B ADANIE AKTYWNOŚCI PRZEDSIĘBIORCZEJ WŚRÓD STUDENTÓW U NIWERSYTETU E KONOMICZNEGO W K ATOWICACH.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia aktualizacji Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Małopolskiego.
Advertisements

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Fundacja Inicjatyw Badawczo-Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie
Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
BADANIE OPINII STUDENT Ó W UEP – WIOSNA 2011 Część Ia (pytania 1-5)
INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
I Geneza parków 1948r – powstanie pierwszego parku technologicznego w Menlo Park (USA) 1951r – Stanford Research Park na Uniwersytecie.
Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
Krzysztof Peda – prezes Stowarzyszenia „Twoje nowe możliwości”
XXXII Sympozjum Współczesna Gospodarka i Administracja Publiczna
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Administracji i Prawa Kierownik Katedry: dr hab. Małgorzata Baron - Wiaterek.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI POLITYCZNE
Przedsiębiorczość akademicka na UAM
Działania na rzecz aktywizacji zawodowej kobiet realizowane przez Powiatowy Urząd Pracy w Limanowej POWIATOWY URZĄD PRACY W LIMANOWEJ.
dr Jakub J. Brdulak Katedra Zarządzania Innowacjami
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I ZARZĄDZANIE WŁASNĄ FIRMĄ
Projektowanie programów studiów
Grono branży informatycznej w województwie podkarpackim
o Badanie jest częścią projektu Uniwersytet Partnerem Gospodarki Opartej na Wiedzy współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Usługi informacyjne Punktów Konsultacyjnych KSU – dlaczego warto korzystać z bezpłatnych informacji o programach pomocowych i nie tylko? IX Forum Edukacyjne.
Przedsiębiorczość innowacyjna w praktyce
PATENT na innowacyjny biznes
26/03/2017 Sposób na konkurencyjność – Jak innowacyjne są polskie przedsiębiorstwa Marta Mackiewicz.
Katedra Ekonomii i Badań Regionalnych Politechniki Opolskiej
Studenckie Koło Naukowe „Młody Przedsiębiorca” AE Poznań
STUDENCI POLSCY PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ, INICJATYWA, FIRMY Główne wyniki badań Warszawa, Czerwiec 2002.
2009 Warszawa, 24 czerwca 2009 r Oferta Krajowego Systemu Usług (KSU) dla przedsiębiorców Warszawa, 7 września 2009 r.
Metropolia Wiedzy jako „motor” konkurencyjności Pomorza
Program Uczenie się przez całe życie Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Jak nauczać przedsiębiorczości studentów.
Autor: mgr Tomasz Napierała Promotor: prof. dr hab. Maria Kuchlewska
NA KIERUNKACH I SPECJALNOŚCIACH NAUCZANIA: OGRODNICTWO KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI STUDIA W PWSZ W SULECHOWIE.
1. Założenia do przygotowania Strategii Inwestycyjnej Wydział Rozwoju Gospodarczego Wrocław, 2 czerwca 2009.
AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO W KATOWICACH
Uniwersytet im. Alfreda Nobla
GOSPODARKA PRZESTRZENNA
Zarządzanie rozwojem firmy
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Konferencja: „Wdrażanie Inicjatywy JESSICA na Mazowszu” Warszawa 8 września 2011 Prof. Dr hab. Marek Bryx Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
Przedsiębiorcy z dotacją – inteligentne wsparcie w Małopolsce Roman Ciepiela Wicemarszałek Województwa Małopolskiego.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Doc. dr W. Zborowska Zakład Gospodarki Rynkowej Katedra Gospodarki Narodowej Wydział Zarządzania UW Zmiany struktury sektorowej gospodarki.
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
NOWA SPECJALNOŚĆ EKOBIZNES KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA srodowiska/specjalnosc-ekobiznes.html.
Marketing w różnych sferach działalności Opiekun: Prof. nadzw. dr hab. Janusz Zrobek.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Wpływ lokalnej gospodarki na rozwój/innowacyjność przedsiębiorstw w aglomeracji konińskiej Dr Monika Matusiak Centrum Polityk Publicznych Uniwersytet Ekonomiczny.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Warszawa, luty 2011 Główne wyniki badania przeprowadzonego w ramach projektu „Komercjalizacja wiedzy i wyników badań naukowych” Przygotowanie: Grzegorz.
Zarządzanie środowiskiem i przestrzenią KATEDRA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ ŚRODOWISKA.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Specjalność Przedsiębiorczość i Zarządzanie MŚP Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Specjalność: Controlling Katedra Rachunkowości Katowice, r.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 4.2 Infrastruktura uczelni prowadzących kształcenie o profilu praktycznym Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Students in Free Enterprise - Studenci dla Przedsiębiorczości POWERED BY.
spójnego programu nauczania,
Przedsiębiorczość w małej i średniej firmie
RACHUNKOWOŚĆ Katedra Rachunkowości.
Ogólnopolska Konferencja Młodych Naukowców:
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
AUTOPREZENTACJA prof. nadzwyczajny, dr hab. Anetta Zielińska.
Absolwent UwB jako pracownik.
Zapis prezentacji:

