Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014"— Zapis prezentacji:

1 Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
Nowoczesna infrastruktura drogowa sposobem na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014

2 Tomasz Kacprzak - prawnik, absolwent Uniwersytetu Łódzkiego - Sekretarz Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Łodzi - Zastępca Dyrektora WORD w Łodzi - Radny Rady Miejskiej w Łodzi

3 ZASADA „3E” w BRD (Wielka Brytania)

4 Co należy zrobić aby na naszych drogach było bezpieczniej ???
Bezpieczna infrastruktura: - bezpieczne, nowoczesne drogi i ulice, w tym nowoczesne ronda - właściwe oznakowanie - „uspokojenie ruchu” – tam gdzie występuje ruch pieszy i rowerowy - drogi rowerowe - chodniki dla pieszych - wagi dla TIRów, sepracja kierunków ruchu za pomocą barier Edukacja: dzieci, młodzieży oraz pozostałych uczestników ruchu - wychowanie komunikacyjne w szkołach - bezpieczne miasteczka ruchu drogowego (czynne cały tydzień) - egzamin na kartę rowerową w warunkach drogowych Aktywne działanie: Współdziałania służb: Policji, straży gminnych, ITD, zarządców dróg Współpraca samorządów z organizacjami pozarządowymi

5 Co należy zrobić aby było bezpieczniej ???
Bezpieczna infrastruktura: - bezpieczne, nowoczesne drogi i ulice, w tym nowoczesne ronda - właściwe oznakowanie - „uspokojenie ruchu” – tam gdzie występuje ruch pieszy i rowerowy - drogi rowerowe - chodniki dla pieszych - wagi dla TIRów, sepracja kierunków ruchu za pomocą barier

6 Jakie „strefy prędkości”?

7 Strefa „Tempo 30” Gdzie: Charakterystyka: Ścisłe centra miast
osiedla Charakterystyka: Wjazd do stref poprzez „bramy” Wyspowe progi zwalniające Podwyższone tarcze skrzyżowań Skrzyżowania równorzędne

8 „Brama” do Strefy „Tempo 30”

9 Wjazd do „Strefy TEMPO 30” (poprzez chodnik)

10 Progi wyspowe (ulice o mniejszym natężeniu ruchu)

11 Strefa zamieszkania Gdzie?
ulice oraz osiedla (gdy nie ma separacji ruchu pieszego i kołowego) Charakterystyka: Prędkość pojazdów do 20 km/h Pierwszeństwo pieszych Parkowanie jedynie w wyznaczonych miejscach Brak przejść dla pieszych

12 Strefa zamieszkania

13 Przykład złego oznakowania „strefy zamieszkania”

14 Fizyczne ograniczenia prędkości
wyniesione przejścia dla pieszych, przystanki azyle dla pieszych nowoczesne drogi rowerowe wyniesione skrzyżowania zwężanie jezdni progi wyspowe, szykany, poduszki „berlińskie” ronda (w tym turbinowe)

15 Wyniesione przejście dla pieszych, zatoka dla autobusów

16 Wyniesione skrzyżowanie (wraz z przejściami dla pieszych)

17 „Poduszka berlińska” (Łódź)

18 Szykana (Łódź)

19 Szykana (Łódź)

20 Szykana na DK 48 (Spała)

21 Zwężanie jezdni

22 Woonerf – Projekt w realizacji ul. 6 Sierpnia (Łódź)

23 Wysuwane słupki

24 Drogi rowerowe asfaltowe, a nie z kostki betonowej (!)
pasy rowerowe na jezdniach śluzy rowerowe bezpieczne przejazdy rowerowe kontrapasy

25 Droga rowerowa – asfaltowa (Łódź)

26 Skrzyżowanie równorzędne z pasami dla rowerzystów (Łódź)

27 Pas rowerowy (Łódź)

28 Pas rowerowy (Łódź)

29 Przejazd rowerowy (Łódź)

30 Śluza rowerowa

31 Śluza rowerowa – pierwsza w Polsce (Wrocław, 2010)

32 Droga rowerowa przy jezdni – z separatorami (Łódź)

33 Dwukierunkowy pas dla rowerów na ulicy jednokierunkowej (Łódź)

34 Przystanek autobusowo – tramwajowy na torowisku

35 Rondo turbinowe

36 Rondo na drodze wojewódzkiej nr 708 (woj. łódzkie)

37 Rondo w Lubinie

38 Oznakowanie Jakie? - znaki drogowe (pionowe) umieszczamy jedynie tam gdzie to konieczne! - warto rozbudowywać oznakowanie poziome

39 Lewoskręty i azyle

40 Oznakowanie Przykład chaosu informacyjnego

41 Droga powiatowa (pow. żniński, woj. kujawsko – pomorskie)

42 Pas wyłączony z ruchu (DK3 Przybiernów, zachodniopomorskie)

43 Droga Wojewódzka nr 470 Kościelec – Ceków Kolonia (woj. wielkopolskie)

44 Waga preselekcyjna dla samochodów ciężarowych – Łódź, ul
Waga preselekcyjna dla samochodów ciężarowych – Łódź, ul. Zgierska (dawna DK1)


Pobierz ppt "Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014"

Podobne prezentacje


Reklamy Google