THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Teresa Grąziewicz - Jóźwik
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Fazy rozwoju grupy w psychoterapii
Negocjacje w obrocie nieruchomościami
Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
Komunikacja interpersonalna
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
UTRACONA SZTUKA SŁUCHANIA Autor: Richard Forster
O czym należy pamiętać przy budowaniu partnerstwa typu LEADER? Urszula Budzich-Szukała Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich oraz PREPARE.
NEGOCJACJE jako proces komunikowania się
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
PRELEKCJA DLA RODZICÓW
Podejmowanie interwencji w sytuacjach szczególnych zagrożeń
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Dr Anna Okońska-Walkowicz
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
IDENTYFIKACJA POTRZEB
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
Wyzwania przedsiębiorczości
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży
KONFLIKTY INTERPERSONALNE
Cele projektu Celem projektu jest zwalczanie rasizmu, ksenofobii i antysemityzmu poprzez upowszechnianie postawy fair play dla większego zrozumienia innych.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
Zadawanie pytań.
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Problemy wychowawcze szkoły
Program edukacyjny „Zosia Samosia idzie w świat”
“PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA”
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
w praktyce pedagogicznej
Strategie rozwiązywania konfliktów
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
Jak rozmawiać z dzieckiem? Kary i nagrody w wychowaniu
Konferencja przedsezonowa sędziów LZKosz Biała Podlaska Pion Szkolenia Kolegium Sędziów LZKosz przedstawia:
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Stowarzyszenie Doradców Europejskich RODZINA W RÓWNOWADZE - rozmawiajmy empatycznie!
NIWELOWANIE TRUDNOŚCI INTERPERSONALNYCH WE WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI BOŻENA PARUCH PEDAGOG SZKOLNY Gimnazjum nr 7 w Krakowie.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Jak konsekwentnie postępować z dzieckiem?
KONFLIKTY I ICH ROZWIĄZYWANIE
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
IMAGE PRACOWNIKA BIUROWEGO I FIRMY czyli jak Cię widzą, tak Cię piszą
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
STRES jak sobie z nim radzic.
Praca w zespole.
Konflikty społeczne we współczesnym świecie
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
The Leader in Me.
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
Konflikty w organizacjach Pojęcie konflikt wywodzi się z łacińskiego - „confliktus”, co oznacza dosłownie „zderzenie”. Interpretuje się go także jako:
TEMAT: Wzorce osobowe dowódcy, etyka i psychologia w dowodzeniu.
Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
JAK ROZWIJAĆ INTELIGENCJĘ EMOCJONALNĄ U DZIECKA?
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Specjalistyczny Trening Zarządzania Stresem
Przyjaciele Zippiego Program realizowany przez wychowawcę Agnieszkę Kuciej.
Komunikacja na różnych etapach życia – prawidłowości
Metody radzenia sobie ze stresem
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

THE LEADER IN ME KUBA TERKA

THE LEADER IN ME

UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie, ale przede wszystkim aktywne słuchanie. Umiejętność uważnego słuchania jest bardzo ważnym elementem komunikacji z innymi ludźmi. Na aktywne słuchanie składa się okazywanie uwagi, kontakt wzrokowy, parafrazowanie, potwierdzanie zrozumienia komunikatu, zdolność odczytywania uczuć, reagowanie naniewerbalne komunikaty rozmówcy itp. Często bowiem słuchamy, a nie słyszymy, co chce nam przekazać druga osoba. Rozwiąż test i sprawdź, czy jesteś dobrym słuchaczem!rozmowakomunikacjiniewerbalne komunikaty

ZADAWANIE PYTAŃ

ROZUMIENIE EMOCII

RADZENIE SOBIE ZE STRESEM

POZYTYWNE NASTAWIENIE

SZACUNEK DO SIEBIE I INNYCH

DBANIE O GRANICE SWOJE I INNYCH

RELACJE Z LUDŹMI A ZAUFANIE

BYĆ AKTYWNYM A ZAUFANE

ODPOWIEDZIALNOŚĆ

PIERWSZE WRAŻENIE

PROJEKT ŻYCIOWY

WYZNACZANIE CELÓW

WPŁYW SPOŁECZNY W MARKETINGU

DOBRZE WYBIERAĆ

MADRE ZARZĄDZANIE BUDŻETEM

ZARZĄDZANIE CZASEM

ZARZĄDZANIE PROJEKTEM-1

ZARZADZANIE PROJEKTEM -2

ZARZĄDZANIE KONFLIKTEM Zarządzanie konfliktami opiera się na badaniach z zakresu psychologii dotyczących natury konfliktu. W badaniach tych wskazuje się na destrukcyjne i konstruktywne procesy konfliktowe. Do destrukcyjnych skutków konfliktu można zaliczyć: stres, poczucie zagrożenia (dezaprobata społeczna), negatywne emocje, agresja, złość, nienawiść, wycofanie z relacji, pogorszenie relacji i komunikacji, odejścia ludzi z organizacji a także podział, rozbicie, likwidację organizacji. Do pozytywnych skutków konfliktu zalicza się: wzrost energii, wzrost motywacji, wzrost zaufania, poczucie sprawiedliwości, krystalizacja celu, wzrost wiedzy o możliwościach rozwiązań, ujawnienie nieprawidłowości i niesprawności, wyzwalanie współzawodnictwa.stresemocjeagresjazłośćnienawiśćwycofanieorganizacjimotywacjizaufaniasprawiedliwości

ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW W GRUPIE Konflikt jest zjawiskiem naturalnym nawet w zdrowych, tj. dobrze funkcjonujących, organizacjach. Pojawia się najczęściej tam, gdzie dwie lub więcej stron dąży do sprzecznych lub niezgodnych celów. Wystąpienie realnych problemów nie jest jednak konieczne do powstania konfliktu. Niejednokrotnie wystarczy już samo przekonanie zaangażowanych stron o wrogim nastawieniu przeciwnika.

STAWANIE SIĘ DOBRYM CZŁONKIEM ZESPOŁU

WSPÓŁPRACA W MIEJSCU PRACY

KOMPETENCJE NA RYNKU PRACY