Kurs internetowy „Jak uczestniczyć w programie eTwinning?”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Co to jest Pulpit eTwinning?
Advertisements

Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Rekrutacja.
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i narzędzia.
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
Ogólnopolska konferencja Programu eTwinning dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie Warszawa, 18 marca 2011 r.
Konferencja dla dyrektorów szkół Program eTwinning Warszawa 10 listopada 2010 r.
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
5 lat Programu eTwinning w Polsce
Wpływ Programu eTwinning na rozwój zawodowy nauczyciela
Wie das Land, so die Schule. Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.
Liderzy PAFW to program Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Program eTwinning a rozwój zawodowy nauczyciela
eTwinning - eLearning w praktyce
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i rejestracja.
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
ABC e-learningu.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
W pierwszym tygodniu pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyliśmy w kursie komputerowym obejmującym wiadomości z zakresu rachunkowości i księgowości.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Nazwa Priorytetu: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Numer i Nazwa Działania: 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
PROJEKT „MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ” REALIZOWANY PRZEZ
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Wpływ programu eTwinning na rozwój zawodowy nauczyciela Udział w seminarium kontaktowym „Biodiversity in eTwinning projects” Grecja, listopada 2011.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 w Szkole Podstawowej nr 26 we Wrocławiu Rok szkolny 2012/2013.
KODEKS 2.0 OBOWIĄZUJĄCY W ZESPOLE SZKÓŁ IM. JANA PAWŁA II W JASIONCE.
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Intercultural Education OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Szkoła w projekcie InterEOL.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
DYREKTORZY SZKÓŁ W eTWINNING Warszawa, 18 XI 2011.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Kurs - OK zeszyt.
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Ewaluacja szkoleń w Giżycku
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Kurs – OK zeszyt.
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Zapis prezentacji:

Kurs internetowy „Jak uczestniczyć w programie eTwinning?” Program eTwinning Kurs internetowy „Jak uczestniczyć w programie eTwinning?”

O kursie: Kurs jest bezpłatny i trwa 10 tygodni. Szkolenie przebiega za pomocą platformy http://moodle.etwinning.pl, gdzie umieszczane są wszystkie materiały. Podczas kursu wykorzystywane są różne środki przekazu: tekst, grafika, multimedia, audio i wideo. Uczestnictwo w nim przygotowuje nauczycieli do pracy nad własnym projektem. Zalety szkolenia: - możliwość dopasowania miejsca i czasu nauki do indywidualnych potrzeb, - szansa wykorzystania najnowszych technologii oraz różnych środków przekazu, w szczególności platformy edukacyjnej Moodle, - bieżące wsparcie doświadczonego trenera, - możliwość nawiązania kontaktów i wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami. Dla każdego nauczyciela dowolnego przedmiotu zainteresowanego współpracą ze szkołami europejskimi i realizacją projektu w ramach programu eTwinning.

Program kursu 1. Budowanie społeczności internetowej. 2. Cele i zasady programu: Moja szkoła w eTwinning. 3. Portal eTwinning. 4. Poszukiwanie partnerów do projektu: eTwinning w mojej szkole. 5. Narzędzia standardowe. 6. Narzędzia komunikacyjne. 7. Zasady przygotowania projektu. 8. TwinSpace – przestrzeń do pracy nad projektem. 9. Ewaluacja. 10. Podsumowanie.

Jak się zgłosić? Należy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.etwinning.pl w zakładce Doskonalenie nauczycieli/Kurs internetowy. Zgłoszenia są przyjmowane na bieżąco. Najbliższa edycja kursu rozpocznie w lutym 2011 roku.

