AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI PRZEGLĄD ROZWIĄZAŃ PRAWNYCH W EUROPIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
historia od dnia 21 czerwca 1996 r.
Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej w Lublinie Adam Prus.
Rodzic jako doradca zawodowy
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Jacek Liwiński Wydział Nauk Ekonomicznych UW
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Zasady konstruowania programów projakościowych
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Jak to robią inni ? – wybrane zagadnienia organizacji poradnictwa zawodowego na świecie – planowanie kariery zawodowej jako przedmiot szkolny Jak to robią
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Kwalifikacje po europejsku Zmiana dla Twojej przyszłości.
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Program Operacyjny Rozwój Zasobów Ludzkich Nazwa projektu: Centrum Edukacji i Aktywizacji Okres realizacji projektu: –
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Beneficjenci uczniów 75 szkół wiejskich zlokalizowanych w:
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Uporządkuj państwa od 1 do 16.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
„Od przedszkola do technikum” Stowarzyszenie Otwartych Drzwi w Lublińcu Europejski Fundusz Społeczny - Program Operacyjny Kapitał Ludzki Zagraniczna mobilność.
Projekt Erasmus+ Akcja KA1 „Najlepsi Informatycy w Europie” nr Umowy POWERVET PL01-KA jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Dualne kształcenie zawodowe
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI PRZEGLĄD ROZWIĄZAŃ PRAWNYCH W EUROPIE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Warszawa, 23 czerwca 2010 r. 1 1

CZECHY Do 2005 awans zawodowy opierał się przede wszystkim na stażu pracy Obecnie - 6 stopni kariery 1. bez stażu pracy, uczenie według programu, współprac z doradcą metodycznym 2. 1 rok pracy, dodatkowo planowanie i dokumentowanie swojej pracy 3. 3 lata, dodatkowo układanie własnych programów (specjalizacja) 4. 4 lata, udział w pracach programowych na poziomie szkoły 5. 7 lat, specjalizacja z metodyki, udział w projektach międzynarodowych 6. 9 lat, udział w pracach programowych na poziomie kraju lub międzynarodowo

NIEMCY Awans zawodowy NIE MOŻE opierać się na stażu pracy, a jedynie na kwalifikacjach, kompetencjach i osiągnięciach nauczyciela Podstawowe kategorie (szkoły średnie akademickie Gymnasien i zawodowe) Studienrat Oberstudienrat Studiendirektor

HISZPANIA Awans zawodowy opiera się zarówno na kompetencjach i osiągnięciach nauczyciela, jak i na doświadczeniu zawodowym (mierzonym długością stażu pracy) Egzaminy przy przejściu na poszczególne stopnie awansu (testy) Najwyższy stopień catedráticos (w szkołach średnich) – wymaga odpowiedniego stażu, pozycje obsadzane w drodze konkursu, uwzględniającego rozwój zawodowy kandydata, aktywność w projektach edukacyjnych, nadzwyczajne osiągnięcia

FINLANDIA, SZWECJA, NORWEGIA Państwo nie określa ścieżki awansu zawodowego. Istnieje natomiast obowiązek podejmowania rozwoju zawodowego i kwalifikacje uzyskane w ten sposób mogą wpływać na płace. Nowe posady (pozycje) nauczycielskie i dyrektorskie są publicznie ogłaszane i dostępne w drodze konkursu. Dodatkowe kwalifikacje i kompetencje, jak również dodatkowe obowiązki, mogą przekładać się na indywidualnie negocjowaną płacę.

WIELKA BRYTANIA (ANGLIA) Dwie ścieżki awansu: w oparciu o standardy zawodowe (kompetencje) kierownicza (stanowiska określa sama szkoła)

WIELKA BRYTANIA (ANGLIA) Stanowiska określa sama szkoła, ale najczęściej hierarchia stanowisk odpowiada następującej: obowiązki nadzorcze, w tym wspieranie i doradztwo uczniom, kontakty z rodzicami, np. koordynator wszystkich klas w roczniku albo całego etapu kształcenia obowiązki programowe, np. koordynator programu nauczania funkcje ogólnoszkolne (np. koordynator ds. uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Special Educational Needs Coordinator - SENCO)

AWANS ZAWODOWY Dwa znaczenia słowa „awans” Czy istnieje formalna ścieżka kariery? Ile kategorii? W jakim czasie przechodzi się ścieżkę kariery? Jakie kryteria awansu: staż pracy, udział w rozwoju zawodowym czy kompetencje? Jak sprawdzać kompetencje nauczycieli? Jaki związek z rozwojem zawodowym?

Dziękujemy! 9 9