„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Generator przyszłości
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno–komunikacyjnych Cyfrowa szkoła Stan realizacji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Założenia PROJEKTU
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu III PO KL Konferencja dla beneficjentów realizujących projekty w ramach Priorytetu.
„Szkolne Centrum Nauki”
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja wspomagania szkół
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Specjalne szkolnictwo zawodowe wobec technologii informatycznych
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych Cyfrowa Szkoła - podsumowanie.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Tytuł: Wspomaganie szkół w zakresie kształcenia uczniów niepełnosprawnych Autor: Agnieszka Mąkowska.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROZWIJANIE KOMPETENCJI NAUCZYCIELI w zakresie wykorzystywania.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
na rzecz cyfryzacji szkół
„Programowanie czas zacząć”
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekty zrealizowane w ZS1
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Zapis prezentacji:

„E-podręczniki do kształcenia ogólnego” projekt realizowany w ramach Priorytetu III PO KL, Działanie 3, Poddziałanie 3.3.3 Okres realizacji projektu: 01.07.2012 - 30.06.2015 r. Całkowity budżet projektu: 45 000 000 PLN (w tym krajowy wkład publiczny: 6 750 000 PLN)

Rezultaty planowane do osiągnięcia w ramach projektu nowoczesna platforma edukacyjna do tworzenia i udostępniania e-podręczników na zasadach pełnej otwartości (materiały zawarte w tych podręcznikach będą publikowane na wolnych licencjach); udostępnione min.18 opracowanych e-podręczników do kształcenia ogólnego; udostępnione min. 2 500 zasobów metodycznych i dydaktycznych uzupełniających e-podręczniki; 40% uczniów i nauczycieli z ok. 12 500 szkół podstawowych, gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych wykorzystuje e-podręczniki jako materiały wspomagające w prowadzeniu zajęć dydaktycznych; opracowany program szkolenia oraz materiały szkoleniowe dotyczące korzystania z e-podręcznika i wykorzystania TIK w nauczaniu; przeszkoleni pracownicy instytucji wspierających szkoły i placówki oświatowe (min. 1 000 osób) z zakresu wykorzystania TIK w nauczaniu, w szczególności wykorzystania e-podręczników; rekomendacje z badań ewaluacyjnych i prac analitycznych dotyczących funkcjonalności i wykorzystania e-podręczników i innych e-zasobów edukacyjnych.

Rezultaty miękkie planowane do osiągnięcia w ramach projektu obniżenie cen podręczników komercyjnych poprzez wprowadzenie większej konkurencyjności na rynku wydawniczym; poprawa dostępu do podręczników opracowanych w formie elektronicznej dla uczniów słabowidzących i niewidomych; wzrost zainteresowania ucznia poszczególnymi przedmiotami dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi i technologii informatycznych ogólnodostępnych i nieodpłatnych; podniesienie kompetencji kluczowych uczniów; podniesienie kompetencji nauczycieli w posługiwaniu się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi; upowszechnione wśród dyrektorów, nauczycieli i uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i ponadgimnazjalnych informacje na temat możliwości korzystania z e-podręczników i wykorzystania TIK w nauczaniu (m.in. dzięki opracowanym i przekazanym do wszystkich szkół materiałom informacyjnym oraz organizacji spotkań i konferencje dla min. 15 000 uczestników).

IV etap edukacyjny zakres podstawowy liczba godzin nauczania Nazwa przedmiotu I etap edukacyjny II etap edukacyjny III etap edukacyjny IV etap edukacyjny zakres podstawowy liczba podręczników liczba klas liczba godzin nauczania Edukacja wczesnoszkolna x   1 3 1150 Język polski 3+3+3 510+450+360=1320 Historia i społeczeństwo 130 Historia 3+1 190+60=250 Wiedza o społeczeństwie 65+30=95 Przyroda 290 Geografia 130+30=160 Biologia Chemia Fizyka Matematyka 385+385+300=1070 Zajęcia komputerowe 95 Informatyka Edukacja dla bezpieczeństwa 30+30=60 Razem: 18  

Zadania Ośrodka Rozwoju Edukacji - Lidera projektu: Prace analityczne z zakresu wykorzystania e-podręczników i e-zasobów edukacyjnych (ekspertyzy, badania ewaluacyjne, analiza doświadczeń i wyników projektów realizowanych w innych krajach) Szkolenia e-learningowe pracowników instytucji wspierających szkoły i placówki oświatowe (grupa docelowa: doradcy metodyczni i nauczyciele konsultanci) Działania informacyjno-promocyjne, w tym m.in.: konferencje i spotkania, opracowanie i wysyłka materiałów do ponad 31 382 szkół (dane z SIO stan na 30.09.2011 r.) Zarządzanie projektem

Partnerzy projektu Partner technologiczny. Partnerzy merytoryczni: Edukacja wczesnoszkolna – Grupa Edukacyjna S.A. Przedmioty humanistyczne (II-IV etap edukacyjny) – trwają rozmowy dotyczące nawiązania partnerstwa Przedmioty przyrodnicze (II-IV etap edukacyjny) – trwają rozmowy dotyczące nawiązania partnerstwa Matematyka i przedmioty informatyczne (II-IV etap edukacyjny) – Politechnika Łódzka

Zadania partnera technologicznego projektu: Opracowanie spójnej koncepcji informatycznego rozwiązania technologicznego i funkcjonalnego (platformy) do tworzenia i upowszechniania e-podręczników, jej realizacja i wdrożenie, a następnie utrzymanie i rozwój do końca trwania projektu. Prowadzenie szkoleń dla użytkowników platformy i opracowanie kursów e-learningowych (samouczków) prezentujących sposób obsługi systemu, a także internetowego centrum pomocy (obsługa zgłoszeń, helpdesk). Udzielanie wsparcia technicznego i merytorycznego Partnerom realizującym zadania dotyczące tworzenia e-podręczników - w zakresie stosowania przyjętych w projekcie rozwiązań informatycznych.

Zadania Partnerów merytorycznych: Opracowanie szczegółowej koncepcji merytoryczno-dydaktycznej i funkcjonalnej podręczników do: edukacji wczesnoszkolnej (zakres: edukacja polonistyczna, społeczna, przyrodnicza, matematyczna); przedmiotów humanistycznych (II-IV etap edukacyjny): język polski, historia i społeczeństwo, historia, wiedza o społeczeństwie; przedmioty przyrodniczych (II-IV etap edukacyjny): przyroda, biologia, geografia, chemia, fizyka, edukacja dla bezpieczeństwa; matematyki i przedmiotów informatycznych (II-IV etap edukacyjny): matematyka, zajęcia komputerowe, informatyka. Opracowanie podręczników na podstawie przyjętej koncepcji i harmonogramu, ich ewentualna poprawa i aktualizacja do końca trwania projektu. Udostępnienie podręczników na platformie na podstawie licencji Creative Commons (CC) Uznanie Autorstwa lub innej wolnej licencji. Współpraca przy opracowywaniu podręczników z partnerem odpowiedzialnym za przygotowanie i realizację projektu od strony technologicznej.