Konferencja Związku Pracodawców Forum Okrętowe na temat Przygotowanie kadr dla przemysłu okrętowego Gdańsk, 29 marca 2007r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lifelong Learning Programme Projekt GRUNDTVIG Multilateral INTEGRA
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
Unia dla Innowacji – perspektywy polityki UE
„Na dobry początek – staż”
RAPORT.
Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Szczecin, 12 października 2006 KRAJOWA KONFERENCJA KONSULTACYJNA DOTYCZĄCA ZIELONEJ KSIĘGI W SPRAWIE PRZYSZŁEJ POLITYKI MORSKIEJ UE EUROPEJSKA WIZJA MÓRZ.
Specjalność Zarządzanie Strategiczne
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
Jak powinna wyglądać współpraca stoczni i szkół okrętowych w celu rozwoju i odtwarzania potencjału ludzkiego branży okrętowej?
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Mali i średni przedsiębiorcy – jak chcą się rozwijać. Nowoczesny, ale odtwórczy model biznesowy. Warszawa, 20 czerwca 2011 r. Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.
Kobiety w biznesie dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
URZĄD STATYSTYCZNY – CENTRUM WIEDZY WSPIERAJĄCE ZARZĄDZANIE W REGIONIE Wspólne budowanie przyszłości Mazowsza Warszawa, marzec 2011 r.
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
Działanie: Wsparcie Biura Karier
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
SIĘGNIJ PO WIĘCEJ promocja kształcenia ustawicznego dla dorosłych w formach szkolnych.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W ZSP NR 1 W ŁĘCZYCY A RYNEK PRACY REGIONU
DLACZEGO ABSOLWENCI MAJĄ KŁOPOTY ZE ZNALEZIENIEM PRACY?
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
Dzia ł anie 1.3 Projekt Twoja aktywno ść - szans ą na przysz ł o ść
Innowacyjna i konkurencyjna gospodarka rozwija się dzięki wykształconym i otwartym na zmiany ludziom 25 kwietnia 2007 r.
Organizator Spółdzielnia Socjalna jako instrument resocjalizacji w Zakładzie Poprawczym w Studzieńcu Toruń, 21/09/2012.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Sytuacja na lokalnym rynku pracy
KONFERECJA Jestem Kobietą Pracującą czyli o zarobkowej i nie zarobkowej pracy kobiet, 10 grudnia 2005 Kobiety na rynku pracy w Polsce. Aspekty ekonomiczne.
Przeszkody w integracji niepełnosprawnych na rynku pracy
NA KIERUNKACH I SPECJALNOŚCIACH NAUCZANIA: OGRODNICTWO KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI STUDIA W PWSZ W SULECHOWIE.
KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ZATRUDNIANIA OSÓB POWYŻEJ 50 ROKU ŻYCIA Radziejów, 15 listopada 2010 roku.
Ostrów Wielkopolski, listopad 2011 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kierunki działań sektora.
Perspektywy rynku pracy w Polsce po wstąpieniu do Unii Europejskiej w 2004 roku.
RYNKI CZYNNIKÓW WYTWÓRCZYCH
Pomysłodawca i założyciel
Priorytet 2 Wzmacnianie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.1. Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości.
Realizacja Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki a koncepcja uczenia się przez całe życie Jakub Sosin Wiceprezes PIFS.
Uniwersytet Medyczny im
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Instytut Statystyki i Demografii
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
„Lokalny rynek pracy” MODUŁ Klasa I.
Spotkania konsultacyjne
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat płocki otrzymał ponad.
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Kariery zawodowe w prognozach na XXI wiek
Oczekiwania edukacyjne 15-latków w badaniach PISA w Polsce
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Realnie o płacach nauczycieli w Polsce Olsztyn
Specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim Katedra Zarządzania Organizacjami Kontakt: Katowice, 2015 r.
Specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim Katedra Zarządzania Organizacjami Kontakt: Katowice, 2015 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
Konferencja Prasowa Warszawa, 2 września 2015 r..
OGÓLNOPOLSKIE FORUM PORADNICTWA ZAWODOWEGO. 2000r. – powstanie Forum przy Biurze Koordynacji Kształcenia Kadr Cel – stworzenie spójnych rozwiązań podzielonego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Bezrobotni absolwenci szkół wyższych i ponadgimnazjalnych w województwie pomorskim Joanna Witkowska Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Gdańsku Ogólnopolska.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Pedagogika, studia II stopnia
Wzmocnienie potencjału instytucjonalnego NSZZ „Solidarność”
Dualne kształcenie zawodowe
Zapis prezentacji:

Konferencja Związku Pracodawców Forum Okrętowe na temat Przygotowanie kadr dla przemysłu okrętowego Gdańsk, 29 marca 2007r

"Socjologiczna interpretacja procesów przygotowania kadr dla przemysłu okrętowego"

1.Cele i dążenia życiowe Polaków Wśród młodzieży w wieku od 18 do 24 lat procent deklarujących posiadanie planów i dążeń sięga 95%

2. Hierarchia celów i dążeń życiowych Polaków. Wśród młodzieży w wieku od 18 do 24 lat ponad połowa (57%) wskazuje jako podstawowy przedmiot aspiracji pracę. Na drugim miejscu (55%) znalazło się wykształcenie a potem założenie rodziny i zdobycie mieszkania lub budowa domu.

