Projekt CiViTAS CARAVEL w Krakowie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Najważniejsze projekty i programy krajów europejskich noszą nazwy:
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
CADSES – main features of the programme CADSES – główne założenia programu Katowice, Ministerstwo Gospodarki i Pracy Krajowy Punkt Kontaktowy Interreg.
Agnieszka Nawrocka Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Szósty Program Ramowy Priorytet 6.1. Zrównoważone Systemy Energetyczne Udział polskich zespołów w pierwszych konkursach Priorytetu 6.1 Szóstego Programu.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Komunikacja i Turystyka
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
Czysty transport miejski
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Doświadczenia PKM w Gdyni z eksploatacji autobusów napędzanych CNG
Rola ośrodków naukowych jako stymulatora realizacji
PERSPEKTYWA EUROPEJSKA DLA PRZYSZŁOŚCI POLSKIEJ ENERGETYKI
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
W AGLOMERACJI KRAKOWSKIEJ
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Adam Lewandowski. Coraz bardziej potrzebujemy całościowych strategii i skoordynowanych działań ze strony wszystkich instytucji i osób zaangażowanych w.
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Płać komórką za bilet! mPay S.A. Płać komórką za bilet w Kraśniku.
Wybrane działania w zakresie promocji transportu rowerowego w Gdańsku na przykładzie projektu CIVITAS MIMOSA.
Politechnika Warszawska, 6 grudzień 2007
STREFY RUCHU USPOKOJONEGO I PIESZEGO W ŚRÓDMIEŚCIU KRAKOWA Andrzej RUDNICKI (Politechnika Krakowska) Andrzej KOLLBEK (GDDKiA.
Wydział Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Krakowa
ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA KOMUNIKACJA W ZINTEGROWANYM PROGRAMIE ROZWOJU PRZESTRZENNEGO ŚRÓDMIEŚCIA OLSZTYNA WYDZIAŁ ROZWOJU MIASTA, MARZEC 2014.
Marek Litwin, Warszawa r.
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Regionalna Strategia Innowacji Województwa Mazowieckiego
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
PLAN GOSPODARKI NISKOEMISYJNEJ
1 INSTYTUT AUTOSTRADA TECHNOLOGII I INNOWACJI CENTRUM KOMPETENCJI Bezpieczeństwo energetyczne Koordynator: Politechnika Opolska dr hab. inż. Waldemar Skomudek,
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Monitorowanie regionalnego sektora usług komunalnych Zenon.
Zasady naboru wniosków dla Działania 9.1. Transport miejski w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Celem Polityki Transportowej Państwa jest spełnienie: racjonalnych oczekiwań społeczeństwa wywołanych wzrostem mobilności, co oznacza wzrost zapotrzebowania.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Finansowanie projektów środowiskowych w perspektywie Kwiecień 2014.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Wzmacnianie odporności Warszawy na zmiany klimatu Leszek Drogosz, Dyrektor Biura Infrastruktury Urzędu Miasta st. Warszawy.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Panel: Transport komunalny
Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Projekt zintegrowany LIFE Gmina Miejska Kraków
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Koncepcja funkcjonowania klastrów energii
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół II
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Kierowca – najważniejszy system bezpieczeństwa w każdym pojeździe
Zapis prezentacji:

Projekt CiViTAS CARAVEL w Krakowie Łukasz Franek Koło SITK RP przy Politechnice Krakowskiej Katedra Systemów Komunikacyjnych

Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r. Plan prezentacji: Wprowadzenie Zadania projektu w Krakowie Zadania projektu na PK Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r.

1. Wprowadzenie 6 Program Ramowy Unii Europejskiej, Priorytet Tematyczny – „Zrównoważony rozwój, zmiany globalne i ekosystemy” Inicjatywa CiViTAS II, czystszy i lepszy transport w miastach Cztery projekty: SUCCESS MOBILIS SMILE CARAVEL 1. Wprowadzenie Zadania projektu w Krakowie Zadania projektu na PK Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r.

Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r. Założenia programu CiViTAS: Promowanie i wdrażanie stabilnych, czystych i wydajnych środków transportu miejskiego Wprowadzanie zintegrowanych pakietów technologii i środków polityki w dziedzinie energetyki i transportu w ośmiu kategoriach Stworzenie masy krytycznej i rynków dla innowacji Projekty prowadzone „przez miasta, dla miast” Podstawowy wymóg – zaangażowanie polityczne 1. Wprowadzenie Zadania projektu w Krakowie Zadania projektu na PK Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r.

Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r. CiViTAS CARAVEL Ku nowym sposobom podróżowania Konsorcjum: 21 Partnerów Burgos (SP) Genua (I) Stuttgart (D) Kraków (PL) 1. Wprowadzenie Zadania projektu w Krakowie Zadania projektu na PK Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r.

Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r. CiViTAS CARAVEL Ku nowym sposobom podróżowania Caravel (Karawela) – lekka fregata, którą Krzysztof Kolumb-rodem z Genui (czyli lidera projektu)- wypłynął aby ucywilizować Amerykę Symbol: odnawialnej energii wiatru jako napędu zrównoważonego transportu nośnika nowych idei 1. Wprowadzenie Zadania projektu w Krakowie Zadania projektu na PK Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r.

Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r. Partnerzy w Krakowie: Urząd Miasta Krakowa – Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska (UMK) Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. (MPK) Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki (PK) Firma FORMS GROUP (FORMS) – rozpowszechnianie projektu 1. Wprowadzenie Zadania projektu w Krakowie Zadania projektu na PK Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r.