B ADANIE AKTYWNOŚCI PRZEDSIĘBIORCZEJ WŚRÓD STUDENTÓW U NIWERSYTETU E KONOMICZNEGO W K ATOWICACH

P YTANIA BADAWCZE Czy studenci na specjalnościach związanych z przedsiębiorczością wykazują większą skłonność do zakładania własnej działalności gospodarczej? Czy istnieje zależność pomiędzy kierunkiem studiów, a wzrostem aktywności przedsiębiorczej wśród studentów? Czy istnieje zależność pomiędzy wiedzą uzyskaną ze studiów ekonomicznych, a szansą na odniesienie sukcesu przy prowadzeniu własnej działalności gospodarczej?

P YTANIA BADAWCZE Czy wskaźnik aktywności przedsiębiorczej wśród studentów na śląsku jest większy niż w innych regionach kraju? Jaki poziom świadomości prezentują studenci jeżeli chodzi o wady i zalety prowadzenia własnej działalności? Czy studenci w Polsce znają możliwości finansowania ich potencjalnej działalności gospodarczej?

C ELE BADANIA Celem badania jest uzyskanie informacji o aktywności gospodarczej studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Celem badania jest określenie wpływu znajomości zagadnień z zakresu ekonomii na powodzenie w praktyce rynkowej. Celem praktycznym badania jest uzyskanie informacji o potencjalnych zmianach w systemie nauczania na UE w Katowicach w celu zwiększenia wskaźnika aktywności przedsiębiorczej studentów.

C ELE BADANIA Celem badania jest porównanie wiedzy na temat źródeł finansowania działalności gospodarczej pomiędzy studentami różnych kierunków. Celem badania jest określenie najczęściej wymienianych przez studentów zalet i wad prowadzenia działalności oraz związanych z nią ryzyk.

P RZEGLĄD LITERATURY Badanie ukazujące porównanie oczekiwanych wyników po rozpoczęciu własnej działalności gospodarczej przez studentów francuskich i amerykańskich Badania prowadzone w Puerto Rico (92 %) i Catalonii (74 %)wskazują, że studenci wykazują znaczną chęć założenia własnego biznesu – nie współgra to jednak z rzeczywistymi czynami, które są obrazowane przez wskaźniki poniżej 10 %

P RZEGLĄD LITERATURY Badania przeprowadzone na studentach w Polsce wskazujące, że absolwenci studiów ekonomicznych charakteryzują się o 45% większą aktywnością przy zakładaniu własnej działalności od innych studentów Świadomość studentów w Polsce na temat możliwości pozyskania finansowania kształtuje się na bardzo niskim poziomie i znajomości jedynie podstawowych form zdobywania kapitału

