E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wsparcie dydaktyki poprzez wprowadzanie ICT, ECDL
Advertisements

„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Technologia informacyjna według MENiS
Projekt ITAAT TIK w systemie edukacji w Polsce 22 października 2010, Ronda.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
„Komputer w pracy nauczyciela”
Przyszłością edukacji. W dniu 10 stycznia 2012 r. odbyła się II debata szkolna pt. "Interaktywna szkoła - przyszłością edukacji". Debata zrealizowana.
Cyfrowa Szkoła Rządowy Projekt Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
Certyfikacja Kompetencji Informatycznych w standardzie ECCC
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Co to jest TIK?.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM rok szkolny 2012/2013 Zebranie otwierające 24 października 2012 r.
Zdalne Nauczanie w Praktyce Nowoczesne Metody Nauczania (NMN)
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Założenia PROJEKTU
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
ale (a może przede wszystkim)
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja wspomagania szkół
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
TIK w pracy nauczyciela
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych Cyfrowa Szkoła - podsumowanie.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Szkolenie egzaminatorów ECDL © Polskie Towarzystwo Informatyczne Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych Certyfikacje ECDL w Polsce Wojciech Kulik.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Projekt Strategiczne partnerstwo edukacyjne Powiat Giżycki - Miasto Alytus Program - Erasmus + Akcja - Partnerstwa strategiczne dla edukacji szkolnej Współpraca.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
na rzecz cyfryzacji szkół
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Przyszłością edukacji
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Sopocka Akademia Tenisowa
EUROPEJSKI CERTYFIKAT UMIEJĘTNOŚCI KOMPUTEROWYCH
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

e-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli przez PTI Beata Chodacka Polskie Towarzystwo Informatyczne

prowadzenia dokumentacji e-nauczyciel wykorzystanie TIK nauczanie komunikowania się prowadzenia dokumentacji

e-nauczyciel „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” program uzupełniający rządowy program Cyfrowa Szkoła. Przygotowanie nauczycieli do zwiększenia efektywności nauczania swoich przedmiotów i uczenia się uczniów (w zakresie podstawy programowej) poprzez profesjonalny rozwój, współpracę z innymi nauczycielami, w tym w sieciach, i samokształcenie.

sieć Projekt 40 trenerów Moderatorzy Koordynatorzy spotkania Nauczyciele stosujący TIK Mentorzy Koordynatorzy e-learning Dyrektorzy e-learning

Wspieranie Koordynatorów w ich działaniach: Moderator Wspieranie Koordynatorów w ich działaniach: prowadzenie szkoleń stacjonarnych i e-learningowych dla koordynatorów organizowanie i moderowanie sieci współpracy koordynatorów koordynowanie wymiany informacji między szkołami, wspieranie szkół i nauczycieli w prezentowaniu przykładów dobrych praktyk

Koordynator Animuje i wspiera spotkania w sieciach lokalnych nauczycieli w celu wymiany najlepszych praktyk związanych z użyciem TIK w metodyce nauczania danego przedmiotu wymiana doświadczeń i umiejętności wymiana najlepszych praktyk wykorzystania TIK przekazywanie wiedzy ze spotkań moderowanie pracy w grupach Spotka się z moderatorem trzykrotnie na czas pięciu godzin oraz bierze udział w siedmiomiesięcznym kursie e-learningowym.

Zadania koordynatorów szkolnych udział w szkoleniach, konferencjach i kursach e- learningowych, udzielanie wsparcia nauczycielom we wprowadzaniu TIK do praktyki szkolnej wspieranie dyrektorów w opracowaniu i realizacji planu wdrożenia TIK, prowadzenie wewnątrzszkolnego doskonalenia w zakresie nauczania, przedmiotowego wykorzystującego TIK, udział w sieci współpracy koordynatorów.

Efekty Zbieranie, tworzenie i upowszechnianie wiedzy oraz dobrych praktyk wykorzystania TIK. publikacje dotyczące efektywnego stosowania TIK w nauczaniu, programy kursów, opis pracy sieci współpracy i samokształcenia w zakresie TIK, zebrane przykłady dobrych praktyk.

Konieczne kompetencje IT Obsługa przeglądarki internetowej Komunikacja on-line Sprawne użytkowanie komputera Redagowanie tekstu w edytorze tekstowym Przygotowanie prezentacji Korzystanie z archiwów skompresowanych Znajomość podstaw terminologii TIK Podstawowa obsługa programu graficznego

Proponowane szkolenia Podstawowe programy biurowe Grafika prezentacyjna Tworzenie stron WWW Tworzenie materiałów cyfrowych Platformy edukacyjne - organizacja i wykorzystanie Dziennik elektroniczny jako narzędzie komunikacji Efektywne wyszukiwanie informacji Bezpieczeństwo w sieci Wykorzystanie tablic interaktywnych w dydaktyce

Certyfikat „e-Nauczyciel” „„Certyfikacja e-nauczyciel”” program uzupełniający i wspierający rządowy program Cyfrowa Szkoła.  zorganizowanie i sfinansowanie w ramach działalności statutowej przez PTI certyfikacji 804 nauczycieli po dwóch z każdej szkoły objętej programem.

Certyfikat e-Nauczyciel Program certyfikacji PTI/ECDL: e-Nauczyciel TEST e-Nauczyciel e-Nauczyciel ekspert

Certyfikat e-Nauczyciel Program certyfikacji PTI/ECDL: e-Nauczyciel TEST e-Nauczyciel e-Nauczyciel ekspert uzyskał akceptację Fundacji ECDL i prawo używania znaku „Endorsed by ECDL Foundation”.

e-Nauczyciel TEST e-Nauczyciel TEST obejmuje następujące trzy obszary zagadnień: prawne, etyczne i społeczne aspekty rozwoju i zastosowań technologii informacyjnej i komunikacyjnej w edukacji, nauka i praca w środowisku technologii, w szczególności korzystanie z zasobów internetowych oraz znajomość aplikacji stosowanych w nauczanym przedmiocie, środowisko TIK w nauczaniu oraz korzystanie z zasobów i funkcji platformy edukacyjnej. Test jest przeprowadzany w obecności i pod nadzorem egzaminatora ECDL.

Potwierdzenie wymagań e–Nauczyciel przedstawia co najmniej trzy scenariusze lekcji (każda po 45 min) wspomaganych technologią informacyjną i komunikacyjną z uzasadnieniem, w jaki sposób zastosowanie tej technologii przyczynia się do podniesienia poziomu realizacji zajęć oraz zwiększenia osiągnięć uczniów, przeprowadza lekcje w oparciu o te scenariusze i dokumentuje przebieg lekcji w sposób umożliwiający weryfikację celowości zastosowania technologii, aktywności nauczyciela i działania uczniów, bierze udział w co najmniej jednej formie doskonalenia metod posługiwania się technologią w pracy dydaktycznej – potwierdza to odpowiednim zaświadczeniem, dyplomem lub innym dokumentem.

Dziękuję za uwagę Beata Chodacka beata.chodacka@ecdl.pl