2. Zadania projektu w Krakowie: 5.3 Proces przejścia do ekologicznych pojazdów – MPK (zakup autobusów zasilanych CNG) 6.1 Zintegrowana strategia kontroli dostępności komunikacyjnej – UMK (poszerzenie strefy ograniczonego ruchu w centrum Krakowa) Wprowadzenie 2. Zadania projektu w Krakowie Zadania projektu na PK Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r.

Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r. 6.4 Egzekwowanie ograniczeń w dostępności komunikacyjnej - UMK (elektroniczny system kontroli, przy wjeździe do strefy) 8.3 Korytarz ekologiczny szybkiego podróżowania – UMK (ekologiczne pojazdy, bezpieczne i przyjazne przystanki MPK) 8.6 Oferta usługi przewozowej dostosowującej się do bieżących potrzeb, tzw: ”Giętki linie” - MPK (autobusy na telefon) Wprowadzenie 2. Zadania projektu w Krakowie Zadania projektu na PK Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r.

Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r. 8.8 Nowe formy transportu związane z wypoczynkiem – MPK (bagażniki rowerowe na autobusach) 8.10 Zintegrowany system biletowo-taryfowy – UMK (wspólny bilet MPK + PKP, w korytarzu Kraków - Krzeszowice) 8.11 Plan działań dla poprawy bezpieczeństwa w transporcie zbiorowym – UMK (bezpieczniejsze przystanki na pierwszej obwodnicy) Wprowadzenie 2. Zadania projektu w Krakowie Zadania projektu na PK Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r.

Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r. 9.2 System Carpooling na Politechnice – PK (użyczanie miejsca w samochodach) 9.5 System Carsharing – UMK (publiczne wypożyczalnie samochodów) 9.7 Wypożyczalnie rowerów – UMK (publiczne wypożyczalnie rowerów) Wprowadzenie 2. Zadania projektu w Krakowie Zadania projektu na PK Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r.

Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r. 10.3 Nowy plan dystrybucji towarów – UMK (nowe centrum logistyczne) 11.3 Marketing zrównoważonej mobilności – UMK (reklama zrównoważonych form transportu) Wprowadzenie 2. Zadania projektu w Krakowie Zadania projektu na PK Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r.

Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r. 11.7 Forum Mobilności w Krakowie – UMK (platforma do wymiany poglądów) Zadanie realizowane wspólnie z SITK RP O/Kraków SITK jest odpowiedzialne za stronę merytoryczną Forum, w tym generowanie tematów, zapraszanie ekspertów, moderowanie, przekazywanie wniosków. Pierwsze Forum Mobilności odbyło się 8 marca 2007r, a jego tematem były założenia Karty Praw Pasażera w Krakowie Wprowadzenie 2. Zadania projektu w Krakowie Zadania projektu na PK Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r.

Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r. 11.9 Zintegrowany Plan Mobilności dla Politechniki Krakowskiej – PK (działania na rzecz zmiany zachowań komunikacyjnych pracowników i studentów PK) 11.16 Centrum Monitoringu Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Zapobiegania Wypadkom – UMK (budowa nowoczesnego systemu rejestrowania i przetwarzania danych o wypadkach drogowych) Wprowadzenie 2. Zadania projektu w Krakowie Zadania projektu na PK Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r.

Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r. 12.3 Platforma informacyjna dotycząca transportu – UMK (wyszukiwarka połączeń) 12.6 System priorytetów dla transportu zbiorowego – PK (dwa korytarze z uprzywilejowanym przejazdem dla pojazdów MPK) Wprowadzenie 2. Zadania projektu w Krakowie Zadania projektu na PK Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r.

Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r. 3. Zadania projektu na Politechnice Krakowskiej: (realizowane przez zespół pod kierownictwem Prof. Andrzeja Rudnickiego w Katedrze Systemów Komunikacyjnych) 9.2 System Carpooling na PK Wdrożenie systemu „Jedźmy razem” dla pracowników i studentów uczelni Kojarzenie uczestników podróży przez stronę internetową Zwiększenie średniego napełnienia samochodu oraz zmniejszenie zapotrzebowania na miejsca parkingowe Wprowadzenie Zadania projektu w Krakowie 3. Zadania projektu na PK Podsumowanie Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r.

Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r. 11.9 Zintegrowany Plan Mobilności dla Politechniki Krakowskiej Dokument zawierający opis obecnej sytuacji w dostępności komunikacyjnej kampusów PK oraz wykaz działań niezbędnych do zrealizowania celu zmniejszenia ilości podróży odbywanych do kampusów samochodem prywatnym. Koncepcja ścieżek rowerowych łączących kampusy PK koncepcja jednej linii autobusowej łączącej kampusy PK działania wewnątrz kampusów min: stanowisko konsultanta mobilności Wprowadzenie Zadania projektu w Krakowie 3. Zadania projektu na PK Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r.

Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r. 12.6 System priorytetów dla transportu zbiorowego Wdrożenie uprzywilejowania w ruchu dla pojazdów MPK na dwóch korytarzach: Rondo Mogilskie – Filharmonia Cracovia – Politechnika Wprowadzenie Zadania projektu w Krakowie 3. Zadania projektu na PK Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r.

Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r. WP3 Ocena zadań w skali miasta PK jest odpowiedzialne za przeprowadzenie oceny efektywności wdrażanych w ramach projektu zadań (evaluation) Na przykład o ile ulegnie skrócenie czasu przejazdu na wspólnych torowiskach tramwajowo-autobusowych – analiza „przed” i „po” wdrożeniu zadania Wprowadzenie Zadania projektu w Krakowie 3. Zadania projektu na PK Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r.

Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r. Dziękuję za uwagę Łukasz Franek franek@transys.wil.pk.edu.pl Koło przy Politechnice Krakowskiej Spotkanie_SITK/O Kraków 26.03.2007 r.