3. Hierarchia celów i dążeń życiowych Polaków wśród Kierowników Bezrobotnych

Strategia lizbońska zakładała – uczynić z Europy najbardziej konkurencyjną i dynamiczną gospodarkę opartą na wiedzy. Podstawą tej strategii - 75 milionów młodych ludzi w przedziale lat zamieszkujących kraje UE. Jednym z ważniejszych wyzwań stojących przed młodym pokoleniem, ale również przed wszystkimi dorosłymi decydentami, wg Białej Księgi, są zmiany demograficzne i społeczne. Biała księga Komisji Europejskiej, Bruksela Biała Księga Komisji Europejskiej nowe impulsy młodzieży europejskiej

O kogo najtrudniej na polskim rynku pracy? (wg pracodawców w % odpowiedzi) 1. specjaliści - 61% 2. robotnicy - 30 % 3. kierownicy - 4 % 4. dyrektorzy - 0,5% Dane w/g ankiety Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami 2007r. 5. Ranking popytu.

prof. Marta Juchnowicz … istnieje potrzeba zasadniczej zmiany fundamentalnych założeń, które przyświecają rozwiązaniom w dziedzinie edukacji. Nasz aktualny system edukacyjny opiera się, bowiem na relacji Twórcy tej koncepcji zakładali, że należy przede wszystkim kształcić specjalistów z wyższym wykształceniem i oni powinni stanowić 80% absolwentów a tylko 20% powinni stanowić absolwenci średnich szkół zawodowych. To był błąd. Należy kształtować system edukacji w oparciu o relację 40-60, gdzie 60% osób to absolwenci szkół średnich, w tym zawodowych. dr. Maria Wołoszyn… słabą stroną systemu edukacji jest na pewno mała praktyczność wiedzy zdobytej przez młode osoby w trakcie edukacji. 6.Wnioski z Raportu Stan HRM w Polsce w 2007 roku - wnioski dotyczące kształcenia kadr.

77% badanych menedżerów i specjalistów HR dostrzega poważne i narastające problemy związane z pozyskiwaniem pracowników na wiele stanowisk, w tym na stanowiska robotnicze. Problemy rekrutacyjne spowodują w dłuższej perspektywie czasu wzrost wynagrodzeń i ograniczenie konkurencyjności przedsiębiorstw. Problemy te spowodują również wzrost zainteresowania działaniami rozwojowymi, adresowanymi do pracowników zajmujących stanowiska wykonawcze. 7. Wnioski z Raportu Stan HRM w Polsce w 2007 roku. - wnioski dotyczące sytuacji na rynku pracy.

1. Zasoby materialne 2. Zasoby finansowe 3. Zasoby wiedzy Nośnikiem zasobów wiedzy są ludzie, z ich kwalifikacjami, ich motywacją i aspiracjami. 8. Zasoby przedsiębiorstwa :

Zdanie prawdziwe w odniesieniu do Firmy a nie Zakładu Pracy czy nawet Przedsiębiorstwa. 9. Firma to ludzie.

10. Sytuacja na lokalnym rynku pracy daje podstawę do stwierdzenia, że obiektywnym procesom, jakie miały i mają miejsce w systemie kształcenia młodzieży i zmiennych demograficznych (niż demograficzny), firmy muszą przeciwstawić aktywne formy pozyskiwania pracowników i budowania ekonomicznej ale i społecznej więzi z Firmą.

Nie da się zbudować przyszłości Firmy utrzymując takie dysproporcje płacowe, jakie mają obecnie miejsce pomiędzy Polską a UE. 11. Praca to zabawa na pieniądze.

12. Do wzrostu płac wymuszonego przez prawa rynku, Firmy (stocznie) muszą jako wartość dodaną zapewnić: - pewność pracy - pewność płacy - socjalne zabezpieczenie procesów pracy oraz wizję rozwoju zawodowego dla każdej grupy pracowników, w tym robotników.

13. Nie zrealizowanie tego programu oznaczać może jedynie wzrost trudności w polskim przemyśle okrętowym a w krańcowym wypadku – jego likwidację.