Z AKRES BADAŃ Przestrzenny – badanie zostanie przeprowadzone na terenie UE w Katowicach Czasowy – badanie zostanie przeprowadzone w dniach pomiędzy 5 a 18 grudnia 2011 roku Podmiotowy – studenci studiów stacjonarnych pierwszego stopnia UE w Katowicach, którzy mają reprezentować ogólny przekrój studentów Przedmiotowy – przedmiotem badania jest aktywność przedsiębiorcza wśród studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

H IPOTEZY Zakłada się, że studenci na specjalnościach związanych z przedsiębiorczością wykazują większą skłonność do zakładania własnego biznesu niż studenci innych kierunków ekonomicznych. Zakłada się, że istnieje silna zależność pomiędzy kierunkiem wybranych studiów, a aktywnością przedsiębiorczą wśród studentów. Zakłada się, że istnieje silna zależność pomiędzy posiadaną wiedzą z zakresu ekonomii, a sukcesem rynkowym przy prowadzeniu własnej działalności gospodarczej.

H IPOTEZY Zakłada się, że studenci charakteryzują się niską wiedzą na temat form finansowania własnych przedsięwzięć. Mniema się, że powody do założenia własnej firmy wśród studentów wykazują się dużym zróżnicowaniem.

M ETODYKA B ADAŃ JAKOŚCIOWYCH Przeprowadzenie badań jakościowych z pomocą wywiadu bezpośredniego Dobór 3 studentów studiujących na Uniwersytecie Ekonomicznym spełniających poniższe kryteria Studenci pierwszego stopnia studiów stacjonarnych Studenci kierunków powiązanych z ekonomią Prowadzący lub planujący założenie własnej działalności gospodarczej

P ROJEKT WYWIADU BEZPOŚREDNIEGO Czy masz zamiar rozpocząć działalność gospodarczą w trakcie lub po zakończeniu studiów? W jakiej branży masz zamiar działać? W jaki sposób uczelnia przygotowuje cię do założenia własnej firmy? Jakimi cechami powinien charakteryzować się przedsiębiorca? Czy na uczelni istnieją organizacje wspierające studentów rozpoczynających działalność gospodarczą? Na jaką pomoc mogą liczyć studenci poza murami uczelni przy zakładaniu własnej firmy?

P ROJEKT WYWIADU BEZPOŚREDNIEGO Jakie są zalety prowadzenia własnej działalności gospodarczej? Jakie są wady prowadzenia własnej działalności gospodarczej? Czy brałeś/aś udział w szkoleniach rozwijających zachowania przedsiębiorcze, a jeżeli tak to jaka jest ich dostępność? Czy ktoś w twojej rodzinie prowadzi już własną działalność gospodarczą? Co skłoniło te osoby do założenia firmy? Czy aglomeracja śląska jest dobrym miejscem na prowadzenie własnej firmy?

L ITERATURA Przedsiębiorczość studentów w Polsce i w wybranych krajach Europy środkowo-wschodniej / Tomasz Bernat, Jarosław Korpysa, Marek Kunasz; Katedra Mikroekonomii Uniwersytet Szczeciński. – Szczecin : Wydawnictwo Print Group Daniel Krznowski : na zlec. Katedry Mikroekonomii Uniwersytetu Szczecińskiego, Students and Entrepreneurship: A Comparative : Study of France and the United States / Jean- Pierre Boissin, Bénédicte Branchet, Sandrine Emin; Journal of Small Business and Entrepreneurship 22, 2009.

L ITERATURA University Students Attitudes Towards Entrepreneurship: A Two Countries Comparison / JOSE´ Ma VECIANA, MARINE´ S APONTE, DAVID URBANO; International Entrepreneurship and Management Journal 1, 2005.

D ZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Autorzy: Rafał Kwol Robert Jabłoński Marcin Nyga