Koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Warszawa, 09.04.2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Projekt uruchomienia cywilnej działalności lotniczej na lotnisku Radom-Sadków Radom, 19 listopada 2007 r.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Zmiana Planu zagospodarowania przestrzennego Województwa Lubuskiego
problematyka, propozycje rozwiązań, dobre przykłady
Internetowy System Ewidencji Kart Projektów (ISEKP)
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
Program badań statystycznych statystyki publicznej (PBSSP) na rok 2008
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Program Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Lubuskiego na lata Zielona Góra, dnia 16 sierpnia 2010r.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Informacje w zakresie możliwości poprawy sytuacji finansowej Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp.
Kontrola realizacji projektów w ramach RPOWŚ
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Urząd Miasta Ostrowiec Świętokrzyski Kielce 12 marca 2009 r.
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Departament Higieny Środowiska
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
EKONOMIA SPOŁECZNA W NOWEJ PERSPEKTYWIE FINANSOWANIE
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
KATOWICE 5 KWIETNIA 2004 R. 1. Partnerstwo publiczno – prywatne w Polsce próba uregulowania.
SYSTEMU POWSZECHNEGO UBEZPIECZENIA
Urząd Miejski w Modliborzycach
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
PARTNERSTWO PUBLICZNO PRYWATNE Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
Partnerstwo publiczno- prywatne (PPP) jako skuteczny sposób podnoszenia jakości i dostępności usług publicznych "U SŁUGI PUBLICZNE JAKO ISTOTNY CZYNNIK.
Lubuskie Regionalne Obserwatorium Terytorialne Zielona Góra, 21 listopada 2013r. Magdalena Balak-Hryńkiewicz Departament Rozwoju Regionalnego i Współpracy.
System przewidywania i zarządzania zmianą gospodarczą w aspekcie funkcjonowania sektora MŚP w województwie warmińsko-mazurskim dr hab. Dariusz Waldziński,
Zielona Góra Babimost – działania kierunkowe niezbędne dla rozwoju zielonogórskiego portu lotniczego dr Sebastian Czecharowski Babimost, 09 kwietnia 2015.
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
Znacznie portu lotniczego dla rozwoju regionu
PLAN GENERALNY Portu Lotniczego Zielona Góra –
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
WSPÓŁPRACA W ZAKRESIE OCHRONY LOTNISK. NOWE DOKTRYNY BEZPIECZEŃSTWA
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Rozbudowa i modernizacja Portu Lotniczego Zielona Góra/Babimost zgodnie z IPI LRPO Zakończono inwestycje pn.: o Budowa drogi patrolowej. o Sieć elektroenergetyczna.
WNIOSEK O PRZYZNANIE POMOCY na operacje typu „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem,
PROGRAM OPERACYJNY Infrastruktura i Środowisko Zielona Góra, r.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
PROJEKT „MOBILNY URZĄD” WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
1 Prof.zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Deregulacja i liberalizacja transportu w Polsce.
Klauzule społeczne w zamówieniach publicznych – czym są i jak spopularyzować ich stosowanie? Konferencja „System wsparcia ekonomii społecznej w województwie.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Zielona Góra, 9 grudnia 2015 roku Krajowy Fundusz Szkoleniowy.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Umowa o Partnerstwie na rzecz Rozwoju - założenia Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Gospodarcze efekty EURO 2012 dla Gdańska i regionu pomorskiego dr Bohdan Wyżnikiewicz Gdańsk, 9 stycznia 2008 r.
XXV SESJA SEJMIKU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO
Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasada równości szans kobiet i mężczyzn w ramach Poddziałania.
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zapis prezentacji:

Koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Warszawa, 09.04.2015

PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost P.P. „Porty Lotnicze” jako zarządzający Lotniskiem Chopina i PL Zielona Góra-Babimost Lotnisko Chopina PL Zielona Góra 2

Wybór docelowego modelu leży po stronie Władz Samorządowych PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost Możliwe warianty współpracy: Wariant 1 Porozumienie pomiędzy PPL a Województwem Lubuskim Wariant 2 Nałożenie obowiązku świadczenia usług publicznych (PSO) na PPL Wybór docelowego modelu leży po stronie Władz Samorządowych 3

PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost Podstawy Porozumienia pomiędzy PPL a Województwem Lubuskim: Ustalenie zasad, na jakich następować będzie zwrot przez Urząd Marszałkowski poniesionych przez PPL wydatków związanych z utrzymaniem działalności operacyjnej Portu Ustalenie zasad i zakresu promocji Lotniska w Zielonej Górze Wskazanie Strony odpowiedzialnej za ewentualne inwestycje w Porcie Lotniczym Określenie czasu obowiązywania Umowy 4

PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost Podstawy stworzenia mechanizmu PSO (Public Service Obligation): Obowiązek użyteczności publicznej polega na zobowiązaniu zarządzającego do zapewnienia funkcjonowania lotniska, z zachowaniem określonych wymagań, których zarządzający nie spełniłby, kierując się jedynie interesem handlowym lub statutowym Instytucja PSO jako kompetencja Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) do nakładania obowiązku świadczenia usług publicznych na zarządzających lotniskami (Art. 183 Ustawy Prawo Lotnicze) Wniosek Województwa Lubuskiego do ULC w sprawie nałożenia obowiązku użyteczności publicznej, zawierający propozycję rekompensaty Zawarcie pomiędzy Prezesem ULC a Województwem Lubuskim umowy określającej warunki współfinansowania PPL w związku z wykonywaniem obowiązku użyteczności publicznej Zawarcie przez Prezesa ULC z PPL Umowy w zakresie wykonywania obowiązku użyteczności publicznej

PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost Potencjał PPL możliwy do wykorzystania w projekcie: Próba skoordynowania polityki handlowej i marketingowej- zwiększenie szans na pozyskanie przewoźnika Zorganizowanie specjalistycznych szkoleń i kursów dla służb lotniskowych Zabezpieczenie właściwej eksploatacji infrastruktury oraz nadzoru realizacji potencjalnych inwestycji infrastrukturalnych Zapewnienie wykwalifikowanych służb operacyjnych niezbędnych do funkcjonowania Lotniska 6

Potencjalne korzyści ze współpracy: PPL zainteresowane kontynuacją zarządzania Portem Lotniczym Zielona Góra-Babimost Potencjalne korzyści ze współpracy: dla Województwa Lubuskiego: wykorzystanie istniejącej infrastruktury Portu Lotniczego z możliwością dalszej rozbudowy podjęcie wspólnych działań zmierzających do aktywizacji Lotniska zapewnienie dostępności transportu lotniczego dla mieszkańców Województwa dla PPL: możliwość odzyskania generowanych przez Port Lotniczy strat optymalne zarządzanie przez jeden podmiot (PPL) w celu osiągnięcia możliwych oszczędności przy wykorzystaniu „efektu skali” 7

Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” ul. 17 stycznia 49 02-146 Warszawa