Cykl kursu

Trenerzy – 01.09.2010 – 30.06.2012 Halina Bednarz Marta Doroszkiewicz Marek Fularz Renata Zając Łukasz Kluszczyk Krystyna Kolendo-Dzięgielewska Ewa Kurzak Paulina Kuźmo-Biwan Jolanta Lenkiewicz Anna Pławecka Katarzyna Sopolińska Wojciech Wasylko Jarosław Usowicz Bernadeta Sonsała

Umowy i płatności dla trenerów Trenerzy kursu internetowego otrzymują wynagrodzenie za przeprowadzenie 60-godiznnego kursu on-line „ Jak uczestniczyć w programie eTwinning?” na podstawie zawartej z FRSE umowy zlecenie. Wynagrodzenie za przeprowadzenie 1 kursu wynosi 1 500 zł.

Opinie uczestników o trenerach Służył pomocą, radą, swoimi umiejętnościami i doświadczeniem w każdym momencie, kiedy tylko tego potrzebowaliśmy. Szkoda, że nie spotkałam takich nauczycieli wcześniej. Pani X jest bardzo cierpliwa i wyrozumiała, ale nie pobłażliwa. Zawsze dla nas dostępna, w razie trudności wszystko potrafiła wyjaśnić. Świetny kontakt, szybka odpowiedź. Właściwa osoba na właściwym miejscu. Wiarygodna, pomocna perfekcjonistka. Na bieżąco śledziła nasze postępy na kursie. Przede wszystkim cieszę się z motywujących komentarzy pod koniec kursu. Uważam, że trafiłam na MISTRZA, zawsze służył radą, wspierał w trudnych chwilach, rozumiał nasze problemy w pokonywaniu trudnych zadań. Był moim kołem ratunkowymi myślę, że nie tylko moim. Bez niej mielibyśmy na pewno dużo większe trudności z realizacją zadań i ze zrozumieniem zasad funkcjonowania eTwinning. Stworzyła miłą, sympatyczną atmosferę pozwalającą na swobodną wymianę doświadczeń, wiedzy i pomysłów.

http://moodle.etwinning.pl

Opinie uczestników o kursie W tym roku szkolnym miałam okazję brać udział w kilku różnych kursach jednak muszę szczerze przyznać, że właśnie z tego wyniosłam najwięcej. Kurs nie tylko pozwolił mi poznać otoczkę eTwinningu od strony technicznej, ale przede wszystkim zachęcił mnie do podjęcia próby zarejestrowania własnego partnerstwa. Zmotywował mnie do rozwoju i poznawania nowego, a to chyba w naszym zawodzie najważniejsze Kurs jak najbardziej przydatny, wiele się nauczyłam i skorzystałam z porad wielu ciekawych ludzi. Myślę,że eTwinning jest supernarzędziem w pracy, cos nowego i ciekawego zarówno dla nauczycieli jak i uczniów. Co do refleksji kurs wydaje mi się przydatny, szczególnie dla początkujących w zakresie eTwinning. Wzbogaciłam swoje umiejętności dot. tworzenia projektów oraz programów komputerowych. Jestem pewna, ze kurs nie tylko pomoże mi uzyskać kolejny stopień awansu zawodowego, ale również sprawi, że lekcje angielskiego w moim wykonaniu będą bardziej "skomputeryzowane" i globalne Myślę, że ten kurs przede wszystkim pokazał mi, że nie jestem słaba w poruszaniu się po Internecie, tylko brakuje mi celu tego działania. Po przeczytaniu instrukcji i potrzebując odrobić "pracę domową" :-? potrafiłam wykonać zadania samodzielnie - a to już COŚ! Teraz jestem bardziej otwarta na kontakty on-line.

Kurs w liczbach Obecnie: Do tej pory: trwa 9 edycja 21 grup Klucz wysłano do 642 Zapisało się: 476 Do tej pory: 8 edycji - 189 kursów Klucz wysłano do: 5 236 Zapisało się: 3 908 Ukończyło: 2 122

Regiony

Regiony-wszystkie edycje

Typy szkół

Przedmioty

Stopień znajomości ICT

Znajomość języków obcych

Źródło informacji o szkoleniu

Monika Regulska Monika.regulska@frse.org.pl tel. 022 46 31 221