e-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli przez PTI Beata Chodacka Polskie Towarzystwo Informatyczne
prowadzenia dokumentacji e-nauczyciel wykorzystanie TIK nauczanie komunikowania się prowadzenia dokumentacji
e-nauczyciel „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” program uzupełniający rządowy program Cyfrowa Szkoła. Przygotowanie nauczycieli do zwiększenia efektywności nauczania swoich przedmiotów i uczenia się uczniów (w zakresie podstawy programowej) poprzez profesjonalny rozwój, współpracę z innymi nauczycielami, w tym w sieciach, i samokształcenie.
sieć Projekt 40 trenerów Moderatorzy Koordynatorzy spotkania Nauczyciele stosujący TIK Mentorzy Koordynatorzy e-learning Dyrektorzy e-learning
Wspieranie Koordynatorów w ich działaniach: Moderator Wspieranie Koordynatorów w ich działaniach: prowadzenie szkoleń stacjonarnych i e-learningowych dla koordynatorów organizowanie i moderowanie sieci współpracy koordynatorów koordynowanie wymiany informacji między szkołami, wspieranie szkół i nauczycieli w prezentowaniu przykładów dobrych praktyk
Koordynator Animuje i wspiera spotkania w sieciach lokalnych nauczycieli w celu wymiany najlepszych praktyk związanych z użyciem TIK w metodyce nauczania danego przedmiotu wymiana doświadczeń i umiejętności wymiana najlepszych praktyk wykorzystania TIK przekazywanie wiedzy ze spotkań moderowanie pracy w grupach Spotka się z moderatorem trzykrotnie na czas pięciu godzin oraz bierze udział w siedmiomiesięcznym kursie e-learningowym.
Zadania koordynatorów szkolnych udział w szkoleniach, konferencjach i kursach e- learningowych, udzielanie wsparcia nauczycielom we wprowadzaniu TIK do praktyki szkolnej wspieranie dyrektorów w opracowaniu i realizacji planu wdrożenia TIK, prowadzenie wewnątrzszkolnego doskonalenia w zakresie nauczania, przedmiotowego wykorzystującego TIK, udział w sieci współpracy koordynatorów.
Efekty Zbieranie, tworzenie i upowszechnianie wiedzy oraz dobrych praktyk wykorzystania TIK. publikacje dotyczące efektywnego stosowania TIK w nauczaniu, programy kursów, opis pracy sieci współpracy i samokształcenia w zakresie TIK, zebrane przykłady dobrych praktyk.
Konieczne kompetencje IT Obsługa przeglądarki internetowej Komunikacja on-line Sprawne użytkowanie komputera Redagowanie tekstu w edytorze tekstowym Przygotowanie prezentacji Korzystanie z archiwów skompresowanych Znajomość podstaw terminologii TIK Podstawowa obsługa programu graficznego
Proponowane szkolenia Podstawowe programy biurowe Grafika prezentacyjna Tworzenie stron WWW Tworzenie materiałów cyfrowych Platformy edukacyjne - organizacja i wykorzystanie Dziennik elektroniczny jako narzędzie komunikacji Efektywne wyszukiwanie informacji Bezpieczeństwo w sieci Wykorzystanie tablic interaktywnych w dydaktyce
Certyfikat „e-Nauczyciel” „„Certyfikacja e-nauczyciel”” program uzupełniający i wspierający rządowy program Cyfrowa Szkoła. zorganizowanie i sfinansowanie w ramach działalności statutowej przez PTI certyfikacji 804 nauczycieli po dwóch z każdej szkoły objętej programem.
Certyfikat e-Nauczyciel Program certyfikacji PTI/ECDL: e-Nauczyciel TEST e-Nauczyciel e-Nauczyciel ekspert
Certyfikat e-Nauczyciel Program certyfikacji PTI/ECDL: e-Nauczyciel TEST e-Nauczyciel e-Nauczyciel ekspert uzyskał akceptację Fundacji ECDL i prawo używania znaku „Endorsed by ECDL Foundation”.
e-Nauczyciel TEST e-Nauczyciel TEST obejmuje następujące trzy obszary zagadnień: prawne, etyczne i społeczne aspekty rozwoju i zastosowań technologii informacyjnej i komunikacyjnej w edukacji, nauka i praca w środowisku technologii, w szczególności korzystanie z zasobów internetowych oraz znajomość aplikacji stosowanych w nauczanym przedmiocie, środowisko TIK w nauczaniu oraz korzystanie z zasobów i funkcji platformy edukacyjnej. Test jest przeprowadzany w obecności i pod nadzorem egzaminatora ECDL.
Potwierdzenie wymagań e–Nauczyciel przedstawia co najmniej trzy scenariusze lekcji (każda po 45 min) wspomaganych technologią informacyjną i komunikacyjną z uzasadnieniem, w jaki sposób zastosowanie tej technologii przyczynia się do podniesienia poziomu realizacji zajęć oraz zwiększenia osiągnięć uczniów, przeprowadza lekcje w oparciu o te scenariusze i dokumentuje przebieg lekcji w sposób umożliwiający weryfikację celowości zastosowania technologii, aktywności nauczyciela i działania uczniów, bierze udział w co najmniej jednej formie doskonalenia metod posługiwania się technologią w pracy dydaktycznej – potwierdza to odpowiednim zaświadczeniem, dyplomem lub innym dokumentem.
Dziękuję za uwagę Beata Chodacka beata.chodacka@ecdl.pl