i przesłana na adres korespondencyjny gościa. . 

15 Typy rezerwacji i ich skróty stosowane w międzynarodowych systemach rezerwacyjnych
1. CC - gwarantowana kartą kredytową 2. CO - gwarantowana przez firmę 3. TA - gwarantowana przez touroperatora/agenta turystycznego/ biuro podróży 4. NON - niegwarantowana 5. INN - gwarantowana przez hotel 6. DP (deposit paid) - gwarantowana przez wpłacony depozyt

16 Formy płatności 1. CA (cash) - gotówka 2. CK (check) - czek 3. DB (direct bill) - przelew 4. CC - karta kredytowa: AX- American Express VS - Visa MC - MasterCard DC - Diners Club ME - Maestro

17 KONIEC DZIĘKUJĘ ZA OBEJRZENIE PREZENTACJI PRZYGOTOWAŁA: PAULINA SIWIEC


Pobierz ppt "REZERWACJA USŁUG HOTELARSKICH"

Podobne prezentacje


Reklamy Google